Sari la conținut

Motoreta mea, Mobra Hoinar !


Hoinarul
 Share

Postări Recomandate

Salutari !

 

M-am gandit si eu sa prezint proiectul meu , Mobra Hoinar fabricata in 1987.

 

Motoreta am cumparat-o de aproximativ 2 saptamani !

Are numar nou, carte si talon !

Am luat motoreta completa , dar cu ceva probleme la cutia de viteze, sarea din viteze !

Pe langa motoreta am mai primit asa , un motor fara piston si aprindere, o volanta, un carburator si o toba.

 

Si acum incepe munca :

Am demontat motoreta complet , am curatat cadrul pana la metal si l-am grunduit , urmeaza sa fac o mica sudura , unde are o gaurica( pentru ca fostul propietar ii sudase cric lateral)

Am curatat rezervorul pana la luciul metalic si m-am apucat de chituit unele zone !

In zilele ploioase m-am ocupat de motor, l-am desfacut complet , l-am curatat spalat si m-am apucat de inspectat piesele.

Fostul propietar a inlocuit bilele de la fluierul cu pinioanele de viteza , a pus unele mai mici de bicicleta , si astfel a aparut uzura mare la fluier,pinioane si axul pana ce schimba vitezele.

 

Am facut rost de ax pana , urmeaza sa fac rost si de fluier cu bile si pinioane, sa cumpar rulmenti si simeringuri si sa inchei un motor.

intre timp am mai pus mana si pe un far cu lupa :)

 

Am dus cilindrul la alezat si de la 39 mm diam pistonului am trecut la piston de honda de 4O mm.

 

La cel de al doilea motor sunt ceva mai multe probleme , axul pedalei de pornire este uzat , peda de pornire nu are , aceleasi probleme la fluie, pinioane si ax pana. dar incet incet il voi reface si pe celalalt si voi avea un motor functional de rezerva !

 

Uitati cateva poze cu munca de pana acum si cu piesele curatate !

 

Un_Hoinar_renaste_

 

tn_262c0fef1ca5b43bdebd7cf7ef82de61.jpg tn_fadc5599c7e9206d45d6d3cb016b6a80.jpg tn_484eca3d9da7bc83f0915240d835469d.jpg tn_03bea4561d55b8bbff54201605eb42cc.jpg tn_7408c2583728fb708cf6b343b533b316.jpg tn_ff227987aa5a9fd83d96c76e59d716db.jpg tn_2ee6d4b7231bba7ef8ea95785f7a7781.jpg tn_6197ae0f1ebe939c40d5e1c79bc77fee.jpg tn_1aca1643742e53a446b2afa17567be9f.jpg tn_6168a65cffb8eddebc952d0a312e77bb.jpg tn_106df7d5d17ba20c290f4cd6d5f23b3d.jpg

Editat de Hoinarul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari !

 

M-am gandit si eu sa prezint proiectul meu ,

 

Si acum incepe munca :

E , e , e proiect destul de indraznet, e, e, e mare, e, e Motoreta-i veche, piese nu-s poate numa de pe ebay, anul e destul de inaintat si bani nu-s, iti dorim bafta. :) Munca la greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era buna o poza si cu el cand l-ai luat sa vedem starea.Rezervorul era asa de lovit? ca parca e pus cu mistria chitul acolo :D, ma gandesc sa nu se crape in timp.Asteptam poze cu el gata:) si spor la treaba.

Salutare !

Am poze cu el cand l-am luat , dar din pacate sunt in telefon si nu am cum sa le scot ... dar o sa gasesc eu o solutie , sper :)

 

Rezervorul nu este asa lovit , chit acolo nu este mult , este stratul foarte subtire (din fericire pentru mine , am lucrat in domeniu, vopsitorie si am ceva cunostinte , asa ca stiu care-i treaba cu chitul) , chit este putin, prima orara am dat cu chit de fiba, apoi cel de finisaj , acolo am dat chitul de o suparafata mai intinsa , pentru a acoperi sudura de la rezervor , defap alamire celor doua semirezervoare si oricum va mai fi slefuit , dar nu am avut timp , din cauza vremii , mi-sa inflamat maseaua , si cum ies afara la frig cum fac galca :wink: asa ca m-am ferit de munca zilele astea.

 

pt poza de la avatar..sa-mi platesti drepturi de autor :D :blink:

 

Am sa platesc. iti dau hoinarul sa te plimbi cand este gata si o bere, 2...3

 

 

La inceput cand l-am luat , avea niste urechi sudate pe cadru, pe suportul stopului, sudate de fostul propietar , pentru ca montase niste portbagaje laterale si cric lateral si mutase trapele (scaritele ) pentru pasager, care original erau pe bascula, el facuse niste suporti si erau prinse de cadru , am avut ceva de polizat pentru a scoate urmele de suduri, dar am reusit pana la urma .

Mesaj completat

Ehe ,astazi am fost si mi-am luat 4 simeringuri noi - 3O de lei , am mai luat si 4 O-ringuri , bine ca nu imi trebuia decat unul la axul pedalei, dar am zis sa fie acolo , daca tot costa 6O de bani bucata !

Si am mai luat un lot de 24 de bile pentru fluierul pe care sunt pinioanele de viteza, nu imi trebuiau decat 2O , dar sunt bune si 4 in plus in caz ca ratacesc vre-o bila ....

 

Urmeaza ca la urmatoarele fonduri , sa imi iau rulmenti pentru ambielaj si cutia de viteze , apoi sa incep montarea unui motor si apoi sa strang piese sa il fac si pe cel de al doilea .

Mesaj completat

Da ,da , da , da !

 

Astazi m-am trezit cu chef de munca , asa ca dupa o mica curatenie in atelier asa de dimineata cat inca a mai fost racoare , m-am apucat de furca hoinarului.

am demontat totul pentru a curata piesele de vopsea si sa vad de ce batea furca pe fata in momentul revenirii.

 

M-am apucat si am curatat furca pana la metal , apoi m-am apucat si de aripa fata .

Uitati rezultatul :

Furca_mobra_hoinar

 

tn_9fc505151e1af4c373529a01bf4a0f07.jpg tn_9f37cadb9c2c049a0683974f7290c9e1.jpg tn_4c086bfa13072c6be5b4e8a6f9d4f958.jpg tn_bd04259370a240671023b8511de7c5f0.jpg tn_9b095659f17ec7282ee8ee2fae0f6040.jpg

 

Buuuun, asta a fost partea usoara sa zicem asa. Acum urmeaza partea un pic naspa :

Cand am demontat furca, am vazut ca arcurile nu am nimic, bucsele sunt bune nu au joc... dar mai sunt niste arcuri mai mici , cam 3 spire are amortizeaza socul cand amortizoarele revin, la mine fiind ambele rupte (si pe stanga si pe dreapta ) cand amortizorul revenea lovea in buza de blocaj din interiorul tevii si batea.

 

Asa ca va rog sa ma ajutati si pe mine , am nevoie de un arc care sa il tai si sa fac 2 arculete mai mici pentru a reface furca motoretei.

Dimensiunile sunt urmatoarele :

Diametrul exterior - 3,5 - 3,6 mm

Diametrul interior - 2,8 mm

Grosimea spirei - 2 mm

 

Am nevoie ca arcul sa aiba 6-7-8 spire , ca sa il pot taia in doua sa fac 2 arcuri pentru ambele amortizoare, iar numarul de spire il voi stabili in functie de cat de tare este arcul !

Arc_furca_

 

tn_1f72447ccaef0c698bcf78ad026ea186.jpg tn_ff63ebe9aea4100a00c657da46a94a20.jpg

 

La mine ambele arcuri s-au rupt in 3 , asa ca m-am ales cu cate 3 cercuri in fiecare amortizor

Mesaj completat

 

 

Asa ca va rog sa ma ajutati si pe mine , am nevoie de un arc care sa il tai si sa fac 2 arculete mai mici pentru a reface furca motoretei.

Dimensiunile sunt urmatoarele :

Diametrul exterior - 3,5 - 3,6 mm

Diametrul interior - 2,8 mm

Grosimea spirei - 2 mm

 

 

Am gresit dimensiunile , acestea sunt corecte :

Diametrul exterior - 3,5 - 3,6 cm

Diametrul interior - 2,8 cm

Grosimea spirei - 2 mm

 

 

Mesaj completat

Reteta de acum este urmatoarea :

 

Se ia o doza de inspiratie , apoi se pune mana pe flex , se polizeaza putin gura rezervorului de umplere de la hoinar si rezultatul este urmatorul :

avansand_la_rezervor

 

tn_6ae24617c8d567c3da9b91f4b563da15.jpg tn_8460be2cc3524970bce591d24c97b2f8.jpg tn_0099cba79bf7317d245f7b907978eee1.jpg tn_0cbecb750c059aab6d5f535f8b8a5123.jpg tn_1e1c7eb06b5d729ac693db186fe27301.jpg

 

in alta ordine de idei, am mai avansat la finisarea rezervorului , pana pe seara vreau sa il dau gata de grund

Mesaj completat

Astazi am reusit sa grunduiesc piesele curatate si sa vopsesc carcasele butoanelor si manerele de frana si acceleratie cu negru.

 

urmeaza maine sa curat aripa spate , bascula si farul si sa le grunduiesc si pe ele.

Apoi ma voi ocupa de aplicarea vopselei pe piesele mari .

Editat de Hoinarul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Te vedem anul viitor pe la vreo intrunire cu ea?..La noi la Hunedoara vei intra gratis :P

 

Respect :D

 

Nu stiu unde o sa ajung cu ea anul viitor, adica cat de departe , totusi hunedoara este cam departe de giurgiu. Dar cine stie ce ne rezerva viitorul.

 

Pana atunci...am facut pozele ca sa vedeti si voi cum decurge lucrarea:

 

Continuare_mobra_hoinar

 

tn_404307ba0b1b32be990865dedb49bb3c.jpg tn_0862f6cc7df57d41db6d6cdc46b088c1.jpg tn_76146cabf35700c4d8f833bca5af26c2.jpg tn_0564e67af9aff07fdcb958974004ef2a.jpg tn_e3cb0724bdb1b2d6be87d68cb5f26e59.jpg tn_335490b91558385fc51c181e60ff327e.jpg tn_6ed00602da37b9eeca65a163ca7b0284.jpg tn_8478140603af60e49dfb50368e44c002.jpg

Editat de Hoinarul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte frumos...

Mult spor si rabdare iti urez, ca o sa ai nevoie :laugh:

 

Cat despre arculete, nu mai am, ca am dat mobra de piese....dar daca aflu ceva, te anunt

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte frumos...

Mult spor si rabdare iti urez, ca o sa ai nevoie :D

 

Cat despre arculete, nu mai am, ca am dat mobra de piese....dar daca aflu ceva, te anunt

 

Multumesc :laugh:

 

Arculete nu am mai cautat nici eu . Am cam fost cu treburi zilele astea si nu prea m-am mai ocupat de motoreta. Si in afara de asta nici nu vreau sa ma grabesc cu vopsirea pieselor , pentru ca afara este destul de racoare si dureaza ceva timp ca piesele sa se usuce in totalitate .

 

Astazi totusi printre picaturi, am reusit sa adaptez o incuietoare de la un top case de trotineta electrica la cutia de scule a hoinarului, a iestit destul de bine, sunt multumit. urmeaza sa curat si sa aranjez si cutia de scule pentru a primi o vopsea in ton cu unele piese dupa motoreta, si anume Gri Olive !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi a fost frumos afara, soare, caldut...asa ca :laugh: , m-am hotarat sa profit de aceasta zi insorita si sa pun mana la treaba.

 

Am matuit piesele, le-am spalat si pana s-au uscat am dat fuga la magazin sa cumpar vopseaua.

 

Uitati rezultatul unei zi de munca , incheiata odata cu venirea serii : :D

 

Vopsea_pe_piese

 

tn_30530c38698f993575b247f30d0d2760.jpg tn_470c89be63a9d8e73f149c98fdfcf0fb.jpg tn_3afada094e684b09502523f1d119dd84.jpg tn_a73b439f9e7d439363e87edc77594db7.jpg tn_7a9869343a9352e018cc7dfb570fb4fa.jpg tn_df47b01f7c9706aa4ec8994bafe04f67.jpg tn_a9f7dad848bc426c13996d569a4b033c.jpg tn_e715391000c484e5ae0478e3d5957811.jpg tn_84bac89f60e3d510399dc8f9f7abeab4.jpg tn_064ffaf8478a29d26bf106fdecb3d384.jpg tn_7d82d0079222dbf961eff4f6f82428ce.jpg tn_25dd8dae83cef5cba495b182d2e2d784.jpg tn_b7e3d8a11c3cfccac5bcba22c27df257.jpg tn_f33fec4bd7f785cccd35130d8692cd36.jpg

Mesaj completat

Din pacate nu pot posta toate imaginile,imi zice ca am atasat prea multe imagini .... dar se pot vedea toate pe link-ul acesta : http://www.99poze.ro/Vopsea_pe_piese/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca 2 zile cu soare si e aproape gata...Pare foarte ok negrul acela, destul de lucios.Sunt curios cum va arata cand va fi gata.

 

:laugh: Este in regula vopseaua , si albul tot foarte lucios este,deasemenea si griul acela oliv cu care am vopsit coarnele , suportul de la stop si cutia de scule.

 

Daca mai tine si saptamana viitoare la fel ca astazi , sau macar 2-3 zile , termin de curatat si restul pieselor sa dau grundul si apoi sa vopsesc, dar vom vedea cum va fi vremea.

 

Legat de aspectul final...pot spune doar ca va avea finisaj de nebun ;) dunga rosie :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare :P

Se pare ca avem gusturi asemanatoare .Si eu de curand m-am apucat la reconditionarea unui hoinar.

Nu ai cumva o shema electrica?Am o mica problema cu aprinderea nu mai da scateie puternica.

Sa vedem proiectu finalizat! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare :scratch:

Se pare ca avem gusturi asemanatoare .Si eu de curand m-am apucat la reconditionarea unui hoinar.

Nu ai cumva o shema electrica?Am o mica problema cu aprinderea nu mai da scateie puternica.

Sa vedem proiectu finalizat! :)

 

Cine , stie, poate chiar asa o fi :D ! sa vedem si mobra ta . :P

 

Uite schema electrica !post-60552-1288633484_thumb.jpg

Mesaj completat

 

De cand cu zapada asta , simt ca innebunesc , ma invart prin casa ca leul in cusca , nu am ce sa fac...ma plictisesc , afara in atelier e frig si nu pot sa lucrez , asa ca m-am dus frumusel si am luat cutia cu piesele de la motor in casa.

 

Ma duc sa-mi iau si cheile si ma apuc de facut motor la hoinar , langa soba :)

Editat de Hoinarul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Am schimbat rulmentii , am pus garnitura intre cartere,am etansat cu silicon , am incheiat motorul :D

 

Acum ma apuc de partea cu ambreiajul, pinioane....etc . Sper sa imi mai amintesc cum vin piesulicile alea pe acolo :)

 

PS : am cola in loc de vin fiert... eu de felul meu nu consum alcool. In schimb bag cola cat cuprinde.

 

Dar un vin fiert ... merge :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poze nu am cu ce sa fac, adica am facut vre-o 2-3 cu telefonul , dar nu am cu ce sa le scot.

 

Deci , se pare ca m-am impotmolit . Nu reusesc sa ii dau de cap la mecanismul care schimba vitezele.

 

Asa ca daca are cineva vre-un motor de hoinar la indemana , il rog sa faca o poza , pe partea cu ambreiajul, sa vad si eu cum vine aceea gheara care blocheaza cilindrul cu 8 caneluri , pe el !

 

Va multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e la fel si la Mobra ? Daca da, am facut eu poze inainte de dezasamblare

 

nu e chiar ca la mobra, la mobra sunt 6 caneluri pe piesa aceea cilindrica , sunt 3 pe o parte 3 pe o parte , la hoinar sunt 8 , 4 pe o parte 4 pe o parte. si mai are o piesa in plus la hoinar.

 

Dar te rog , pune poze care le-ai facut tu , poate reusesc sa-mi dau seama cum ar trebui sa vina !

Editat de Hoinarul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...