Vizitator stress_L&P Postat August 10, 2003 Share Postat August 10, 2003 Fratzilor, cine stie ce trebuie facut la un motor de simson sa primeasca un piston de dacie (in afare de ajezarea cilindrului!) ? NU de alta da' vreau sa-mi vand ij-ul ca sa-mi iau ceva in 4 timpi! ori simson, ori nepra sau ural! shi parca ma atrage manevrabilitatea simson-ului shi puterea motorului boxer! daca stie cineva exact cum se modifica chestia asta cred ca imi iau simson! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octa Postat August 10, 2003 Share Postat August 10, 2003 modificarea respectiva la simson se face exact cum ai zis tu... prin alezaj. dar nu recomand aceasta modificare fiindca: 1. ambelajul nu rezista, mai ales daca nu este original (facut, rectificat ulterior) 2. rezulta un dezechilibru nefast... daca pui pistonul, boltul, zegherele, segmentii si biela pe un taler al unei balante si suncile ambielajului pe celalalt, trebuie sa fie un echilibru perfect... pistonul de dacia este mai greu decat cel de simson original... 3. pistonul de dacia este facut dintr-un material de o calitate inferioara fata de pistonul original. la turatii mari, cand explozia este mai puternica, dat fiind ca simsonul nu are o racire foarte buna, riscul de a se gripa este mult mai mare decat la cel original. au fost cazuri in care pistonul de dacia adaptat pe simson chiar s-a topit... 4. in urma arderilor mai puternice se formeaza mai multa calamina decat la sistemul original... se duc dracului supapele si se strica mai repede bujia... 5. motorul se incalzeste mai tare. 6. consumul de combustibil creste simtitor... 7. asimetria pistonului de dacia nu are aceleasi proportii cu pistonu original de simson... in momentul exploziei pistonul nu ataca in cel mai fericit unghi biela... rezulta fortarea si uzura bielei, prima piesa ce se strica fiind bucsa de bronz grafitat de la biela-bolt... jocuri nepermise in sistem... randament scazut... daca totusi te hotaresti sa faci modificarera respectiva, surplusul de putere de care te vei bucura pentru scurt timp, il vei atenua oricum prin grija fata de motor... dintre cei pe care ii stiu eu care au facut modificarea asta, toti au fost multumiti la inceput, apoi au lasat-o mai moale, observand dezavantajul nefiabilitatii. dar daca iti place sa mesteresti des... da-i bice! lucrarea este simpla si rapida... succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 11, 2003 Share Postat August 11, 2003 Bun, cu dezechilibrul sunt de acord cu tine DAR (atentie!!!) poate fi echilibrat (sunci mai grele, facute)! Racirea...hmmm...uite aici o tema de casa pentru mine!as putea sa magandesc la un sistem de racire shi pentru ulei shi pe apa! ce zici? eu as vrea simson dar mi se pare prea slab! de asta vreau sa vad ce se poate face pentru imbunatatirea performantelor! as fi vrut eu nepra dar mi se pare (cel putin deocamdata) destul de grea (shi la propriu shi la figurat)! Mai intai sa-mi vand eu ij-ul ca simson-uri shi nepre se mai gasesc! Daca mai ai vreo idee, te rog spune-mi shi mie! Asta e valabil pentru toti care mai au cate o idee despre modificarile tehnice ale unui simson Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hadess Postat August 11, 2003 Share Postat August 11, 2003 mai stress, nu sunt nici pe departe specialist dar iti pot spune parerea mea personala despre simson. avand in vedere ca are cel putin 40 de ani, si luand in consideratie modelul dupa care a fost copiat(BMW-ul nemtilor din al-2-lea razboi mondial), merge beton. e adevarat ca nu prea se da el la viteza, nici cu herghelia nu sta prea bine, dar, cum imi zicea Moshulik, e o motocicleta care "moare, dar nu se preda". Asadar pt un chopper nu viteza e importanta. Si dintr-un simson poate iesi un chopper beton, demn de filmele americane(vezi poza). Io zic sa dai ij-ul si sa iti iei simson. si modificarile tre facute cu foarte multa chibzuinta, ca e pacat de batranul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hadess Postat August 11, 2003 Share Postat August 11, 2003 ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
golgo Postat August 11, 2003 Share Postat August 11, 2003 dar se poate face ceva sa si aiba un demarj mai bun ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octa Postat August 11, 2003 Share Postat August 11, 2003 stress_L&P, cunosc cateva metode de a imbunatatii performantele somsonului... din pacate cele ce se preteaza cel mai bine fata de valoarea motorului, fata de valoarea de investit, nu arunca puterea in ceruri... mai poti sa pui vo' 5-8 cp in motor cu modificari mai simple dar si alea costisitoare... in ce priveste ingreunarea suncilor... trebuie sa te dezamagesc... cum crezi ca le poti mari masa? pot sa-ti zic cu certitudine ca nu prin marirea volumului lor, caci nu este loc acolo sa mai bagi o unghie... sa le faci dintr-un material mai greu? un material mai greu inseamna un material care se va deforma... nu in tot volumul lui, ci doar cat sa se strice cotele de la maneton... prin insertia unor greutati in niste gauri facute in sunci, de exemplu plumb? daca gauresti suncile, rezistenta lor scade si iar nu merita... sistem de racire? vezi ca am postat pe tema asta la "comuniste custom"... posibilitati sunt... mai ales pt. racirea uleiului... (ash zice io.... numai pentru asta...). hadess... bmw-ul se cheama R25 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 12, 2003 Share Postat August 12, 2003 Cu suncile cred ca as avea unde sa rezolv problema! Am combinatu' siderurgic langa mine shi unchi-miu e inginer mecanic acolo, sef la nush ce sectie! mi-a facut shi furca acolo cu tot cu juguri(ca sa nu imi ridic shi motoru, am facut juguri noi la alt unghi dar asta e alta chestie)! Ma gandeam la niste sunci de otel umplute cu plumb ca sa evit deformarile...nu stiu, o sa vorbesc cu el ca stie muuuult mai bine decat mine shi o sa-mi spuna el daca poate face asa ceva sau nu...sper sa poata! Pentru racirea uleiului am vazut ce ai scris shi sigur pot face eu toata chestia cu pompa shi radiatorul de ulei! La racirea cu apa o sa mai vad... Personal nu prea cred eu ca transferul de caldura dintre radiator shi tzevile alea de cupru ar fi cine stie ce, poate daca am gasi prin romania niste tzevi de cupru cu aripioare pe ele...cine stie? In legatura cu modificarile alea de care ziceai tu, zi-mi le shi mie te rog! Please! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Noiembrie 2, 2005 Share Postat Noiembrie 2, 2005 Din proprie experienta iti spun sa nu, bagi piston de dacie in simson din mai multe motive:1.racirea la dacie este pe apa, iar la simson pe aer.2.odata marita cilindreea, ambielajul, incepe sa-si faca jocuri.3.mai mult de 3 luni n-o sa-ti mearga.4.motorul se incinge ca o centrala termica. Oricum tu fa cum vrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 2, 2005 Share Postat Noiembrie 2, 2005 mai omule mai uita-te si tu la data la care o fost facut topicu' mai omule mai uita-te si tu la data la care o fost facut topicu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Noiembrie 2, 2005 Share Postat Noiembrie 2, 2005 piston de AWO 210grame, piston de 425S 230grame, piston de SkodaS100(alezaj 68mm)250grame, piston de Skoda 120 72mm, 250grame, piston de Dacia =? eu am folosit combinatia arbore simson sport(mai greu si cu o altă forma a Âşuncilor)si piston skoda 68mm.Motorul merge fain, dar pe la 4000 de ture vibrează puternic.Peste 4000 vibratia se mai diminuează.La relanti si turatii mici se hîțînă în felul caracteristic motoarelor monopiston. Acum am un arbore de AWO si un piston de 72mm(skoda 120L -250grame).Motorul vibrează destul de puternic în toate regimurile(la turatie maximă te'curentează' de nu poti să stai mult pe el).Este mai puturos, are alt sunet , si un cuplu ceva mai mare.Nu poti merge cu el turat că amorțesti.Sub 3000 de ture merge fain, nu se incinge si trage bine.A fost necesară o garnitură cu margini metalice pentru că alezarea a scos cămaÂşa foarte aproape de prezoane .Marginea cămăÂşii nu mai intră in umărul de la qloasă si etanÂşarea este problematică.Cu un piston de Dacia îți rămîne un spatiu de 2mm intre găurile de prezoane si suprafața interioară a cămăÂşii.Excentricitatea pistonului de dacia este f.mică (<0,5mm). o masă suplimentară de 20% necompensată corespunzător la o turatie de 5000 este o chestie foarte nesănătoasă! Lăsațile pe cît se poate aÂşa cum le-au făcut si calculat friții! La simson , părerea mea , totul este destul de la fix făcut si nu prea lasă spatiu de manevre, nici in interiorul masinii si nici la exterior, si merge foarte bine asa de 40 de ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WHITE RAVEN Postat Noiembrie 5, 2005 Share Postat Noiembrie 5, 2005 Salve!!!! Mai apropo de pistonul de dacie, am citit cu ceva timp in urma de un simson modificat in felul asta, chestia sta in felul urmator in momentul cand ai pui pistonul trebe adus la aceeasi greutate ca sa nu itzi termine ambielajul, am auzit de un carburator de rusoaica si de preferabil unu de la motor in 2T si cica ajunge dupa aia Samsonul la 140 si in vale cu vant din spate 190 , si o ultima chestie pompa de ulei marita si nu mai are greturi , si io am degand sa-i fac chestia asta acu in iarna ca tot am gasit strungari SALVE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 9, 2005 Share Postat Noiembrie 9, 2005 n-o sa fuga 140 decat extrem de chinuit si nu pt. mult timp iar 190 e chiar de domeniul sf-ului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Noiembrie 9, 2005 Share Postat Noiembrie 9, 2005 eu cred ca 190 nu se refera la viteza, ci la distanta. pana crapa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Noiembrie 9, 2005 Share Postat Noiembrie 9, 2005 Eu am pe simsonul meu piston de skoda 120L, de 72 alezaj, motorul e simson sport - ambielajul banuiesc ca-i cel original. Deocamdata a mers destul de bine si fara probleme. Trage foarte bine, dar ma rog.. setul e facut ca la carte - segmenti noi noutzi, cilindrul honuit la atelier specializat. In orice caz, sa inteleg ca am cu 20 de grame peste greutatea ideala, deci ar trebui sa mai scot cumva din piston. Mai am pe acasa pistoane de 72, le iau la cercetat sa vad de unde as putea sa le mai usurez. Oricum, 20 de grame comparativ la 230 reprezinta cam 8%, deci zic ca se incadreaza totusi in limite tolerabile. Oricum, am un ambielaj de rezerva, deci o sa merg asa cu el, nu cred ca uzura ambielajului e asa de pronuntzata - poate ii reduce cu 20% viatza, dar asta e ceva irelevant. Problema principala este ca nu am unde sa gasesc piston original de simson sport (am pe acasa o sacosa de pistoane de 68, dar nu stiu cum ar trebui sa arate cel original ))) - si chiar daca il gasesc, de unde-i fac rost de segmentzi, ar trebui sa se potriveasca de la skoda s100, la diametru, dar la grosimea canalului si latimea segmentului... ), dupa care sa-i refac camasa. Daca pun de skoda de 68, tot nu am rezolvat nimic, daca zici ca este la fel de greu ca cel de 72. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Noiembrie 9, 2005 Share Postat Noiembrie 9, 2005 Ambielaj de Sport cu piston de Skoda merge biniÂşor. Am făcut o 'lucrare ' la un piston de Skoda de 68, reusind să scot 18 bgrame din el, si l-am folosit o vreme, si mergea foarte fain.Bătrînica mea care are transmisie de ataÂş, a mers cu două persoane cu 90-95, la drum întins fără probleme.(ceeea ce este foarte mult, avînd in vedere uzura generală a motorului) Pistonul de 68 are un cap destul de gros si de acolo se poate elimina material (cu grijă să nu se slăbească in zona umerilor unde are niste nervuri de intarire), si binenteles de la fustă care poate fi redusă complet sub reazemele de la capetele bolțului.Cu piston modificat , se turează fain, si nu vibrează foarte tare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Noiembrie 10, 2005 Share Postat Noiembrie 10, 2005 A... mi-am adus aminte de alta chestie - Prima data cand am facut ingineria asta - pistonul de 72 - mergea cam la fel cum zici tu acum - cuplu foarte mare la turatii mici, limitare in turatie, vibratzii urate rau de tot. Cauza era alta - crescuse muuult prea mult raportul de compresie, marindu-se cilindreea la aproape 300cmc si camera de ardere ramanand aceeasi. Poate nici macar atat cat a fost "la mama ei", deoarece s-au mai rectificat de-a lungul timpului cele 3 suprafetze de etansare - doua la cilindru - una la chiulasa, deci s-a mai pierdut din inaltimea optima. Ca sa rezolv situatia, am pus garnituri groase - 3-4mm - SUB CILINDRU, inaltzandu-l relativ la carter si in felul asta am castigat "camera de ardere" chiar din volumul cilindrului - pistonul nu mai urca pana sus, compresia a scazut in valori normale. Poate acelasi lucru se intampla si la tine. De taiat din fusta pistonului nu ma gandisem pana acum, dar daca imi amintesc bine, am vazut prin multe poze pistoane "sport" far nici un pic de fusta, foarte "scunde" adica. Mai greu de adunat spanul si de pus pe cantar ))) . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Noiembrie 10, 2005 Share Postat Noiembrie 10, 2005 este mai comod să cîntăreÂşti ce a rămas din piston... moÂşulic mai am un pont de la cineva :Pe pistoanele de skoda de 72 'merg' ceva segmenți de dacia.Nu stiu ce alezaj are dacia 1300 , cred că 73-74, si dacă foloseÂşti un piston uzat de skoda , segmentii de dacia care sunt ceva mai grosi -s-ar putea să mergă la fix.dacă nu se poate lua putin din grosime pe un gem cu pastă de Âşlefuit. Eu am folosit segmenti noi pe un piston care a functionat , si cam aveau joc vertical in canale.Am zis că merge ...si merge dar cam pompeză ulei in camera de ardere, si după o tură mai lungă si încinsă, cam fumegă bătrînica(o vreme pînă se arde uleiul, si după aia am din nou motor în patru timpi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.