Tigly Postat Septembrie 13, 2006 Share Postat Septembrie 13, 2006 Prima data cind am auzit de Tura Girokaster, cum ii spunea Lino (initiatorul), nici macar nu aveam motor pentru o asemenea aventura. E drept am motor de enduro de vreo 3 ani dar pe asfalt nu ma dadusem niciodata. Am facut destul de mult enduro dar exclusiv pe drumuri fara asfalt. Adica imi duceam motorul pe remorca pina la destinatie, il dadeam jos si apoi ma rataceam prin munti. Asta e logistica de hard enduro. Bun, cu un asemenea motor nu aveam ce cauta intr o tura a Balcanilor (Bulgaria, Macedonia, Albania, Grecia) asa ca m am decis in sfirsit sa iau motorul dupa care visam de mult, un KTM LC8 Adventure S, model 2005. Asta ca sa complementez ce nu puteam sa fac cu fratele lui mai mic, KTM EXC 450. Am apucat sa fac vreo 2500 de kilometri in pregatirea turei din Balcani, am vazut ca ma descurcam destul de bine, mai ales pe portiunile off road. Am plecat in grup de 5 motoare la sfirsitul lui Mai. Iesim din tara pe la Giurgiu si pornim spre Sofia. Prima surpriza pentru mine, soferii bulgari sint mai civilizati decit cei romani, ne fac loc sa trecem atunci cind ne vad in spatele lor. A doua surpriza, politistii bulgari sint cit se poate de relaxati, unii chiar glumesc facindu ne semne sa ne ridicam pe o roata. Poate altadata, ca eu nu sint chiar asa stapin pe bestia asta de 230 de kilograme. Plus bagaje! A treia surpriza, am pana! Golesc un tub de spuma in cauciuc si mergem mai departe. Pe centura Sofiei, aglomeratie ca pe centura Bucurestiului. Aceeasi soferi amabili din Bulgaria, insa. Stiati ca in benzinariile din Bulgaria poti plati in Euro? Ei bine, noi nu am avut nici o problema, atunci cind nu primeau carduri sau nu mai aveam leva. Cite ceva despre calitatea soselelor Ă sint excelente, iar peisajele din muntii de dinainte de Sofia sint superbe. Autostrada suspendata, tuneluri, o distanta imensa de Romania. Trecem in Macedonia printr-un punct de vama mai mic. Macedonenii, amabili si ei. Vamesii ne cheama in fata, inaintea autocarelor. Macedonia este superba! Probabil ultima bucata ne descoperita din fosta Iugoslavie. Nu exceleaza in infrastructura turistica insa exceleaza in frumuseti naturale. Este o tara muntoasa, sau cel putin deluroasa, cu foarte multe paduri si riuri superbe. Si nici urma de exploatari forestiere. In MAcedonia facem pana de la motorul meu si intram pentru prima data pe o portiune off-road si ne chinuim pentru vreo 50 de kilometri pe niste drumuri de tara printre dealuri. Cu cele citeva cuvinte in sirba pe care le stiu, plus cele citeva in bulgara, reusim sa ne orientam. Trecem prin Delcevo, pe linga Stip si incercam sa trecem peste niste dealuri spre Bitola. Taranii dintr-un sat ne avertizeaza insa ca nu putem trece din cauza unitatii militare de pe drum asa ca ne hotarim sa evitam intilnirea cu ei! Avem deja 700 de kilometri facuti in prima zi si noaptea se lasa repede. Trecem prin munti, si lumina amurgului ne lasa doar sa ghicim peisajele fantastice. Mici canioane poeste care trece soseaua, paduri de salcimi.. Ajungem pe undeva de unde sunam la hotelul din Bitola unde trebuia sa ne cazam, singura rezervare pe care am facut o pentru aceasta excursie. Gonim apoi prin nopate spre Bitola, ma orientez la o benzinarie si .. gresesc drumul! Intuneric bezna, panouri indicatoare cam impuscate (la propriu) si ne trezim ca am depasit Bitola cu vreo 30 de kilometri. Ne intoarcem si cu un ultim efort de vointa terminam cei 900 de km ai primei zile cu un urcus interminabil pina in statiunea de pe muntele Pellister de linga Bitola. A doua zi, un macedonean foarte amabil ne pune pune pe ginduri. Prea e frumoasa Macedonia si locurile de care ne povesteste, ca sa plecm dupa o singura zi. Schimbare de planuri, deci. Incepem sa urcam pe un drum forestier spre Virful Pellister la 2600 de metri. La 2100 de metri sintem insa blocati de zapada de pe drum. Intoarcem si coborim. Plecam apoi spre Ohrid de unde urcam spre lacul Mavrovo. Drum serpuit , pe maluri de lacuri si riuri spumoase. Paduri de salcim, parfum pe care il simtim din plin prin vizierele castilor. Spre seara ajungem pe malul lacului MAvrovo, statiunea de schi a Macedoniei. Pensiuni, hoteluri..si ne cazam cu vreo 18 Euro de persoana. A treia zi debuteaza prost. Mai intii probleme cu unul din motoare, apoi unul din colegi nu mai apare. Primim intr un tirziu un telefon si sarim pe motoare grabiti sa ne intoarcem. Pe malul lacului, pe drumul ingust prin padure, sĂa trezit fata in fata cu o masina si a trintit motorul pentru ca sa nu il loveasca frontal. Bilant, disc frina strimb pentru motor, zgirieturi pentru motor si pilot. Roata spate rupta pentru masina. Macedonenii, dupa un inceput de discutii un pic mai aprins, se resemneaza si sint chiar OK. Pierdem insa o zi cu politia si tribunalul (fiind cetatean strain, Vali a trebuit sa fie judecat pentru accident si amendat de tribunal). Si era Duminica! Asa ca a durat un pic. Plecam spre seara in directia lacului Ohrid. Riviera MAcedoniei! Munte care coboara pina in lacul imens, sosea care sepuie intre lac si vile, pensiuni, restaurante. Traversam insa in graba orasul Ohrid grabindu-ne spre Manastirea Sf.Naum, linga granita cu Albania. Ajunsi acolo, noaptea, tragem o prima spaima de la tipetele paunilor din gradina manastirii. A doua spaima o tragem cind il vedem pe Vali trintind Lc4-ul pe jos si apoi schiopatind din greu. Diagnosticul provizoriu, entorsa la tendonul lui Ahile (Vali a schiopatat din greu tot restul drumului, fiind diagnosticat in tara cu fisura de os si stind in ghips apoi o buna bucata de vreme). Revenind la povestire, calugarii nu ne pot ajuta prea mult, locuri nu mai sint. Ne reculegem un pic la mica biserica si ne intoarcem la primul sat spre Ohrid. Dormim la o pensiune si mincam apoi la un restaurant celebrul pastrav de Ohrid (nu am nimerit unul foarte bun :-). A doua zi, dupa o scurta vizita pe lumina la manastirea Sf. NAum, trecem in Albania printr-un punct de vama "antic". Primul oras, Pogradec: o circulatie tipic turceasca. De altfel toata Albania aduce prin civilizatie cu Turcia. Alimentam si plecam pe un drum national care intra in munti si se transforma in off-road veritabil. Un defileu superb, cu soseaua ingusta suspendata la aproape 100 de metri deasupra riului. Oprim pentru o pauza tehnica si descoperim pe marginea drumului o mina anti-tanc ruginita. Mai gasim si un cartus infipt in profilul cizmei unuia dintre noi si deja Albania capata o alta "aroma". Trecem prin sate de munte destul de saracacioase dar oamenii nu sint in nici un fel agresivi (cum ne prevenisera unii). Intram apoi din nou pe drumuri asfaltate. Surpriza! Trecem pe linga politisti care pocnesc din calciie si ne saluta pe rind pe fiecare dintre noi! Intii credm ca e o gluma; dupa inca vreo doi polistiti in genul asta nu mai stim ce sa credem! Ajungem la Berat, dupa o portiune de autostrada care arata mult mai bine decit orice autostrada in Romania. Admiram de la distanta castelul aflat pe deal apoi intram pe o "scurtatura" care ar fi urmat sa ne duca la Girokaster. Off-road pe un drum pietruit, destul de greu. Citiva kilometri si apoi o pana. Stind sa rezolvam pana, apare proprietarul livezii de ciresi de linga noi. Amabil ne invita sa luam cirese si ne aduce apa rece. Il intrebam cum a facut banii de livada. "Franta, Germania, Italia" ne spune in italo-engleza. Ce anume? "Cocaina!" ne spune surizator. Dar italienii l-au trimis acasa :-) Drumul urca pe culmea tesita a unor munti si drumul e mult mai lung decit credeam. Soarele da sa apuna si ne trezim cu un Nissan transportind in bena descoperita ceva care e acoperit cu o prelata :-) Merge mai tare decit noi pe off-road si chiar noi nu ne infrinam cu nimic! Ne depasesc si apoi opresc in drum: vorbim in engleza cu cei doi albanezi. Ne spun ca nu e deloc sigur sa umblam noaptea pe acolo si apoi ne ghideaza sa iesim din munti. Noaptea, off-road pe un drum prafuit care pare ca nu duce nicaieri, albanezii ne asteapta la fiecare intersectie pentru a fi siguri ca nu pierdem drumul! Ajungem in asfalt, le multumim si apoi tragem tare pina la Girokaster. Acolo, un politist trimite un taximetrist sa ne ghideze pina la un hotel. Taximetristul ne duce si apoi dispare fara sa ne ceara nimic! Mai adaugam la asta si cina excelenta de la hotel si declaram Albania supriza anului si a raidului! :-) Ziua urmatoare, trecem in Grecia dupa un control prelungit la vama :-) Muntii Greciei sint superbi, soselele la fel si forjam motoarele pina ating asfaltul cu cuferele de pe motor :-) Toate satele arata ca niste statiuni. Facem cum facem si ne ratacim unul de altul; ajungem in trei grupuri :-) Urc pe coasta Muntelui Olimp si apoi cobor in serpentine strinse spre mare! Ne regrupam in Letokaria, o mica statiune mai jos de KAterini. Hotelul e chiar pe malul marii si petrecem o zi intreaga relaxindu-ne , inotind in timp ce admiram zapada de pe Muntele Olimp. Plecam spre Bulgaria, destinatia finala. Avem pregatit un traseu prin munti dar ghinion: Lc8-ul lui Lino capoteaza. Mai intii face probleme la pornire, invinse prin tractare, apoi, dupa ce ajungem in Bulgaria capoteaza cu totul pe marginea drumului. Tot ce ne ramine de facut e sa chemam o platforma sa il ridice. Cu ajutorul polistilor bugari dintr-un sat oarecare! Nu mai cred povestile cu politisti bulgari! Etapa finala e o goana in doi , cu Vali pentru ca Adi si Mircea aleg un drum spre MArea Neagra, o goana noaptea de-a lungul Bulgariei pina in tara. In care intram pe la 1 noaptea. Lino isi va repara motorul la dealerul KTM din Bulgaria si apoi ajunge in tara si el in siguranta. Rezumat: 3000 kms in 6 zile! Circa 200 de km de off-road. Cea mai apropiata destinatie de aventura pe care o putem gasi in Europa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sacal Postat Septembrie 13, 2006 Share Postat Septembrie 13, 2006 superb. bravo nene! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chif Postat Septembrie 13, 2006 Share Postat Septembrie 13, 2006 SUPER !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BigMac Postat Septembrie 13, 2006 Share Postat Septembrie 13, 2006 Superb, bravo. Vreau si eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
spy Postat Septembrie 18, 2006 Share Postat Septembrie 18, 2006 super frumos;puneti mai multe pozeeee; Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ca7a_73 Postat Septembrie 18, 2006 Share Postat Septembrie 18, 2006 Fain. Vrem pozeeeee! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Septembrie 18, 2006 Share Postat Septembrie 18, 2006 Cu voi m-am intalnit spre Rm Valcea intr-o benzinarie! 2 Africane si un BMW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Septembrie 18, 2006 Share Postat Septembrie 18, 2006 in sfarsit ti-ai facut curaj sa povestesti aventura! marfa de tot! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GEORGE-GL Postat Octombrie 10, 2006 Share Postat Octombrie 10, 2006 Pentru acesata poza, din partea unui conoscator in materie AI NOTA 10!!!! BRAVO!!! Cunoscator.....scuze. ZARAZA E DEVINA!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Octombrie 12, 2006 Share Postat Octombrie 12, 2006 Frumoasa aventura, dar am o parere de rau, ca daca tot ai facut tura asta, nu ai stiut sa schimbi vreo 2 vorbe in romana cu localnicii de pe muntele Olimp, de exemplu. Unii poate ti-ar fi raspuns in grai armanesc, altii nu, sunt un popor care se ascunde. Muntii Greciei, Macedoniei si Albaniei, Rodopei din Bulgaria prin traditie au fost intotdeauna ai muntenilor vlahi. Pacat ca nu ai avut norocul sa urci la o asezare montana aromana traditionala, cum e Veria, sau in imprejurimi, sa vezi ce civilizatie dezvoltata aveau in sec XVII. Aromanii zic "Bitolia, Pilister(lu), Ohirda, Saruna(Salonic)". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.