Sari la conținut

Motoreta mea, Mobra Hoinar !


Hoinarul
 Share

Postări Recomandate

salut te ajut eu maine cu niste poze.

eu azi mi-am asamblat motorul si am reusit sal fac functional inafara ca nu l-am pornit inca.

 

Multam frumos !

 

Deabia astept maine poze cat mai detaliate , cum trebuie sa vina mecanismul ala acolo , sa ii dau de cap, ca m-am chinuit astazi o gramada !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sau........mai bine iti fac un filmulet

poate il si pun pe youtube

 

fa poze , din mai multe unghiuri , dar sa faci cu , cutia pe liber , ca sa am punct de reper , sa stiu cum trebuie sa calce acele gheare cand cutia este pe liber, sa vad pe ce caneluri trebuie sa calce cand este pe liber. Si cum vin arcurile puse .

 

Multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

arata chiar bine dihania ta , daca ii retapitezi saua , ar arata foarte bine !

 

Multumesc de poze. chiar acum am sa incerc sa potrivesc mecanismul ala .

Mesaj completat

arata chiar bine dihania ta , daca ii retapitezi saua , ar arata foarte bine !

 

Multumesc de poze. chiar acum am sa incerc sa potrivesc mecanismul ala .

 

Mama lui de mecanism !

 

Problema era de la spiritul meu de observatie , mecanisum il potriveam eu , dar arculetul ala mic NU .

De acolo era problema , ca nu impingea arculetul ala sa-mi bage in viteza. mult mi-a mai trebuit sa-mi dau seama. Fara pozele alea, mai trecea multa apa pe dunare pana puneam eu alea cum trebuie.

 

 

Multumesc alex :) !

 

Am reusit , acum schimba perfect vitezele.

 

Mai am de montat prezoanele, cilindrul , pistonul , chiuloasa, de strans piulite , pus aprinderea si astept primavara sa il sui pe cadru !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu te supara ...si mie imi place mobra....dar trebuia sa nu te grabesti la vopsea pacat de munca ta...s-a scurs prin unele locuri ..si ai multe impuritati pe ea. trebuia sa vopsesi undeva fara praf si cu mai multa atentie in rest e ok ,astept si eu sa vad cum iese...eu mai lucrez la ijul meu in casa acum ca nu am nici eu rabdare pana la primavara! bafta! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu te supara ...si mie imi place mobra....dar trebuia sa nu te grabesti la vopsea pacat de munca ta...s-a scurs prin unele locuri ..si ai multe impuritati pe ea. trebuia sa vopsesi undeva fara praf si cu mai multa atentie in rest e ok ,astept si eu sa vad cum iese...eu mai lucrez la ijul meu in casa acum ca nu am nici eu rabdare pana la primavara! bafta! :)

 

Nu ma supar deloc !

 

Rezervorul a iesit in cel mai rau hal posibil . s-a scurt peste tot !

 

Asa ca rezervorul il refac. Dar restul pieselor au iesit bine .

 

Impuritati nu prea au fost , doar la rezervor . pe restul pieselor nu am gasit impuritati.

Oricum, e facut de mana mea, tot , de la curatat, vopsit , mecanica, instalatia electrica. Chiar daca nu iese perfect , mie tot o sa-mi placa :) , poate am sa mai iau un hoinar , si la ala o sa lucrez cu mai multa grija , si in timp mai indelungat . Pana atunci , eu sa-l vad pe asta gata si sa-i dau o peda !

 

Succes la refacerea ij-ului !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma supar deloc !

 

Rezervorul a iesit in cel mai rau hal posibil . s-a scurt peste tot !

 

Asa ca rezervorul il refac. Dar restul pieselor au iesit bine .

 

Impuritati nu prea au fost , doar la rezervor . pe restul pieselor nu am gasit impuritati.

Oricum, e facut de mana mea, tot , de la curatat, vopsit , mecanica, instalatia electrica. Chiar daca nu iese perfect , mie tot o sa-mi placa :D , poate am sa mai iau un hoinar , si la ala o sa lucrez cu mai multa grija , si in timp mai indelungat . Pana atunci , eu sa-l vad pe asta gata si sa-i dau o peda !

 

Succes la refacerea ij-ului !

nu poti sa te bucuri asa de mult daca nu muncesti tu la el...daca il iei pe tava...nu prea e dragoste asa mare!..rezervorul nu-i bai...poti sa il cureti cu nitro sai cu smilgher si iar acceasi procedura dar cu atentie...stai linistit se intampla si la case mai mari,parerea mea ca merita sa il mai faci odata ca nu mai stii daca o sa il mai faci vreodata sau daca il vei face va fi peste ani buni daca ai grija de el! in rest spor

ps: am vazut si o cutie laterala scursa sau mi-sa parut! bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Profitand de vremea buna din ultimul timp , am tot mesterit la mobra , pana fu' aproape gata.

 

Astazi nu am mai rezistat tentatiei de a ii auzi glasul, am montat cabluri, reglat ambreiajul, bibilit carburatorul, improvizat un rezervor dintr-o sticla de jumate' o peda, doua si la a 3 a , a luat-o , eram in culmea fericirii, dar... nu prea o vroia cu viteza, am reglat iarasi ambreiajul si bag in viteza, merge in a 1 a , dar restu nu, opresc motorul , invart roata cu mana bag in viteza , intra perfect , dar cand vreau sa bag in viteza cu motorul pornit nu vrea ...

 

mi-a scos peri albi astazi asa ca am strans totul si am lasat-o balta. e si maine o noua zi , sper sa reusesc sa-mi dau seama ce are.

 

Aveti totusi pareri de la ce poate fi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hoinarule

fa un mic filmulet cu Mobra si poate o sa ne dam seama mai usor.eu inca nu am pornit mobra ma si sar putea sa am si eu problema asta.

 

eu suspectez ca este din cauza furcii care schimba vitezele, acolo unde-i arculetul ala bucuclas , si acolo nu am cum sa filmez fara capacul ala pus, ca imi curge uleiul... o sa incerc maine sa schimb piesele alea toate de acolo, poate poate .... :laugh:

Mesaj completat

A trecut mult timp de cand am rezolvat problema vitezelor , de vre-o luna motoreta ma cara zilnic pe unde am nevoie , si uneori la plimbari, doar asa... de dragul de a ma plimba cu Hoinarul .

 

Intre timp , am mai rupt ceva cabluri de ambriaj, schimbat platina , reparat plaina noua care am pus-o pentru ca a doua zi s-a rupt piciorului , invatat minte sa am mereu sub sea minim 1 cablu de ambreiaj, ulei si 2 platine ...

 

Dar ca sa vedeti cum arata motoreta , in stadiul final , am facut ceva poze !

 

Hopa sus cu pozele ! Dar inainte de asta sa mai spun 2-3 cuvinte , vopseaua a mai sarit pe ici pe colo, in special pe cadru, din cauza frecusului de la sa, si am mai atins-o eu cand am montat motorul, nu am avut timp sa corectez, dar voi face asta.

Toba am dat-o jos pe cea originala pentru ca era infundata si mai mult de 3O la ora nu prindeam , am pus alta , tot originala , dar putin modificata , cotul se desface ca la mobra , si se poate curata foate usor.

 

Dupa ce mi-a rupt 3 cabluri de ambreiaj , aveam puse dealea de frana de bicicleta , m-am hotarat sa rezolv serios problema, asa ca am pus la ambreiaj , cablu de frana de mana de oltcit :D !

 

Scuzati namolul dupa ea , dar este vehicolul meu zi de zi, si cum in ultimele zile ploua , la mine pe strada este un namol de toata frumusetea, asa ca pana ies la sosea, fara sa vreau , fac enduro , de aceea am ridicat aripa fata mai sus !

 

Hoinar

 

tn_de2a04a3054bc2c06346582fb1872d9b.jpg tn_b4bea379913293a0ae093b66ce90ec14.jpg tn_43d8d85ec260f0001eff54cef90c919c.jpg tn_551907b920be30f5dc61108416bab096.jpg tn_29c71d9f7071cfbe6b862f58b57b3f67.jpg tn_f27fb41c15def4be5d911a6221c056d7.jpg tn_e76b287cd58af2e425d5a3c7f978edd5.jpg

 

 

Daca se poate , rog pe cineva sa-mi urce si mie topicul sus !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

da caline , stiu, intre timp am modificat-o ... aia a fost asa prinderea de urgenta, acum prinderea tobei este facuta cu colier din platbanda si este prinsa de surubul basculei , cel care trece prin bascula si cadru, deci acum este prinsa de punct fix.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Mobra Hoinar cum schimbi vitezele? E ca la orice motocicleta? Intreb pt ca in carateristici zice "Cutia de viteze în 5 trepte comandate cu selector la picior"

 

da , este ca la marea majoritate a motocicletelor , exceptie facand cele cu suicide shift si a a1-a in sus.

Deci la mobra hoinar , a 1-a este in jos si restul de 4 trepte in sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Salutare !

 

A trecut ceva timp de cand nu am mai scris pe aici !

Intre timp Hoinarul meu a mai suferit ceva reparatii si modificari...

 

Am montat amortizoare reglabile de jawa pe spate , am montat toba originala din care am mai scos 2 site . Si am montat motorul de rezerva , pentru ca la cel pe care il aveam pe motoreta au inceput rulmentii de la ambielaj sa aiba joc si imi pornea greu la cald si tot nu gaseam problema.

 

Zilele astea vreau sa schimb rulmentii la motorul de rezerva si trebuie sa gasesc o solutie , pentru ca imi freaca lantul de bascula ,deoarece s-a modificat unghiul basculei din cauza amortizoarelor mai inalte.

 

In rest motoreta merge bine , aproape zilnic. :oilleak:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...