Sari la conținut

Postări Recomandate

Salut! Are careva idee daca se poate intari amortizorul spate? Ca am impresia ca se lasa destul de mult motorica cand ma sui pe el, respectiv coada de la numar ajunge la jumatatea nivelului curatatorului de noroi, asta in situatia in care la mine robinetul de tensiune la inaltare este la maximum... Nu cred ca e o problema dar as fi vrut sa stea mai inaltata. :BlueGW:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ii bagi viagra pe sistem si trei zile n-ai treaba.

 

Serios acu, se duc dracu suspensiile astea in timp. Daca ai un motor de 15 ani, clar e dus. In plus, by default amortizoarele sunt gandite pentru pilot de cca 85kg plus echipament. Daca tu mergi constant cu pasagerm, bagaje si eventual depasesti o zecime de tona, clar sunt subdimensionate suspensiile. Singura optiune ca sa ai o suspensie ok e sa iti iei aftermarket. De la 300e un Hagon (ieftin dar bun) pana la Ohlins sau Wilbers (800 coco bucata, super jmen). Ceva SH nu te va ajuta - daca nu e servisabil sigur e la fel de prost ca ce ai tu acum. Iar arcurile se duc si ele in timp.

 

Daca doar vrei sa stea mai sus acaretu (oricum nu va functiona mai bine suspensia - doar de ergonomie), il cauti pe aci pe forum pe Dan Cata si vezi ca el face "oase" de ridicat mobra 3-6cm. Top quality, daca te iei dupa parerile celor care si-au pus deja.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Daca e capsat (cum sunt la Yamaha, la modelele de 600 monocilindrice) poti sa il dai la fier vechi.

Eventual salvezi arcul (daca o mai fi bun si acela de ceva) si diverse alte piese demontabile.

Telescopul meu are gaz sub presiune la nu stiu cate zeci de atmosfere si cand s-au dus garniturile si a pierdut presiunea... am ajuns in situatia ta - suspensie moale ca barca pe apa (mai statea doar in arc) si motocicleta lasata rau de tot de coada.

Daca ai din acela cu rezervor separat de gaz sau cu duza de reincare cu gaz (servisabil cu alte cuvinte), norocul tau.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e capsat (cum sunt la Yamaha, la modelele de 600 monocilindrice) poti sa il dai la fier vechi.

Eventual salvezi arcul (daca o mai fi bun si acela de ceva) si diverse alte piese demontabile.

Telescopul meu are gaz sub presiune la nu stiu cate zeci de atmosfere si cand s-au dus garniturile si a pierdut presiunea... am ajuns in situatia ta - suspensie moale ca barca pe apa (mai statea doar in arc) si motocicleta lasata rau de tot de coada.

Daca ai din acela cu rezervor separat de gaz sau cu duza de reincare cu gaz (servisabil cu alte cuvinte), norocul tau.

eu am tenere 660 modelu cu 2 faruri,insa imi lipseste rezervorashu ala de gaz din stanga rotii spate sub carena,la ce ajuta ala? imi func bine fara el,am o rozeta cu reglaj pe 5 pozitii pt rebound care isi face efectu remarcabil de bine la extreme.Intrebare:la ce imi folosea butelia aia de gaz? e ok daca nu o am?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut mihai,nu stiu daca are o sa ma uit si iti zic.te-ai uitat pe filmarea cu toba?dar care ar fi treaba cu supapa aia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

ma apuca rasul cand citesc. Oare stie cineva rolul amortizorului si rolul arcului ? Nu are nici o treaba amortizorul cu lasarea motocicletei foarte mult. Toata treaba e din arc. El este cel care sustine greutatea, ori daca spirele incep sa se calce din cauza timpului si uzurii pot sa ii pui tu amortizor nou ca tot in jos se duce. Amortizorul are rolul de a nu permite arcului sa se extinda in soc cand este comprimat, adica in cazul nostru cand coboara. Amortizorul bun trebuie sa mearga foarte greu in ambele parti ( in miscarea sa pe verticala). Deobicei la monocilindrice se poate incerca strangerea piulitelor de sus de pe amortizor pentru a comprima mai tare arcul.

 

Pt cei care vor mai multe detalii o sa postez link-ul cu reconditioanarea facuta de mine unui dr 650 rs printre care am si o sectiune de reconditionare amortizor, ce implica taiarea lui (fiind capsat) montarea unui capac cu filet, schimbat lichid hidraulic si oring.

 

Simtomele unui amortizor sticat este acela ca pe drum spatele motocicletei tzopaie ca o capra si nu poti avea stabilitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Nu are nici o treaba amortizorul cu lasarea motocicletei foarte mult. Toata treaba e din arc. El este cel care sustine greutatea, ori daca spirele incep sa se calce din cauza timpului si uzurii pot sa ii pui tu amortizor nou ca tot in jos se duce. Amortizorul are rolul de a nu permite arcului sa se extinda in soc cand este comprimat, adica in cazul nostru cand coboara. Amortizorul bun trebuie sa mearga foarte greu in ambele parti ( in miscarea sa pe verticala). Deobicei la monocilindrice se poate incerca strangerea piulitelor de sus de pe amortizor pentru a comprima mai tare arcul.

Corect ce ai spus mai sus.

Nu am intalnit (pana acum) pe nimeni care sa schimbe amortizorul si sa pastreze arcul, dar sunt de acord cu ce ai scris si acolo.

 

Pt cei care vor mai multe detalii o sa postez link-ul cu reconditioanarea facuta de mine unui dr 650 rs printre care am si o sectiune de reconditionare amortizor, ce implica taiarea lui (fiind capsat) montarea unui capac cu filet, schimbat lichid hidraulic si oring.

Simtomele unui amortizor sticat este acela ca pe drum spatele motocicletei tzopaie ca o capra si nu poti avea stabilitate.

Astept un link, fiindca sunt curios cum arata cel de DR si care au fost operatiile parcurse.

La Yamaha XT si modelele Tenere mai vechi amortizorul are un sticker mare pe el, cu un simbol de explozie si scrie mare sa nu incerci sa il "deschizi" deoarece contine nu stiu ce tip de gaz aflat la 20 atmosfere(daca imi amintesc cu exactitate). O sa fac o poza daca este cineva curios, fiindca tocmai ce am unul de XT600 cumparat, prin garaj.

Ca o mica completare la simptomele unei suspensii spate defecte:

- stand pe loc, motocicleta se vede ca este putin lasata de spate mai jos. La Tenereul meu, daca nu ma insel, asta este atat din cauza arcului ce este tasat, dar, mai ales, din cauza pierderii presiunii f. mari din telescop.

- cand apesi pe saua pasagerului, suspensia este moale ca ceaiul iar spatele se comprima instantaneu, la o apasare nu foarte hotarata.

- pe off-road nu f. complicat (macadam sa zicem) imediat ce cresti un pic viteza (si te-ai astepta ca motocicleta sa ramana la fel de stabila), ea incepe sa "topaie" intr-una de fund, cum a zis si @irinel si iti da senzatia ca iti trage cineva mereu suturi in fund in momentul cand plonjeaza in aer. La aterizare este mereu instabila si nu ramane mai niciodata acolo unde cade din prima.

Sunt cazuri in care simptomele de mai sus apar si din cauza unui amortizor foarte prost reglat ;) .

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sustin ce spune Irinel si nu cred ca pierderea presiunii sau/si a uleiului din amortizor duce la lasarea sau comprimarea foarte usoara a suspensiei spate. Exemplu: anul trecut am avut probleme cu suspensia spate de la EXC. Lumea va spune ca motivul ar fi nefiabilitatea legendara KTM. Eu as zice ca motivul este regimul dur de exploatare (aterizari, noroi, etc). Oricum, suspensia nu e KTM. E WP. Si servisarea eu o fac mult prea rar fata de recomandarile din manualul de intretinere.

Anyway, buba suspensiei a fost pierdere de ulei. Se uzase simeringul de ulei principal. Am zis ca pot sa o servisez singur si am desfacut amortizorul, pierzand, bineinteles si gazul (azot). Am montat suspensia la loc, ca sa stea mobra cumva. Prin urmare aveam arc dar amortizor ioc, nixt, nema, zero barat. Parca eram in oraselul copiilor pe nu stiu ce ratusca d-aia cu arc. Ce vreau sa zic e ca mobra nu era deloc mai lasata de spate si nici nu se comprima mai mult cand ma suiam pe ea. Mai usor da, mai mult nu. Cu alte cuvinte atat "pre-load-ul" cat si "static sag-ul" erau neschimbate. Bineinteles, mobra era total necontrolabila pe asfalt. Nu mai vorbesc de offroad (un maidan de langa Bucuresti).

Dupa servisare (profesionala - aerisire, presiune azot) nu puteam sa misc cu mana tija amortizorului. Am montat suspensia la loc si pre-load-ul si sag-ul - neschimbate.

Se poate intampla, mai rar, si invers: amortizorul sa n-aiba nimic dar sa se rupa arcul sau un os, o prindere, etc. In cazul asta mobra se lasa brusc, amortizorul fiind bun.

In concluzie: celor care le cedeaza amortizorul si mobra se lasa brusc de spate au probleme mari cu arcul, nu numai cu amortizorul. Arc rupt sau obosit (metal fatigue).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.pro-bike.ro/forums/topic/79646-reconditionare-suzuki-dr-650-rs/page__st__10

 

Anul acesta din iarna m-am apucat de ea. Si am reconditionat de la 0 . Amortizorul nu era trecut in plan, dar ca orice amortizor vechi a clacat. L-am reconditionat si am deja 2 luni si ceva de cand merg cu el fara probleme. PAgina 2 si 3 este descrierea facuta de mine cu pasii ce trebuiesc urmati. Sper sa va fie de folos. Singura metoda care a functionat la mine pt intarirea arcului a fost comprimarea lui din cele 2 piulite de strangere ce se afla deasupra arcului. Mai stiu ca amortizoarele cu gaz se pot transforma usor in amortizoare cu lichid. Totul e sa nu prezinte uzura foarte mare pe tija amortizor. Acesta este un amortizor model suzuki dr 650rs '90. Ma gandesc ca astia isi imprumutau ideile din perioada respectiva, doar forma si vopseaua erau altele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

http://www.pro-bike.ro/forums/topic/79646-reconditionare-suzuki-dr-650-rs/page__st__10

Amortizorul nu era trecut in plan, dar ca orice amortizor vechi a clacat. L-am reconditionat si am deja 2 luni si ceva de cand merg cu el fara probleme. Pagina 2 si 3 este descrierea facuta de mine cu pasii ce trebuiesc urmati. Sper sa va fie de folos. Singura metoda care a functionat la mine pt intarirea arcului a fost comprimarea lui din cele 2 piulite de strangere ce se afla deasupra arcului. Mai stiu ca amortizoarele cu gaz se pot transforma usor in amortizoare cu lichid. Totul e sa nu prezinte uzura foarte mare pe tija amortizor. Acesta este un amortizor model suzuki dr 650rs '90. Ma gandesc ca astia isi imprumutau ideile din perioada respectiva, doar forma si vopseaua erau altele.

 

Foarte bune explicatiile tale despre renovarea telescopului.

Multumesc pentru link ;) !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu placere. Am postat asta pentru ca m-au scos din sarite diferiti mesteri care mai mereu iti pun pumnul in gura, cum ca nu se poate face acasa, trebuie aparate, trebuie 10 facultati.

 

E primul amortizor reconditionat, pe langa multe altele. Iti trebuie rabdare si vointa, iar unde nu se poate face acasa exista ateliere pt anumite operatiuni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

daca e spart si a iesit toata presiune din el se poate reconditiona, eu am pe motor un amortizor reconditionat fara incarcare pe gaz

_DSC0670.JPG

_DSC0674.JPG

_DSC0684.JPG

_DSC0690.JPG

_DSC0691.JPG

_DSC0692.JPG

_DSC0693.JPG

 

ca sa fiu on topic, da jos amortizorul si scoate arcul de pe el, vezi daca poti sa il comprimi usor, daca da probabil is duse garniturile din amortizor, oring/bucsa ghidaj, poate e mancat si axul, daca nu probabil ai arcul moale

 

ps: eu am refacut tija dintr-un amortizor de dacie+ ghidaj dintr-un dorn de bronz+oring garnituri noi, ulei folosit tot din amortizor de dacie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

observ parca ca si al tau capac de la amortizor a fost sudat roata imprejur din fabrica , cum ai procedat ? Ai facut si tu capac cu filet sau ai folosit vechiul capac si ai dat puncte de sudura ? Interesanta treaba cu tija de la un amortizor de dacie. Buna informatie. Totusi era bine daca foloseai lichid hidraulic nou cumparat de la magazin. Ala din telescopul de dacie, aici nu ma pot pronunta pt ca nu l-am vazut, e posibil sa fie uzat si sa numai prezinte proprietatiile necesare. Oricum o treaba bine facuta si o satisfactie pe masura. Partea buna a lucrurilor este ca o piesa reconditionata in caz de defectiune nu iti mai da atata bataie de cap, tu stiind deja ce contine si ce anunme e posibil sa se fii dus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

observ parca ca si al tau capac de la amortizor a fost sudat roata imprejur din fabrica , cum ai procedat ? Ai facut si tu capac cu filet sau ai folosit vechiul capac si ai dat puncte de sudura ? Interesanta treaba cu tija de la un amortizor de dacie. Buna informatie. Totusi era bine daca foloseai lichid hidraulic nou cumparat de la magazin. Ala din telescopul de dacie, aici nu ma pot pronunta pt ca nu l-am vazut, e posibil sa fie uzat si sa numai prezinte proprietatiile necesare. Oricum o treaba bine facuta si o satisfactie pe masura. Partea buna a lucrurilor este ca o piesa reconditionata in caz de defectiune nu iti mai da atata bataie de cap, tu stiind deja ce contine si ce anunme e posibil sa se fii dus.

capacul din capatul amortizorului este pus prin presare, ciocanesti frumos tubul de la amortizor pana iese capacu.

in mod normal are 2 gauri in care folosesti o cheie speciala gen cheia de fai si scoti capacul prin rotire

da merge usor daca il dai cu WD40 si il iei la ciocanit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt tipul asta de amortizor merge metoda ta. Al meu era sudat snur din fabrica, deci cat as fi ciocanit nu avea cum sa iasa. E totusi riscant ca nu are un sistem mai trainic de blocare al tau. Daca de la socuri iti sare capacul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca intra pe o conicitate ceva de se intepeneste bine. Ma gandesc ca la inceput cand era nou poate a avut ceva adeziv pe margini sa il prinda si sa il fixeze

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...