Sari la conținut

Suzuki GSX-R600 / CBR600 F4i (ambele model 2001)


xmas
 Share

Postări Recomandate

Va salut,

 

Incep cu problema mai simpla: fratele meu are un Suzuki GSX-R600 model 2001-2003 din 2001 (cu soc manual).

Problema la motorul lui este ca mai facem cate-o "liniuta" cand ne plictisim iar cand este in sarcina (fortata) zice ca-i patineaza ambreiajul si a ajuns, la sfatul unui prieten, sa caute (impreuna cu mine) alte placute de ambreiaj. Patinajul are loc mai ales in viteza a 2-a.

 

1.0) Voi ce credeti, mai trebuie sa ia si altceva in vedere in afara de placutele de ambreiaj? Daca da, ce anume?

2.0) Este nevoie sa caut anumite specificatii la placutele de ambreiaj? Sau sa caut o anumita marca -in cazul in care nu isi cumpara originale-? Daca nu conteaza astfel de detalii va rog sa imi indicati unde as putea gasi cele mai ieftine placute de ambreiaj bune, noi .

 

Problema a doua (care de fapt sunt mai mule): CBR600 F4i, model 2001, pe injectie (automata) la care i s-a desfacut filtrul de ulei la 180 Km/h pe autostrada si a inceput sa fumege... in mod normal ar trebui, din cate am inteles, ca la modeul meu sa am indictor de presiune pentru ulei, caz in care ar fi trebuit sa inceapa sa piuie vreun bec/led, ceva... dar eu n-am vazut mai mult decat fum in oglinzi... pe bord, "liniste"!

Am tras pe dreapta si am asteptat (~10 minute) sa se raceasca (evacuarea si nervii), timp in care am dat si niste telefoane pe la diversi "priceputeni". Am verificat indicatorul de ulei si era ok, nu s-a pierdut prea mult ulei (cand am schimbat uleiul am pus putin peste "High").

Dupa ce s-au mai racit putin tevile am strans filtrul la loc :scratch: (din cate am inteles de la mecanic, filtrul de ulei ["Champion", daca conteaza] nici nu ar fi trebuit sa se desfileteze...). Dupa vreo 5 minute de pauza am pornit motorul si l-am lasat sa mearga doua minute dupa care am dat sa plecam (eram cu fratimiu, cel de mai sus) si dupa ce ne-am pus in miscare a inceput sa piuie un led rosu pe bord... iar am tras pe dreapta si-am oprit motorul... care avea ~127 de grade :angryfire:.

Am asteptat sa ajunga pe la ~100 de grade C dupa care am plecat incet-incet si am mers ca veteranii cu 30-40 Km/h pe autostrada), pe o distanta de ~4Km.

Mentionez ca inainte (cu o zi) sa plecam am spalat motorul si o parte din jetul (concentrat) de apa a ajuns direct pe radiator, lucru despre care am citit mai tarziu ca era de preferat sa nu se intample... :kick:

Dupa evenimentul cu filtrul de ulei am observat ca radiatorul este de forma... nu mai raceste nimic... de fapt nici nu l-am mai vazut sa porneasca.

 

Intrebari:

 

3) De ce s-a desfiletat filtrul? Este ceva normal si trebuia sa il verific la fel cum verific presiunea la "gume" inainte sa plec? Cand am schimbat filtrul si uleiul am strans bine filtrul, am uns si acea garnitura din capul filtrului... si am facut ~3-4.000 Km fara nici o problema, pana sa se desfileteze. Am facut eu ceva gresit, este ceva stricat la motocicleta, e filtrul prost... what?

 

4) Care credeti ca este problema la radiator? Pentru ca nu dau de mecanicul meu am discutat cu altcineva si mi-a spus sa verificam o supapa aflata in lateralul din stanga al radiatorului... dar inca nu am avut timp sa testam. In cazul in care nu e stricat ventilatorul, pot face altceva inafara sa il trec pe direct? As vrea sa fac niste verificari ca sa depistez problema dar nu stiu de unde sa incep... asadar daca aveti vreo idee (sau mai multe ), va rog sa nu va abtineti sa interveniti!

 

5) Mi se aude, de ceva vreme (dinainte de episodul cu filtru) insa nu tot timpul (cam in 10% din timpul in care conduc), un ticait/bazait ca si cand s-ar freca doua piese metalice mobile... se aude din zona motorului, undeva in fata,... Ce ar putea sa fie? Pe loc nu am observat acest sunet... dar de obicei nu stau mai mult de 2-3 minute oprit, pana sa plec (in cele mai multe cazuri astept sa creasca temperatura apei la ~60 de grd. C... sau mai sunt cazurile de la semafoare, in care, din nou, nu am observat aceste sunete). Unde-i "buba" si cum se rezolva?

 

6) A patra si (sper ca) ultima problema tine de lant/ansamblu din zona lantului: daca ati mers cu o bicicleta si ati reusit sa aduceti lantul intre viteze unde calca ba pe foaia 3 ba pe 2 si zangane intelegeti care-i problema... Mi se intampla cam o data/iesire sa mi se incurce lantul, de cele mai multe ori cand sunt deja in viteza (fara sa stau in ture prea mari sau prea mici) si nu stiu ce sa ii fac in afara sa trag maneta de ambreiaj si sa ii dau drumul incet dupa ~2 secunde in care o tin apasata, timp in care si franez putin. De obicei se intampla de la viteza a 3-a in sus... Mentionez si faptul ca mi se prelinge foarte mult ulei in zona de la pinionul din fata, pe cric, pe carena laterala , pe mecanismul schimbatorului de viteze, etc. (daca-i nevoie urc si cateva poze...) si am schimbat doua tipuri de ulei de lant. Care poate sa fie problema?

Stock, pinioanele aveau 16/46 "dinti" dar la mine se pare ca pe spate am 45 de dinti ci nu 46... pe fata inca nu am verificat pinionul mic.

 

As aprecia orice ajutor, mai ales daca ati raspunde punctual, la subiect, fara discutii aiurea, off-topic, etc..

 

Celor care ma ajuta in mod concret le raman dator, foarte serios vorbesc! :cheers:

Multumesc anticipat!

 

 

Cu stima,

xmas.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la intrebarea 3 ar putea fi mai multe cauze depinde unde ti motoru ,zic eu ca cineva ti a facuto si la desfiletat un pic si de la vibratii sa ajuns sa se desfaca de tot ,in caz ca ai garaj aceasta varianta se exclude .

la intrebarea 4 tot asa ar putea fi mai multe variante ,1 sa nu mai deschida termostatu suficient (este pe duca sau dus deja) ,si doi termocupla care simte temperatura si da drumu la radiator .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 Parerea mea distributia, tot f4i am si eu.

 

La 4 posibil sa fi stricat termocupla (nu am idee unde se afla) si sa nu mai dea drumu la ventilator, eu am cumparat motoru cu un sistem de pornire al ventinalorului din buton, insa vechiul proprietar a rezolvat termocupla si acuma sistemul sta degeaba, insa mobra am bagat o la garaj si numai sunt in localitate... Daca iei la mana problema radiatorului sigur ii dai de cap!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

la gixxer trebuie masurate si verificate (planeitatea) placutelor de metal.

 

la honda nu e nici o problema, stai linistit, sunt proaste din fabrica...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la punctul 1 :schimba placutele si arcurile tu decizi ce marca ce pret de obicei cele mai scumpe =mai bune= tin mai mult

la problema cu radiatorul vezi daca bulbul de pe radiator comanda ventilatorul, problema cu fitru de ulei nu stiu ce sa zic ,normal nu are voie sa se desfca cat ar fi filtru de ieftin ,sa nu zic prost.tacanitul poate fi lantul de distributie , iar problema cu lantul ...probabil uzat ,trebuie schimbat kitul lant pinioane ,e normal sa se stranga in zona pinionului si sa curga in jos un fel de" material unsuros"de consistenta mierii , depimde ce si cat spray de lant folosesti ,dar daca curge ulei atunci trebuie schimbat semeringul de pe axul cu pinionul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1-2. Schimba discurile de ambreaj SI arcurile. Personal am testat kitul de la EBC si sunt foarte multumit asa ca il recomand. Arcurile sunt mai tari decat cele OEM si am impresia ca si compozitia discurilor esta mai buna, nu patineaza nici daca folosesti ulei auto. Verifica si discurile metalice, in special planeitatea. Daca sunt in regula dar au urme de supra-incingere (albastreli) pasuieste'le pe niste smirghel foarte fin pe o bucata de geam.

 

3. Filtrul de ulei se poate desfileta doar daca nu a fost bine strans, eu unul cel putin nu am alta explicatie.

 

4. Verifica in primul rand daca porneste ventilatorul, la putin peste 100C. Daca nu, s'a dus termocupla. Se verifica cu un aparat de masura. Daca porneste dar nu scade temperatura problema e la termostat, ramane blocat pe inchis. Se verifica vizual, prin fierberea intr'un vas cu apa - ar trebui sa inceapa sa deschida pe la 82-84C. Ultima pe lista ar fi supapa de la vasul de expansiune. Se verifica daca nivelul lichidului de racire din vasul de expansiune creste odata cu temperatura.

 

5. Intinzatorul lantului de distributie, problema des intalnita la Honda. Se inlocuieste cu unul mecanic.

 

6. Posibil surubul pinionului de atac sa fie slab, joc axial al pinionului. Daca pinionul nu este OEM sau potrivit, poate nu se aliniaza perfect cu planul vertical al lantului...

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1-2. Schimba discurile de ambreaj SI arcurile. Personal am testat kitul de la EBC si sunt foarte multumit asa ca il recomand. Arcurile sunt mai tari decat cele OEM si am impresia ca si compozitia discurilor esta mai buna, nu patineaza nici daca folosesti ulei auto. Verifica si discurile metalice, in special planeitatea. Daca sunt in regula dar au urme de supra-incingere (albastreli) pasuieste'le pe niste smirghel foarte fin pe o bucata de geam.

 

3. Filtrul de ulei se poate desfileta doar daca nu a fost bine strans, eu unul cel putin nu am alta explicatie.

 

4. Verifica in primul rand daca porneste ventilatorul, la putin peste 100C. Daca nu, s'a dus termocupla. Se verifica cu un aparat de masura. Daca porneste dar nu scade temperatura problema e la termostat, ramane blocat pe inchis. Se verifica vizual, prin fierberea intr'un vas cu apa - ar trebui sa inceapa sa deschida pe la 82-84C. Ultima pe lista ar fi supapa de la vasul de expansiune. Se verifica daca nivelul lichidului de racire din vasul de expansiune creste odata cu temperatura.

 

5. Intinzatorul lantului de distributie, problema des intalnita la Honda. Se inlocuieste cu unul mecanic.

 

6. Posibil surubul pinionului de atac sa fie slab, joc axial al pinionului. CoDaca pinionul nu este OEM sau potrivit, poate nu se aliniaza perfect cu planul vertical al lantului...

 

Succes!

Corect,la subiect si bine explicat!

:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare Âşi vă mulțumesc tuturor pentru răspunsuri!

 

1-2. Schimba discurile de ambreaj SI arcurile. Personal am testat kitul de la EBC si sunt foarte multumit asa ca il recomand. Arcurile sunt mai tari decat cele OEM si am impresia ca si compozitia discurilor esta mai buna, nu patineaza nici daca folosesti ulei auto. Verifica si discurile metalice, in special planeitatea. Daca sunt in regula dar au urme de supra-incingere (albastreli) pasuieste'le pe niste smirghel foarte fin pe o bucata de geam.

 

3. Filtrul de ulei se poate desfileta doar daca nu a fost bine strans, eu unul cel putin nu am alta explicatie.

 

4. Verifica in primul rand daca porneste ventilatorul, la putin peste 100C. Daca nu, s'a dus termocupla. Se verifica cu un aparat de masura. Daca porneste dar nu scade temperatura problema e la termostat, ramane blocat pe inchis. Se verifica vizual, prin fierberea intr'un vas cu apa - ar trebui sa inceapa sa deschida pe la 82-84C. Ultima pe lista ar fi supapa de la vasul de expansiune. Se verifica daca nivelul lichidului de racire din vasul de expansiune creste odata cu temperatura.

 

5. Intinzatorul lantului de distributie, problema des intalnita la Honda. Se inlocuieste cu unul mecanic.

 

6. Posibil surubul pinionului de atac sa fie slab, joc axial al pinionului. Daca pinionul nu este OEM sau potrivit, poate nu se aliniaza perfect cu planul vertical al lantului...

 

Succes!

 

1/2-a) Tu ce ai folosit, EBC CK1206 (placute din pluta impregnată cu particule de aluminiu) sau SRC078 (placute din Kevlar + arcuri heavy-duty)? Este diferenta de 150 de RON intre ele si vreau sa stiu daca merita... Mentionez ca fratele "piloteaza" in jur de 10.000 Km /an :moto:...

1/2-b ) In cazul in care imi recomanzi placutele CK1206 spune-mi te rog de unde as putea sa fac rost de arcuri? Am vazut ca sunt mai multe modele pentru EBC...

1/2-c) "in special planeitatea"... planeitatea adica suprafata de contact a discurilor cu placutele de ambreiaj sa fie "dreapta"/neteda?

1/2-d) "pasuieste'le pe niste smirghel foarte fin pe o bucata de geam"... aici sunt in ceata! Smirghel foarte fin am (pe care mi-l recomanzi? Am de la 400 la ~2.000) dar nu stiu ce presupune "pasuiala" si care este rolul geamului in actiunea asta... As aprecia daca imi explici sau/si daca imi recomanzi o documentatie de unde sa invat! :rolleyes:

 

4-a) Ventilatorul este "putin" cam... mort. Din contact nu merge, indiferent de gradele la care ajunge apa! Cea mai buna solutie este, probabil, sa il iau la puricat pe direct sau cu un aparat de masura si sa fac "by-pass" la fiecare sistem in parte ca sa imi dau seama daca este termocupla (apropo, e acelasi lucru cu ventilatorul sau este o componenta a ventilatorului?), termostatul sau acea supapa de la vasul de expansiune.

4-b ) Unde se afla supapa de la vasul de expansiune? Sau este cea despre care am mentionat eu, in lateralul din stanga al radiatorului? Ma gandeam ca ar trebui sa fie pe undeva pe langa acel vas in care se afla lichidul de racire... dar ala, daca nu ma insel, e in partea dreapta a motorului...

4-c) "Se verifica daca nivelul lichidului de racire din vasul de expansiune creste odata cu temperatura." Daca creste presupun ca nu este bine, nu? In cazul asta, daca-i buba la supapa ce se poate face?

 

5) Imi recomanzi in mod special ceva anume sau "merge" orice intinzator mecanic (cel mecanic se poate regla sau... de ce mecanic? Sau nu exista de alt fel? :)) )? Daca imi trebuie doar intinzatorul, il gasesc ca atare sau trebuie sa cumpa un ansamblu in care este inclus si intinzatorul?

Ce parere ai despre asta (Întinzător - Click), e suficient sau... trebuie altceva?

Tinand cont ca acum motorul are ~40k Km este vreo sansa sa fi fost schimbat intinzatorul original cu unul mecanic? Eu l-am "calarit" in jur de 10-12k Km...

5-1) Ca fapt divers, care sunt semnele ca trebuie schimbat si lantul de distributie?

 

6) Daca ar fi ceea ce zici tu nu ar trebui sa... nu pot merge fara sa mi se incurce intr-una lantul? Asa cum am scris, chestia asta se intampla cam o singura data /iesire (care inseamna de la 20 la 200 Km), maxim de doua ori.

Lichidul care se prelinge acolo poate fi descris drept "mâzgă", ceva mai dens decat "mierea" si de culoare neagra.

 

Va multumesc inca o data celor care sunteti amabili sa ma ajutati... :cheers:

 

O saptamana usoara tuturor!

 

P.S.

 

7) Voi ce spray de lant folositi? Mi-a recomandat cineva un spray cu teflon (?) (daca e mai ok acesta, de care? Conteaza marca/producatorul sau pot sa aleg in functie de pret?)... momentan folosesc Procycle de la Louis dar nu prea sunt multumit... i-am dat si lui fratelo pe gixxer-ul lui si i s-a semi-inrosit lantul... a capatat o culoare caramizie... :yikes:

Mentionez ca inca nu am montata aparatoarea de lant, asa ca o buna parte din ulei ajunge pe lateralul cozii in partea stanga, sub toata coada, pe janta ( [8)] apropo, voi cu ce va curatati jantele? ...cu o periuta si motorina e ok?), pe cadrul de sub rezervor, pe pantalonii/picioarele mei/mele, etc.... intelegi voi.

Un alt lucru care cred ca trebuie mentionat este ca intotdeauna las uleiul sa "doarma" peste noapte!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da...e de preferat sa ungi lantul dupa ce ai venit de unde ai avut treaba...aveti o problema...toti incepatorii apelati la LOUIS :)) de ce? exista MOTOREX,exista MOTUL exista REPSOL...de ce procycle? si...ai putea incerca ceva cu teflon pentru ca se ''lipeste'' mai bine de lant... nu il unge in abundenta pe exterior...lantul se unge pe interior si nu umple lantul de smecleu...

janta o poti curata cu o pensula de calorifer/vopsit...si motorina da...o sa fi uimit de rezultat :D iar la intrebarea cu ambreiajul...ia-l pe cel cu kevlar...rezista mai bine la temperaturi si trafic intens.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare Âşi vă mulțumesc tuturor pentru răspunsuri!

 

 

 

1/2-a) Tu ce ai folosit, EBC CK1206 (placute din pluta impregnată cu particule de aluminiu) sau SRC078 (placute din Kevlar + arcuri heavy-duty)? Este diferenta de 150 de RON intre ele si vreau sa stiu daca merita... Mentionez ca fratele "piloteaza" in jur de 10.000 Km /an

1/2-b ) In cazul in care imi recomanzi placutele CK1206 spune-mi te rog de unde as putea sa fac rost de arcuri? Am vazut ca sunt mai multe modele pentru EBC...

1/2-c) "in special planeitatea"... planeitatea adica suprafata de contact a discurilor cu placutele de ambreiaj sa fie "dreapta"/neteda?

1/2-d) "pasuieste'le pe niste smirghel foarte fin pe o bucata de geam"... aici sunt in ceata! Smirghel foarte fin am (pe care mi-l recomanzi? Am de la 400 la ~2.000) dar nu stiu ce presupune "pasuiala" si care este rolul geamului in actiunea asta... As aprecia daca imi explici sau/si daca imi recomanzi o documentatie de unde sa invat!

 

4-a) Ventilatorul este "putin" cam... mort. Din contact nu merge, indiferent de gradele la care ajunge apa! Cea mai buna solutie este, probabil, sa il iau la puricat pe direct sau cu un aparat de masura si sa fac "by-pass" la fiecare sistem in parte ca sa imi dau seama daca este termocupla (apropo, e acelasi lucru cu ventilatorul sau este o componenta a ventilatorului?), termostatul sau acea supapa de la vasul de expansiune.

4-b ) Unde se afla supapa de la vasul de expansiune? Sau este cea despre care am mentionat eu, in lateralul din stanga al radiatorului? Ma gandeam ca ar trebui sa fie pe undeva pe langa acel vas in care se afla lichidul de racire... dar ala, daca nu ma insel, e in partea dreapta a motorului...

4-c) "Se verifica daca nivelul lichidului de racire din vasul de expansiune creste odata cu temperatura." Daca creste presupun ca nu este bine, nu? In cazul asta, daca-i buba la supapa ce se poate face?

 

5) Imi recomanzi in mod special ceva anume sau "merge" orice intinzator mecanic (cel mecanic se poate regla sau... de ce mecanic? Sau nu exista de alt fel? :)) )? Daca imi trebuie doar intinzatorul, il gasesc ca atare sau trebuie sa cumpa un ansamblu in care este inclus si intinzatorul?

Ce parere ai despre asta (Întinzător - Click), e suficient sau... trebuie altceva?

Tinand cont ca acum motorul are ~40k Km este vreo sansa sa fi fost schimbat intinzatorul original cu unul mecanic? Eu l-am "calarit" in jur de 10-12k Km...

5-1) Ca fapt divers, care sunt semnele ca trebuie schimbat si lantul de distributie?

 

6) Daca ar fi ceea ce zici tu nu ar trebui sa... nu pot merge fara sa mi se incurce intr-una lantul? Asa cum am scris, chestia asta se intampla cam o singura data /iesire (care inseamna de la 20 la 200 Km), maxim de doua ori.

Lichidul care se prelinge acolo poate fi descris drept "mâzgă", ceva mai dens decat "mierea" si de culoare neagra.

 

Va multumesc inca o data celor care sunteti amabili sa ma ajutati...

 

O saptamana usoara tuturor!

 

P.S.

 

7) Voi ce spray de lant folositi? Mi-a recomandat cineva un spray cu teflon (?) (daca e mai ok acesta, de care? Conteaza marca/producatorul sau pot sa aleg in functie de pret?)... momentan folosesc Procycle de la Louis dar nu prea sunt multumit... i-am dat si lui fratelo pe gixxer-ul lui si i s-a semi-inrosit lantul... a capatat o culoare caramizie...

Mentionez ca inca nu am montata aparatoarea de lant, asa ca o buna parte din ulei ajunge pe lateralul cozii in partea stanga, sub toata coada, pe janta ( [8)] apropo, voi cu ce va curatati jantele? ...cu o periuta si motorina e ok?), pe cadrul de sub rezervor, pe pantalonii/picioarele mei/mele, etc.... intelegi voi.

Un alt lucru care cred ca trebuie mentionat este ca intotdeauna las uleiul sa "doarma" peste noapte!

 

 

1/2-a) SRC sunt catalogate drept "racing" (kevlar) si sunt mai rezistente la abuzuri decat seria CK (pluta cu pulbere de aluminiu). Reversul medaliei este ca sunt si mai agresive cu discurile metalice. Pentru strada, din considerente de fiabilitate, eu am optat pentru CK (corespunzatoare modelului meu) si fac exact ceea ce trebuie... cupleaza lin si nu patineaza desi folosesc ulei auto.

 

- b )Eu folosesc arcuri "heavy duty" din seria CSK si le'am comandat din acelasi loc cu discurile... nu mai retin exact de unde anume, insa le'am gasit pe ebay.co.uk. Prin comparatie cu cele OEM noi sunt mai tari, se simte fara discutie si la mana (desi am ambreaj hidraulic).

 

-c) Este vorba de planeitatea discurilor metalice. Se aseaza pe o suprafata perfect plana (un geam de calitate) si se observa daca exista portiuni fara contact, "in aer". Daca da, inseamna ca sunt descentrate si trebuiesc inlocuite.

 

-d) Granulatia nu e critica, de la 1000 in sus cred ca e in regula. Ideea e sa nu iei prea mult din material ci mai mult sa le "slefuiesti". Dar numai daca exista urme usoare de supraincalzire (albastreala). Aici mai este un truc, e bine sa inversezi ordinea la montare, cele de la interior (mai solicitate) sa le pui ultimele.

 

4-a) Verifica daca problema e de la ventilator sau termocupla. Alimenteaza direct din baterie ventilatorul, daca porneste inseamna ca termocupla nu mai functioneaza. Aceasta nu e parte din ventilator ci un fel de sonda pe radiator. De fapt este un contact termic, la temperaturi sub cea de declansare (cca 103-105C) este deschis dupa care, cand temperatura depaseste acest prag, contactul se inchide spre masa si astfel inchide si circuitul de alimentare al ventilatorului. Sa fii atent ca pe langa termocupla mai este si senzorul de temperatura, care functioneaza pe principiul termistorului, adica isi schimba rezistenta functie de temperatura. Nu le incurca! Daca termocupla e defecta nu'ti recomand solutia "cu contact" sau "pe direct" decat temporar. Cauta o cupla la dezmembrari, nu costa o avere.

 

4-b/c) Dimpotriva, daca nivelul lichidului in vasul de expansiune creste odata cu temperatura, e bine. Cand temperatura creste, lichidul se dilata si, pentru a nu creste presiunea in circuit, in capacul radiatorului exista o valvula de by-pass care permite surplusului de volum sa expandeze in vasul de expansiune prin furtunul de comunicare.

Daca valva aia nu deschide, datorita presiunii prea mari lichidul poate sa "fiarba" chiar daca restul sistemului de racire (radiator, termostat, ventilator, termocupla, pompa... etc.) este in regula. Nu cred insa sa fie cazul la tine, odata ce zici ca temperatura creste doar la mers incet sau pe loc, mai ales daca esti sigur ca ventilatorul nu porneste.

 

5) Nu sunt cel mai potrivit sa ma pronunt la un anumit tip de intinzator de lant de distributie... stiu doar din auzite ca la Honda e problema de constructie cu intinzatorul automat si ca multi si'au montat altul mecanic. Poate te ajuta vre'un posesor de CBR, incearca pe topicul dedicat.

 

5-1) La intinzatoarele cu clicket uzura lantului de distributie se verifica foarte usor: se demonteaza mai intai arcul, apoi clicketul, si se numara dintii de pe axul intinzatorului, adica cat anume iese in afara. Daca trece de o anumita valoare (sa zicem cca 50% din cursa totala) inseamna ca lantul e uzat. O alta metoda este verificarea semnelor la distributie, un lant uzat va permite mici neconcordante. Un ochi experimentat va putea aprecia uzura si dupa metoda folosita la lantul de transmisie, dupa cum zalele calca pe rotile dintate ale axelor cu came.

 

6) Singura posibilitate pentru ca lantul sa se "agate" este aceea ca pinionul si foaia nu sunt in acelasi plan. Asta se poate intampla ori daca pinionul (sau chiar si foaia) nu sunt cele corespunzatoare ori, asa cum am mai zis, piulita de la siguranta pinionului nu este bine stransa sau, dintr'un motiv sau altul, acesta are joc axial. Nu te juca, aici nu e de gluma, deschide capacul ala si verifica!

 

7) Uleiul nu e tocmai ideal pentru lantul de transmisie, decat eventual ca solutie temporara, deoarece nu sta prea mult unde'l pui... si murdareste cam tot. Motul, Repsol, Motorex... cu sau fara teflon... dar sa fie spray dedicat. Eu unul, cel putin pana acum, nu am gasit alta solutie cat de cat satisfacatoare. De curatat, tot cu spray dedicat iese cea mai buna treaba, dar merge foarte bine si cu petrosin (de la magazinele de uz casnic). E buna si motorina insa aceasta nu se usuca prea repede dupa spalare si dilueaza oarecum spray'ul dedicat. Pentru jeanta... merge si carmol !

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc si pentru raspuns si pentru timpul alocat! :cheers:

 

Pentru cei care mai intalnesc probleme la radiator va recomand, inainte sa va panicati si sa va pregatiti lista de piese pentru Mos Craciun, sa verificati... panoul de sigurante (si in mod special sigurantele ci nu panoul... poate decat daca aveti o pasiune pentru... panouri...)! :crack:

 

In legatura cu celelalte probleme rezolv in curand pentru ca am dat de mecanic-ul "meu" :).

 

Inca o data multumesc tuturor pentru raspunsuri!

 

La cati mai multi km! :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...