MadRider Postat Aprilie 26, 2004 Share Postat Aprilie 26, 2004 Buna bikeri. Se pare ca din nou Simsonul meu isi face de cap(nici nu e de mirare) Am simtit ca nu imi merge motoru bine asa ca l-am desfacut. Am ajuns si am dat jos capacul de la distributie si surpriza...e a 4 oara cand il desfac pt aceiasi problema....mi se desfac suruburile de la chestia aia cu 7 gauri de sub distributie care tine un rulment de pe ambielaj si conduce uleiul sus la culbutori(vezi imaginea) Poate sa ma ajute cineva cu faza asta?....M-am gandit ca e descentrat ambielajul...dar de fiecare data cand am desfacut motorul l-am facut si l-am centrat...si nu se poate ca de 4 ori sa fi fost descentrat. Eddie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Aprilie 26, 2004 Share Postat Aprilie 26, 2004 Salut Madule Din schema nu imi dau seama ce fel de suruburi sunt alea , dar incearca o solutie universala de asigurat suruburi: - daca sunt cu cap pt surubelnita, ingropate, le asiguri cu un dorn/punctator de otel, dai cate o lovitura zdravana in fiecare capat al santului pt surubelnita, astfel incat sa indoi materialul de baza spre crestatura aia.Lovitura se da exact la marginea surubului. -daca sunt cu cap hexagon faci niste saibe de siguranta...dai o gaura in materialul de baza adanca de 2-3 mm ,exact sub buza exterioara a saibei. Dupa ce strangi surubul lovesti cu un punctator in saiba si ii indoi marginea sa intre in gaura aia. Pentru a prinde si fixa capul surubului indoi marginea saibei in sus pe o latura a hexagonului sau pe 2 opuse,cu o dalta ascutita(surubelnita) si ciocanul.Indoi bine pana se lipeste de hexagon. Spor la treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MadRider Postat Aprilie 26, 2004 Autor Share Postat Aprilie 26, 2004 Axa, suruburile sunt cu cap surubelnita dreapta si nu sunt ingropate. Iti multumesc pt solutie...e o solutie f eficienta...dar eu ma gandeam sa incerc ceva mai finutz...ca de ex sa ii gasesc intai cauza, pt ca normal nu ar trebui sa se destranga.... Multumesc din nou si sper ca pana la urma voi reusi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Klaus Postat Aprilie 26, 2004 Share Postat Aprilie 26, 2004 De la descentrare se intampla toata chestia, oricum toate motoarele care le-am desfacut le-am gasit cu suruburile asigurate prin diferite metode, ori gaurite si introdusa sarma pe la toate, ori cu stifturi ori... Nici nu stiu cum a fost sistemul original. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 26, 2004 Share Postat Aprilie 26, 2004 Eu zic cumpara nimbusuri (cum sunt la magnetou) si pune acolo - avantajul nimbusului e ca potzi sa-i dai gaura lejer, pe loc, alaturi, pe unde va trece o sarma, prin toate. Eu nu am dat jos niciodata capacul de la distributzie. Care e semnul ca alea sunt desfacute ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Klaus Postat Aprilie 26, 2004 Share Postat Aprilie 26, 2004 Care e semnul ca alea sunt desfacute ? Tring! anunt important la toata Tara, Moshulika i-si va demonta motorul in seara asta numai din curiozitate. va asigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 26, 2004 Share Postat Aprilie 26, 2004 Mesajul anterior este ERONAT. Nu am cum sa-mi demontez motorul, deoarece este DEJA DEMONTAT. Al doilea motiv este ca de azi ma opresc din a mai merge pe "calea intunecata", cu solutzii ieftine - pentru ca se dovedesc a fi prea scumpe... Azi am fost prima data la "doctor", la strungar, sa iau fatza dreapta la chiulasa si cilindru. De asemenea, fiind un optimist innascut, prefer sa nu stiu ce balauri am pe la "capacul numarul doi" decat sa gasesc vreo buba si sa nu mai dorm noaptea cu gandul la aia. Merg pe principiul "fiabilizarii" - daca merge, nu repara sau 'da-i in gura cat poate, ca daca are ceva de gand sa crape, sa crape pe langa casa, nu la drum lung'. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Klaus Postat Aprilie 26, 2004 Share Postat Aprilie 26, 2004 Azi am fost prima data la "doctor", la strungar, sa iau fatza dreapta la chiulasa si cilindru. Ai luat-o pe calea cea dreapta bre, pana acu cu ce le rectificai? cu toporu? Vezi cand il montezi daca tot l-ai dus la strungar fal calumea cu garnituri calibrate astfel incat suflul exploziei sa nu mai iasa printre camasa si chiulasa si sa se opreasca in garnitura ta cu doza de bere in cap . Deci neamtul l-a gandit astfel : - camasa se pupa perfect cu soclul chiulasei, de aceea sta santul ala acolo. - garniturile care se numaesc calibrate se numesc astfel deoarece le faci cu sublerul astfel incat sa se stranga la maxim exact atunci cand se pupa cilindrul cu chiulasa. - deci concluzie, garnitura aia la un motor facut corect doar are rolul de a ghida uleiul in sus, si de a mai acoperii eventualele scapari dintre camasa si chiulasa, - motoarele facute doar cu clingherit fara a tine cont de acest fapt nu merg mai mult de 2.000 de km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 27, 2004 Share Postat Aprilie 27, 2004 Maestre, s-ar putea sa ai dreptate. Dar parca tot nu cred eu ca neamtzul a putut sa gandeasca asa ceva... Principalul inconvenient al ipotezei tale este ca e cam absurda teoria asta cu "pupatul". Daca cilindrul de fonta ajunge in contact cu gulerul ala din tavanul camerei de ardere, ADIO strangere pe chiulasa. Iar eu unul nu am vazut nici un simson pana acum care sa aiba acolo vreo urma de contact. Deci nu se poate proiecta chestia asta asa cum zici tu - cu strangere simultana si Aluminiu pe Aluminiu si aluminiu pe clingherit. Sa zicem ca se poate, din prima, dar apoi, dupa o leaca de functionare, daca se bate garnitura de clingherit, chiulasa o sa ramana agatzata in cilindru si dispare strangerea de pe garnitura. In cartea tehnica scrie clar rolul gulerului ala - anume protejarea garniturii de clingherit la contactul direct cu camera de foc. Deocamdata am pregatit o garnitura de clingherit grafitat, inelul de tabla de cutie de bere si o leaca de strat (mai mult de culoare) de silicon dat pe suprafetzele de aluminiu rectificate la strung. Diseara urmeaza montarea pe motor... Un alt necaz naspa este partea de jos, unde se aseaza cilindrul pe blocul motor - aici mi s-a intamplat o data sa nu pot insuruba prezonul inferior in bloc exact la maxim (dupa ce rupsesem un prezon) si din cauza asta cilindrul nu se aseza pe bloc, ci ramanea suspendat in prezon (pe conicitate), abia apoi, din vibratzii, explozii, se ducea mai jos si adio strangere pe chiulasa.... Deh... lantzul slabiciunilor. Asadar treaba super profi profi ar fi fost sa rectific si suprafetzele astea doua - suprafatza inferioara a cilindrului si suprafatza reciproca din blocul motor... deocamdata incerc sa le las tot asa, cu garnitura de carton care e deja acolo, in campul muncii... Iar back on topic.... Cum e cu chestiile alea... ? Ce e morisca aia de aluminiu ? e doar un semering mai mare sau o stropitoare care arunca ulei pe rotzile de distributzie... ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MadRider Postat Aprilie 27, 2004 Autor Share Postat Aprilie 27, 2004 Daca e chestia aia de aluminiu de care am zis eu e o flansa sa ii zic asa care conduce uleiul de la pompa la cilindru si de acolo mai sus.Pe langa asta mai are un rol de a tine un rulment de pe ambielaj, cel de deasupra capsulei de barbotaj (a filtrului de ulei centrifugal). Eddie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Klaus Postat Aprilie 27, 2004 Share Postat Aprilie 27, 2004 In cartea tehnica scrie clar rolul gulerului ala - anume protejarea garniturii de clingherit la contactul direct cu camera de foc. Pai asta am zis si io. Am citit iar ce-am scris, m-am exprimat gresit, voiam sa spun ca prin strangerea carniturii la maxim sa se apropie foarte mult adica pana la ''puparea'' celor doua. Nu am citit in cartea simsonului ca n-am astfel de rabdari , dar se pare ca am nimerit-o deci este facuta astfel pentru a nu ajunge flacara la garnitura, dar daca stai sa te gandesti ne luand in considerare apropierea la limita a chiulasei cu camasa si suflul exploziei normal ca va distruge garnitura de clingherit in cativa km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pitic Postat Aprilie 27, 2004 Share Postat Aprilie 27, 2004 foloseste loctitte o solutie special pentru suruburi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.