Victor_vclic Postat Mai 29, 2008 Share Postat Mai 29, 2008 Păi, scuterul meu are în jur de 4500 km reali. Ar fi cazul să schimb bujia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clodius Postat Mai 29, 2008 Share Postat Mai 29, 2008 La maxim 5000 km se schimba, deci ar fi cazul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Victor_vclic Postat Mai 29, 2008 Share Postat Mai 29, 2008 Bujia trebuie să fie maro încă după primele ore de folosire sau devine maro după 2-3 zile de forjă? A mea după o oră este neagră Âşi afumată. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iReal Postat Mai 29, 2008 Share Postat Mai 29, 2008 vezi cand iti cumperi bujie noua inainte sa o pui sa cureti fisa daca poti cu o carpa ca iti ramane si acolo mizerie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Victor_vclic Postat Mai 29, 2008 Share Postat Mai 29, 2008 Probabil la 5000 se schimbă după carte. Asta înseamnă că la 5000 încă mai merge. A mea are 4000 Âşi un pic Âşi deja e neagră-neagră după 2 chei. Să fie de la bujie sau să fie de la carburatorul pe care tocmai l-am făcut varză? Să fiu mai clar, bujia mea arată exact ca a doua imagine de aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clodius Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 einstein, la v-clic nu se poate muta saiba pe ac pt ca nu exista. Aveam o poza pe acasa. O so postez, daca o gasesc, ca sa vezi cum arata la noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shuia Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 ala e id`ul lui de mess lol :) Epoxy metal este ceea ce-ti recomandam eu. N-o sa ai probleme cu el pt ca rezista la socuri dure si la temperaturi. Du-te pana in magazin si citeste specificatiile lui.Bafta mersi mult...incerc si asta...intre timp am gasit si vas de expansiune si am comandat...nu e scump tare...vreo 60 lei dar tre sa astept cam o luna mersi inca o data asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clodius Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 Iata cum sa blocati roata zimtata de la variator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Victor_vclic Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 (editat) Oameni buni, nu Âştiu ce să-i mai fac! Am miÂşcat de Âşurubul acela în toate pozițiile posibile. Scot bujia neagră de fiecare dată. Am încercat să merg Âşi fără filtru de aer. Degeaba, bujia neagră mereu. Acum face Âşi altă figură. Reglez ralanti-ul când e caldă (după 20 min de mers) Âşi, după ce mă plimb încă 20 minute turația creÂşte atât de mult încât cuplează singură Âşi n-o mai pot ține pe loc decât cu frâna. O las să se răcească Âşi după pornire nu mai stă la ralanti deloc - are turație prea mică încât se opreÂşe motorul. Sunt nevoit s-o țin accelerată 5 min să se încălzească. După 5 minute ajunge la turația normală de ralanti, dar după încă15 minute se accelerează singură f. mult Pe de altă parte, la mers am observat Âşi mici întârzieri la decelerare. Iau mâna de pe accelerație Âşi rămâne accelerată, scade, dar greuț, aÂşa, cu inerție (cablul de accelerație este uns, nu asta e problema). Ce distanță trebuie să aibă bujia? Să Âştiu ce să măsor cu lera. ÂŞi, încă o problemă: turația cea mai mare o obțin dacă strâng la maxim Âşurubul de aer de la carburator. Pe măsură ce slăbesc Âşurubul, fie Âşi cu 0,5 ture, turația scade. Deci, ori caldă, ori rece, ori în sarcină, ori fără, sunt nevoit să strâng cât pot Âşurubul de aer ca să obțin turația maximă (evident, bujia neagră). Pe nici un forum nu am mai văzut acest fenomen. Dacă-l desfac 2,5 ture scade turația, dar nu-i bai, zic să încerc Âşi aÂşa. Curăț bujia, mă plimb o oră, am parte de toate fenomenele ciudate de mai sus Âşi în plus la final bujia neagră. Nu Âştiu ce să-i mai fac, am încercat Âşi cu altă benzină, i-am pus de 98, am încercat Âşi cu 95, am cu'rățat Âşi filtrul de benzină, am suflat prin toate furtunele să le cu'răț, am făcut tot ce mi-a trecut prin cap. Am observat că a crescut Âşi consumul.... Menționez că scuterul are 8-9 luni, are 4500km reali, n-a fost folosit niciodată cu 2 persoane, n-a fost forjat, asta nu din vorbe e real. Sunt Âşi momente în care nu porneÂşte, scot bujia, e uscată dar neagră, o cu'răț, o încălzesc cu bricheta Âşi pleacă apoi. Am fost la service, a făzut bujia Âşi a spus că nu e amestecul bun, n-are aer. Am scos Âşi filtrul de aer, Âşurubul 2,5 ture, degeaba. N-avea timp azi de ea, dar, la câte probleme are cred că doar eu l-aÂş mai putea face, în service nu stă nimeni să-Âşi bată capul 2 săptămâni cu toate cele... Spuneți-mi, vă rog, ce distanță trebuie să aibă bujia? M-am uitat la ea Âşi nu pare erodată, pare nouă. O s-o schimb dar n-am acum de unde să iau alta Âşi, deÂşi are 4500km sper totuÂşi să nu fie atât de uzată încât să creeze atâtea probleme. Unii au scutere Âşi n-au schimbat o bujie de 5 ani iar al meu are doar câteva luni totuÂşi. Fără să mai spun că în timpul iernii mai mult a a staționat. Editat Mai 30, 2008 de Victor_vclic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut_ab Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 asa ca idee, eu am bujie racing si trebuie curatata de 2 ori pe sapt. nu iti vine sa crezi cat de mult influenteaza mersul motorului. eu iti recomand s-o schimbi inainte sa tot invarti surubu de aer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m22 Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 (editat) Va rog sa imi spuneti daca la un chinez 4T se poate schimba fulia de la ambreiaj. Am 3500 si s-a facut cureaua praf. Am auzit ca intre discurile fuliei este un bolt care iti poate manca cureaua. Deci SE POATE schimba fulia ?? Multumesc ! Editat Mai 30, 2008 de m22 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rolly Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 Aoleu frate. Greu de raspuns. Nu vrea sa par cine stie cum...cureaua este oarecum o consumabila, ea se schimba la un anumit interval de timp. ORICE dupa scuterul tau se poate schimba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EVO MOTORS.RO Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 Iata cum sa blocati roata zimtata de la variator Asa am blocat si eu. Cu o ranga si o bucata de lemn Au intervenit niste probleme la mine la variator.. care sper sa le rezolv maine :-s Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
don' juan Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 (editat) Aoleu frate. Greu de raspuns. Nu vrea sa par cine stie cum...cureaua este oarecum o consumabila, ea se schimba la un anumit interval de timp. ORICE dupa scuterul tau se poate schimba. O curea kevlar, dynco pirelli...ar trebuii sa mearga 10000km, in conditii normale de mers. Editat Mai 30, 2008 de don' juan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Victor_vclic Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 (editat) asa ca idee, eu am bujie racing si trebuie curatata de 2 ori pe sapt. nu iti vine sa crezi cat de mult influenteaza mersul motorului. eu iti recomand s-o schimbi inainte sa tot invarti surubu de aer Am făcut rost de un set de lere Âşi am calibrat-o la 0,65mm. Înainte era la 0,4mm... E bine la 0,65? Cred că bujia era sursa problemelor. Probabil dădea scânteia anticipat Âşi din cauza asta nu puteam regla turația la ralanti. După ce se încălzea motorul, amestecul se aprindea mai uÂşor Âşi începea să "galopeze". AÂşa încerc eu să-mi explic... În fine, mâine voi cumpăra o bujie nouă. Să caut una exact ca cea veche sau pot lua ceva mai bun cu aceleaÂşi specificații? După calibrarea bujiei am făcut o tură de 20km. Singura problemă care totuÂşi persistă este negreala pe bujie. Tot negricioasă este Âşi acum. În rest pare-mi-se că merge bine. Dacă am mers cu bujia necalibrată corect este posibil să se fi dereglat Âşi supapele sau alte componente? Mulțumesc tuturor celor care mi-au răspuns. Mă ajută mult sugestiile primite. Editat Mai 30, 2008 de Victor_vclic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezkreator Postat Mai 31, 2008 Share Postat Mai 31, 2008 Păi, scuterul meu are în jur de 4500 km reali. Ar fi cazul să schimb bujia? eu am bujia NGK BP7HS de 7500 km,de cand am cumparat scuterul....si imi merge ca in prima zi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
s0rinel Postat Mai 31, 2008 Share Postat Mai 31, 2008 eu am bujia NGK BP7HS de 7500 km,de cand am cumparat scuterul....si imi merge ca in prima zi... si atunci deloc ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
n3bunu Postat Mai 31, 2008 Share Postat Mai 31, 2008 Mulțumesc pentru ajutorul din posturile anterioare.Am reuÂşit să pornesc motorul în noaptea aceea Âşi l-am testat în ziua următoare. M-am plimbat câteva ore Âşi a funcționat foarte bine. Am totuÂşi următoarea problemă: După multe ore de nefolosire (ex.: dacă-l las peste noapte) refuză să pornească. Îi scot bujia (de obicei o găsesc cam neagră), o cu'răț bine, o introduc înapoi Âşi porneÂşte imediat apoi. După această operațiune îl pot folosi, îl opresc-pornesc-opresc de oricâte ori, porneÂşte la prima cheie instant. TotuÂşi, dacă-l las "să se odihnească" câteva ore nu mai porneÂşte Âşi sunt nevoit să repet operațiunea cu bujia... Concret: dacă e cald sau dacă a fost folosit recent (de 2-3 ore) porneÂşte imediat, dacă n-a mai fost folosit de o zi nu mai porneÂşte decât după curățarea bujiei. Oare am dereglat ceva la carburator - raportul de amestec sau debitul? DeÂşi, n-am intenționat să umblu la reglaje Âşi sper că e ok. AtaÂşez o poză, aÂş vrea să-mi spuneți ce rol are Âşi cât trebuie strâns Âşurubul din imagine. Acest Âşurub are pe el un arc, o Âşaibă Âşi o garnitură. ÂŞtie cineva care este ordinea pentru aceste elemente? - ex.: mai întâi pui arcul pe Âşurub, apoi Âşaiba, apoi garnitura sau garnitura, Âşaiba, arcul sau..? Mulțumesc. mestere nu mai umbla la carburator si la bujie degeaba verificai daca iti da scanteie bine sar putea sa iti faca bobina figuri vezi ca fisa se desfileteaza d pe bobina si lulea verifica poate nu face contact bine (daca aveai carbu dereglat iti pornea dar se comporta aiurea deci nu mai umbla la el degeaba )eu am avut aceiasi problema la fel ca si tine si am schimbat bobina (bobina cea veche dadea scanteia dar o dadea aiurea) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moru Postat Mai 31, 2008 Share Postat Mai 31, 2008 (editat) dap ... si la me pe cric mergea tare si cand colo cand dai gaz moare motoru ... la mine e inchis la maxim ... sau cat se poate si merge perfect motoru :> Asta a trebuit sa fac si eu azi dupa ce am schimbat filtrul de aer. E vreo problema daca il las strans, sau trebuie facut altceva? Inainte sa il strang aveam relantiul mare (se invartea roata), si nu avea putere la plecare. Acum pare ok. Editat Mai 31, 2008 de plici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Victor_vclic Postat Mai 31, 2008 Share Postat Mai 31, 2008 (editat) n3bunu, mulțumesc pentru sugestie. Nu Âştiu dacă asta e problema însă încerci să mă ajuți Âşi îți mulțumesc. Trebuie să menționez că scuterul tocmai făcuse revizia de 5000 (deÂşi avea doar 4 mii Âşi ceva) Âşi mergea perfect. Pornea la prima cheie, motorul se auzea perfect. După ce am umblat la el face toate figurile de mai sus. Mi-e greu să cred că am învârtit de un Âşurub Âşi s-a stricat bobina (nu e imposibil să se fi defectat tocmai acum, dar puțin probabil). Altul spune că bujia, altul că supapele, ieri am fost la un mecanic Âşi mi-a spus să dau jos filtrul de aer, azi am fost la altul Âşi mi-a zis să schimb cablul de accelerație Âşi supapa de benzină, un prieten îmi zice că e Âşocul care cuplează aiurea, altul că a avut Âşi el la fel Âşi mă asigură că e ambreiajul care cuplează în hopuri, altul că sigur e înfundat carburatorul deÂşi tocmai l-am cu'rățat (zice că a intrat iar o gunoaie), benzina am schimbat-o... Fiecare zice să schimb ALTCEVA Âşi mă asigură că AIA E deÂşi scuterul era ca nou. Desfăcusem cutia de transmisie Âşi arăta ca nou, cureaua, angrenajele fără urmă de uzură, impecabil. În fine, azi am fost în târg Âşi am umblat degeaba. Nu erau decât 3-4 scutere de vânzare Âşi n-aveau nici o piesă, nimic. Am cumpărat o bujie. Pe ea scrie BERU Ultra10FR-4LAU Z 199 0 002 150 700. Vânzătorul (era cam dubios) m-a asigurat că e bună pt. scuterul meu, că merge de "n-are treabă" Âşi, totodată zice "dacă nu-ți convine alta n-ai de la cine lua, ia-o p-asta că e bună" - Âşi avea dreptate, n-aveam de unde să iau alta. Peste tot magazinele închise. De luni încep serviciul... Ce părere aveți, este bună această bujie? Editat Mai 31, 2008 de Victor_vclic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionel_ Postat Mai 31, 2008 Share Postat Mai 31, 2008 daca iti porneste greu cand e rece motoru verifica supapele.. daca se accelereaza cand sta la relantii regleaza socu. si la mine se accelereaza cand sta la releanti...ba se accelereaza tare ..ba revine ....trebuie sa reglez socu si eu zilele astea..ca am umblat mai de mult pe la carburator.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut_ab Postat Mai 31, 2008 Share Postat Mai 31, 2008 victor, oricare ar fi problema cea mai accesibila piesa cu care poti incerca e bujia nu ? ti-`ai explicat bine faza cu scanteia - procesul se numeste postcombustie. eu iti recomand sa cumperi o bujie NGK pt ca efectiv sunt cele mai bune...preferabil e sa iti cumperi bujia recomandata pt scuterul tau...ar trebui sa fie scris in manualul de utilizare. tot in manual ar trebui sa scrie si distanta electrodului - de ex la mine ar trebui sa fie 0,5 - 0.6 mm. innegreala mi-o explic tot din cauza postcombustiei. incearca si cu bujia care ai cumparat-o ca doar nu ai dat banii degeaba...incercarea moarte n-are. ar trebui sa ai grija sa fie aceeasi lungime a filetajului cu bujia veche - daca nu e la fel nu o pune..vinde-o mai departe ). si inca ceva: fiecare motor e diferit, este exploatat diferit, este intretinut diferit etc de unde rezulta si uzura bujiei - diferita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Victor_vclic Postat Mai 31, 2008 Share Postat Mai 31, 2008 Despre bujia cu pricina poate să-mi spună cineva ceva. Am căutat pe net Âşi n-am reuÂşit să găsesc nici o pagină în limba engleză cu informații. Nu Âştiu nici temperatura, nimic, am în mână doar o bujie cu notațiile acestea. O montez sau n-o montez? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutz100cc Postat Mai 31, 2008 Share Postat Mai 31, 2008 (editat) Despre bujia cu pricina poate să-mi spună cineva ceva. Am căutat pe net Âşi n-am reuÂşit să găsesc nici o pagină în limba engleză cu informații. Nu Âştiu nici temperatura, nimic, am în mână doar o bujie cu notațiile acestea. O montez sau n-o montez? victor... un sfat (nu am citit de la inceput problema ta, dar din cate mi-am dat seama.... ) : si eu am avut ceva probleme cu bujia dupa ce am schimbat-o. Initial aveam ceva Champion dar am pus NKG. Si la mine era "negreala" pe bujie si nu pornea numai daca o schimbam sau o curatam. Si eu am rezolvat problema cumparandu-mi bujia originala care era initial pe scuter. Iti recomand sa iti iei o bujie ca cea care era cand l-ai cumparat sau una la fel, cu aceleasi specificatii. Dar tot varianta cu cea originala e mai simplu. Succes Editat Mai 31, 2008 de ionutz100cc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionel_ Postat Mai 31, 2008 Share Postat Mai 31, 2008 monteaz-o...dar..cum ai zis si vladut....uitete la filet si lungime...sa fie identica cu cea veche. vezi si scanteia...daca e alba inseamna ca nu`i buna bujia ...daca e albastra inseamna ca este buna si poate face aprinderea. Distanta electrodului este de 0.5-0.6 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.