HannaH Postat Octombrie 10, 2011 Autor Share Postat Octombrie 10, 2011 Domnilor, revin cu informatii noi. Am fost la un service de rectificari( cel recomandat de yo4hgx ), si am masurat arborele. Rezultatul, masurat de nenea ala, 33,997, cu mentiunea ca sunt mici striatii care trebuie si pe care el le poate scoate. Acum, nu stiu daca sa ma bucur sau nu. Chiar daca l-ar rectifica si ar mai lua din el 10 sutimi, ar ajunge la 33,987 valoare ce se afla la mijlocul celor din manual( 33,976 - 34,000). Eu ce trebuie sa fac acum? sa comand cuzinetii standard pe codurile ce reies din seriile de pe arbore si biele, si este in regula? mentionez ca era foarte grabit si nu mi-a clarificat nelamuririle. o sa-l sun diseara dupa program sa vbim mai pe indelete si sa intelegem amandoi despre ce este vb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut_86 Postat Octombrie 10, 2011 Share Postat Octombrie 10, 2011 (editat) Domnilor, revin cu informatii noi. Am fost la un service de rectificari( cel recomandat de yo4hgx ), si am masurat arborele. Rezultatul, masurat de nenea ala, 33,997, cu mentiunea ca sunt mici striatii care trebuie si pe care el le poate scoate. Acum, nu stiu daca sa ma bucur sau nu. Chiar daca l-ar rectifica si ar mai lua din el 10 sutimi, ar ajunge la 33,987 valoare ce se afla la mijlocul celor din manual( 33,976 - 34,000). Eu ce trebuie sa fac acum? sa comand cuzinetii standard pe codurile ce reies din seriile de pe arbore si biele, si este in regula? mentionez ca era foarte grabit si nu mi-a clarificat nelamuririle. o sa-l sun diseara dupa program sa vbim mai pe indelete si sa intelegem amandoi despre ce este vb. Mai asteapta putin nu te grabi, stai sa clarifici toata treaba apoi te apuci sa comanzi sa nu cumva sa arunci banii pe geam.Daca vrei te pot ajua cu un numar de tel al unui mecanic din bucuresti care te lamureste repede cum sta situatia si cat costa. Editat Octombrie 10, 2011 de ionut_86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HannaH Postat Octombrie 10, 2011 Autor Share Postat Octombrie 10, 2011 Mai asteapta putin nu te grabi, stai sa clarifici toata treaba apoi te apuci sa comanzi sa nu cumva sa arunci banii pe geam.Daca vrei te pot ajua cu un numar de tel al unui mecanic din bucuresti care te lamureste repede cum sta situatia si cat costa. Mda...m-am grabit sa spun prostii, si nici buton de edit nu vad, asa ca va rog ignorati postul #26. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut_86 Postat Octombrie 11, 2011 Share Postat Octombrie 11, 2011 Ce ai mai facut, la ce concluzii ai ajuns? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HannaH Postat Octombrie 11, 2011 Autor Share Postat Octombrie 11, 2011 Ce ai mai facut, la ce concluzii ai ajuns? Deocamdata nimic. Sunt si foarte ocupat cu munca, si vremea asta parca iti taie tot elanul. Urmeaza sa vorbesc personal cu cel de la rectificari sa vad ce are de zis. O sa postez imediat ce aflu ceva. Domnilor, am fost la masurat si, cum se zice in popor, m-am dus bou si m-am intors vaca. Nenea de acolo, foarte ocupat, sute de arbori prin atelier, lucra si imi spunea doar ce vroia el. In fine, concluzia lui: arborele il va finisa el "batraneste" (expresia lui) si se vor pierde 1-2-3 sutimi (fara sa il bage la masina), bielele au scapat, dar pentru ca s-au incins, s-au inchis cu 1 sutime, si eu sa comand cuzineti cu o sutime diferenta fata de ce trebuie. Stiu ca diferenta de culori este de o sutime, insa nu stiu care este ordinea, astfel incat, daca eu trebuie sa comand galben, sa comand maron, de exemplu, si sa castig o sutime. Mi-a spus ca va masura tot si totul va iesi la final in regula. E clar, ca omul are foarte multa experienta, si vorbeste din practica, insa eu am un mare semn de intrebare. Rog pe cei care il cunosc, si care au colaborat cu el, sa-si dea cu parerea. In acelasi timp, sfatuiti-ma ce sa fac, sa merg pe mana lui (in conditiile in care "meseriasi" prin Constanta nu prea sunt in acest domeniu), sau sa aleg calea teoretica (schimbat arbore, cuzineti etc.). Nu in ultimul rand, daca aveti cunostinte sau daca stiti din experienta care este ordinea culorilor cuzinetilor. Am senzatia ca lucrurile s-au complicat foarte mult, si deja si mie mi se pare obositor. Orice sfat este de real ajutor. Am tendinta sa cred ca ceea ce imi propune acest nene nu este deloc ok, dar in acelasi timp, daca este ft bun, o poate rezolva elegant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Octombrie 11, 2011 Share Postat Octombrie 11, 2011 mai frate,ai doua solutii: -cumperi un motor sh de pe un motor troznit,il montezi,schimbi uleiul si-i dai bice. pe cel vechi il tii pt piese sau il vinzi pe bucati sa-ti mai recuperezi din bani -il repari pe cel defect,dar stai pe langa el si pe langa mester o viata. cuzineti,biele,segmenti,distributie,garnituri,montaj,ulei,proba,si apoi mergi cu grija: aooleo,nu da blana sa nu crape cuzinetii,ca e o sutime diferenta si parca bate ceva jos la vibrochen- cuzinetii de palier poate sus la axa cu came sau zornaie intinzatorul de lant sau sufla garnitura de chiulasa in antigel compresie ca n-a fost stransa bine...etc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bucurmarius Postat Octombrie 11, 2011 Share Postat Octombrie 11, 2011 mai frate,ai doua solutii: -cumperi un motor sh de pe un motor troznit,il montezi,schimbi uleiul si-i dai bice. pe cel vechi il tii pt piese sau il vinzi pe bucati sa-ti mai recuperezi din bani -il repari pe cel defect,dar stai pe langa el si pe langa mester o viata. cuzineti,biele,segmenti,distributie,garnituri,montaj,ulei,proba,si apoi mergi cu grija: aooleo,nu da blana sa nu crape cuzinetii,ca e o sutime diferenta si parca bate ceva jos la vibrochen- cuzinetii de palier poate sus la axa cu came sau zornaie intinzatorul de lant sau sufla garnitura de chiulasa in antigel compresie ca n-a fost stransa bine...etc... prea multe complicatii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut_86 Postat Octombrie 12, 2011 Share Postat Octombrie 12, 2011 (editat) Nu te mai complica cu o multitudine de piese cumparate ca o sa te ajunga la dublu decat daca ti-ai lua un alt motor. pai numai cuzinetii cred ca to vor costa vreo 200-300 lei, garniturile si alea cred ca tot pe acolo, apoi ulei 200 lei, filtru 25lei, rectificat 150lei, nu cumva sa trebuiasca sa rectifici si chiuloasa si facut scaune la supape mai dai vreo 400lei. Astea sunt costuri estimative, vorbesc din ceea ce mi s-a spus mie cand am patito. cost final 1375 lei fara manopera daca o mai adaugi si pe asta care de obicei este intre 500 si 800lei nu mai faci nimic te lasi pagubas. La banii astia SIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIGUR gasesti alt motor GARANTAT. Asa ca nu mai sta pe ganduri intra la sectiunea piese de schimb si cauta. BAFTA Poftim un ex:/index.php?/topic/669428-dezmembrez-suzuki-gs-500/page__pid__2971702&do=findComment&comment=2971702 Editat Octombrie 12, 2011 de ionut_86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Octombrie 12, 2011 Share Postat Octombrie 12, 2011 E greu de dat un sfat... mai ales ca recent si eu m'am confruntat cam cu aceeasi problema (o pereche de cuzineti de palier stricati si lagarul corespunzator ciufulit). Datorita faptului ca motorul meu e generatie mult prea veche pentru a mai gasi un motor in stare buna, personal am preferat sa'l repar pe al meu. Dar nu cu improvizatii, alezari, potriviri de cuzineti dupa "ureche"... ci arbore nou (s/h dar bun) si toti cuzinetii noi, potriviti dupa noile coduri. Si daca tot m'am apucat de o treaba... am schimbat si segmentii, lantul hi-vo, semeringurile de supape, refacut jocurile, repasuit supapele, curatat calamina... etc. Decizia este a ta, eu nu am avut curajul sa fac experimente cu alezari de arbore si potriviri de cuzineti, altii decat cei care reies din codurile originale. Eu vad doar doua alternative, alt motor, sau alt arbore si cuzineti la cel vechi. Nu stiu ce sa'ti recomand, motor s/h e loterie, nu poti fi sigur niciodata 100% ce nimeresti. Pe de alta parte reparatia celui vechi costa ceva, insa oricum, mai putin decat (spre exemplu) la mine, deoarece ai doar 2 cilindri. Eu insa m'am scos cu manopera (care nu e chiar de neglijat) deoarece l'am facut singur (am platit doar "cazarea" si folosirea sculelor la un service si ajutorul la inchis motorul). Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi_D Postat Octombrie 13, 2011 Share Postat Octombrie 13, 2011 mai frate,ai doua solutii: -cumperi un motor sh de pe un motor troznit,il montezi,schimbi uleiul si-i dai bice. pe cel vechi il tii pt piese sau il vinzi pe bucati sa-ti mai recuperezi din bani -il repari pe cel defect,dar stai pe langa el si pe langa mester o viata. cuzineti,biele,segmenti,distributie,garnituri,montaj,ulei,proba,si apoi mergi cu grija: aooleo,nu da blana sa nu crape cuzinetii,ca e o sutime diferenta si parca bate ceva jos la vibrochen- cuzinetii de palier poate sus la axa cu came sau zornaie intinzatorul de lant sau sufla garnitura de chiulasa in antigel compresie ca n-a fost stransa bine...etc... chestia cu antigelu nu am inteles-o GS 500 racit cu apa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 13, 2011 Share Postat Octombrie 13, 2011 1. Mecanicul tau e fara experienta in domeniul moto. 2. Piesele necesare + manopera trec de 400 EURO 3. Suzuki GS e un motor...ieftin. Cumpara alt motor, si lasa-l pe asta sa zaca...e compromis. Imi pare rau! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ovi_zd3 Postat Noiembrie 13, 2011 Share Postat Noiembrie 13, 2011 Nu te mai complica cu o multitudine de piese cumparate ca o sa te ajunga la dublu decat daca ti-ai lua un alt motor. pai numai cuzinetii cred ca to vor costa vreo 200-300 lei, garniturile si alea cred ca tot pe acolo, apoi ulei 200 lei, filtru 25lei, rectificat 150lei, nu cumva sa trebuiasca sa rectifici si chiuloasa si facut scaune la supape mai dai vreo 400lei. Astea sunt costuri estimative, vorbesc din ceea ce mi s-a spus mie cand am patito. cost final 1375 lei fara manopera daca o mai adaugi si pe asta care de obicei este intre 500 si 800lei nu mai faci nimic te lasi pagubas. La banii astia SIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIGUR gasesti alt motor GARANTAT. Asa ca nu mai sta pe ganduri intra la sectiunea piese de schimb si cauta. BAFTA Poftim un ex:/index.php?/topic/669428-dezmembrez-suzuki-gs-500/page__pid__2971702&do=findComment&comment=2971702 am avut un gs cu o problema la motor, l-am desfacut si am facut necesaru de piese, cuzineti 450ron, setu garnituri 450ron, ulei+filtru 200ron, un tub gasket 30ron, daca tot desfaci motoru si un set de segmenti adica 700ron ,timp pierdut si nervi gramada, cost total 1850ron, asta in cazul in care nu aparea vreo alta problema, costurile find foarte mari am renuntat la ideea de a repara motorul si l-am inlocuit pretu cu care l-am luat find de 150euro (fara electromotor, fara magnetou si aprindere, piese pe care le aveam de la motorul meu) P.S: Sfatul meu ca si a celorlalti colegi alt motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HannaH Postat Decembrie 9, 2011 Autor Share Postat Decembrie 9, 2011 Buna din nou domnilor! A trecut destul de multa vreme, si printre alte treburi foarte importante, m-am ocupat si de motocicleta. Arborele l-am dat unui nene de care am dat prin tot felul de interventii, persoana ce se ocupa de arbori de toate felurile( mai putin motociclete) si acesta l-a analizat la nu-stiu-ce computer si rezultatul a fost pozitiv in sensul ca nu a suferit stricaciuni in afara de niste foarte fine urme pe care le-a inlaturat cu pasla sau ceva de genul acesta. Bielele nu sunt ovalizate, doar ca au o culoare usor albastruie. Din cate a putut spune el, n-ar trebui sa fie nici o problema. Deci, acum aveam un arbore ce arata perfect, doua biele corecte dar nu perfecte. Astfel am trecut la urmatorul pas. Am comandat cuzinetii corespunzatori asa cum reiese din carte si din codurile extrase, am mers la un service autorizat moto din Constanta. Acolo am cerut sa fie masurate capetele maneton si valoarile au fost 33.97 si 33.97( precizez ca micrometrul avea precizia de masurare de 0.01 mm si o eroare de +/- 0.005mm. Cum in manual sunt trecute valorile 33.976 - 34.000 , nu pot spune ca am fost foarte multumit de rezultat, si am cerut sa mi se masoare acel "oil clearance". Am vazut exact procedura "plastic gauge test", cu manualul in fata, suruburile stranse la cuplu etc. Valorile 0.045 si 0.045 , in conditiile in care in manualul pe care il am este trecut 0.033 - 0.066. eu unul sunt satisfacut de rezultate si cred ca in aceste conditii, pot incepe reansamblarea motorului, insa, as vrea, inainte de aceasta, sa citesc/ascult parerea voastra, in caz ca am omis ceva, in sensul ca oricum am stat cu ea asa aproape 3 luni si chiar nu se pune problema de graba doar ca vreau sa iasa totul perfect si fara alte complicatii. Va multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.