Sari la conținut

Adventure Enduro Touring


Postări Recomandate

"-confort mai ales pt pasager (africa twin pica aici si cred ca si KTM)"

 

Am impresia ca n-ai stat niciodata pe un Africa Twin... Am avut toate cele 3 modele de Africa Twin si la nici unul saua nu a fost incomoda.

 

Ah, si inca o chestie... exista Touratech :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 66
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

e acelasi stil de sa ca si la DR .. doar putin mai lat si nu suficient ! tu ai fost pasager in ture de cateva zile pe Africa Twin ?? ca in spate saua e mai subtire si pasagerul nu se tine de ghidon ... si kiar daca ai fost si ai rezistat, sunt convins ca nu ai ovare ! in plus ai si musculatura mai fibroasa, lombari si tendoane tari, dotari care iti permit sa judeci si sa simti diferit problema !

o sa cu gel, lata si ergonomica ar rezolva problema .. dar nu pe AfricaTwin ci pe KTM-ul mare :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa facem putin ordine in definitii: touring enduro inseamna deplasare pe distante mari cu bagaje (dar totusi fara pasager) pe drumuri accidentate, drumuri forestiere sau poteci mai largi, dar totusi drumuri construite si nu urcari in padure sau pe cursuri de apa.

Acesta din urma, se numeste enduro sau hard enduro, in functie de gradul de dificultate al terenului.

 

Touring-enduro, cum se intelege si din denumire, nu inseamna ca te duci pe un munte si o zi intreaga incerci toate urcarile si coborarile abrupte din zona, ci inseamna sa mergi de ex. din Romania pana-n Vladivostok, pe drumuri existente.

Este mai greu sa traversezi un rau sau loc mlastinos cu un GS 1XXX, insa pe drumurile lungi din Siberia este mult mai potrivit un motor pentru care 120-140 km/h nu inseamna blana.

Daca ar fi sa ma bag la sa ceva pe monocilindru, as lua mai degraba o japoneza si nu un KTM.

In cea ce priveste "electronica" de care tot vorbiti, un GS 1100 sau 1150 nu are mai multa electronica decat un LC4 sau LC8 (bineinteles nu-ti iei motor cu ABS si manere incalzite pentru Siberia).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"-

Ah, si inca o chestie... exista Touratech :peace:

 

Exista Touratech dar nu au sei.

In schimb exista airhawk :

http://www.shapefitting.com/ProductInfo.as...d=CRUISERMEDIUM

Eu folosesc asa ceva de vreo 13 000km si isi face treaba foarte multumitor.

 

Bob

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

335 kg ?? :hug: cum asa ?

 

 

 

Dupa indelungi meditatii vad numai KTM LC4 Adventure in fata okilor .. mai exista si alte motorete ? :P

 

Am inceput aceasta tema cu o indoiala. Azi insa totul mi-e limpede, EGLY avea perfecta dreptate; cel putin asta am gasit in sute de pagini pe internet si marturie stau intr-adevar destule tururi lumesti !

 

Cine are Adventurer-ul meu de dupa 2004, sa ma caute: ofer recompensa R1 !!

 

:(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare ciudat ca se tot vorbeste de enduro -touring si nu s-a spus aici un nume: V-strom.

Eu daca as pleca sa fac turul lumii, pe asta l-as alege (pe cel de 650). De ce ?

- asa cum a sesizat Smokey, in jurul lumii mergi totusi pe drumuri, de o calitate mai buna sau mai proasta, si mai putin in off-road.

- e de preferat un bicilindru

- nu e greu ca GS-ul mare

- e calitate japoneza

Imi mai trebuie pe el:

- manere incalzite & protectii maini

- parasocuri protectie carene & cadru

- priza ( pt. vesta electrica & gps)

- geamantane aluminiu (plasticul se sparge sau se rupe din prinderi)

- scottolier (eee, daca ar avea cardan ar fi un vis...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:hug:

 

Daca vrei sa iti iei fata cu tine pentru a-i impartasi senzatiile ce le traiesti tu cred ca ar fi mult mai bine sa faci un efort, daca este posibil, si sa se dea ea singurica.. adica motorul ei. Tinand-o in spate iti reduci si tie din placere si nici ea nu gusta senzatia din plin! Astefl iti poti lua ceva mai mic, poate monocilindru, ce are si un consum mai scazut, iar sansele de a gasi ceva care sa mearga si on si off fiind fara pasager sunt mult mai mari. Ce-i drept per total costurile ar fi mai mari insa daca exista posibilitati eu unul cred ca se merita. :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adevarul e ca ipotetic spui lucru bun ! dar a mea nu va conduce fierul ei niciodata, e ...diferita :hug: trust me !

 

BMW GS Boxer este ideal pt mersul in doi, cand oricum nu te lupti cu stancile, deoarece e puternica si nu simte pasager, confortul locului din spate e mai bun decat la ORICE allrounder, accepta fara mofturi drumuri proaste, etc, etc ... dar trebuie sa-ti permiti 2 sau mai multe biciclete, pt ca acest BMW este numai pt 2 persoane ! cand esti singur pe ea nu face nimic ca lumea, desi le face in limitele bunului simt pe toate. merge destul de rapid, e stabila fiindca e grea dar nu are o aerodinamica grozava, absoarbe socurile mai mici frumos dar nu poti trece in viteza pe gropi sau denivelari mari, nu poti lua un forestier adevarat in piept, nu sta pe curbe ca un R1, etc .. adica nimic din ceea ce face nu e extraordinar !

 

poate e si asta un secret . .daca nu ceri prea multe de la o tura, iar dupa o anumita varsta te multumesc din ce in ce mai putine, poate fi fierul ideal ! cand calaresti cu pasager, prin definitie ti-ai limitat niste manifestari cu motorul, niste trasee, niste baietizme. de aceea BMW e atat de potrivit pt 2UP.

 

dar daca nu ai bani pt 2 (sau mai multe) motoare ?? accepti compromisuri (ceea ce este pana la urma si boxerul, nu ?) ! iar eu vad KTM LC4 Adventure compromisul ideal .. atentie, compromisul si nu motorul !

 

de fapt, nu e orice fier un compromis in felul lui ?

 

- aventurierul de la KTM iti permite sa intri cel mai adanc in teren. nici un alt allrounder nu intra la fel de lejer si natural pe forestiere. deci daca esti singur calare e cel mai bun offroad-er dintre aventuriere.

 

- permite si 2 pasageri .. nu foarte comod, dar e kestiune legata strict de shaua originala .. daca adaptezi o perna speciala (am vazut parca la corbin o kestie misto) la pasager, kiar ca mergi pana te plictisesti ! si daca nu faci un obicei de a merge cu pasager 100% din excursii, singur calare e mai fun decat boxerul !

 

- sta foarte bine sub 130 pe orice sosea .. si sa ma iertati, dar eu merg cu R1 si NU depasesc viteza asta, la ce bun mai mult ????? iar cand vine drum prost ktm-ul nu trebuie sa reduca viteza ! vantul nu te arunca nici el de pe sa, protectia e mai mult decat acceptabila si rezonabila pt viteza asta !

 

- motorul nu e complex si nu are electronica in exces. fara injectie, fara abs, fara amplificator de forta la levierul de frana, fara incalzire centrala, aer conditionat, dvd player, microunde, etc. practic il culci pe o parte, il deskizi si vezi care-i buba. motorul e renumit oricum ca cel mai fiabil monocilindru, indestructibil (am pus si eu la indoiala asta candva, purtat de valul adulatorilor de japoneze si nemtoaice ... dar spre deosebire de ei, eu am "cercetat" problema). reparatia e ieftina, un singur set de segmenti, un singur set de cuzineti (de biela), un singur cilindru, mai putine supape, etc (avantaje clasice la mono)

 

- autonomie/consum .. the best ! fiabilitate .. the best ! aterizari ... the best (doamne fereste sa dai boxeru pe jos, kiar si de pe loc) ! reprezentare in RO, mecanici, etc .. the best ! mai usurica decat orice alt aventurier, etc, etc, etc, etc, etc .............

 

 

 

acestea fiind zise, pe mine m-au convins, este compromisul perfect pt mine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adevarul e ca ipotetic spui lucru bun ! dar a mea nu va conduce fierul ei niciodata, e ...diferita :hug: trust me !

 

BMW GS Boxer este ideal pt mersul in doi, cand oricum nu te lupti cu stancile, deoarece e puternica si nu simte pasager, confortul locului din spate e mai bun decat la ORICE allrounder, accepta fara mofturi drumuri proaste, etc, etc ... dar trebuie sa-ti permiti 2 sau mai multe biciclete, pt ca acest BMW este numai pt 2 persoane ! cand esti singur pe ea nu face nimic ca lumea, desi le face in limitele bunului simt pe toate. merge destul de rapid, e stabila fiindca e grea dar nu are o aerodinamica grozava, absoarbe socurile mai mici frumos dar nu poti trece in viteza pe gropi sau denivelari mari, nu poti lua un forestier adevarat in piept, nu sta pe curbe ca un R1, etc .. adica nimic din ceea ce face nu e extraordinar !

 

poate e si asta un secret . .daca nu ceri prea multe de la o tura, iar dupa o anumita varsta te multumesc din ce in ce mai putine, poate fi fierul ideal ! cand calaresti cu pasager, prin definitie ti-ai limitat niste manifestari cu motorul, niste trasee, niste baietizme. de aceea BMW e atat de potrivit pt 2UP.

 

dar daca nu ai bani pt 2 (sau mai multe) motoare ?? accepti compromisuri (ceea ce este pana la urma si boxerul, nu ?) ! iar eu vad KTM LC4 Adventure compromisul ideal .. atentie, compromisul si nu motorul !

 

de fapt, nu e orice fier un compromis in felul lui ?

 

- aventurierul de la KTM iti permite sa intri cel mai adanc in teren. nici un alt allrounder nu intra la fel de lejer si natural pe forestiere. deci daca esti singur calare e cel mai bun offroad-er dintre aventuriere.

 

- permite si 2 pasageri .. nu foarte comod, dar e kestiune legata strict de shaua originala .. daca adaptezi o perna speciala (am vazut parca la corbin o kestie misto) la pasager, kiar ca mergi pana te plictisesti ! si daca nu faci un obicei de a merge cu pasager 100% din excursii, singur calare e mai fun decat boxerul !

 

- sta foarte bine sub 130 pe orice sosea .. si sa ma iertati, dar eu merg cu R1 si NU depasesc viteza asta, la ce bun mai mult ????? iar cand vine drum prost ktm-ul nu trebuie sa reduca viteza ! vantul nu te arunca nici el de pe sa, protectia e mai mult decat acceptabila si rezonabila pt viteza asta !

 

- motorul nu e complex si nu are electronica in exces. fara injectie, fara abs, fara amplificator de forta la levierul de frana, fara incalzire centrala, aer conditionat, dvd player, microunde, etc. practic il culci pe o parte, il deskizi si vezi care-i buba. motorul e renumit oricum ca cel mai fiabil monocilindru, indestructibil (am pus si eu la indoiala asta candva, purtat de valul adulatorilor de japoneze si nemtoaice ... dar spre deosebire de ei, eu am "cercetat" problema). reparatia e ieftina, un singur set de segmenti, un singur set de cuzineti (de biela), un singur cilindru, mai putine supape, etc (avantaje clasice la mono)

 

- autonomie/consum .. the best ! fiabilitate .. the best ! aterizari ... the best (doamne fereste sa dai boxeru pe jos, kiar si de pe loc) ! reprezentare in RO, mecanici, etc .. the best ! mai usurica decat orice alt aventurier, etc, etc, etc, etc, etc .............

 

 

 

acestea fiind zise, pe mine m-au convins, este compromisul perfect pt mine !

 

Ia vezi ultimul meu post !aici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asteptam topicul asta de mult!

 

Citez:

Sa facem putin ordine in definitii: touring enduro inseamna deplasare pe distante mari cu bagaje (dar totusi fara pasager) pe drumuri accidentate, drumuri forestiere sau poteci mai largi, dar totusi drumuri construite si nu urcari in padure sau pe cursuri de apa.

 

Asta imi doresc sa fac cu urmatorul meu motor cand sunt singur. [in majoritatea timpului merg singur].

Cand sunt in grup vreau sa nu raman de caruta... daca baietii prind o portiune pe care baga 180... sa ma pot tine de ei.

 

Intrebare?

CE MOTOR VREAU? Exista asa ceva?

 

Motorul trebuie sa aiba ABS si sa fie in productie ca il vreau NOU!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai, om bun ... daca baietii cu care mergi se duc cu 180, cel mai probabil nu au monocilindre ci turinguri sportive. sau cel mult un KTM 950 ! daca au turinguri, nu se vor putea tine ei dupa tine pe aratura, recuperezi acolo :hug:

 

iar motor nou care sa mearga cu 180 si sa aibe valente de soft enduro (unde enduro aici nu inseamna drum cu mici denivelari ci aratura medie, forestiere usoare, campii arate), nu exista altceva decat BMW R1200GS [Adventure sau nu] si KTM990 Adv [s sau nu]. alte kestii gen Varadero, VStrom, noul Tiger, Multistrada, etc .. sunt street oriented, nu au de-a face cu "enduro" absolut NIMIC !!! pot merge pe un asfalt imperfect, dar pe drum de tara pietruit stai in 20 km/h .. altfel riscul e dincolo de limitele acceptabile !

 

 

 

peste tot in lumea asta vei gasi acelasi sfat: BMW pt touring-enduro si KTM pt enduro-touring !

 

pe gustul meu KTM-ul iar pe gustul nevesti'mii (dpdv al pasagerului) e BMW-ul !

 

SUCCES !

 

 

 

ps: uite aici o comparatie nemaipomenita intre niste allroundere care se potrivesc descrierii tale: http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page...?ArticleID=2850

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de sfat!

ma gandisem si eu la motoru asta!

 

Stii unde gasesc specificatiile lui in clar, inclusiv viteza maxima, consum, pret + pret optionale [altul decat bikez]? si un forum in romana sau engleza ff frecventat de posesori de BMW 1150-1200 GS Adventure?

Editat de ravenshield
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Nu uitati sa luati in calcul si factorul uman. Adica da, motorul X poate face aia, se poate baga pe acolo si pe dincolo, etc.

 

 

Dar ... me, Tarzan am sange sa ma bag cu motorul X pe acolo? Pot sa-l controlez? Ca singur nu merge saracu' ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asteptam topicul asta de mult!

 

Citez:

Sa facem putin ordine in definitii: touring enduro inseamna deplasare pe distante mari cu bagaje (dar totusi fara pasager) pe drumuri accidentate, drumuri forestiere sau poteci mai largi, dar totusi drumuri construite si nu urcari in padure sau pe cursuri de apa.

 

Asta imi doresc sa fac cu urmatorul meu motor cand sunt singur. [in majoritatea timpului merg singur].

Cand sunt in grup vreau sa nu raman de caruta... daca baietii prind o portiune pe care baga 180... sa ma pot tine de ei.

 

Intrebare?

CE MOTOR VREAU? Exista asa ceva?

 

Motorul trebuie sa aiba ABS si sa fie in productie ca il vreau NOU!

 

De obicei pleci la plimbare cu parteneri care au motorete asemanatoare, nu scoti limba dupa orice vitezana.

Si regula la rulaj pe sosoea este: cel care poate cel mai putin (ma refer la viteza), merge primul, sau al doilea, in functie de experienta pe care o are.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ideea este:

 

Singur merg prin paduri si alte cotloane, cu baietii pe sosea. Ei au sport-touring.

Trebuie sa ma descurc in ambele locuri.

 

Ideea mea este alta:

 

Prin coclauri merg insotit. Nu vreau sa-mi rup capul si sa nu stie nimeni de mine. Iar pe sosea, so opri vreo conserva sa ma ajute.

 

Bafta! :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gasesti kiar la ei la bmw destule kestii http://www.bmw-motorrad.com/com/en/index.html (momentan parca era jos, ceva bube, dar revine)

 

deasemeni pe advrider o multime !

 

 

 

stai bre zmokiii ca vine si vana in timp. iar motoru face ce vrei tu, nu ce vrea el. ma gandesc ca e de bun simt sa nu te apuci sa sari santu cu boxeru la 140 la ora, desi ai permis de 3 zile si 48 de kg cu tot cu nisipu din bocanci ! pana la urma TOTUL tine de bun simt, de o autoapreciere corecta.

 

exemplul meu: facui sport de cand ma stiu. sunt un fel de tarzan d'ala de care zici tu, la doar 173 cm si 93 de kg nu prea am burtica. ridic singurel goldwingu de jos. ma tin picioarele binicel si nu incerc un fel de banc .. da cu toate astea pe boxer sau pe lc8 nu ma apuc sa sar parleazu, sa zbor prin noroaie cu 150, sa ajung la omu cu pasager in spate. mai tine si de tehnica, experienta, kestii care vin cu vremea ... dar totusi, poate nu am buget sa incep cf skemei piramidale. caz in care substitui cu autocontrolu, cu bunu simt .. adica nu fac ce nu ma tine !!

 

una e una .. alta e alta, asta e filosofia mea ... profund nu ? :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum sa zic: motorul il platesc si tot eu ii platesc si reparatiile. nu-mi convine sa platesc si spitalizarea mea. Deci pe coclauri fara kamikaze, inatai sub posibiliotatile motorului pana ma invat... si incet incet evoluam amandoi spre ceva care sa ma distreze si relaxeze la nivelul unui risc acceptabil pentru mine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

meri in sus, din maramures tot in sus ... sau din suceava, radauti tot in nord-vest, spre rusi .. dai de valea vaserului, un defileu bestial. cand gasesti o poteca acolo sa scrii o carte si nu uita sa suni la guinness book.

 

serios .. sunt ceva paduri seculare prin zona, intre granita maramures-moldova, dar nu numai. acolo mi-ar place mie o tura .. dar mi-e frica de ursi :( , cica e concentratia mare in zona. ultimul sat e vanatori.. asa ii zice, sugestiv, nu ? si nu prea fac oamenii poteci ca nu bat des padurile alea. oricum, nici cu o drujba in 2 timpi nu prea stiu daca m-ar tine personal o aventura.

 

ideea e ca daca vrei paduri, forget about boxer .. sau poate padure intelegi prin baneasa, snagov, parcuri cu leagane pt copii si multa pomaraie in jur :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...