mihaai Postat Iulie 24, 2011 Share Postat Iulie 24, 2011 Buna seara la toata lumea postez aici pentru ca mi se pare locul cel mai potrivit pentru asta .Pe un alt site CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA se incearca creearea unei asociatii care sa protejeze interesele proprietarilor masinilor vechi .Cred ca si motocicletele sint in aceeiasi situatie .M-am gindit ca daca va intereseaza sa va uitati un pic http://www.classiccar.3xforum.ro/redir. ... de-2007%2F si in felul acesta va dati seama cam in ce parte se duce tarisoara noastra .Care este ideea...cu cit mai mult participanti sint la acest ONG cu atit mai multe sanse avem sa ne protejam impotriva proiectelor de lege de caca care ni se pregatesc. Asta daca nu va deranjeaza . Oricum cred ca n-ar fi rau sa aruncati o privire la ce se propune acolo. Multumesc pentru atentie. Buna seara la toata lumea postez aici pentru ca mi se pare locul cel mai potrivit pentru asta .Pe un alt site CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA se incearca creearea unei asociatii care sa protejeze interesele proprietarilor masinilor vechi .Cred ca si motocicletele sint in aceeiasi situatie .M-am gindit ca daca va intereseaza sa va uitati un pic http://www.classiccar.3xforum.ro/redir. ... de-2007%2F si in felul acesta va dati seama cam in ce parte se duce tarisoara noastra .Care este ideea...cu cit mai mult participanti sint la acest ONG cu atit mai multe sanse avem sa ne protejam impotriva proiectelor de lege de caca care ni se pregatesc. Asta daca nu va deranjeaza . Oricum cred ca n-ar fi rau sa aruncati o privire la ce se propune acolo. Multumesc pentru atentie. http://classiccar.3xforum.ro/topic/68/Infiintare_asociatie_de_protejare_a_masinilor_vechi/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Iulie 24, 2011 Share Postat Iulie 24, 2011 Sunt pe lista.. am mari sperante. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaai Postat Iulie 24, 2011 Autor Share Postat Iulie 24, 2011 Sunt pe lista.. am mari sperante. Cu cit vom fi mai multi cu atit vom avea mai multe sperante ca se va schimba ceva ,ca vom putea schimba ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Iulie 25, 2011 Share Postat Iulie 25, 2011 Dacă adminul, MiÂşu de Cluj, nu ar bana orice persoană care nu îi susține ideile Âşi care vine cu idei mai bune Âşi nu ar mai incita atâta la ură/dispreț față de asociația reprezentativă (deocamdată) Retromobil pe orice forum are posibilitatea, poate i s-ar fi alăturat oameni de valoare în această inițiativă. Din păcate, limitările lui forumistice duc la separatism, astfel încât eu nu cred că va face mare lucru. Rămâne să mă contrazică, chiar aÂş fi bucuros.  Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Iulie 25, 2011 Share Postat Iulie 25, 2011 (editat) Â Nu nenea Silviu, e vina mea că omul ăla e din Cluj (ăsta e userul Lui, MiÂşu de Cluj)? Uite, Alex din Cluj Âşi Mark din Cluj tocmai mi-au pus vulkanul pe remorcă si au plecat cu el spre Cluj, l-am încredințat pe mâna cui trebe. Editat Iulie 25, 2011 de mihai_prd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iulie 25, 2011 Share Postat Iulie 25, 2011 "Ni se pregateste ceva urit" - asta e subtitlul topicului. Ce ni se pregateste mai exact? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat Iulie 25, 2011 Share Postat Iulie 25, 2011 ehh...viitorul nu suna bine pentru masinile vechi in general.La motociclete e mai liniste dar asa cum este si in alte tari , masinile non euro vor fi taxate si desconsiderate mai rau decat hotii de cai. Asta este calea progresului....Daca ar fi o organizatie care sa poata face diferenta clara intre o masina retro, de epoca etc si careia sa ii faciliteze niste norme mai usoare si o rabala poluanta de pe care curg tablele, ar fi ceva remarcabil. Teoretic totul este spre binele nostru, insa este nevoie pe acolo si de niste paragrafe pentru anumite categorii de vehicule. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Iulie 25, 2011 Share Postat Iulie 25, 2011  MaÂşinile non euro vor fi taxate atâta timp cât nu sunt certificate de cei de la Retromobil ca vehicul istoric. Ne place au ba, retromobiliÂştii sunt cei îndreptățiți în acest sens de federația internațională. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Iulie 26, 2011 Share Postat Iulie 26, 2011 Asa, si cum vor fi taxate, mai exact? Postati si detaliile daca tot discutati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Iulie 26, 2011 Share Postat Iulie 26, 2011 atâta timp cât nu sunt certificate de cei de la Retromobil ca vehicul istoric. Si acolo incep problemele, cred ca retromobil nu este o organizatie destul de profesionala. Este de rau ca depinde doar de ei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iulie 26, 2011 Share Postat Iulie 26, 2011 va rog mai la obiect. Retromobil am vazut ca are o descriere destul de exacta la ce se incadreaza ca vehicul istoric, am vazut PDF-ul parca. Vreau sa stiu, si cred ca nu numai eu, ce ne paste ca si taxe de e asa bau-bau. Am un prieten in Fanta, e fan renault4 si spunea ca desi taxele sunt ceva mai mari, nu il omoara, nu e bancher si are vreo 3. Fratele lui are un Jeep Willys pre-WW2(rechizitionat, model civil, cu compatiment de manusi, etc) si la fel nu il omoara taxele. Spunea prietenul meu ca daca vrei Trabant, se poate, dar ca ai taxe ceva mai mari. Problema adevarata devine doar cand vrei sa detii flota de asa ceva, sau mini-muzeu, desi atunci cred ca trebuie sa apelezi la certificarea ca vehicul istoric. Asta e problema, sau ce altceva ni se pregateste? Problema cea mai concreta cu un vehicul vechi a fost cand un prieten cu Lada frumusica si bine intretinuta, a fost pocnit de un altul, nu extrem si de nereparat, ala i-a dat RCA-ul si firma de RCA a dat dauna totala pt Lada, i-a depreciat-o de practic mare lucu nu a primit, si nu a mai putut-o repara. El si-a luat alta, si Lada aia a disparut la Remat. La acest punct nu mi-a fost clar, daca firma de asigurare anunta dauna totala si iei maruntisul+epava, se mai poate face la loc? Ti-o mai asigura cineva odata ce a fost trecuta in baza lor ca dauna totala? Acest punct concret mi s-a parut cea mai spinoasa problema la vehiculele vechi. Bagi bani cu nemiluita, o faci sa straluceasca, te tamponezi, iei o nimica toata + epava ca bineinteles RCA-ul o scoate dauna totala ca aplica lista de depreciere si iese mai bine daca iti da 800lei+epava, si ia si repar-o practic pe banii tai. Dupa 3 tamponari minore declarate toate ca "dauna totala", nu iti mai vine sa iesi cu ea pe strada, si atunci te tezesti ca nu mai conteaza daca e vehicul istoric sau nu, daca se imblanzeste ITP-ul, e mai ieftin sa o radiezi si sa o tii in garaj(fara taxe si in siguranta maxima), o mai plimbi cu platforma, si daca ai chef sa umbli la curse speciale, atunci da, vorbesti la retromobil, o faci retro, dar o scoti doar la curse si esti atent sa nu iei vreo gasca pe traseu, ca iar te baga la dauna totala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Iulie 26, 2011 Share Postat Iulie 26, 2011 (editat) Pe langa PDF sunt si criterii subiective. Legislatie care tine de old-timere este altfel in fiecare tara. In Olanda, daca vehicul are peste o varsta anume, este considerat de epoca fara teste, PDF-uri, evaluari. In Germania e un pic mai greu parca dar nici imposibil. Si nu e vorba de flota. V-ati interesat cat este impozit la masini peste 3000cmc? O astfel de masina cere bani in continu si fara sa mai cere si statul Roman sume mari prin impozitare de 'masini de lux'. Si eu sunt patit, am o masina de epoca, atestat ca atare de Retromobil, care a fost lovita. RCA nu a dat bani nici sa cumpar piese, nici vorba sa acopar macar 1/3 din daune. Editat Iulie 26, 2011 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iulie 27, 2011 Share Postat Iulie 27, 2011 la 3000cmc vreo 2000 de lei. Dar nu vad problema, deoarece vehiculele istorice sunt scutite de impozit. Codul fiscal versiunea 2009, cautati versiuni mai noi Scutiri Art. 262. - Impozitul pe mijloacele de transport nu se aplică pentru: a) autoturismele, motocicletele cu ataÂş Âşi mototriciclurile care aparțin persoanelor cu handicap locomotor Âşi care sunt adaptate handicapului acestora; navele fluviale de pasageri, bărcile Âşi luntrele folosite pentru transportul persoanelor fizice cu domiciliul în Delta Dunării, Insula Mare a Brăilei Âşi Insula Balta Ialomiței; c) mijloacele de transport ale instituțiilor publice; d) mijloacele de transport ale persoanelor juridice, care sunt utilizate pentru servicii de transport public de pasageri în regim urban sau suburban, inclusiv transportul de pasageri în afara unei localități, dacă tariful de transport este stabilit în condiții de transport public; e) vehiculele istorice definite conform prevederilor legale în vigoare. __________ @Litera e) a fost introdusă prin art. I pct. 239 din Legea nr. 343/2006. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Iulie 27, 2011 Share Postat Iulie 27, 2011 Da, stiu ca este scutit de impozit odata ce vehicul are certifcat de vehicul istoric. Problema e sa ajungi pana acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Iulie 27, 2011 Share Postat Iulie 27, 2011 Atâta timp cât vii cu "tuning" Âşi țigăneli, maÂşina/moto nu se atestă. ÂŞi mi se pare normal, calitatea să primeze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Iulie 27, 2011 Share Postat Iulie 27, 2011 Nu e asa de simplu. Eram cel mai fericit daca asa era situatia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Iulie 27, 2011 Share Postat Iulie 27, 2011 (editat) Mie mi se pare destul de simplu. In momentul in care mergi sa atesti un vehicol ca unul de epoca criteriile sa se "agate" (in proportie de cel putin 90%) de originalitate. Restul e "poveste". VREI SA AI UN VEHICOL ATESTAT ISTORIC..........PUNE MANA SI INVESTESTE IN EL (PIESE ORIGINALE, FUNCTIONALE. NU REPLICI ALE PIESELOR ORIGINALE - acolo e valoarea istorica a "fierului" detinut). Editat Iulie 27, 2011 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Iulie 28, 2011 Share Postat Iulie 28, 2011 Vorbesti din experienta recenta? Eu da. Si nu, nu am venit cu vreo rabla tiganita sau tunata. Am investit destul in piese originale. Am 'pierdut' si o gramada de timp cautand. Ma cearta nevasta, lumea declara ca sunt nebun. Nu stiu ce tot o tineti cu 'clientul e de vina'. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Iulie 28, 2011 Share Postat Iulie 28, 2011 Nu stiu daca o pot numi recenta. De cativa ani buni caut piese originale pentru o motocicleta ruseasca, care s-a fabricat in numar 517000 de bucati pe o perioada de 10 ani si tot nu am reusit sa gasesc tot ce-mi trebuie - motocicleta care are mai bine de jumatate de veac. Experienta....da , o pot numi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Iulie 28, 2011 Share Postat Iulie 28, 2011 Eu caut un regulator RR1 de fo 4-5 ani. Unu singur am văzut până, pe o motocicletă de la un polon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iulie 29, 2011 Share Postat Iulie 29, 2011 la "experienta recenta" cred ca @Falkenberg vorbeste despre o incercare de atestare a vehiculului ca vehicul istoric la RMR, care nu a mers. Si ce nu a fost ca pe hartii? Sa stim si noi. Adica daca exista lista cu cele 599 de pucte de respectat si toate sunt bifate, sau atestabile prin documente sau expertiza de un alt organism(eu nu cred ca RMR e in stare sa faca o analiza chimica a vopselei, spre a-si da cu parerea ca e oiginala au ba), banuiesc ca si RMR, fiind de utilitate publica, pot fi chemati in instanta. Ca doar nu o fi vreun club de noapte "care isi selecteaza clientii" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Iulie 29, 2011 Share Postat Iulie 29, 2011 Intrebare era legat de atestare de un vehicul de epoca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaai Postat Iulie 29, 2011 Autor Share Postat Iulie 29, 2011 (editat) Si eu am o Dacia 1100 si-mi pun miinile in cap cind stiu ce ma asteapta pentru un atestat istoric dar in momentul de fata impozitul este mic si la o taxa de 200 e pentru atestat si nu mai stiu cit de piese, s-ar amortiza in 20 de ani poate si mai mult.Sper ca sa se mai schimbe ceva la taxa de atestat,m-i se pare prea mult. Editat Iulie 29, 2011 de mihaai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Iulie 29, 2011 Share Postat Iulie 29, 2011 Nu o sa fie acceptata masina in stare in care este oricum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iulie 29, 2011 Share Postat Iulie 29, 2011 Eu zic ca ce nu e clar din punctele care se cer pentru primirea atestarii, intrebati pe posta(hartie) cu confirmare de primire, ca sa eliminati ambiguitatile in mod final. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.