Sari la conținut

Reglare suruburi de amestec


Postări Recomandate

unii zic ca 2,25 ture altii 2,75 altii 1,75 altii 2 ture cine cunoaste cel mai bine ca rog pareri concretepentru eliminarea consumului prea mare

 

mai bine mergi la cineva care se ocupa de sincronizari,sfatul meu,pentru ca s-ar putea sa dai cv peste cap acolo,cand ti se regleaza carburatoarele se pun niste ceasuri pe ele,chestile astea nu se fac dupa ureche

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acele suruburi sunt pt reglaj amestec la RELANTI. Adica ce fac ele e valabil cam pana la 3-4 mii de ture, mai sus amestecul este dat de jiclorul principal, ala nu se regleaza decat schimband jiclorul cu unul mai mare/mai mic.

 

Suruburile de amestec la relanti - cat trebuie deschise de la 0 este dat in manualul motocicletei respective. In general e 2,5 ture (tura e 360 grade). Desfa-le 2,5 ture si totodata regleaza si relantiul. Suruburile trebuie deschise incat toate carburile sa traga in mod egal la relanti.

 

Din experienta iti zic ca nu se simte daca sunt deschise 2,5 ture sau 3, sau 3,5..

Daca sunt deschise prea putin motoreta nu sta la relanti - tendinta este sa regleze relantiul mai sus, in cazul asta motorul nu mai revine instant dupa accelerare la turatia de relanti, are un .. delay.. adica ramane inca turata.

Daca sunt deschise prea mult, motorul va sta turat chiar cu relantiul redus de tot.. daca sunt deschise tare apare acelasi fenomen ca mai sus.

Prin "relanti" am vrut sa zic reglajul surubului de relanti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

" Adica ce fac ele e valabil cam pana la 3-4 mii de ture"

baga un colortune si ai sa observi ca au treaba si peste 3-4 mii de ture.

 

M'am jucat si eu un pic cu un "colortune" si am observat ca aparent suruburile pilot influenteaza amestecul si la ture mai mari (deschideri ale manetei de acceleratie peste 1/4). Aceasta impresie este insa partial falsa deoarece reglajul amestecului in zona de "mijloc" si "sus" se face cu motorul in sarcina, fie pe stand fie in mers, nu pe loc. La accelerarea motorului fara sarcina amestecul este oricum prea bogat, cel putin in cazul carburatoarelor.

 

In principiu suruburile pilot, impreuna cu nivelul controleaza amestecul la relanti si primul 1/4 de tura al manetei de acceleratie. Zona de 1/4-3/4 este controlata de inaltimea cuielor de dozaj iar cea de peste 3/4 de jiglerele principale. Bineinteles, reglajele intr'o anumita zona vor influenta in cascada si celelalte zone, tocmai de aceea se recomanda reglajul de "sus in jos", adica de la sarcina maxima (nu ture maxime) spre relanti. Reglajele standard, recomandate de manualul de service sunt valabile doar daca nu s'au adus modificari la filtrul de aer si/sau evacuare. Chiar si asa, daca motorul prezinta un grad relativ avansat de uzura, in special la tuburile emulsoare si acele de dozaj, sau mediul ambiant este in mod specific "diferit" (altitudine, presiune atmosferica, umiditate, temperatura... etc.) mai mici sau mai mari corectii vor fi necesare.

 

In lipsa unui stand dyno si analizor de gaze cel mai bun reglaj se face "la simt", dupa cum se comporta motorul in exploatare. Nu contest, "colortune"-ul este o jucarie foarte utila, insa doar ca punct de plecare.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acele suruburi sunt pt reglaj amestec la RELANTI. Adica ce fac ele e valabil cam pana la 3-4 mii de ture.

 

 

 

Din experienta iti zic ca nu se simte daca sunt deschise 2,5 ture sau 3, sau 3,5..

 

 

Prin "relanti" am vrut sa zic reglajul surubului de relanti.

Zici ca nu se simte nici o diferenta daca sunt deschise 2,5 sau 3 ture dar asta influenteaza consumul? ca e f important lucrul asta..........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M'am jucat si eu un pic cu un "colortune" si am observat ca aparent suruburile pilot influenteaza amestecul si la ture mai mari (deschideri ale manetei de acceleratie peste 1/4). Aceasta impresie este insa partial falsa deoarece reglajul amestecului in zona de "mijloc" si "sus" se face cu motorul in sarcina, fie pe stand fie in mers, nu pe loc. La accelerarea motorului fara sarcina amestecul este oricum prea bogat, cel putin in cazul carburatoarelor.

 

In principiu suruburile pilot, impreuna cu nivelul controleaza amestecul la relanti si primul 1/4 de tura al manetei de acceleratie. Zona de 1/4-3/4 este controlata de inaltimea cuielor de dozaj iar cea de peste 3/4 de jiglerele principale. Bineinteles, reglajele intr'o anumita zona vor influenta in cascada si celelalte zone, tocmai de aceea se recomanda reglajul de "sus in jos", adica de la sarcina maxima (nu ture maxime) spre relanti. Reglajele standard, recomandate de manualul de service sunt valabile doar daca nu s'au adus modificari la filtrul de aer si/sau evacuare. Chiar si asa, daca motorul prezinta un grad relativ avansat de uzura, in special la tuburile emulsoare si acele de dozaj, sau mediul ambiant este in mod specific "diferit" (altitudine, presiune atmosferica, umiditate, temperatura... etc.) mai mici sau mai mari corectii vor fi necesare.

 

In lipsa unui stand dyno si analizor de gaze cel mai bun reglaj se face "la simt", dupa cum se comporta motorul in exploatare. Nu contest, "colortune"-ul este o jucarie foarte utila, insa doar ca punct de plecare.

 

Ride Safe!

 

Excelent post :peace: !

 

Se vede treaba ca prin Constanta mecanica se ia in serios, mai migrati fratilor si prin Bucuresti ca e plin de carpaci p-aici pe post de :haha: mecanici!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zici ca nu se simte nici o diferenta daca sunt deschise 2,5 sau 3 ture dar asta influenteaza consumul? ca e f important lucrul asta..........

Ba da, normal ca influenteaza. Dar eu ma refeream strict la cum simti tu ca merge motocicleta cand mergi cu ea.

Da, clar, cu ele deschise consuma mai mult, acel surub e efectiv ca un robinet de deschidere al circuitului de relanti din carburator.

Corecta observatia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Excelent post :peace: !

 

Se vede treaba ca prin Constanta mecanica se ia in serios, mai migrati fratilor si prin Bucuresti ca e plin de carpaci p-aici pe post de :haha: mecanici!

Pe cuvantul tau ca asa este? :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, normal ca influenteaza. Dar eu ma refeream strict la cum simti tu ca merge motocicleta cand mergi cu ea.

Da, clar, cu ele deschise consuma mai mult, acel surub e efectiv ca un robinet de deschidere al circuitului de relanti din carburator.

Corecta observatia.

Multumesc pentru raspuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De foarte multe la ajustarea fina a suruburilor pilot aproape ca nu vom sesiza nici o diferenta, atat in functionarea motorului cat si in ceea ce priveste consumul de carburant. Aceasta deoarece amestecul este oricum prea bogat, datorita uzurii tuburilor emulsoare sau/si acelor de dozaj, a fantelor ferestrelor culisante si imbatranirii diafragmelor (membranelor vacuumatice).

 

Daca vreuna dintre componentele "active" ale carburatoarelor incepe sa semene cu cele de A I C I e bine de stiut ca reglajul corect al amestecului devine aproape imposibil fara inlocuirea lor. Cei de la Factory-Pro recomanda, ca o solutie partiala, de compromis, coborarea nivelului benzinei cu 1-1.5mm fata de valoarea recomandata de manualul de service. Aceasta nu va rezolva insa si emulsionarea defectuoasa ci va mai reduce doar din consistenta amestecului la relanti si regim de croaziera. Ca fapt divers, in cazul unui motor de strada, cu cat capacitatea motorului este mai mare si regimul de turatii/cuplu mai mic, cu atat fenomenul uzurii va fi mai rapid.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te-ajuta cu ceva? Apropos, in urma cu ceva ani mi-am reparat motocicleta la tine!

Deci sa inteleg ca nu ai fost multumit si de aceea fac parte din mecanicii carpaci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce nu inteleg eu este de ce se insista pe faptul ca suruburile astea nu prea au mare importanta dupa o anumita plaja de turatii. Poate la un motor uzat incep sa scada efectele ..........., dar, regula cred ca este totusi alta. Eu cu o diferenta de 1/8 in + sau in - "am alt motor", e adevarat, consumul nu se schimba.

 

 

Off topic:

Deci sa inteleg ca nu ai fost multumit si de aceea fac parte din mecanicii carpaci!

Sa intelegi ca ne cunoastem, si ca nu doresc sa ma iei la misto, eventual sa ma luminezi.

Impresiile mele despre tine sunt cam asa: lucrezi curat, meticulos, cu omul langa tine, pe deasupra raspunzi la orice fel de intrebare de ordin tehnic ti se pune....tocmai d-asta te-am si recomandat si sunt convins ca ai avut clienti si pe baza recomandarilor mele. Bineantels ca am si niste reprosuri si nu doar unul. Spre deosebire de tine exista insa alte cazuri unde se ajunge si cu politia la usa, se lucreaza in batjocura, se fura de pe motocicleta, se inlocuiesc piese bune cu piese stricate,cateodata chiar n-au fara habar, crede-ma ca am intalnit mecanici care nu stiau ce face un "pilot screw", mecanici care nu stiu nici cat stiu eu si eu nu stiu prea multe. Si atunci da-mi voie sa-mi sustin in continuare ideea initiala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce nu inteleg eu este de ce se insista pe faptul ca suruburile astea nu prea au mare importanta dupa o anumita plaja de turatii. Poate la un motor uzat incep sa scada efectele ..........., dar, regula cred ca este totusi alta. Eu cu o diferenta de 1/8 in + sau in - "am alt motor", e adevarat, consumul nu se schimba.

 

 

Off topic:

Sa intelegi ca ne cunoastem, si ca nu doresc sa ma iei la misto, eventual sa ma luminezi.

Impresiile mele despre tine sunt cam asa: lucrezi curat, meticulos, cu omul langa tine, pe deasupra raspunzi la orice fel de intrebare de ordin tehnic ti se pune....tocmai d-asta te-am si recomandat si sunt convins ca ai avut clienti si pe baza recomandarilor mele. Bineantels ca am si niste reprosuri si nu doar unul. Spre deosebire de tine exista insa alte cazuri unde se ajunge si cu politia la usa, se lucreaza in batjocura, se fura de pe motocicleta, se inlocuiesc piese bune cu piese stricate,cateodata chiar n-au fara habar, crede-ma ca am intalnit mecanici care nu stiau ce face un "pilot screw", mecanici care nu stiu nici cat stiu eu si eu nu stiu prea multe. Si atunci da-mi voie sa-mi sustin in continuare ideea initiala.

Nu am avut nici o clipa intentia de a face misto de tine!

Nu imi permit sa fac misto de nimeni,am reactionat putin la cuvantul"carpaci"

Legat de reprosuri, sunt deschis la discutie fata in fata la un pahar de bere sau suc. :friends:

Este greu sa multumesti pe toata lumea! :hug:

 

Respect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce nu inteleg eu este de ce se insista pe faptul ca suruburile astea nu prea au mare importanta dupa o anumita plaja de turatii. Poate la un motor uzat incep sa scada efectele ..........., dar, regula cred ca este totusi alta. Eu cu o diferenta de 1/8 in + sau in - "am alt motor", e adevarat, consumul nu se schimba.

 

 

Off topic:

 

mai off. decat tine.

sa intelegi ca @tng nu e doar un mecanic . omul pune "suflet" in ceeace face.

despre restu' dumnezeu cu mila atit pt ei cat si pt clientii lor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine unul nu m'ar deranja deloc daca un mecanic la care m'as duce sa'mi regleze carburatoarele ar fi mai putin "sufletist"... dar ar poseda o scula de genul A C E S T E I A

 

Ride SAfe!

 

Asa ceva este pe placul tau?

Chiar daca pun suflet, bag si bani in pasiunea mea ,si repet EU NU SUNT SERVICE!

 

PS.Cateva poze cu "chestia " montata pe busa mea la logingul,de date pentru resoftare.

post-15340-0-65247300-1305374909_thumb.jpg

post-15340-0-22634800-1305374925_thumb.jpg

post-15340-0-89168100-1305374944_thumb.jpg

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa ceva este pe placul tau?

Chiar daca pun suflet, bag si bani in pasiunea mea ,si repet EU NU SUNT SERVICE!

 

PS.Cateva poze cu "chestia " montata pe busa mea la logingul,de date pentru resoftare.

 

Daca folosesti "chestia" si pentru a verifica/regla carburatoarele clientilor, da, este pe "placul" meu. Daca o tii doar pentru tine, instalata permanent pe motorul personal atunci nu e nici o diferenta.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu o folosesc,doar o tin asa de frumusete ,mi-a placut culoarea la cifre. La "clienti" o fac asa dupa ureche.

Ps. Este o mare diferenta in a vedea pe net ceva pana a o cumpara si mai ales a o folosi. Daca ai folosit asa ceva vre-o data, stiai ce inseamna folosirea ei pe motoare sa zicem un fzr cu 15 ani vechime cu modificare de galerie pentru sonda,daca are o toba scurta ,ca se poarta, si nu poti pune clampa, cu o garnitura ciupita si reziduri de antigel in gazele arse,stii ce inseamna asta pentru sonda,si cat costa una....

Acum te intreb pe tine : cat sa-i ceri omului pe un reglaj de amestec carburant,si cat te costa pe tine modificarea galeriiei de evacuare si sonda contaminata sau distrusa?

Dar ce mai conteaza nu,sunt tare ,fac afr pe calculator,l-am multumit pe clientul carcotas,si maine comand sonda care costa cat jumatate din motorul lui cumparat pe ebay......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu o folosesc,doar o tin asa de frumusete ,mi-a placut culoarea la cifre. La "clienti" o fac asa dupa ureche.

Ps. Este o mare diferenta in a vedea pe net ceva pana a o cumpara si mai ales a o folosi. Daca ai folosit asa ceva vre-o data, stiai ce inseamna folosirea ei pe motoare sa zicem un fzr cu 15 ani vechime cu modificare de galerie pentru sonda,daca are o toba scurta ,ca se poarta, si nu poti pune clampa, cu o garnitura ciupita si reziduri de antigel in gazele arse,stii ce inseamna asta pentru sonda,si cat costa una....

Acum te intreb pe tine : cat sa-i ceri omului pe un reglaj de amestec carburant,si cat te costa pe tine modificarea galeriiei de evacuare si sonda contaminata sau distrusa?

Dar ce mai conteaza nu,sunt tare ,fac afr pe calculator,l-am multumit pe clientul carcotas,si maine comand sonda care costa cat jumatate din motorul lui cumparat pe ebay......

 

Intamplator stiu cam cat costa un senzor de O2, am cochetat o perioada cu realizarea unui montaj AFR in regim de amator dar am renuntat din lipsa de timp si interes.

 

Un motor vechi nu inseamna neaparat probleme atat de grave incat sa puna in pericol integritatea sondei. Iti pot arata, sa zicem, un FZR de 16 ani vechime in stare mult mai buna decat multe alte motoare mai noi. Nu cred ca ar putea cineva obiecta daca, atunci cand ai avea motive sa suspectezi probleme care ti'ar putea deteriora instrumentele de masura (indiferent care ar fi ele), ai refuza sa le folosesti. In plus, la motoarele cu grad avansat de uzura pur si simplu reglajele nu se pot optimiza, indiferent de complexitatea instrumentelor de masura disponibile. Asa cum pui problema insa seamana mai degraba cu povestea "drobului de sare".

 

Tu esti singurul in masura sa decida cand si cum sa'si foloseasca dotarea tehnica, la fel si in cazul stabilirii preturilor pentru lucrarea executata. Functie de asta, clientii vor fi mai mult sau mai putin multumiti... dar carcotasi vor exista intotdeauna!

 

 

 

Ride Safe!

 

P.S. Daca doresti cu adevarat un dialog serios, ar fi bine sa renunti la tonul superior si usor ironic pe care il afisezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intamplator stiu cam cat costa un senzor de O2, am cochetat o perioada cu realizarea unui montaj AFR in regim de amator dar am renuntat din lipsa de timp si interes.

 

Un motor vechi nu inseamna neaparat probleme atat de grave incat sa puna in pericol integritatea sondei. Iti pot arata, sa zicem, un FZR de 16 ani vechime in stare mult mai buna decat multe alte motoare mai noi. Nu cred ca ar putea cineva obiecta daca, atunci cand ai avea motive sa suspectezi probleme care ti'ar putea deteriora instrumentele de masura (indiferent care ar fi ele), ai refuza sa le folosesti. In plus, la motoarele cu grad avansat de uzura pur si simplu reglajele nu se pot optimiza, indiferent de complexitatea instrumentelor de masura disponibile. Asa cum pui problema insa seamana mai degraba cu povestea "drobului de sare".

 

Tu esti singurul in masura sa decida cand si cum sa'si foloseasca dotarea tehnica, la fel si in cazul stabilirii preturilor pentru lucrarea executata. Functie de asta, clientii vor fi mai mult sau mai putin multumiti... dar carcotasi vor exista intotdeauna!

 

 

 

Ride Safe!

 

P.S. Daca doresti cu adevarat un dialog serios, ar fi bine sa renunti la tonul superior si usor ironic pe care il afisezi.

Din cate posturi am pe acest forum ,te rog stabileste-mi si mie un procentaj de "ton superior si ironic".

Te ajut eu,este sub 1%.

P.S. Este valabil si pentru tine! ;)

 

Respect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate posturi am pe acest forum ,te rog stabileste-mi si mie un procentaj de "ton superior si ironic".

Te ajut eu,este sub 1%.

P.S. Este valabil si pentru tine! ;)

 

Respect!

 

Eu ma refeream numai la mine, nu ma intereseaza cum le vorbesti celorlalti.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am nimic cu tine personal,din-potriva iti respect cunostintele si varsta asemanatoare cu mea. Nu stiu cum ai decis ca sunt ironic cu tine dar daca asta este parerea ta,imi cer scuze! De cat sa ne " contram" intre noi mai bine facem alianta de cunostinte si cei cu probleme vor avea numai de castigat,si de ce nu si noi prin aflare de lucruri pe care nu le stim.

Respect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ironic:

Nu o folosesc,doar o tin asa de frumusete , mi-a placut culoarea la cifre...

 

Superior:

...maine comand sonda care costa cat jumatate din motorul lui cumparat pe ebay

 

De cat sa ne " contram" intre noi mai bine facem alianta de cunostinte si cei cu probleme vor avea numai de castigat,si de ce nu si noi prin aflare de lucruri pe care nu le stim.

Tocmai asta era si intentia mea, ma bucur ca ai ajuns la aceeasi concluzie. Pe acest topic insa tu nu ai avut nici o interventie tehnica concreta care sa'ti sustina afirmatiile de mai sus, ci doar dispute de principiu. Au si astea farmecul loc dar la categoria "service" oamenii asteapta mai multa substanta si mai putine metafore in exprimare. Stiu ca te pricepi si ca poti ajuta... totul e sa vrei!

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...