Sari la conținut

Ulei pentru Suzuki intruder M1800R2


Postări Recomandate

Salut tuturor. Anul asta m-am decis sa trec si pe doua roti :) Am facut ce am facut acum o luna am luat carnetul si m-am pricopsit cu un nou nout intruder M1800R2.

In doua saptamani am si facut aproape 1000 km cu el datorita mai mult unui drum pana la Constanta. Acum ii trebuie si prina revizie.

Desi in carte scrie ca se recomanda un ulei 10w40 sau 10w50 mecanicul mi-a recomandat sa ii iau Motorex power synt 10w60. Cica se comporta mult mai bine la temperaturi ridicate si cum o sa fie o vara calduroasa cica ar merge. Acum habar nu am daca e bine sau nu. Are ce sa pateasca daca ii pun 10w60 in loc de 50?

Si inca o intrebare. Fiind primul motor nu prea ma pricep, dar cand este pe liber si dau drumul la ambreaj sunetul motorului se schimba putin. Practic tacane putin ambreajul sau discurile, habar nu am. M-am tot uitat pe youtube si la alte m1800 si se pare ca toate fac la fel cand sunt pe liber. Este normal sa tacane putin cand este liber? Mentionez ca el merge ok, debraiaza bine, nu smuceste, nu patineaza si nu face zgomot in mers. Uleiul este la maxim.

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare

 

Parerea mea , cat si a mecanicului meu , este ca trebuie sa respecti ce spune in carte , mai ales ca motocicleta este noua .

Ce t-a recomandat mecanicul tau ar merge mai de graba la motocicletele de viteza , 10w60 este mai mult un motor recomandat pt motocicletele cu turatii foarte ridicate , si care variaza de la turatii mici la mari in doar cateva secunde , iar chopperul tau nu se incadreaza acolo .

 

- Eu zic ca mai degraba mergi pe recomandarea Japonezilor decat pe mana mecanicului din romania .

 

Uite ce recomanda producatorul Motul :

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=41&sector=2&category=25&subset=1010&modelyear=&vehicle=62595

 

Producatorul Motorex recomanda acest ulei pt motocicletele supersport :

http://motorex.com/index.cfm?oid=1147&lang=en&webtoolDbTemp=eintragDetail&eintragId=146

 

 

 

Daca mai vrei ceva detalii , nu ezita sa intrebi .

Poti incerca si la magazinul de unde iau si eu piese , ti-l recomand pt ca stiu ca are printre cele mai mici preturi din Romania , si aduce o gama foarte larga de piese consumabile si accesorii : userul ACHIMOTO , www.achimoto.ro . , Tel : 0728290701

 

 

Sa ai parte de ea , fara evenimente nedorite !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu chiar nu va inteleg oameni buni daca in carte scrie 10w40 de exemplu aia chiar asa prosti au fost sa nu spuna 10w50 ? Pune ca in cartea lui.Motorex este o firma f buna deci poti pune asta daca nu cumva uleiul este o facatura.Inca o chestie importanta nu toate motoarele functioneaza bine cu full sytentic chiar daca e mai bun iti specifica si in cartea treaba asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema este ca am luat uleiul. M-am uitat in carte si la ce scrie pe bidonul de motorex. Dupa ce scrie pe bidon indeplineste toate standardele care le cere si cartea. Am tot citit si pe alte forumuri diferentele intre 10w50 (asa cum scrie cartea) si 60. Diferenta se pare ca este aceea ca 60 rezista la temperaturi mai mari. Practic isi pastreaza vascozitatea mai bine pe o plaja mai mare de temperaturi. Acum.....Daca ar fi asa..nu vad ce rau sa ii faca motorului. Din contra

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat timp uleiul iti respecta standardele pe care ti le da si cartea, nu ai nici o problema. Indicativul de vascozitate fiind acelasi, temperatura "ridicata" te va avantaja in lunile fierbinti cand te vei coace la semafor sau intre masini. Si incepator fiind, clar (si sper) ca nu o sa forjezi motorul ca sa "se raceasca" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Indicele de vascozitate la rece este acelasi ca la carte, adica 10w, cat si stanardele pe care le cer in carte. Adica Jaso Ma, api sj. La cald indicele 60 cum spuneai si tu, sper sa ii faca bine in zilele toride pt ca ramane mai vascos.

Ca incepator fi sigur ca nu o forjez. Nu am chef sa ma iau la intrecere cu un fier. Prefer sa mor de moarte buna mai ales ca este o mobra care nu prea iarta greselile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

super topic...

intrebare: "ce ulei sa-mi iau, 10w50 sau 10w60 ca in carte imi spune sa bag 10w40"

raspuns unanim "baga ce scrie in carte, normal"

final: "aa.. da? bine, am luat 10w60"

 

daca ai fi citit cele n-spe mii de topicuri despre uleiuri ai fi aflat de ce 10w60 e cea mai proasta optiune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

super topic...

intrebare: "ce ulei sa-mi iau, 10w50 sau 10w60 ca in carte imi spune sa bag 10w40"

raspuns unanim "baga ce scrie in carte, normal"

final: "aa.. da? bine, am luat 10w60"

 

daca ai fi citit cele n-spe mii de topicuri despre uleiuri ai fi aflat de ce 10w60 e cea mai proasta optiune

 

Uleiul era luat inainte sa deschid topicul. Daca mecanicul a spus ca e mai bun am zis ca el stie mai bine. Acum mi se pare normal sa ma intreb totusi daca e ok sau nu avand in vedere ca in carte scrie 1ow40 sau 10w50. Cat despre 10w60 am tot citit de ieri incoace si nici nu stiu ce sa mai cred. Unii spun ca e cel mai bun altii ca e prost. Dumnezeu mai intelege.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baga'l linistit, nu e absolut nici o problema.

 

Uleiul de baza propriu-zis folosit la amblele tipuri are indicele 10W, diferenta fiind ca W60 are mai multi aditivi de imbunatatire a vascozitatii decat W50-40 (lucru ce se poate verifica prin compararea indicilor de vascozitate), ceea ce'l face un pic maii stabil pe o plaja mai ridicata de temperaturi. Reversul medaliei este ca, datorita faptului ca aditivii de imbunatatire a vascozitatii sunt mai expusi cand transmisia este comuna (cum e cazul motocicletelor), uleiul isi va pierde caracteristicile initiale mai rapid. Mai simplu spus, e mai "bun" dar se deterioreaza mai rapid, adica trebuie inlocuit mai des.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baga'l linistit, nu e absolut nici o problema.

 

Uleiul de baza propriu-zis folosit la amblele tipuri are indicele 10W, diferenta fiind ca W60 are mai multi aditivi de imbunatatire a vascozitatii decat W50-40 (lucru ce se poate verifica prin compararea indicilor de vascozitate), ceea ce'l face un pic maii stabil pe o plaja mai ridicata de temperaturi. Reversul medaliei este ca, datorita faptului ca aditivii de imbunatatire a vascozitatii sunt mai expusi cand transmisia este comuna (cum e cazul motocicletelor), uleiul isi va pierde caracteristicile initiale mai rapid. Mai simplu spus, e mai "bun" dar se

deterioreaza mai rapid, adica trebuie inlocuit mai des.

 

Ride Safe!

 

In carte scria ca schimbul se face la 6k km. O sa il schimb la 4k atunci sa nu fie probleme. 4k cred ca merge avand in vedere ca nu e motor de ture?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In carte scria ca schimbul se face la 6k km. O sa il schimb la 4k atunci sa nu fie probleme. 4k cred ca merge avand in vedere ca nu e motor de ture?

 

Poti sa'l tii 6mii km fara probleme...

 

Abia acum insa am vazut ca e vorba despre un motor nou-nout, la prima revizie. Ai idee ce ulei a avut din fabrica?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa'l tii 6mii km fara probleme...

 

Abia acum insa am vazut ca e vorba despre un motor nou-nout, la prima revizie. Ai idee ce ulei a avut din fabrica?

 

Habar nu am.

 

se poate inchide topicul. Ms la toata lumea pt raspunsuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Ai racire pe apa, ai si radiator deci si implicit ventilator pe radiator. Cum sa pui 10w60 si la un motor nou? Doar nu mergi cu ea la limita si prin desert. la clima noastra si la utilizarea normala si prin oras pe timp de vara cu tot cu stat la semafor, in cel mai rau caz 10w50, dar si asta este exagerat, daca ai avea racire doar pe aer, poate, dar asa in niciun caz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg ce aveti voi impotriva omolui daca si-a pus un ulei care este mai performant decat ce ii recomanda producatorul?! M-ati innebunit cu un manual, sunteti asa ingusti la minte incat numai uleiul din manual il vedeti, chiar daca omul pune unul mai bun decat ala din manual, ptr voi nu e bun ca nu e ala din manual. Sunt scarbit de motociclistii astia de tastatura. :finger:

Editat de Bogdis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...