rulian Postat August 23, 2006 Share Postat August 23, 2006 Salut baieti, Proaspat posesor de Ural 1991 650cc cer informatii serioase: Primele probleme: filet distrus la bujie, dau jos chiulasa, descopar gidaj de supapa desprins pe evacuare, arcuri slabe, culbutori tociti. Schimb chiulasa, iau de pe un motor care nici nu stiu ce model e, prinderea carburatoarelor in pozitie verticala(deci fac flanse), admisia ca diametru mai mica(28 mm), si pe Romaneste o fac asa in doru leni ca sa o inscriu pana pe 31 ca e pe nr.rosii expirate AJUTOR!!! Mai oameni buni unde gasesc si eu informatii clare(pt a nu pune ca prostu sute de intrebari pe forum) despre ce si ce nu se potriveste de la un model de Ural la altul.Adica ce dracu au mai modificat Rusii de la modele mai vechi la cele noi, (ex. decat ciurucuri vechi ca merg gen culbutori, arcuri supape facute mai bine noi) sau daca ma gandesc o chiulasa noua!!. Pe de alta parte ce merge de la nipru la ural . Exista cataloage clare pe net referitor la ce merge si ce nu, cataloage cu cote??(am gasit de exemplu un catalog in care comanzii piese pt 650cc dar numai codurile de comanda nimic tehnic Am si atas(de nipru) pot sa-i pun tractiune pe el merge diferentialul modern... Vedeti.. o gramada de intrebari. Raspunsuri??? Unde gasesc informatii Si nu vreau sa aud ca vreau prea multe sunt genul care, citat: "Daca mergi urat cu motoru e ca si cand iti bati nevasta" deci cred in a avea un Ural reconditionat si sa tina 2-3 ani fara alte probleme majore, fara modificari taranesti si de prost gust(personal cred asta) gen cadru taiat, roti late,(eu fiind adeptul motocicletei clasice). Spun asta pt ca as vrea ajutor de la cei care iubesc motocicleta asta si nu "ingineri" care au inceputul pe topic de genul "Io nu am gasit dar am facut asa, sau merge si asa, am inlocuit si da rezultate...." Multumesc anticipat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat August 23, 2006 Share Postat August 23, 2006 tre sa montezi o reductie in chiulasa veche fiindca nu te costa mult. Daca ai motor din 91 se prea poate sa ai modelul de 36cp, il deosebesti prin supapa de admisie marita. In schimb ce ai pus tu este de la un model vechi de Ural unde supapele sunt identice, produce 32cp. Propun sa iei chiulasa cu filetul distrus, sa-i faci reductie (si io tre sa fac asa la Uralul cu atas), sa ii faci ghiduri calumea din fonta la un strungar, cumperi supape de la Ural Moto si e ok. ca sa te lamuresc in privinta pieselor: 1. Exista in Bucuresti un dealer oficial Ural, pe str Ajustorului. Au ei catalogul de pe net cu codul pieselor, lasi comanda si primesti piesa cand vine. 2. Tunaru are magazin in Bucuresti in Giulesti. Poate aduce consumabile de URal( filtre, garnituri, platini, cauciuce, cuple cardanice). Se paote sa iti aduca daca ii zici si piese de motor de Ural. 3. Gaspar e un tip din Moldova care iti trimite prin autocar aceleasi piese ca Tunaru, dar mai ieftin si mai rapid. S-ar putea sa aiba acces si el la piese de motor de Ural. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopper_awo Postat August 23, 2006 Share Postat August 23, 2006 mda...sunt foarte ciudate rusestile astea....io am o nepra model veki, cred ca printre primele modele, si nu se potriveste mai nimic de la motoarele mai noi....a trebuit sa schimb setul motor complet, pentru ca pistoanele si cilindrii originali, erau simtitor mai mici decat astea mai noi, si alta forma...chiulasele, la fel, cu alta fel de prindere a carburatoarelor...Oricum, i-am pus piese originale, nu facaturi din rep. Moldova.nici macar pompa de ulei, nu se potrivesc pinioanele in ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rulian Postat August 23, 2006 Autor Share Postat August 23, 2006 Daca cer piese noi, originale mai ales la Tunaru sau Gaspar, (pt ca la Ural Moto nu cred ca unt probleme), imi aduc ce cer? Chiar daca sunt putin mai scumpe.Intrebare e in sensul ca nu cred ca le-as recunoaste imediat pe alea originale de facaturi tre sa montezi o reductie in chiulasa veche fiindca nu te costa mult. Daca ai motor din 91 se prea poate sa ai modelul de 36cp, il deosebesti prin supapa de admisie marita. In schimb ce ai pus tu este de la un model vechi de Ural unde supapele sunt identice, produce 32cp. E de 32cp, motoru dar pana la RAR nu moare cu chiulasa aia.In conditiile in care nu stiu ce dracu vor astia cu obligativitatea de ainscrie mototu pana la 1 Septembrie(pt ca nu mai am nici asigurare) iar revizia doar pana in 09 2006 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat August 23, 2006 Share Postat August 23, 2006 ma indoiesc ca piesele de pe piata noastra sunt originale. ( ma refer la Nipru). eu zic sa iei de la Ural Moto ( nu am vreun contract cu ei sa le fac reclama) dar se pare ca piesele sunt aduse de la mama lor. p.s. sa-l stapanesti sanatos. p.s. 2: am o aripa spate de la un Ural din '92. vrei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rulian Postat August 23, 2006 Autor Share Postat August 23, 2006 ma indoiesc ca piesele de pe piata noastra sunt originale. ( ma refer la Nipru). eu zic sa iei de la Ural Moto ( nu am vreun contract cu ei sa le fac reclama) dar se pare ca piesele sunt aduse de la mama lor. p.s. sa-l stapanesti sanatos. p.s. 2: am o aripa spate de la un Ural din '92. vrei? Mersi de urari, dar nu vreau aripa.Motorul e mai mult decat ok.Exceptie neplacerile cu chiulasa stanga.O sa pun poza.A fost al unui tip din Iasi si omul chiar a avut grija de el.Nu avea cum sa stie ca avea ghidurile rupte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat August 23, 2006 Share Postat August 23, 2006 legat de chiulasa cu prindere de carburator pe verticala ,exista la Tunaru cu 100 000 bucata flansa pentru pus carburator orizontal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rulian Postat August 23, 2006 Autor Share Postat August 23, 2006 legat de chiulasa cu prindere de carburator pe verticala ,exista la Tunaru cu 100 000 bucata flansa pentru pus carburator orizontal. Mersi omu.Apropo tel. Tunaru si Gaspar te rog Sa-ti exemplific: Cand am luat motoru in dreapta chiulasa cu prindere verticala+flansa, admisia prin orificiu oval(semi)In stanga chiulasa asemanatoare mai putin prinderea orizontala.A urmat marea descoperire cu ghidurile de supapa in stanga, am pus model mai vechi si flansa de rezerva care o aneam nu se mai potriveste. Pe de alta parte flansele metalice.Am luat-o cu carburator de dacie. O sa-i pun K68-uri care le am(am citit un topic de-al tau in care explicai cum se regleaza si printre altele am vazut ca sunt ok) Si pe 3 beri am dat la facut flanse din textolit(ca sa nu mai fiarba benzina) Asa ca ma descurc cat sa o bag in RAR.Dupa aia vad eu ce fac cu chiulasa. DAR AM ZI BINE cand am zis ca imi lipsesc informatii,pt ca in concluzie eu am 3 tipuri de chiulase si dracu mai stie care e modelu original care corespunde cartii de identitate????????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat August 23, 2006 Share Postat August 23, 2006 eu am 3 tipuri de chiulase si dracu mai stie care e modelu original care corespunde cartii de identitate????????? nu am auzit. fa-l sa mearga si atat. nu are rost sa exagerezi daca vrei doar sa-l inscrii. dupa, ai timp sa rezolvi care e cea originala. recomand reductia la bujie. dar vezi cum o faci, sa nu se (mai) desfaca... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat August 23, 2006 Share Postat August 23, 2006 Salutare Ruli !!!! Bine ai venit mosule pe forum. Ia zi, ce am reusit noi sa facem atunci la chiulasa ? Eu stiu ca o pusesem la punct cat de cat, tinea compresie, culbutorii ti-i reglasem ca lumea, pierdea o leaca de presiune pe la supapa de evacuare, dar e normal, la cat a stat nemiscata. Tunaru asta are magazin pe GIulesti, aproape de mine, zi-mi daca vrei sa-ti caut flanse de-alea de "mutat" prezoanele din orizontal in vertical sau faci asta tot pe alea de textolit pe care deja le-ai dat la facut. Intrebare pentru aleko - cat am lucrat la motoru lu' ruli, am observat ca arcurile de la supape erau foarte slabe - le puteam apasa cu un deget (comparativ, la simson trebuia sa ma las cu toata greutatea corpului). De ce sunt asa moi arcurile ??? Asta stiu ca limiteaza mult urcarea in turatie, supapa nu se mai inchide suficient de rapid, din cauza inertiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rulian Postat August 23, 2006 Autor Share Postat August 23, 2006 Salutare Ruli !!!! Bine ai venit mosule pe forum. Ia zi, ce am reusit noi sa facem atunci la chiulasa ? Eu stiu ca o pusesem la punct cat de cat, tinea compresie, culbutorii ti-i reglasem ca lumea, pierdea o leaca de presiune pe la supapa de evacuare, dar e normal, la cat a stat nemiscata. Tunaru asta are magazin pe GIulesti, aproape de mine, zi-mi daca vrei sa-ti caut flanse de-alea de "mutat" prezoanele din orizontal in vertical sau faci asta tot pe alea de textolit pe care deja le-ai dat la facut. Intrebare pentru aleko - cat am lucrat la motoru lu' ruli, am observat ca arcurile de la supape erau foarte slabe - le puteam apasa cu un deget (comparativ, la simson trebuia sa ma las cu toata greutatea corpului). De ce sunt asa moi arcurile ??? Asta stiu ca limiteaza mult urcarea in turatie, supapa nu se mai inchide suficient de rapid, din cauza inertiei. Nu am reusit sa ermetizez carburatoarele cu o flansa metalica de caca pe care o avea+textolitu de la dacie modificat A pornit dar daca infigeam mana in ea se basea de 3 ori si murea imputita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat August 23, 2006 Share Postat August 23, 2006 nr lui gaspar este:0744.472.055 spor la treaba.poti sa te duci la rar cu ea pe langa,caci o sa-ti faca doar identificarea. .asta daca ai revizia ok.la rar se uita doar la serii si sanatate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat August 23, 2006 Share Postat August 23, 2006 pai te fortai in degetul ala rau, si abia asa se deschidea? La Ural 650 nu sunt foarte tari arcurile din start. Daca nu se strica NU repara. Ce arcuri am vazit la TUnaru sau Gaspar nu m-au multumit, arcurile sunt proaste in general la astia.. Vezi la URal Moto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
legionaru Postat August 23, 2006 Share Postat August 23, 2006 nr lui gaspar este:0744.472.055 spor la treaba.poti sa te duci la rar cu ea pe langa,caci o sa-ti faca doar identificarea. .asta daca ai revizia ok.la rar se uita doar la serii si sanatate. GRESIT! Nu trebuie sa o pornesti, dar trebuie sa arate asa cum e din fabrica, sau sa fie omologata. Chestia cu "se uita doar la serii" e de domeniul trecutului. Ptr ca nu se mai cheama identificare, ci AUTENTIFICARE. Mai bine suna la RAR, ca am vazut ca apar modificari in modul de lucru din 6 in 6 luni. Si eu era sa imi iau teapa doar pe vorbe si sa pic autentificarea, dar l-am prins pe Dinicutu la prima ora si cred ca f bine dispus. Daca nu crezi, intraba-l pe Apasu (apasu77) ca el mi-a dus motorul pana acolo (pe 1.08.06) si a stat cu mine pana am terminat. Eu am avut noroc ca nu m-a respins, ca aveam alta culoare, alt rezervor, sa modificata, etc. Nu mai merge sa lipseasca oglinzi, cric, si alte chestii minore. Vezi ca mai multi au zis ca au fost respinsi in ultima vreme ptr nimicuri (cineva a scris pe forum ca la cateva zile dupa mine l-a respins ptr un semnalizator spart). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rulian Postat August 24, 2006 Autor Share Postat August 24, 2006 GRESIT! Nu trebuie sa o pornesti, dar trebuie sa arate asa cum e din fabrica, sau sa fie omologata. Chestia cu "se uita doar la serii" e de domeniul trecutului. Ptr ca nu se mai cheama identificare, ci AUTENTIFICARE. Mai bine suna la RAR, ca am vazut ca apar modificari in modul de lucru din 6 in 6 luni. Si eu era sa imi iau teapa doar pe vorbe si sa pic autentificarea, dar l-am prins pe Dinicutu la prima ora si cred ca f bine dispus. Daca nu crezi, intraba-l pe Apasu (apasu77) ca el mi-a dus motorul pana acolo (pe 1.08.06) si a stat cu mine pana am terminat. Eu am avut noroc ca nu m-a respins, ca aveam alta culoare, alt rezervor, sa modificata, etc. Nu mai merge sa lipseasca oglinzi, cric, si alte chestii minore. Vezi ca mai multi au zis ca au fost respinsi in ultima vreme ptr nimicuri (cineva a scris pe forum ca la cateva zile dupa mine l-a respins ptr un semnalizator spart). La noi in Pitesti e putin mai "simplu" Oricum, in senns obligatoriu dau telefon la "cineva" ma costa putin, dar n-am nici o problema Pe bune, e mai sigur asa. E un fel de taxa de inscriere aditionala (50 RON), intri in fata, dai buna ziua, daio actele si gata. Si intre 100 si 150 RON daca din motor n-ai avut ce face si l-ai facut OZN Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motomaniac Postat August 24, 2006 Share Postat August 24, 2006 Eu as zice sa cumperi piese de la reprezentanta ural...Eu sunt din Botosani si am cumparat mai tot timpul piese de la Gaspar si is naspa....Intr-un fel nu e vina lui ca asa le cumpara si el din Ucraina.De aceea am hotarat sa renunt la motorul de Nipru si sa trec si eu pe Ural la care gasesc piese originale.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vivinikita Postat August 24, 2006 Share Postat August 24, 2006 Nu am reusit sa ermetizez carburatoarele cu o flansa metalica de caca pe care o avea+textolitu de la dacie modificat A pornit dar daca infigeam mana in ea se basea de 3 ori si murea imputita decupeaza 3garnituri din carton subtire pt. fiecare zona de contact intre piesele metalice, renunta la textolit, si mai verifica odata planeitatea la suprafata de asezare a carburatoarelor si apoi incearca fara sa modifici reglajele la carb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rulian Postat August 25, 2006 Autor Share Postat August 25, 2006 decupeaza 3garnituri din carton subtire pt. fiecare zona de contact intre piesele metalice, renunta la textolit, si mai verifica odata planeitatea la suprafata de asezare a carburatoarelor si apoi incearca fara sa modifici reglajele la carb. Salut omu, O sa incerc, mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.