Hoinarul Postat Octombrie 10, 2010 Share Postat Octombrie 10, 2010 (editat) Salutari ! M-am gandit si eu sa prezint proiectul meu , Mobra Hoinar fabricata in 1987. Motoreta am cumparat-o de aproximativ 2 saptamani ! Are numar nou, carte si talon ! Am luat motoreta completa , dar cu ceva probleme la cutia de viteze, sarea din viteze ! Pe langa motoreta am mai primit asa , un motor fara piston si aprindere, o volanta, un carburator si o toba. Si acum incepe munca : Am demontat motoreta complet , am curatat cadrul pana la metal si l-am grunduit , urmeaza sa fac o mica sudura , unde are o gaurica( pentru ca fostul propietar ii sudase cric lateral) Am curatat rezervorul pana la luciul metalic si m-am apucat de chituit unele zone ! In zilele ploioase m-am ocupat de motor, l-am desfacut complet , l-am curatat spalat si m-am apucat de inspectat piesele. Fostul propietar a inlocuit bilele de la fluierul cu pinioanele de viteza , a pus unele mai mici de bicicleta , si astfel a aparut uzura mare la fluier,pinioane si axul pana ce schimba vitezele. Am facut rost de ax pana , urmeaza sa fac rost si de fluier cu bile si pinioane, sa cumpar rulmenti si simeringuri si sa inchei un motor. intre timp am mai pus mana si pe un far cu lupa Am dus cilindrul la alezat si de la 39 mm diam pistonului am trecut la piston de honda de 4O mm. La cel de al doilea motor sunt ceva mai multe probleme , axul pedalei de pornire este uzat , peda de pornire nu are , aceleasi probleme la fluie, pinioane si ax pana. dar incet incet il voi reface si pe celalalt si voi avea un motor functional de rezerva ! Uitati cateva poze cu munca de pana acum si cu piesele curatate ! Un_Hoinar_renaste_ Editat Octombrie 10, 2010 de Hoinarul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Octombrie 10, 2010 Share Postat Octombrie 10, 2010 Salutari ! M-am gandit si eu sa prezint proiectul meu , Si acum incepe munca : E , e , e proiect destul de indraznet, e, e, e mare, e, e Motoreta-i veche, piese nu-s poate numa de pe ebay, anul e destul de inaintat si bani nu-s, iti dorim bafta. Munca la greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat Octombrie 10, 2010 Share Postat Octombrie 10, 2010 era buna o poza si cu el cand l-ai luat sa vedem starea.Rezervorul era asa de lovit? ca parca e pus cu mistria chitul acolo , ma gandesc sa nu se crape in timp.Asteptam poze cu el gata:) si spor la treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fix Postat Octombrie 10, 2010 Share Postat Octombrie 10, 2010 pt poza de la avatar..sa-mi platesti drepturi de autor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hoinarul Postat Octombrie 11, 2010 Autor Share Postat Octombrie 11, 2010 (editat) era buna o poza si cu el cand l-ai luat sa vedem starea.Rezervorul era asa de lovit? ca parca e pus cu mistria chitul acolo , ma gandesc sa nu se crape in timp.Asteptam poze cu el gata:) si spor la treaba. Salutare ! Am poze cu el cand l-am luat , dar din pacate sunt in telefon si nu am cum sa le scot ... dar o sa gasesc eu o solutie , sper Rezervorul nu este asa lovit , chit acolo nu este mult , este stratul foarte subtire (din fericire pentru mine , am lucrat in domeniu, vopsitorie si am ceva cunostinte , asa ca stiu care-i treaba cu chitul) , chit este putin, prima orara am dat cu chit de fiba, apoi cel de finisaj , acolo am dat chitul de o suparafata mai intinsa , pentru a acoperi sudura de la rezervor , defap alamire celor doua semirezervoare si oricum va mai fi slefuit , dar nu am avut timp , din cauza vremii , mi-sa inflamat maseaua , si cum ies afara la frig cum fac galca asa ca m-am ferit de munca zilele astea. pt poza de la avatar..sa-mi platesti drepturi de autor Am sa platesc. iti dau hoinarul sa te plimbi cand este gata si o bere, 2...3 La inceput cand l-am luat , avea niste urechi sudate pe cadru, pe suportul stopului, sudate de fostul propietar , pentru ca montase niste portbagaje laterale si cric lateral si mutase trapele (scaritele ) pentru pasager, care original erau pe bascula, el facuse niste suporti si erau prinse de cadru , am avut ceva de polizat pentru a scoate urmele de suduri, dar am reusit pana la urma . Mesaj completat Ehe ,astazi am fost si mi-am luat 4 simeringuri noi - 3O de lei , am mai luat si 4 O-ringuri , bine ca nu imi trebuia decat unul la axul pedalei, dar am zis sa fie acolo , daca tot costa 6O de bani bucata ! Si am mai luat un lot de 24 de bile pentru fluierul pe care sunt pinioanele de viteza, nu imi trebuiau decat 2O , dar sunt bune si 4 in plus in caz ca ratacesc vre-o bila .... Urmeaza ca la urmatoarele fonduri , sa imi iau rulmenti pentru ambielaj si cutia de viteze , apoi sa incep montarea unui motor si apoi sa strang piese sa il fac si pe cel de al doilea . Mesaj completat Da ,da , da , da ! Astazi m-am trezit cu chef de munca , asa ca dupa o mica curatenie in atelier asa de dimineata cat inca a mai fost racoare , m-am apucat de furca hoinarului. am demontat totul pentru a curata piesele de vopsea si sa vad de ce batea furca pe fata in momentul revenirii. M-am apucat si am curatat furca pana la metal , apoi m-am apucat si de aripa fata . Uitati rezultatul : Furca_mobra_hoinar Buuuun, asta a fost partea usoara sa zicem asa. Acum urmeaza partea un pic naspa : Cand am demontat furca, am vazut ca arcurile nu am nimic, bucsele sunt bune nu au joc... dar mai sunt niste arcuri mai mici , cam 3 spire are amortizeaza socul cand amortizoarele revin, la mine fiind ambele rupte (si pe stanga si pe dreapta ) cand amortizorul revenea lovea in buza de blocaj din interiorul tevii si batea. Asa ca va rog sa ma ajutati si pe mine , am nevoie de un arc care sa il tai si sa fac 2 arculete mai mici pentru a reface furca motoretei. Dimensiunile sunt urmatoarele : Diametrul exterior - 3,5 - 3,6 mm Diametrul interior - 2,8 mm Grosimea spirei - 2 mm Am nevoie ca arcul sa aiba 6-7-8 spire , ca sa il pot taia in doua sa fac 2 arcuri pentru ambele amortizoare, iar numarul de spire il voi stabili in functie de cat de tare este arcul ! Arc_furca_ La mine ambele arcuri s-au rupt in 3 , asa ca m-am ales cu cate 3 cercuri in fiecare amortizor Mesaj completat Asa ca va rog sa ma ajutati si pe mine , am nevoie de un arc care sa il tai si sa fac 2 arculete mai mici pentru a reface furca motoretei. Dimensiunile sunt urmatoarele : Diametrul exterior - 3,5 - 3,6 mm Diametrul interior - 2,8 mm Grosimea spirei - 2 mm Am gresit dimensiunile , acestea sunt corecte : Diametrul exterior - 3,5 - 3,6 cm Diametrul interior - 2,8 cm Grosimea spirei - 2 mm Mesaj completat Reteta de acum este urmatoarea : Se ia o doza de inspiratie , apoi se pune mana pe flex , se polizeaza putin gura rezervorului de umplere de la hoinar si rezultatul este urmatorul : avansand_la_rezervor in alta ordine de idei, am mai avansat la finisarea rezervorului , pana pe seara vreau sa il dau gata de grund Mesaj completat Astazi am reusit sa grunduiesc piesele curatate si sa vopsesc carcasele butoanelor si manerele de frana si acceleratie cu negru. urmeaza maine sa curat aripa spate , bascula si farul si sa le grunduiesc si pe ele. Apoi ma voi ocupa de aplicarea vopselei pe piesele mari . Editat Octombrie 11, 2010 de Hoinarul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yedutz Postat Octombrie 25, 2010 Share Postat Octombrie 25, 2010 Te vedem anul viitor pe la vreo intrunire cu ea?..La noi la Hunedoara vei intra gratis Respect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hoinarul Postat Octombrie 26, 2010 Autor Share Postat Octombrie 26, 2010 (editat) Te vedem anul viitor pe la vreo intrunire cu ea?..La noi la Hunedoara vei intra gratis Respect Nu stiu unde o sa ajung cu ea anul viitor, adica cat de departe , totusi hunedoara este cam departe de giurgiu. Dar cine stie ce ne rezerva viitorul. Pana atunci...am facut pozele ca sa vedeti si voi cum decurge lucrarea: Continuare_mobra_hoinar Editat Octombrie 26, 2010 de Hoinarul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Octombrie 28, 2010 Share Postat Octombrie 28, 2010 Foarte frumos... Mult spor si rabdare iti urez, ca o sa ai nevoie Cat despre arculete, nu mai am, ca am dat mobra de piese....dar daca aflu ceva, te anunt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hoinarul Postat Octombrie 28, 2010 Autor Share Postat Octombrie 28, 2010 Foarte frumos...Mult spor si rabdare iti urez, ca o sa ai nevoie Cat despre arculete, nu mai am, ca am dat mobra de piese....dar daca aflu ceva, te anunt Multumesc Arculete nu am mai cautat nici eu . Am cam fost cu treburi zilele astea si nu prea m-am mai ocupat de motoreta. Si in afara de asta nici nu vreau sa ma grabesc cu vopsirea pieselor , pentru ca afara este destul de racoare si dureaza ceva timp ca piesele sa se usuce in totalitate . Astazi totusi printre picaturi, am reusit sa adaptez o incuietoare de la un top case de trotineta electrica la cutia de scule a hoinarului, a iestit destul de bine, sunt multumit. urmeaza sa curat si sa aranjez si cutia de scule pentru a primi o vopsea in ton cu unele piese dupa motoreta, si anume Gri Olive ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Octombrie 28, 2010 Share Postat Octombrie 28, 2010 Frumos ! Tot respectul. Am avut un Hoinar de care acum imi pare rau ca l-am vandut. Era "piesa de colectie"...100% original....asta e...au venit altele, anii au trecut.... Bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hoinarul Postat Octombrie 30, 2010 Autor Share Postat Octombrie 30, 2010 Astazi a fost frumos afara, soare, caldut...asa ca , m-am hotarat sa profit de aceasta zi insorita si sa pun mana la treaba. Am matuit piesele, le-am spalat si pana s-au uscat am dat fuga la magazin sa cumpar vopseaua. Uitati rezultatul unei zi de munca , incheiata odata cu venirea serii : Vopsea_pe_piese Mesaj completat Din pacate nu pot posta toate imaginile,imi zice ca am atasat prea multe imagini .... dar se pot vedea toate pe link-ul acesta : http://www.99poze.ro/Vopsea_pe_piese/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat Octombrie 30, 2010 Share Postat Octombrie 30, 2010 Inca 2 zile cu soare si e aproape gata...Pare foarte ok negrul acela, destul de lucios.Sunt curios cum va arata cand va fi gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hoinarul Postat Octombrie 30, 2010 Autor Share Postat Octombrie 30, 2010 Inca 2 zile cu soare si e aproape gata...Pare foarte ok negrul acela, destul de lucios.Sunt curios cum va arata cand va fi gata. Este in regula vopseaua , si albul tot foarte lucios este,deasemenea si griul acela oliv cu care am vopsit coarnele , suportul de la stop si cutia de scule. Daca mai tine si saptamana viitoare la fel ca astazi , sau macar 2-3 zile , termin de curatat si restul pieselor sa dau grundul si apoi sa vopsesc, dar vom vedea cum va fi vremea. Legat de aspectul final...pot spune doar ca va avea finisaj de nebun dunga rosie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_dr Postat Noiembrie 1, 2010 Share Postat Noiembrie 1, 2010 Salutare Se pare ca avem gusturi asemanatoare .Si eu de curand m-am apucat la reconditionarea unui hoinar. Nu ai cumva o shema electrica?Am o mica problema cu aprinderea nu mai da scateie puternica. Sa vedem proiectu finalizat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hoinarul Postat Noiembrie 1, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2010 (editat) Salutare Se pare ca avem gusturi asemanatoare .Si eu de curand m-am apucat la reconditionarea unui hoinar. Nu ai cumva o shema electrica?Am o mica problema cu aprinderea nu mai da scateie puternica. Sa vedem proiectu finalizat! Cine , stie, poate chiar asa o fi ! sa vedem si mobra ta . Uite schema electrica ! Mesaj completat De cand cu zapada asta , simt ca innebunesc , ma invart prin casa ca leul in cusca , nu am ce sa fac...ma plictisesc , afara in atelier e frig si nu pot sa lucrez , asa ca m-am dus frumusel si am luat cutia cu piesele de la motor in casa. Ma duc sa-mi iau si cheile si ma apuc de facut motor la hoinar , langa soba Editat Noiembrie 1, 2010 de Hoinarul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Decembrie 28, 2010 Share Postat Decembrie 28, 2010 ia o tuica fiarta cu tine in atelier si zici ca e canicula dupaia spor la treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hoinarul Postat Decembrie 28, 2010 Autor Share Postat Decembrie 28, 2010 Multumesc ! Dar nu consum tuica merge treaba , deja am schimbat simeringurile , ma apuc sa inchei motorul acum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Decembrie 28, 2010 Share Postat Decembrie 28, 2010 un vin fiert cu scortisoara atunci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hoinarul Postat Decembrie 28, 2010 Autor Share Postat Decembrie 28, 2010 Am schimbat rulmentii , am pus garnitura intre cartere,am etansat cu silicon , am incheiat motorul Acum ma apuc de partea cu ambreiajul, pinioane....etc . Sper sa imi mai amintesc cum vin piesulicile alea pe acolo PS : am cola in loc de vin fiert... eu de felul meu nu consum alcool. In schimb bag cola cat cuprinde. Dar un vin fiert ... merge Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CzCustoms Postat Decembrie 28, 2010 Share Postat Decembrie 28, 2010 numai bea cola! sa mai pui poze, cand incepi asamblarea. bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hoinarul Postat Decembrie 28, 2010 Autor Share Postat Decembrie 28, 2010 Poze nu am cu ce sa fac, adica am facut vre-o 2-3 cu telefonul , dar nu am cu ce sa le scot. Deci , se pare ca m-am impotmolit . Nu reusesc sa ii dau de cap la mecanismul care schimba vitezele. Asa ca daca are cineva vre-un motor de hoinar la indemana , il rog sa faca o poza , pe partea cu ambreiajul, sa vad si eu cum vine aceea gheara care blocheaza cilindrul cu 8 caneluri , pe el ! Va multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduI Postat Decembrie 28, 2010 Share Postat Decembrie 28, 2010 e la fel si la Mobra ? Daca da, am facut eu poze inainte de dezasamblare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hoinarul Postat Decembrie 28, 2010 Autor Share Postat Decembrie 28, 2010 (editat) e la fel si la Mobra ? Daca da, am facut eu poze inainte de dezasamblare nu e chiar ca la mobra, la mobra sunt 6 caneluri pe piesa aceea cilindrica , sunt 3 pe o parte 3 pe o parte , la hoinar sunt 8 , 4 pe o parte 4 pe o parte. si mai are o piesa in plus la hoinar. Dar te rog , pune poze care le-ai facut tu , poate reusesc sa-mi dau seama cum ar trebui sa vina ! Editat Decembrie 28, 2010 de Hoinarul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduI Postat Decembrie 28, 2010 Share Postat Decembrie 28, 2010 nu stiu daca am nimerit ce te intereseaza: motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hoinarul Postat Decembrie 28, 2010 Autor Share Postat Decembrie 28, 2010 multumesc , dar nu reusesc sa-mi dau seama cum ar trebui sa fie montata . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.