twotimer Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 lucrez la un al doiles ij,si nici la dracu nu pot adapta un contact de tractor,ce dracu sa ii fac,habar nam cum sa leg firele,oricum le leg,tot anapoda iasa,va rog dak putetzi careva sa ma ajutati....partea incercuita nu imi iasa nici cum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
black_mobra Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 foloseste un aparat de masura(ohmetru) daca ai posibilitatea, sau improvizeaza o lampa de control pt a determina continuitatea bornelor contactului. Daca stii modul de legare al elementelor instalatiei, treaba e lejera. daca nu, consulta o schema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 Pune o fotografie cu contactul( partea cu legaturile) si sigur te lamureste cineva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Septembrie 1, 2010 Share Postat Septembrie 1, 2010 lucrez la un al doiles ij,si nici la dracu nu pot adapta un contact de tractor,ce dracu sa ii fac,habar nam cum sa leg firele,oricum le leg,tot anapoda iasa,va rog dak putetzi careva sa ma ajutati....partea incercuita nu imi iasa nici cum N-o sa-ti mearga niciodata, tractorul nu se opreste din cheie si te trezesti ca nu mai poti opri ij-ul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuli-voshod Postat Septembrie 1, 2010 Share Postat Septembrie 1, 2010 N-o sa-ti mearga niciodata, tractorul nu se opreste din cheie si te trezesti ca nu mai poti opri ij-ul de ce sa nu mearga?!? daca il leaga pe bornele pentru contact,sau orice alte borne care la rotirea cheii intrerupe contactul...il poate folosi cu succes! daca are contact de tractor nu inseamna ca are si motor diesel pe care sa-l opreasca cu decompresorul sau mai stiu eu cum!...parerea mea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugen_77 Postat Septembrie 1, 2010 Share Postat Septembrie 1, 2010 de ce sa nu mearga?!? daca il leaga pe bornele pentru contact,sau orice alte borne care la rotirea cheii intrerupe contactul...il poate folosi cu succes! daca are contact de tractor nu inseamna ca are si motor diesel pe care sa-l opreasca cu decompresorul sau mai stiu eu cum!...parerea mea! Exact, mon cher. Atat tractorul, cat si camioanele vechi, avand motor diesel clasic cu ardere prin compresie, in momentul in care ii iei contactul face "autoaprindere", si nu se opreste decat prin decompresor, sau prin introducerea intr-o treapta superioara de viteze, debreiandu-se cu frana apasata. In concluzie, il poti monta linistit, cu adaugirea sa nu lasi motoreta nesupravegheata, pt ca oricine iti poate desuruba piulita de sigurantare, si pune firele "pe direct". Poti monta si un contact de Aro, sau de Logan, cu conditia ca ultimului sa-i rupi siguranta de antimoniu de pe exterior... Mesaj completat Poti monta si un contact de Aro, sau de Logan, cu conditia ca ultimului sa-i rupi siguranta de antimoniu de pe exterior... De obicei, trebuie sa ai doua sau trei fire. Daca ai doua, atunci contactul face conectarea aceluiasi fir de plus care este intrerupt, iar daca ai trei, atunci sigur unul dintre ale este nul-ul, sau masa, in limbaj popular. Din cate imi amintesc, tractorul are demarorul (contactul de antrenare al electromotorului) pe un buton separat montat pe bord, langa cheia de contact, iar la modelele f vechi de Universal 650, contactul nu avea cheie, ci doar un butonel actionat prin rasucire. Pentru a verifica firele, pana a monta contactul, pui un fir de la o baterie pe masa unui bec( pe solenoidul, invelisul metalic lateral al becului), iar cu un alt fir vi pe unul dintre contactorii de legatura ale contactului (ar trebui sa ai ceva metalic cu surubel, unde intra firul electric), dupa care vei pune plusul de la bec pe unul dintre contactorii ramasi liberi, si actionezi contactul intr-un sens si in celalalt...Sa ai grija ca becul sa fie functional, si la aceeasi tensiune.. Sau, mai bine, o lampa de control. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuli-voshod Postat Septembrie 1, 2010 Share Postat Septembrie 1, 2010 Exact, mon cher. Atat tractorul, cat si camioanele vechi, avand motor diesel clasic cu ardere prin compresie, in momentul in care ii iei contactul face "autoaprindere", si nu se opreste decat prin decompresor, sau prin introducerea intr-o treapta superioara de viteze, debreiandu-se cu frana apasata. fie vorba intre noi asa functioneaza motoarele diesel...prin autoaprindere; nu exista decat bujie incandescenta pentru a usura pornirea iarna cand e foarte frig... dar contactul are acelasi principiu ca la orice autovehicul...pune sub tensiune demarorul,lumini etc...l-ai pus ai pornit aprinzi lumini etc...la oprire e cu totul alta lucrare(in cazul tractoarelor),dar asta nu are legatura cu ce vrea omul sa faca! inca mai asteptam poza cu contactul cu pricina... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Septembrie 1, 2010 Share Postat Septembrie 1, 2010 In concluzie, il poti monta linistit, cu adaugirea sa nu lasi motoreta nesupravegheata, pt ca oricine iti poate desuruba piulita de sigurantare, si pune firele "pe direct". [/size][/color] Contactele de felul asta, cum sunt si la Jawa, se inchid cu orice cui( nu trebuie sa fie neaparat metalic) cu diametrul potrivit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 1, 2010 Share Postat Septembrie 1, 2010 N-o sa-ti mearga niciodata, tractorul nu se opreste din cheie si te trezesti ca nu mai poti opri ij-ul Posibil sa ai dreptate, ij-ul nu mere cu motorina, trebe contact de ceva pe benzina... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Septembrie 1, 2010 Share Postat Septembrie 1, 2010 Posibil sa ai dreptate, ij-ul nu mere cu motorina Acum nu stiu, tu ai dreptate sau socru- meu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Septembrie 1, 2010 Share Postat Septembrie 1, 2010 bachus 21 Am avut contact de tractor pe Simson cam 8 ani si a mers super . Orice intrerupator are o pozitie inchis deschis deci contactul care cupleazacurentul precis poate si decupla multe motociclete folosesc aceste contacte. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Septembrie 2, 2010 Share Postat Septembrie 2, 2010 Salut! Incerc si eu sa raspund. Am pe Jawa contact care din ce spune lumea seamana perfect cu contactul de tractor. Iti dau deci ordinea pinilor de pe el. Asezat cu contactele de la fire in sus si cu portiunea libera in fata, din fata spre dreapta ai asa: 15 (pozitia orei 1) = plus aprindere, frana si semnalizare 58 (pozitia orei 4) = pozitie 30 (pozitia orei 6) = plus permanent (vine de la baterie) 56 (pozitia orei 8) = plus faruri 54 (pozitia orei 10) = plus contact pentru pozitia de neutru din cutie Alte precizari: - pinii 15 si 54 preimesc curent de la 30 in acelasi timp atunci cand apesi cheia in contact pana la capat - pinul 58 primeste curent cand intorci cheia in contact in prima pozitie sau in a doua indiferent daca ai sau nu apasata cheia - pinul 56 primeste curent cand intorci cheia in contact in a doua pozitie indiferent daca ai sau nu apasata cheia Iata si schema electrica de la Jawa. Sigur merge si la IJ. Trebuie doar sa o adaptezi. La ij nu va trebui sa legi decat firele la pinii 30 si la 15 si/sau 54. Succes si daca nu te descurci, spune-mi ce fire ai in bord si iti spun unde sa le legi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Septembrie 2, 2010 Share Postat Septembrie 2, 2010 bachus 21Am avut contact de tractor pe Simson cam 8 ani si a mers super . Orice intrerupator are o pozitie inchis deschis deci contactul care cupleazacurentul precis poate si decupla multe motociclete folosesc aceste contacte. Numai bine E clar ca merge.Ziceam doar ca acest contact nu necesita neaparat cheia lui ( ca la cele cu chei clasice), iar in celalalt post spuneam despre mersul cu motorina al IJ-ului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Septembrie 2, 2010 Share Postat Septembrie 2, 2010 E clar ca merge.Ziceam doar ca acest contact nu necesita neaparat cheia lui ( ca la cele cu chei clasice), iar in celalalt post spuneam despre mersul cu motorina al IJ-ului. Ce v-ati aprin asa tovarasi,...am aruncat si eu o piatra. Normal ca merge, si eu pe Ural am tot contact de tractor, e f.robust si nu se incalzesc contactele cu conditia sa cositoresti sirmele inainte de a le stringe cu suruburile, altfel risti sa le sectionezi . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuli-voshod Postat Septembrie 2, 2010 Share Postat Septembrie 2, 2010 bachus 21Am avut contact de tractor pe Simson cam 8 ani si a mers super . Orice intrerupator are o pozitie inchis deschis deci contactul care cupleazacurentul precis poate si decupla multe motociclete folosesc aceste contacte. Numai bine in sfarsit cineva care nu incurca sula cu prefectura! hai cu pozelee... Mesaj completat bag si aici ca vad ca la voshod nu raspunde nimeni...are careva idee cum scot pistonul din amortizorul de minsk spate? am scos arcul si siguranta din interior si nu vad niciun semn,fanta,etc sa il pot extrage e acolo...vreau sa le pun ulei sa le mai folosesc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 Ce v-ati aprin asa tovarasi,...am aruncat si eu o piatra.Normal ca merge, si eu pe Ural am tot contact de tractor, e f.robust si nu se incalzesc contactele cu conditia sa cositoresti sirmele inainte de a le stringe cu suruburile, altfel risti sa le sectionezi . Eu nu am vrut sa dovedesc ca merge ci am dat modul de legare ca sa mearga. A fost cineva cu o parere ca nu o sa mearga pentru ca tractorul are motor diesel si deci nu se potriveste contactul din cauza modului de oprire al motoarelor diesel. Nu vreau sa intru in polemici cu respectivul pentru ca nu are rost. Motorul pe benzina se va opri atunci cand va fi "taiat" curentul pe contact si deci si in bobinele de inductie deci totul OK. Intr-adevar, aceste contacte functioneaza cu orice fel de cui de dimensiunea potrivita si din acest motiv am vrut sa-l schimb si eu la Jawa. Am renuntat la idee pentru ca ar fi insemnat sa modific si modul de deschidere-inchidere al farurilor si sa adaug deci doua contacte noi pe unul din ghidoane ... Cam complicat. Am ales sa montez o alarma auto iar releul alarmei, care in mod normal se monteaza pentru a taia curentul de contact eu l-am montat in asa fel incat sa taie curentul de la baterie. In felul acesta, atunci cand cuplez alarma, se taie tot curentul motocicletei de la baterie, ramanand alimentata doar alarma prin siguranta sa. Pentru user-ul iuli-voshod, din cate stiu, telescoapele spate de Minsk si Voskhod nu se pot demonta. Cu unul de Minsk m-am chinuit si eu cu ceva vreme in urma si nu am reusit. Se poate demonta arcul de pe ele dar nu se poate scoate pistonul. La vremea respectiva imi trecuse prin cap sa execut o gaura de 5mm in ele prin care sa le umplu cu ulei, sa filetez gaura si sa montez in ea un mic surubel de 5mm ca sa nu curga uleiul. Am renuntat insa la idee pentru ca am ajuns la concluzia ca, daca uleiul a curs, inseamna ca simeringurile lor sunt praf si degeaba pun ulei. Nu voi face decat sa am telescoapele unse si murdare tot timpul. Stiu ca atunci i-am pus niste telescoape de la o alta motocicleta care aveau aceeasi lungime dar nu mai tin minte de la ce: MZ, CZ ... si care se puteau demonta si repara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 (editat) Bine zis despre contact! Merge orice contact, inclusiv cel de tractor, asa cum a spus @panaitepaul, cu impedimentul aratat de el (porneste si cu un cui sau electrod)! In rest bornele se leaga asa cum a descris antevorbitorul si mie mi s-a parut mult mai rezistent contactul romanesc de tractor decit cel facut de PAL. Editat Septembrie 3, 2010 de ivan_pedala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuli-voshod Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 Pentru user-ul iuli-voshod, din cate stiu, telescoapele spate de Minsk si Voskhod nu se pot demonta. Cu unul de Minsk m-am chinuit si eu cu ceva vreme in urma si nu am reusit. Se poate demonta arcul de pe ele dar nu se poate scoate pistonul. La vremea respectiva imi trecuse prin cap sa execut o gaura de 5mm in ele prin care sa le umplu cu ulei, sa filetez gaura si sa montez in ea un mic surubel de 5mm ca sa nu curga uleiul. Am renuntat insa la idee pentru ca am ajuns la concluzia ca, daca uleiul a curs, inseamna ca simeringurile lor sunt praf si degeaba pun ulei. Nu voi face decat sa am telescoapele unse si murdare tot timpul. Stiu ca atunci i-am pus niste telescoape de la o alta motocicleta care aveau aceeasi lungime dar nu mai tin minte de la ce: MZ, CZ ... si care se puteau demonta si repara. mersi mult de informatie paul; la voshod imi permit sa te contrazic deoarece le-am desfacut eu pe ale mele le-am curatat am vazut starea simeringurilor;le-am pus ulei si merg cu ele;dar unul plange si...ma gandesc sa caut ceva mai noi sa pun sa scap de problema! ma interesa la minsk, le-am folosit cu succes mai bine de 8000 de km si isi faceau serviciul cum trebuie...dar cat sa tina si ele! mersi inca o data de informatie...n-am vrut sa pierd timp degeaba pe langa ele crezand ca pot face ceva; ce mi se pare curios este ca daca ele sunt capsulate, ce rost mai are acea siguranta? numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Septembrie 4, 2010 Share Postat Septembrie 4, 2010 (editat) @iuli-voshod, daca tot le-ai demontat de ce nu le schimbi simeringul pe la care "plange"? In ce priveste pe cele de mink, eu am scos siguranta aceea si, in ultima instanta, l-am legat de un stalp si am tras cu dacia de el ca sa-l scot cu riscul de a nu-l mai putea monta la loc. Nu a iesit. Asa ca ... REMAT Editat Septembrie 4, 2010 de panaitepaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuli-voshod Postat Septembrie 4, 2010 Share Postat Septembrie 4, 2010 @iuli-voshod, daca tot le-ai demontat de ce nu le schimbi simeringul pe la care "plange"?In ce priveste pe cele de mink, eu am scos siguranta aceea si, in ultima instanta, l-am legat de un stalp si am tras cu dacia de el ca sa-l scot cu riscul de a nu-l mai putea monta la loc. Nu a iesit. Asa ca ... REMAT aham...deci raman o cauza pierduta...nasol ca imi placeau mult cum merg... nu l-am schimbat ca nu am gasit pe nicaieri! daca stii pe unde pot gasi ti-as fi recunoscator! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Septembrie 5, 2010 Share Postat Septembrie 5, 2010 aham...deci raman o cauza pierduta...nasol ca imi placeau mult cum merg...nu l-am schimbat ca nu am gasit pe nicaieri! daca stii pe unde pot gasi ti-as fi recunoscator! In Ploiesti chiar nu stiu unde ai putea gasi dar in Focsani sunt 2 magazine Lorena care au tot felul de rulmenti si simeringuri. Imposibil sa nu fie si in Ploiesti. Ar merita incercat. Masoara-le diametrul interior (adica diametrul axului) si pe cel exterior si intreaba prin astfel de magazine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Septembrie 16, 2010 Share Postat Septembrie 16, 2010 ÂŞtiu că s-a-nvechit un pic topicul, dar poate vă este de ajutor să aflați că, duminica, prin fundul târgului AutoVit de pe cheiul Dâmboviței în BucureÂşti (secțiunea Moto-Velo, aÂşadar în capăt), mai vin niÂşte oameni cu contacte de tractor noi-nouțe. Eu de-acolo mi-am luat contactul pe care-l am pe Jawă Âşi, într-adevăr, e robust. Cheia arată cam sărăcuț cu plasticul ăla turnat în loc de forma cheii PAL, însă numerotația bornelor contactului (e făcut ca pentru o motocicletă în doi cilindri) Âşi funcționalitatea sunt complete. Al meu are, pe lângă închiderea contactului la aprindere prin apăsarea cheii, pozițiile: 0 - consumatori opriți 1 - poziții 2 - poziții + faze 3 - urgență (pentru ăi mai leneÂşi care vor varianta becului de poziție spate pe timp de noapte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.