Jump to content
Sign in to follow this  
Andrei_D

14NP24

Recommended Posts

Salutari!

 

Bujii noi 14NP24 (cifra termica 260) la pretul de 3,98 lei fara TVA, adica 5 lei cu TVA. Firma nu le mai are pe stoc, ele se comanda la fabrica din Cluj-Napoca si dureaza maxim 2 saptamani sa ajunga. Firma nu trimite prin curier, asa ca v-i le voi pune eu la posta, cu ramburs.

 

14NP24B (electrod de cupru) nu exista, doar 14NP21B dar asta se gaseste in orice oras.

 

Eu o sa fac comanda peste o saptamana, ca sa aiba toata lumea timp sa vada anuntul si sa se hotarasca cate vrea. Imi puteti da PM sau mail (andrei_d5678 la yahoo punct com)cu numele complet, adresa completa, codul postal si numarul de bucati pe care le doriti iar eu va voi tine la curent cu evolutia comenzii. De asemenea, va rog sa nu ma incurcati daca nu sunteti hotarati, e neplacut sa se intoarca pachetul.

 

Toate cele bune!

Edited by Andrei_D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salutari!

 

Bujii noi 14NP24 (cifra termica 260) la pretul de 3,98 lei fara TVA, adica 5 lei cu TVA. Firma nu le mai are pe stoc, ele se comanda la fabrica din Cluj-Napoca si dureaza maxim 2 saptamani sa ajunga. Firma nu trimite prin curier, asa ca v-i le voi pune eu la posta, cu ramburs.

 

14NP24B (electrod de cupru) nu exista, doar 14NP21B dar asta se gaseste in orice oras.

 

Eu o sa fac comanda peste o saptamana, ca sa aiba toata lumea timp sa vada anuntul si sa se hotarasca cate vrea. Imi puteti da PM sau mail (andrei_d5678 la yahoo punct com)cu numele complet, adresa completa, codul postal si numarul de bucati pe care le doriti iar eu va voi tine la curent cu evolutia comenzii. De asemenea, va rog sa nu ma incurcati daca nu sunteti hotarati, e neplacut sa se intoarca pachetul.

 

Toate cele bune!

 

 

Confirm pretul e aprox 5 lei 4,9 cu tot cu tva , oamenii sant foarte amabili si ok nr de tel 0264415080

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare...te rog sa imi scuzi nestiinta,nu ma pricep deloc la bujii fiindca nu am avut nevoie de ele.Vroiam sa te intreb daca sunt niste bujii normale si pretul este foarte bun sau au ceva aparte.Ma intereseaza daca se preteaza bine la un motor in 2 timpi.

 

Multumesc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt niste bujii normale iar pretul este normal. Problema este ca acest model nu prea se gaseste fiindca nimeni nu prea il cumpara si se cere pentru ETZ250 (si cateva alte motociclete), unde manualul zice sa se foloseasca bujii cu cifra termica 260. Se pot folosi bujii si cu cifre termice apropiate dar nu e tocmai bine. Uita-te in manualul motocicletei tale si vezi ce se cere.

 

Cateva date dupa care sa te orientezi:

 

Cifra termica - cod bujie Sinterom

280 - 14NP27(se gaseste fara probleme in orice oras)

260 - 14NP24

240 - 14NP21(se gaseste fara probleme in orice oras); 14NP21B are electrod central din cupru

225 - 14NP18(se gaseste fara probleme in orice oras)

Share this post


Link to post
Share on other sites

14NP27 cred ca confunzi cu ceva, eu nu am vazut asa ceva nicaieri. Unde sa merg sa vad asa ceva? NP21 si 18 ok, la tot pasul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14NP27 cred ca confunzi cu ceva, eu nu am vazut asa ceva nicaieri. Unde sa merg sa vad asa ceva? NP21 si 18 ok, la tot pasul.

 

 

 

14np27 gasesti in curte la sinterom aruncate pe jos , tu numai trebuie sa le aduni .

 

acum lasand gluma la o parte 14np 27 gasesti tot la sinterom (chiar m-a intrebat omu de l;a facturare daca nu imi trebuie si 27 deci exista)

Share this post


Link to post
Share on other sites

14NP24 este bujia ideala la Nipru 650/750, Ural 650/750 si K750/M72 etc. 14NP27 are scrisa pe ea ca este pt Trabant si 2T in general, dar cel mai bine pt bujii alegem cifra termica pt fiecare model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci NP27 nu exista decat la comanda speciala; stiam eu ca nu se gasesc peste tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bujiile de 270 (NP27) is perfecte pentru CZ-ul Sport 250-350 si se comporta perfect si pe Jawa 350, modelele pe 12V. Daca se vor face comenzi ma inscriu si io pentru 4(patru) bucati de 270 (NP27). :)

Edited by ivan_pedala

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salutari!

 

Bujii noi 14NP24 (cifra termica 260) la pretul de 3,98 lei fara TVA, adica 5 lei cu TVA. Firma nu le mai are pe stoc, ele se comanda la fabrica din Cluj-Napoca si dureaza maxim 2 saptamani sa ajunga. Firma nu trimite prin curier, asa ca v-i le voi pune eu la posta, cu ramburs.

 

14NP24B (electrod de cupru) nu exista, doar 14NP21B dar asta se gaseste in orice oras.

 

Eu o sa fac comanda peste o saptamana, ca sa aiba toata lumea timp sa vada anuntul si sa se hotarasca cate vrea. Imi puteti da PM sau mail (andrei_d5678 la yahoo punct com)cu numele complet, adresa completa, codul postal si numarul de bucati pe care le doriti iar eu va voi tine la curent cu evolutia comenzii. De asemenea, va rog sa nu ma incurcati daca nu sunteti hotarati, e neplacut sa se intoarca pachetul.

 

Toate cele bune!

Salutare.

Vreau si eu 2 buc 14NP24 pentru MZ-ul meu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salutare.

Vreau si eu 2 buc 14NP24 pentru MZ-ul meu :)

Adică una pentru tine și una pentru mine?

Că dacă nu, vreau și eu 10 buc., pentru MZ-urile mele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adică una pentru tine și una pentru mine?

Că dacă nu, vreau și eu 10 buc., pentru MZ-urile mele.

Atentie, MZ ES cere cifra termica 240, adica 14NP21, care e din abundenta :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca tot sunteti meseriasi in mz-uri, stie cineva ce cifra cere mz-ul de 125 rt? carte xeroxat o am la cineva si nu am gasit prin altaa parte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la pagina 75 din manual "Instructiuni de exploatare pentru MZ-MOTOCICLETA 125/3" scrie ca cere cu cifra termica 240, aceeasi 14NP21; la ETZ cere de 260 fiindca are compresie crescuta la 10.5:1 si in consecinta o temperatura mai mare, cere o bujie mai rece.

Share this post


Link to post
Share on other sites
daca tot sunteti meseriasi in mz-uri, stie cineva ce cifra cere mz-ul de 125 rt?

 

Nu e cazul să fii acid. Nu suntem meseriași, dar avem carte.

În cartea mea spre exemplu, scrie că pentru RT 125 trebuie Izolator M 14/240,

iar efortul pe care l-am făcut ca să-ți răspund, în germană:

 

și în română,

 

mi-a făcut plăcere.

 

Mesaj completat

Bibliografie:

http://www.mz-rt.de/rt125-3/bedienungsanle...-3.html#a12#a12

Share this post


Link to post
Share on other sites
Atentie, MZ ES cere cifra termica 240, adica 14NP21, care e din abundenta :-)

Fie cum spune-ti voi, dar cu 2 bujii in sus si-n jos (una pt mine si una pt Domn Dan, binenteles) nu se face gaura in cer.

Sa fie pentru TESTARI :)

Edited by red bandit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Atentie, MZ ES cere cifra termica 240, adica 14NP21, care e din abundenta :-)

 

În cartea mea scrie altfel. E drept că am tradus-o cu Google din germană, dar cred că înscrisul "M 14/225" în germană, a fost tradus bine.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu e cazul să fii acid. Nu suntem meseria?i, dar avem carte.

 

Nea petcu...cum sa fiu acid, nu sunt genul, departe de mine aceste ganduri.La lectia cu bujiile nu ajunsesem inca si in mod sigur daca citeam in carte, cred ca trecea pe langa mine informatia.Intr-adevar am luat cartea inapoi si chiar era subliniat 240 pe pagina cu bujii.Si eu care credeam ca merge bine cu orice bujie ce se gaseste in comert :D .

Multumesc pentru poze si o sa caut atunci de 240 daca se spune ca se gasesc ,, in orice oras '':D.Si da aveti dreptate , nu sunteti meseriasi ci mezeriasi :) ...greseala mea ce sa-i faci.

Asteptam bestia aia rosie sa vedem ce poate.

 

 

Ps. Toata admiratia pentru Andrei, deschizatorul topicului si gestul pe care il face.

Edited by master_alexut

Share this post


Link to post
Share on other sites
În cartea mea scrie altfel. E drept că am tradus-o cu Google din germană, dar cred că înscrisul "M 14/225" în germană, a fost tradus bine.

E din cauza ca acea carte nu e editata de fabrica. Eu am de aici de pe forum cartea editata de fabrica in varianta "rumänisch", acolo asa scrie, si mai scrie ca o valoare mai mica de 225 sa nu se puna nici macar cand este iarna. Pot sa v-o dau pe messenger.

Share this post


Link to post
Share on other sites
E din cauza ca acea carte nu e editata de fabrica. Eu am de aici de pe forum cartea editata de fabrica in varianta "rumänisch", acolo asa scrie, si mai scrie ca o valoare mai mica de 225 sa nu se puna nici macar cand este iarna. Pot sa v-o dau pe messenger.

 

Asa este . Pot comfirma ce spune Owene deoarece am si eu cartea originala a MZului in limba germana editata in 1960 la Leipzig si acolo scrie clar M 14\ 240 . Asta nu ma poate duce cu gindu decit ca poate fi doar o greseala de tipar la traducere sau o omitere strecurata din diverse motive . :)

Mesaj completat

Asa este . Pot comfirma ce spune Owene deoarece am si eu cartea originala a MZului in limba germana editata in 1960 la Leipzig si acolo scrie clar M 14\ 240 . Asta nu ma poate duce cu gindu decit ca poate fi doar o greseala de tipar la traducere sau o omitere strecurata din diverse motive . :D

Cautind pe saitul german http://www.ostmotorrad.de/ am vazut ca la modelele ES 175/1 si ES 250/1 este data bujie MP14/240 comform manualului din 1960 si la ES 250 cel cu capacele laterale mai mari si cu coburi este dat bujie MP 14/225 manual din 1959 http://www.ostmotorrad.de/

Share this post


Link to post
Share on other sites

DA, deci este clara situatia (parerea mea :) )

Dupa cum stiti exista doua tipuri de motor, diferenta fiind observata la ambielaj.

Primul tip (pana in 1960 inclusiv) - care include si pe cel cu capace laterale mari si coburi - merge cu 225, iar

dupa 1960 pana in 1966 (cu rulmentul de la ambielaj care se unge din cutie) - merge 240 :D

iar la ETZ cu 260...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avem un interval necesar la bujii intre temperatura de autocuratire de calamina 500 si cea de autoaprindere (ardere detonanta - regim supersonic) 850 grade Celsius.

Bujia calda are izolatorul lung incalzindu-se mai puternic de la ardere, dar inmagazinand mai multa caldura se curata mai usor dar poate genera regim detonant (autoaprindere).

Bujia rece are izolatorul mai scurt, se incalzeste mai putin dar astfel nu inmagazineaza multa caldura pentru o ardere la temperatura cat mai mare. Deci se curata mai greu de calamina (mai ales la 2T)

Pe masura ce compresia, astfel temperatura in camera de ardere a crescut, s-a trecut la bujii din ce in ce mai reci.

 

Cifra termica creste pe masura ce bujia e mai rece (izolatorul scade in suprafata expusa).

 

Astfel la 4T BMW R 23 si BMW R 61, R 71, cu raport de compresie sub 6 avem bujii recomandate cu cifra de 175.

La M72 primele modele cu compresie mica 205. La cele moderne cu benzina moderna, cu garnituri de chiulasa subtiri 240, 14NP21.

La BMW R51, R66 cu rapoarte in jurul a 6,5 avem bujii recomandate cu cifra de 225, 240. SInterom 14NP18/14NP21

La Nipru, Ural 650 in jur de 7 - 240, 260 14NP21/14NP24

La Nipru cu pistoane bombate si Uralele 750 rapoarte de peste 8 - intotdeauna 260 Sinterom 14NP24- echivalentul NGK BP7HS.

La Nipru si Ural vara cand vezi ca-ti arde bujia 14NP21/ Brisk N15YC/ (bujii de Dacie) pui Sinterom 14NP24.

 

 

AWO -225 - Sinterom 14NP18

CZ 175 bujie cat mai calda

CZ 250 - 14NP18

Ij 56 - 14NP18

Ij Planeta - iarna 14NP18, vara 14 NP 21

MZ RT 125 - 14NP18 , si MZ BK 350, probabil toate MZ-urile "gat de lup".

 

multumim dlui inginer Mayer si cartii sale Manualul Motociclistului, ed Tehnica, 1957

Edited by Aleko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Asa este . Pot comfirma ce spune Owene deoarece am si eu cartea originala a MZului in limba germana editata in 1960 la Leipzig si acolo scrie clar M 14\ 240 . Asta nu ma poate duce cu gindu decit ca poate fi doar o greseala de tipar la traducere sau o omitere strecurata din diverse motive . :)

Mesaj completat

 

Cautind pe saitul german http://www.ostmotorrad.de/ am vazut ca la modelele ES 175/1 si ES 250/1 este data bujie MP14/240 comform manualului din 1960 si la ES 250 cel cu capacele laterale mai mari si cu coburi este dat bujie MP 14/225 manual din 1959 http://www.ostmotorrad.de/

 

Hai că m-ați băgat în ceață. Eu am rotunjit aripa din față a MZ-ului meu pentru că mi-a plăcut să semene cu primele modele mai vechi.

Ce bujie să pun?

Mesaj completat

Asteptam bestia aia rosie sa vedem ce poate.

Red Bull e în stare intrauterină deocamdată, dar se va naște. E sub tratament monizorizat permanent, ca să iasă un arian pur sânge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca un hamster face curent pentru servere. Fiti buni si puneti doi.

 

Marti fac comanda, asa ca ii voi mentiona mai jos pe cei care mi-au trimis PM pana acum. Daca cineva nu se vede pe lista si vrea bujii , sa-mi spuna.

 

- Dnepr&Sidecar - 4 bujii

- micriganel - 4 bujii

- red bandit - 2 bujii (pentru probe :) )

- Ivan Pedala - 4 bujii 14NP27 (ATENTIE, aceste bujii au cifra termica 280, nu 270. Va mai comand?)

- Ciro - 2 bujii + 2 x 14LP24 (ramane valabil?)

 

+ cateva persoane de pe forumul MZ-B

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca nu gresesc, 14LP24, cu filet lung, am tot vazut, sunt de Logan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...