Sari la conținut

Aprilia Leonardo 150


secbiker
 Share

Postări Recomandate

Deschid acest topic in speranta ca si altii au avut probleme cu maxiscuterele care sunt echipate motoare Rotax 150cc. De la un numar de km efectuati incepe sa aiba gaze de carter. Aceste gaze sunt evacuate pe la capacul culbutori, dar problema este ca impreuma cu gazele scoate incet si uleiul din motor. Mergi cu el frumusel si te trezesti cu batai de la motor, daca desfaci si filtrul de aer si vezi ca e plin cu ulei. La faza asta se strica deobicei ambielajul. Il schimbi frumos si treba se repeta, in ciuda faptului ca setul nici nu este asa de uzat. Din pricina celor enumerate mai sus gasim majoriatea acestor scutere in dezmembrari si nu pe strazi. As fi curios cum s-ar putea remedia problema acestor Rotaxuri fara sa investim f. mult deoarece piesele la ele sunt foarte scumpe. Eu de cand repar scutere toate modele astea aveau aceeasi problema si din pacate le-am si scos din circulatie deoarece nimeni nu vrea sa investeaca mult in ele.

post-15045-1283192439_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu,dar nu as zice ca sunt probleme constructive...la fel e si la Daciile vechi. cred ca din cauza segmentilor scoate uleiul afara,asa cum ai zis, dupa un timp se uzeaza si arunca ulei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am gandit la o metoda dar nu stiu daca ar functiona. Acel furtun care evacueaza gazele de carter (in cazul nostru cu ulei cu tot) care vine introdus in filtrul de aer, sa-l introducem dinou in carter ca uleiul sa nu piarda si sa ramana fara ulei. Ar functiona oare asa sau ar face alte probleme. Eu am mai lasat si liber acel fultun sa arunce pe jos, dar pe langa poluare trebuie tot timpul sa recompletam nivelul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am gandit la o metoda dar nu stiu daca ar functiona. Acel furtun care evacueaza gazele de carter (in cazul nostru cu ulei cu tot) care vine introdus in filtrul de aer, sa-l introducem dinou in carter ca uleiul sa nu piarda si sa ramana fara ulei. Ar functiona oare asa sau ar face alte probleme. Eu am mai lasat si liber acel fultun sa arunce pe jos, dar pe langa poluare trebuie tot timpul sa recompletam nivelul.

 

Am eu rotax 150 si am avut problema asta, e de la segmenti si apare la orice motor, la rotax doar se arunca mai mult ulei din cauza presiunii mai mari. Furtunul de la recirculare gaze nu se poate baga in carter, ce se poate face e folosirea unui oil catcher care separa uleiul intr-un vas si lasa aerul sa iasa. Investitia nu merita, mai bine iei segmentii (200 lei taiwan sau 500 originali aprilia) si scapi de golit foarte des acel oil catcher. Nu stiu cum e la leonardo dar eu am scarabeo si pentru a ajunge la joja de ulei trebuie date jos doua ari din caroserie asa ca bag ulei si doar il schimb dupa 3 sau 4 mii, fara segmenti buni nu pot sa stau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rotaxul pe care il repar acum este tot pe un Scarabeo, si e greu sa completezi uleiul din motor. Acest tip de motor nu are separator de ulei la capacul culbutor doar o reductie conica. Alte motoare similare cu uzura mult mai mare nu arunca deloc, acesta in cativa km goleste carterul si primul este ambialajul care se duce, dar si axa cu came se uzeaza deoarece este fara rulmenti se invarte in lagare. Pacat de ele ca sunt asa sensibile deoarece putere au din belsug chiar si asa uzate.

De ce nu pot introduce acel furtun in carter, s-ar ineca, ar face spuma sau ar merge si asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o problema, dar e problema care apare la majoritatea scuterelor echipate cu acest tip de motor. La putina uzura a setului motor apar gazele de carter. Ar trebui segmentat sau chiar schimbat setul motor, aleza nu se poate doarece cilindrul este cu nicasil, ambielajul se duce in prima faza dupa care sufera si axa cu came. In concluzie toate astea costa foarte mult si nimeni nu le prea repara, mai bine se dezmembreaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
Deschid acest topic in speranta ca si altii au avut probleme cu maxiscuterele care sunt echipate motoare Rotax 150cc. De la un numar de km efectuati incepe sa aiba gaze de carter. Aceste gaze sunt evacuate pe la capacul culbutori, dar problema este ca impreuma cu gazele scoate incet si uleiul din motor. Mergi cu el frumusel si te trezesti cu batai de la motor, daca desfaci si filtrul de aer si vezi ca e plin cu ulei. La faza asta se strica deobicei ambielajul. Il schimbi frumos si treba se repeta, in ciuda faptului ca setul nici nu este asa de uzat. Din pricina celor enumerate mai sus gasim majoriatea acestor scutere in dezmembrari si nu pe strazi. As fi curios cum s-ar putea remedia problema acestor Rotaxuri fara sa investim f. mult deoarece piesele la ele sunt foarte scumpe. Eu de cand repar scutere toate modele astea aveau aceeasi problema si din pacate le-am si scos din circulatie deoarece nimeni nu vrea sa investeaca mult in ele.

daa iti dau foarte mare dreptate.. si eu ma ocup cu reparatii scutere is moto in alba si la fel am patit... cu ele.

de remediat..hmmm? nuprea cred ca avem ce le face + de asta tot ce trebuie sa faci e sa ii verifici leiu la o sapt si sa speli filtru...alta solutie nu vad.. ;)

Mesaj completat

apropo de rotax.. am si eu un scarabeo pe cadru scrie 200 dar in actele de italia scrie k e de 177 cmc:-?? si am nevoie de patina fixa(sa rupt si am scapat fara dezastru in motor.).. daca ma poate cinveva ajuta as fii recunoscator, pe langa costul piesei .. si second hand daca stiti. astept PM daca e cv :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daa iti dau foarte mare dreptate.. si eu ma ocup cu reparatii scutere is moto in alba si la fel am patit... cu ele.

de remediat..hmmm? nuprea cred ca avem ce le face + de asta tot ce trebuie sa faci e sa ii verifici leiu la o sapt si sa speli filtru...alta solutie nu vad.. ;)

Mesaj completat

apropo de rotax.. am si eu un scarabeo pe cadru scrie 200 dar in actele de italia scrie k e de 177 cmc:-?? si am nevoie de patina fixa(sa rupt si am scapat fara dezastru in motor.).. daca ma poate cinveva ajuta as fii recunoscator, pe langa costul piesei .. si second hand daca stiti. astept PM daca e cv :)

 

 

scarabeo 200 e de fapt acelasi motor de la 125 si 150, difera doar cilindrul care e de 180. am eu patina de care ai nevoie, iti trimit pm cu poza. cred ca te referi la patina superioara, cea prinsa cu surub. patina se rupe de la un lant de distributie netensionatcare de la uzura se lungeste mult. modifica intinzatorul prin adaugarea unui element de cativa milimetri intre arc si capac, te mai tine cateva mii de km daca nu ai lant nou acum

Mesaj completat

De obicei doar segmentii nu ajung, daca il fac va merge putin si nu merita. M-ar interesa ceva metoda de o stopa scoaterea uleiului din motor sau de separare a gazelor de carter de ulei.

 

Eu am pus doar segmenti la 43 000 km si am 50 500 acum si nu consuma deloc ulei, cilindrul e cel din fabrica. Segmentii nu sunt originali aprilia, ceva din Taiwan. E adevarat ca folosesc un carburator mai mic si motorul dezvolta cu 7-8 cai mai putin decat ar trebui, poate si din cauza asta nu consuma ulei. oricum, poti adauga un oil catcher pe furtunul care duce gazele de carter catre filtrul de aer, in Statele Unite sunt foarte folosite si sunt ieftine. Nu stiu cat sunt la noi dar se gasesc sigur si in Europa

 

Mesaj completat

pai cat poate sa consume?

nu cumva are vreo garnitura dusa pe unde pierde ulei?in afara de furtunul de la culbutori.... are o uzura pe undeva,din fabrica nu a venit asa...

ce ulei foloseste?

 

numai pe la segmenti pierde si e normal sa piarda mult la modelul asta, au cuplu foarte mare. daca pierde la scurt timp dupa segmentare inseamna ca motorul a mers fara ulei cand segmentii erau uzati si a fost afectat cilindrul sau segmentii nu au fost asezati la unghiul potrivit pe piston. oricum nu inteleg cum sa mergi fara ulei, exista sonda de nivel care aprinde becul de ulei in bord si trebuie sa completezi.

Editat de andreislbz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Noi mecanicii stim care este problema cand palpaie becul rosu, dar cei mai multi nu stiu, se duc cu ele pana se termina uleiul din ele. Oricum eu nu ma mai ocup de acest tip de motor, recomand la toata lumea sa renunte la el sau sa adaptam un alt motor care este mai fiabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

daa iti dau foarte mare dreptate.. si eu ma ocup cu reparatii scutere is moto in alba si la fel am patit... cu ele.

de remediat..hmmm? nuprea cred ca avem ce le face + de asta tot ce trebuie sa faci e sa ii verifici leiu la o sapt si sa speli filtru...alta solutie nu vad.. ;)

Mesaj completat

apropo de rotax.. am si eu un scarabeo pe cadru scrie 200 dar in actele de italia scrie k e de 177 cmc:-?? si am nevoie de patina fixa(sa rupt si am scapat fara dezastru in motor.).. daca ma poate cinveva ajuta as fii recunoscator, pe langa costul piesei .. si second hand daca stiti. astept PM daca e cv :)

 

Tibi...tibi! Nu te linistesti!!! :D Las ca fac eu epurator ,am acum un leonardo a lui Paul,are 32000 km si curge din filtru ca din galeata.Revin cu poze si sugestii pentru scuteristi cind e gata...o zi-doua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

deci ii baga compresie in carter si de la compersia foarte puternica arunca si uleiul... Daca zici ca segmentii nu-s uzati tare ii baga compresie prin alta parte , desi teoretic nu are pe unde te-as sfatui sa verifici.

 

Nu stiu daca e ok sa bagi furtunul de gaze inapoi in carter , pentru ca s-ar primi o presiune in carter , nu o sa aiva pe unde sa scoata gazele..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 years later...
  • 3 weeks later...
  • 6 months later...
  • 5 months later...

Buna am si eu un leonardo de 125 si am 2 problemute....1 curge apa pe langa filtrul de ulei printro mica gaura intrebarea mea e daca schimb pompa de apa trebuie sa rup motorul in doua sau pot sa o schimb prin dreapta pe la pinionul care o angreneaza?si a doua pe unde bag ulri in diferential si cat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...