Sari la conținut

Achizitionare Enduro: Yamaha WR sau Honda CRF


Adrian2011
 Share

Postări Recomandate

Salut tuturor!

 

Sunt nou pe acest forum si in acelasi timp si proaspat detinator de permis categoria A.

 

Pasiunea pentru 2 roti a pornit de la primul drum de aproximativ 40 KM facut pe macadam (drum forestier) in primavara acestui an. Acela a fost momentul 0 in care m-am indragostit de acest sport :) si de motocilete.

Prima motocicleta pe care am si invatat sa merg pe 2 roti motorizate (adica chiar am invatat sa merg .. nu cea ce te invata la scoala de soferi) a fost o Yamaha XT125R modificata pentru enduro pe care am facut majoritatea iesirilor.

 

Apoi ultima iesire pe macadam a fost pe un WR400F. Probabil este un motor puternic pentru un incepator, dar eu fiind o fire de felul meu mai calma si prefer sa merg preventiv, am stapanit-o foarte bine. Mi s-a parut o motocicleta foarte stabila, maricica (chiar perfecta pentru 1.79 si 73Kg ale mele ) si foarte echilibrata. Chiar si in momentele in care am intrat in derapaj cu ea am stabilizat-o foarte usor. Sincer pot spune ca mi-a placut mult. Dezavantajul cred eu este racirea motorului care te cam obliga sa mergi cu ea, nu sa stationezi prea mult.

 

XT125 a fost buna pentru a invata pe ea, dar nu m-as mai putea impaca prea bine cu ea acum :) fiind prea mica ca dimensiuni fizice.

 

Caut acum sa-mi achizitionez o motocicleta pentru off-road, dar nu numai. As vrea s-o inmatriculez ca sa pot circula si local pe distante mici, de aici cad din discutie variantele YZ de la Yamaha. Nu stiu variantele de la Honda daca au dotarile necesare pentru a putea fi inmatriculata.

 

Un punct de plecare ar fi Yamaha WR250F sau Honda CRF250X.

La specificatiile tehnice modelele mai mari de la fiecare producator (WR400F/WR450F si respectiv CRF450X) sunt foarte apropiate la greutate dar si dimensiuni fata de cele de 250. Aici intervine problema mea ca nu stiu ce sa aleg, mai ales diferenta de pret intre 250 si 400/450 este relativ mica.

 

WR250F/CRF250X aproximativ 102 Kg (la modelele 2002 pentru Yamaha si 2007 Honda)

 

WR400F/CRF450X aproximativ 113 Kg (la modelele 2000-2001 pentru Yamaha si 2005 Honda)

 

Dimensiunile fizice sunt foarte apropiate la toate 4 modelele, avantajul la 250 ar fi garda de la sol mai mare, pe cand la 400/450 ar fi cuplul motor. Asa ca apelez la un pic de ajutor de la voi pentru a-mi da cateva sfaturi pentru achizitionare.

 

Cu stima,

Adrian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Caut acum sa-mi achizitionez o motocicleta pentru off-road, dar nu numai. As vrea s-o inmatriculez ca sa pot circula si local pe distante mici, de aici cad din discutie variantele YZ de la Yamaha.

Acest ..nu numai.. este foarte important :rolleyes: Plus de asta, e la fel de important bugetul, care dupa variante expuse de tine, s-ar invarti de la 2000 de euro in sus.

Ca posibile variante:

XT 600 cu electro starter, Dominatorul...dupa care o iei spre mai hard, sa zicem: WR, XR, EXC, etc.

Acum depinde de ce vrei: cuplu )4T)...explozie de putere ( 2T )

Ca sfat..nu luac ca si criteriu, modalitatea de racire...e o frectie la piciorul de lemn. Prsonal, nu cunosc motoare racite pe aer, care sa fi clacat exclusiv din cauza asta.

 

Cele bune !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Merci de reply yzulyka. Acel "nu numai" se refera la faptul ca doresc sa pot circula cu ea si pe drumurile publice, pe distante scurte, nu numai off-road. YZ-urile de exemplu nu poti sa le inmatriculezi.

Este adevarat ca bugetul pe acolo se invarte. Motorul prefer in 4T -> cuplu mai mare.

 

Partea cu racirea era doar o observatie, nu e un criteriu de selectie. Cea ce ma intereseaza pe mine este diferenta intre 250 si 400/450 si daca se merita un 250 in loc de 400/450. Ambele variante sunt in 4T si racire pe apa. Cea ce ma intereseaza am specificat la sfarsit in legatura cu dimensiunile lor, greutatea, garda de la sol, cuplu motor.

 

XT 600 parerea mea are motorul cam mare pentru cea ce am nevoie plus faptul ca este grea in comparatie cu WR-ul (peste 150Kg). Nu vreau s-o achizitionez doar de un sezon.

 

Cu stima,

Adrian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate motoarele de enduro au racirea pe lichid. Si nu trebuie sa ai viteza ca sa se raceasca daca ai ventilator pe radiator.

Avand in vedere ca esti incepator, eu as zice sa nu iti iei 450 4T. Astea au cuplu mare la turatii joase. Te vei puturosi, vei face urcari numai din cuplul asta la turatii joase. Sfatul meu e sa-ti iei un 250 2T. Vei invata sa mergi corect. Apoi, daca vrei, poti sa treci la 4T si, cu tehnica dobandita de la 2T, vei rupe gura targului. 250 4T este pt pensionari :D

De la japoneze nu cred ca exista model 250 2T de enduro. In schimb gasesti europene: KTM, Husky, Husa, Gas-Gas. Altfel, 450 4T Honda sau Yamaha cred ca sunt la fel de bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am eu Yamaha WR250F din 2008 si Honda CRFX250 din 2007. Daca ajungi intr-un w-end pe la Buzau, poti vedea si proba ambele motoare. Ambele sunt in stare foarte buna si sunt de vanzare.

Ca si recomandare, daca nu poti sa ajungi pe aici , cauta o Yamaha WR250F dupa 2007(modelul cu cadru de aluminiu). Sta mai bine la ciclistica decat majoritatea motocicletelor in 4T din acelasi an.

Si Honda e foarte buna, doar ca nu ma impac eu foarte bine cu ea.

In nici un caz nu iti recomand motor de 450. Este mult prea puternic, si o sa te oboseasca inutil.Nici greutatea nu e de neglijat, cu 7-8 Kg mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@andrei_belcic

 

Multumesc pentru reply. Totusi motoarele in 2T sunt mai "delicate". Stiu ca-s mai "rele" de felul lor, dar prefer un 4T. Momentan m-am axat pe modelele mentionate.

 

@siadimet

 

Daca ai WR250F si CRFX250-ul as fi curios sa le incerc. Pentru ca stiu cum merge WR400F-ul as putea sa fac o comparatie intre ele si tanand cont ca Buzau nu e departe de Bucuresti as putea sa dau o fuga pana la tine.

WR400F chiar daca e un model mai vechi pot spune ca m-am impacat foarte-foarte bine cu el, chiar la prima iesire cu el. E foarte stabila si motorul trage bine. Pantele pe care cu XT125 ma chinuiam sa urc, pentru WR400F a fost o nimica toata.

De altfel ma astept ca si WR250F-ul sa fie la fel de usor de condus ca si un WR400F.

 

Cu stima,

Adrian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Nu poate sa existe nici o comparatie intre manevrabilitatea la WR400 cu WR250F din 2008.vorbim pentru saptamana viitoare.

N-am inteles, la ce te referi?

Eu tind sa cred ca e o diferenta intre ele: 400 vs 250 ca sa nu mai vb de ani dintre ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A vrut sa spuna ca WR250F 2008 e mult mai manevrabil decat WR400. Diferenta este atat de mare incat nu isi are rostul o comparatie. Acum intelegi sintaxa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...