Sari la conținut

Universitate 14.10.2011


biancocelleste
 Share

Postări Recomandate

L.E. Ha-ha-ha!! Verificat: Inclusiv la EN 500 pe care cu mandrie il detii! :crack: RTFM!!! :kick:

 

Te rog sa pui un print screen cu particica aia din manual! Eu am manualul Haynes care la capitolul "Tune-up and routine maintenance" incepe prin a-mi spune sa pun motorul pe cricul central :)). Modelul meu, impreuna cu toate celelalte modele(A, B si C) NU AU CRIC CENTRAL...

Sau alta, la schimbarea rulmentilor pe roata fata ei prezinta o metoda cu o tija de Alama, care trebuia sa scoata rulmentul prin bataie pe cursa interioara. Ei bine, afla ca NU SE POATE scoate astfel rulmentul (am batut vreo doua ore si abia am reusit sa-l misc putin...poate mai trebuia sa insist??) si pana la urma am scos rulmentul cu un conexpand de beton, putin modificat si batut invers...

Sau, in cazul de fata, daca mie mi se aprinde becul de presiune scazuta de ulei, ar trebui sa verific uleiul "dupa ce motorul s-a incalzit"? Pai am mari sanse sa-l CALEZ PANA SE INCALZESTE!

Procedura aia trebuie facuta ca un "tune-up" adica o revenire la setarile initiale ale motocicletei, care implica in prealabil un schimb de ulei (unde nivelul uleiului se verifica "by the book")si o verificare amanuntita a instalatiei de ungere. Mai mult de atat, "regular maintenance" inseamna ca motocicleta functioneaza corespunzator si tu vrei s-o verifici periodic (adica nu exista suspiciuni de defectiuni grave), atunci da, verifici by the book.

 

PS: eu traduc manualul Haynes, sunt un "mechanic wannabe"!

Concluzie : manualul trebuie sa fie un GHID, dar asta nu insemna ca nu trebuie sa gandim inainte sa facem ceva "by the book"!

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-i drept, cand a trecut motociclistul eu ma chinuiam cu inca un cetatean sa ridicam mobra nu mai eram intins pe jos, de abia ma ridicasem, s-o fi gandit ca sunt ok din moment ce sunt pe ambele picioare. Dar daca lacul de ulei de sub mine nu i-a ridicat semne de intrebare...... Nu il blamez, poate se grabea omul ....

 

Poate era un ,,motociclist"cu care te-ai luat in spitze pe forum .... :laugh: Imi pare rau sincer ca ai tavalit-o si mai rau imi pare de piciorul tau ..stii vorba aia : ,,unde nu-i cap vai de picioare "...Lasa dracu incaltarile sport si poarta ghete sau incaltari moto oricat de mult ti-ar mirosi picioarele..Sa spunem ca : ,,ei mai invatat ceva"..Eu in intersectia aia am crescut si crede-ma..nici cand este plin de politie sa nu te bazezi pe semne sau marcaje..Acolo este patria retarzilor...mai ales aia care vin de pe Hristo si fac stanga in scurt spre Universitate .Hai insanatosire grabnica ,nu de alta dar vine zapada cu sezonul de schi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate era un ,,motociclist"cu care te-ai luat in spitze pe forum .... :laugh: Imi pare rau sincer ca ai tavalit-o si mai rau imi pare de piciorul tau ..stii vorba aia : ,,unde nu-i cap vai de picioare "...Lasa dracu incaltarile sport si poarta ghete sau incaltari moto oricat de mult ti-ar mirosi picioarele..Sa spunem ca : ,,ei mai invatat ceva"..Eu in intersectia aia am crescut si crede-ma..nici cand este plin de politie sa nu te bazezi pe semne sau marcaje..Acolo este patria retarzilor...mai ales aia care vin de pe Hristo si fac stanga in scurt spre Universitate .Hai insanatosire grabnica ,nu de alta dar vine zapada cu sezonul de schi.

Apropos de incaltari, colegii de la servici au ajuns sa rada de mine pane le-am explicat ca am 3 perechi de ghete Pro-biker din alea declarate de timp liber dar care au de fapt pastile de plastic de protectie pentru rotula. De fapt am avut inca o pereche dar am picar o datat in Piata Charles de Gaulle, si sa vezi ghinion, motorul a picat exact pe picior si gheata nr. 39 s-a cam facut numarul 41 sau 42 dar glezna pe care a picat motorul nu a patit decat o vanataie minora. Pe cuvantul meu ca incaltarile alea nu sunt mult mai calduroase decat niste pantofi obisnuiti, dar e adevarat ca nu arata la fel de bine ca niste incaltari sport la moda desi o cucoana m-a intrebat odata de unde le-am cumparat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te rog sa pui un print screen cu particica aia din manual!

[...]

Concluzie : manualul trebuie sa fie un GHID, dar asta nu insemna ca nu trebuie sa gandim inainte sa facem ceva "by the book"!

 

E vorba de Clymer manual pt EX500/GPZ500. Dupa cum stii, motorul e acelasi, deci metoda de verificare a nivelului de ulei trebuie sa fie aceeasi, sarind peste detaliul cu cricul.

Si da, este un GHID, insa daca tot gandesti inainte, trebuie sa fii sigur ca rationamentul tau fondat pe argumente tehnice solide se poate pisha pe ce-au zis oamenii aia in manual. Daca nu, mai bine fa dupa carte ca n-am auzit pe nimeni sa strice mobra asa. Invers... oho-ho! :friends:

 

Sunt curios si eu care sunt acele motociclete!

Nivelul uleiului se verifica prin doua metode de regula:

- prin fereastra de vizitare (gemuletul acela din partea de sus a baii de ulei);

- prin citire pe joja de ulei (daca exista) care intra in baia de ulei si care o scoti din motor ca sa citesti nivelul;

Ambele citiri se fac cu motorul RECE adica uleiul este scurs in baia de ulei (ca sa-l poti masura evident), cu motocicleta dreapta.

Doc1.doc

Editat de ZAPPY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...