BACDAVA Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 Una din problemele pe care le-ati putea avea la BMW seriile K (exceptanad K1200) si R(exceptand R1200) este cauzata de defectarea rulmentilor articulatiei grupului conic (nr 4 in desen, desenul este al basculei pt r80gs /1991 dar este acelasi rulment pentru toate motocicletele de mai sus). Este vorba despre cei doi rulmenti conici cu role dim 10X32X17 cu indicativ 10-6465A produsi exclusiv de FAG pentru BMW, din cate stiu fiind folositi doar la acesta articulatie. Singura problema pe care am intalnit-o la acesti rulmenti este cauzata de ruperea coliviei din plastic. Inlocuirea lor cu rulmenti noi fiind destul de costisitoare avem la dispozitie 2 variante de remediere. Prima ar fi inlocuirea acestor rulmenti cu bucsi conice. Cea de-a doua, pe care am preferat-o personal este aceea de a inlocui colivia sparta cu o colivie noua facuta 'artizanal' . Prin artizanal vreau sa spun prelucrata (strunjire si frezare)dintr-un material mai bun calitativ decat plasticul utilizat original - respectiv DURAMID(folosit de mine) sau metal. In plus pentru a conferi o rezistenta mai mare coliviei se vor face mai putine locasuri pentru role. Micsorand nr de role portiunea de colivie dintre role devine mai groasa, deci mai rezistenta. Am preferat aceasta solutie din mai multe motive. Primul ar fi ca daca BMW a gandit articulatia cu rulment conic asta ar trebui sa fie cea mai buna solutie constructiva. Al doilea motiv ar fi ca rulmentul in sine nu se uzeaza(se pot observa urmele de uzura de pe camasi si masura rolele) problema fiind cauzata de ruperea coliviei. In aceste conditii se pot folosi camasile originale si daca se vrea neaparat se pot inlocui rolele(se gasesc role noi de acceasi grosime la magazinele de rulmenti, dar acestea vor trebui taiate la lungime, asa ca verificati atent daca trebuie schimbate sau nu). Numarul de role poate fi micsorat fara probleme deoarece acesti rulmenti nu oscileaza decat aprox 30 grade (+-15). PS zilele urmatoare am sa pun si poze. Pt detalii va stau la dispozitie pe yahoo messenger Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Septembrie 8, 2010 Share Postat Septembrie 8, 2010 (editat) Asta in caz ca mai gasesti toate acele PS: in niciun caz nu pune la loc rulmentul incomplet! Editat Septembrie 8, 2010 de Budd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BACDAVA Postat Septembrie 8, 2010 Autor Share Postat Septembrie 8, 2010 Asta in caz ca mai gasesti toate acele PS: in niciun caz nu pune la loc rulmentul incomplet! ti-am spus acele se gasesc la magazine de rulmenti (eu le-am luat de la badi de pe laminorului) dar trebuie taiate lungime Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Septembrie 8, 2010 Share Postat Septembrie 8, 2010 Mda.Nu mersi,ies mai elegant cu un rulment nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Darkwrath Postat Septembrie 8, 2010 Share Postat Septembrie 8, 2010 Ai facut vreun calcul sa vezi daca reducand numarul de role nu maresti eforturile in cele ramase ? Daca ai nevoie pot sa iti furnizez cateva materiale care te-ar putea ajuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Septembrie 8, 2010 Share Postat Septembrie 8, 2010 (editat) @budd, incerc un sentiment de scarba fata de tine.... Oare este indreptatit? Iti readuc aminte: In Romania, nu toata lumea are bani pt service la reprezentanta.... Corect era sa zici: "nu, multumesc, eu imi permit mentenanta la service"... Sanatate si drumuri bune.... Mesaj completat Editat Septembrie 8, 2010 de Lucianggg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 9, 2010 Share Postat Septembrie 9, 2010 Am facut eu niste poze cu telefonul, ca altceva nu aveam la indemana. Calitatea lor e slaba, dar iti poti face o parere. Se vede ca si pe bucsa interioara si pe cea exterioara sunt urme de la ace. O indentare de 0.25 mm / ac se simte foarte mult la circumferinta rotii. Tu ce vrei practic sa faci e sa inlocuiesti colivia si sa pui ace mai putine, nu? Dar colivia aia deja e "mancata". Daca cu 30 de ace sau cate a avea face uzura asta inauntru rulmentului, cum/cat crezi ca va tine acelasi rulment cu 15 ace sau 20? Presiunea / ac va fi mai mare, clar! Pana la urma rulmentul e consumabila. Aia inseamna ca se inlocuieste, nu se reconditioneaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Septembrie 9, 2010 Share Postat Septembrie 9, 2010 @budd, incerc un sentiment de scarba fata de tine.... Oare este indreptatit? Iti readuc aminte: In Romania, nu toata lumea are bani pt service la reprezentanta.... Corect era sa zici: "nu, multumesc, eu imi permit mentenanta la service"... Sanatate si drumuri bune....Mesaj completat Simt si eu asa,pe varful limbii un pic de scuipat insa e normal cand te aud. Pentru informatia ta, absolut toata mentenanta la GS am facut-o eu. Cu reparatii de care nici nu vrei sa stii. Pentru ca ma pricep.Pentru ca aveam chef. Am constatat ca timpul meu valoreaza mai mult si vine dupa ani in care mi-am petrecut timpul facand eu servisarea si reparatiile. Prefer sa ma dau cu mobra si sa fac doar reparatiile majore la dealer. Insa sa revenim la subiect ( lichidul amarui din varful limbii l-am scuipat deja) : eu am luat de la Dan Cata bucsile pentru paralever pe care le-am instalat fara mare efort (au fost niste chestii si l-am facut atent sa modifice un pic pentru GSA niste cote,altfel cu un smirghel se poate rezolva elegant problema aparuta). Bucsile (desi ca mentenanta nu mi-au placut) sunt mult mai eficiente ca si concept decat rulmentii. Nici macar nu trebuie sa le verifici din 50k in 50K pentru ca nu exista parti in miscare. Rulmentii sunt mai ieftini insa ei necesita mentenanta/schimbare. Si asta costa bani si timp. Ca un om care si-a facut si reparat mobra singur,cu manutele lui, dezaprob total repararea rulmentilor de paralever in felul acesta. Asta este parerea mea,bazata exclusiv pe experienta mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BACDAVA Postat Septembrie 12, 2010 Autor Share Postat Septembrie 12, 2010 Imi pare rau ca am deschis topicul. Nu am vrut sa va dau motive in plus sa va mancatii ficatii unii altora si nici sa va stric afacerile. Nu am nimic de castigat material din postul asta. E doar solutia pe care am folosit-o eu la GS si care a tinut foarte bine, cine vrea sa auda bine, cine nu treaba lui. Imi e total indiferent. Postul a fost pus pentru cei care poate au fost in situatia mea sa n-aiba cu ce merge si sa le fluiere vantul in buzunar. Atat. Mesaj completat pentru ca am promis poze cine e interesat are aici coliviile originale( alea care nu se sparg niciodata) sparte , negre, precum si cele din duramid, albe, un set cu locasurile de role frezate si oun set inaintea frezarii. Pentru rolele facute nu am poze pentru ca am facut un singur set care e acum pe motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.