Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

din cate am vazut...la carburatoare sunt 2 suruburi(ini cu arc si unu fara).

Unu este in mijlocul carburatorului iar celalalt langa filtru de aer.

Surubu de langa filtru de aer(fara arc) este pentru reglare aer...iar celalalt pt ce este ?

Sa`mi explice cineva ..ca nu sunt sigur!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stie cineva care aduce pe comanda piese pt aprilia? imi trebe contactul, yala de la baterie, yala de la portbagaj, tot setul de model Aprilia Sr R, modelul nou, daca stie cineva ar fi superb, nou cu factura si toate alea :), multumesc frumos, din iasi de preferat, sau din buc sa trimita ramburs. ym:livius_mg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi i-am reglat si eu surubul acela cu arc am mai scazut din turatie pentru ca la stop nu se oprea scuterul :unsure: avea tendinta sa o ia usurel inainte :)

Dar tot nu mi-a rezolvat problema cu muritul motorului. Stau la stop, si cand ii dau blana sa plec de pe loc moare motorul... Sa fie de la surubul celalalt ? cu amestecul? Sau faptul ca am nivelul uleiului peste maxim? (la motor).. ca am completat eu ca se auzea prea metalic :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu referire la partea de reglaje cineva pe forum ,nu stiu cu se numea dadea o "reteta" referitor la reglaje der este adevarat se referea la genral pentru motoarele astea mai simple cititi si voi ce am atasat poate va lamuriti ca eu nu pre m-am descurcat si nu stiu daca se aplica si in cazul scooterelor desi tot ce spune omul asta se regaseste si in cazul nostru .Cred ca o sa schimb si eu bujia.

Am reusit sa schimb curea, role,buretele de la filtru de aer , si motorul merge altfel ,satfel ca am inceput sa tot sirubaresc pe la carb suna cu totul diferit si merge diferit adica:

 

1.nu mai am acelas demaraj parca (rolele de pe el erau negre cele de acum sunt mov nu stiu daca sunt de gramaje diferite ,erau cumva mai usoare ?) :)

2.problema mea cu roata de pe spate nu am rezolvata-o tot mi se incalzestre ,am desfacut transmisia dar nu am nici un rulment gripat .Cine a mai desfacut tarnsmisia a dat de vre-o saiba chiar doua pe capat la vreun pinion(ma refer la cel central)?

 

 

 

 

 

Cu referire la partea de reglaje cineva pe forum ,nu stiu cu se numea dadea o "reteta" referitor la reglaje der este adevarat se referea la genral pentru motoarele astea mai simple cititi si voi ce am atasat poate va lamuriti ca eu nu pre m-am descurcat si nu stiu daca se aplica si in cazul scooterelor desi tot ce spune omul asta se regaseste si in cazul nostru .Cred ca o sa schimb si eu bujia.

Am reusit sa schimb curea, role,buretele de la filtru de aer , si motorul merge altfel ,satfel ca am inceput sa tot sirubaresc pe la carb suna cu totul diferit si merge diferit adica:

 

1.nu mai am acelas demaraj parca (rolele de pe el erau negre cele de acum sunt mov nu stiu daca sunt de gramaje diferite ,erau cumva mai usoare ?) :D

2.problema mea cu roata de pe spate nu am rezolvata-o tot mi se incalzestre ,am desfacut transmisia dar nu am nici un rulment gripat .Cine a mai desfacut tarnsmisia a dat de vre-o saiba chiar doua pe capat la vreun pinion(ma refer la cel central)?

 

A si inca ceva cine poate sa-mi spuna cun trebuie sa stea carburatorul fixat?Adica pe verticala, putin inclinat spre stanga sau cum , nu de alta dar eu ca sa-l fixez vertical intind cablurile de stau f ciudat ,sau cablurile mele sunt fixate pe trasee necorespunzatoare, totusi este un produs second NU?

reglaj_carb.doc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu referire la partea de reglaje cineva pe forum ,nu stiu cu se numea dadea o "reteta" referitor la reglaje der este adevarat se referea la genral pentru motoarele astea mai simple cititi si voi ce am atasat poate va lamuriti ca eu nu pre m-am descurcat si nu stiu daca se aplica si in cazul scooterelor desi tot ce spune omul asta se regaseste si in cazul nostru .Cred ca o sa schimb si eu bujia.

Am reusit sa schimb curea, role,buretele de la filtru de aer , si motorul merge altfel ,satfel ca am inceput sa tot sirubaresc pe la carb suna cu totul diferit si merge diferit adica:

 

1.nu mai am acelas demaraj parca (rolele de pe el erau negre cele de acum sunt mov nu stiu daca sunt de gramaje diferite ,erau cumva mai usoare ?) :unsure:

2.problema mea cu roata de pe spate nu am rezolvata-o tot mi se incalzestre ,am desfacut transmisia dar nu am nici un rulment gripat .Cine a mai desfacut tarnsmisia a dat de vre-o saiba chiar doua pe capat la vreun pinion(ma refer la cel central)?

 

 

 

 

 

 

 

A si inca ceva cine poate sa-mi spuna cun trebuie sa stea carburatorul fixat?Adica pe verticala, putin inclinat spre stanga sau cum , nu de alta dar eu ca sa-l fixez vertical intind cablurile de stau f ciudat ,sau cablurile mele sunt fixate pe trasee necorespunzatoare, totusi este un produs second NU?

tot nu am inteles cum se face amestecu aer/benzina.

explica cineva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:unsure:))

Unde gasesc al doilea surub? cel al amestecului? pe aceeasi parte cu cel de la turatie?

langa filtru de aer ..p`acolo..(ala fara arc)

daca gresesc corectati`ma ..ca nici eu nu prea sunt sigur.

Editat de ro_3x
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.freeengineinfo.com/two-stroke-carb-tuning.htm aici e cel mai bine explicat reglajul carbului...asta daca stii engleza. legat de problema demarajului la suciucfi - cureaua are aceeasi lungime ca si cea de dinainte ? daca e mai scurta strange si scad performantele. unde pui mana la roata din spate sa vezi daca se incalzeste ? de ex eu pot sa fac omleta pe carter in zona ambreiajului :unsure:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.freeengineinfo.com/two-stroke-carb-tuning.htm aici e cel mai bine explicat reglajul carbului...asta daca stii engleza. legat de problema demarajului la suciucfi - cureaua are aceeasi lungime ca si cea de dinainte ? daca e mai scurta strange si scad performantele. unde pui mana la roata din spate sa vezi daca se incalzeste ? de ex eu pot sa fac omleta pe carter in zona ambreiajului :unsure:

vladut, e ok pe carter eu zic de roata efectiv,pe "spite"sa zicem.Nu imi e in clar de ce sunt acele 2(una mai groasa alta mai subtire) saibe pe axul pinionului ,nu ca nu ar avea logica (mentine coroana axului egal pe cealalta cu care vine in contact)Cureaua mi s-a parut ok nu am masurat-o efectiv.Ce pot sa zic este ca se schimba situatia dupa cum umblu pe la surubul de sarcina dar oricum ma gandesc ca rolele initiale erau mai usoare.Oricum nu m-ie inclar cu pozitia carbului ,nu prea e logic sa stea inclinat .Am scos saiba si am castigat cam 10-12km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumpărat bujie nouă, exact ca cea veche, aceeaÂşi marcă, acelaÂşi model. Este NGK

CR7HSA. Peste tot pe unde întrebam îmi dădeau CR6HSA. Toți ziceau că CR7 n-au, doar CR6 cum ia toată lumea... Nu Âştiu ce să mai cred. Până la urmă am găsit CR7 cu greu. Dacă în manual scrie aÂşa, Âşi el a avut aÂşa montată, i-am cumpărat identică.) Am înlocuit-o Âşi m-am plimbat două ore, apoit brusc am oprit motorul. Rezultatul: bujia neagră. Am dat banii degeaba. Menționez că am verificat-o cu lera, era nouă etc. etc.

Am citit cel puțin 20 documentare de reglat carburatorul, pot să le scriu cu ochii închiÂşi. pot să "predau arta reglării carburatorului" - degeaba. Învârt de Âşuruburile acelea în orice fel, oricâte ture, rezultatul e acelaÂşi, bujia neagră. Pot să-i scot Âşi filtrul de aer Âşi să merg fără el, pot să-i fac orice, bujia tot neagră-afumată ca un tăciune.

Ieri am calculat consumul exact: 3,2l/100km în oraÂş. E bun? Acum are benzină fără plumb de 95, mă gândesc să-i pun de 100. Oare va fi o schimbare semnificativă sau nu mare brânză?

Acum scuterul e funcțional, porneÂşte, are putere, accelerează Âşi decelerează bine. Singurele lucruri care mă deranjează sunt:

- bujia neagră mereu. Cred că o să mă prindă paÂştele cailor să văd culoarea cărămizie

- nu stă la ralanti cum trebuie. Dacă-l pun pe cricul central, după ce-am reglat ralantiul îl balansez puțin față-spate pe cric Âşi se opreÂşte motorul. Mă gândesc că e normal într-un fel, deoarece benzina vine prin cădere Âşi în plus, balansul e posibil să deranjeze plutitorul în carburator. TotuÂşi, în mers sunt gropi, una-alta. Mă trezesc că-mi "moare motorul". Dacă încerc să-i cresc turația la ralanty ca să nu mai moară, cresc uÂşor, fin din Âşurub, mă trezesc că după ce mă plimb 10km rămâne cuplat ambreiajul Âşi nu-l mai pot stâpâni decât cu frâna (nu e de vină ambreiajul, e de vină turația mult prea mare). Dacă reglez ralantiul normal, bătrâneÂşte, cum se reglează Âşi la dacie, cu turația minimă la care nu tremură, pare ok dar în mers la stopuri, la gropi, chiar Âşi fără gropi, cam după 30 minute de mers în sarcină, când s-a încălzit bine, moare motorul la ralanti la stopuri. Dacă-i cresc turația, cuplează ambreiajul... Nu Âştiu ce să-i mai fac.

Nu mai zic că de la o zi la alta trebuie să învârt de Âşurubul acela. Azi îl reglez cât de cât, mâine sunt nevoit de obicei să mai strâng 1/4 tură ca să fie ok. ÂŞi, asta în sarcină, după ce s-a încălzit, nu o zi rece, alta cald. ÂŞtiu că în primă fază de la pornirea motorului intră Âşocul, deci mereu când fac reglajele aÂştept să se încălzească.

 

//offtopic

Adaug încă o informație utilă: de multe ori pe forum se face referire la târgul din Vitan: "dute-n târg că găseÂşti...". Ei bine, am fost în târg pe la 11 Âşi ieri Âşi azi Âşi vă spun că NU găseÂşti nimic! Sunt doar 7-8 scutere vai mama lor, forjate până-n moduva oaselor, nu mai e nimic bun pe ele, cauciucurile "piele", carenele zgâriate, ciobite, curea zdrențe, se vede că proprietarii (niÂşte tuciurii slinoÂşi) au încercat să le "f*tă Âşi Âşi-au băgat picioarele că "oricum găsim prostu care le cumpără", Âşi 1-2 scutere mai îngrijite dar fără acte, fără nimic. În rest, pe lângă aceste scutere mai sunt 2-3 oameni, fiecare cu un cearÂşaf pe care au oglinzi moto, unele noi, altele vechituri, încerci să probezi, poate se nimereÂşte vreuna Âşi 2-3 piese vai mama lor, pe lângă cearÂşaf pe acolo.

Deci, dacă vrei de exemplu să iei din târg un cric de scuter v-clic sau altă chinezărie compatibilă (dau un exemplu doar - eu n-am vrut cric), n-o să găseÂşti, ai următoarele opțiuni: un cric ruginit de la un scuter din anii 70 dar nu se Âştie ce marcă, ar merge da cu niÂşte suduri Âşi modificări sau un cric nou dar de la un alt scuter, sau unul care parcă ar fi de v-clic sau ceva de gen dar parcă e puțin strâmb Âşi altă culoare da proprietaru zice că e bun, ține. Deci cam asta e prin târg, 2-3 cârpeli de ultimă speță. Eu credeam că merg în târg Âşi văd acolo, zeci de oameni, piese multe etc. Sunt zeci de oameni, dar cu maiouri Âşi chiloți, cu scutere nu sunt decât câteva ciori Âşi atâta tot. Piese doar niÂşte cârpeli. Eu nu sunt un cârpagiu, prefer numai lucru nou, compatibil 100%. Mor de necaz când aud pe cineva: "ăsta e scuterul tău (sau maÂşina ta după caz), dar uite, aripa asta e revopsită. :unsure: Deci, ți-a zis subtil că ai o cârpeală". Sunt unii cărora le place să umble cu improvizații, cârpeli etc. Âşi se simt bine aÂşa. Eu - nu. Mai bine mai dau 400 mii în plus doar pentru o oglindă sau un buton ceva, dar nene, e oglindă, nu mă fac cu ea de râs pe stradă să-mi "reproÂşeze" cineva că e un ciuruc din târg, sau, deÂşi nouă că "e de la alt model de scuter, n-a venit cu ea aÂşa".

 

După ce am văzut Âşi "vestitul târg" m-am hotărât să nu mai vopsesc carenele. După părerea mea e o pierdere de timp Âşi de bani. Vopsite la un profesionist mă costă mai mult decât noi. ÂŞi, decât să le spoiesc eu cu un spray pe care dau 30 lei, mai bine mai bun 30-40 Âşi iau una nouă. Lucru nou e lucru nou, oricât de bine ai "spoi", ca aia n-o faci. ÂŞtiu că am pierdut 30 lei. Pierd Âşi 60 poate - ducă-se.... dar am scuterul ca nou, nu vopsit, cârpit, etc.

Editat de Victor_vclic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clodius, mulțumesc pentru link. Sunt informații interesante acolo, sper să reuÂşesc să le pun în practică.

 

einstein1984, voi încerca să verific nivelul plutitororului. Jicloarele nu au fost schimbate. Înaintea mea niciodată nu a fost deschis scuterul.

Să pun benzină de 100? E mai bine? Ce părere ai despre consumul pe care l-am calculat? (3,2l/100km urban)

 

 

Încă un amănunt. Citirea bujiei încerc s-o fac cât mai bine, însă neavând ambreiaj manual nu pot opri motorul cât-de-cât brusc. Chiar dacă-i tai aprinderea la viteză în mers, fiind turația mare, rămâne cuplat ambreiajul Âşi din inerția scuterului motorul continuă să meargă prin autocombustie câteva secunde până se opreÂşte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pune benzina de 100. MAXIM 98.

Inca un sfat. Citeste toate materialele posibile inainte de a te apuca sa-l mai demontezi/umbli la el. Bafta

 

Pt amestecul carburant:

"Turn the mixture screw all the way in and then back it out 2 1/2 turns. Then put the scooter on the center stand and with the MOTOR IDLING and FULLY WARMED UP, turn the mixture screw SLOWLY one way until you hear the engine start idling rough. At that point stop and turn it back the other way until the idle smooths out and reaches it's highest speed. There is no set amount of turns. 2 1/2 turns out is a good starting point, but each scoot will be a little different as to final adjustment. "

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut si eu motoru...pistonu ii negru sus langa segmenti si auriu(cred ca era supraincalzit)

Segmentii is buni dupa mine..le`am scos de pe piston si le`am introdus in cilindru sa vad daca is uzati...is ff apropiati capetele...un fir de par intra doar..Asa se verifica?

Si...cand misc segmentii pe pistonu se misca si au joc un pic cam mare(adica in sus si in jos).Asa trebuie sau is uzati?

cand strang segmentii pe piston aproape ca se ating capetele.

Asa se verifica?

Oare o sa mai mearga asa?Are vreo 17000 km si ceva

aaa..era sa uit ...in capu pistonului este o gaurica mica ..ce poate sa fie aia ?

Editat de ro_3x
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Semn ca trebuie schimbat pistonul! Segmentii se verifica cu sublerul sau micrometrul.

 

si cat ar trebui sa arate pe subler?

si ce rol are gaurica din capu pistonului?

Inainte sa desfact motoru..imi pornea la prima pedala...da demaraj n`aveam deloc si cand urcam dealuri simtea foarte tare..pana la 20 km/h cobora acu.

 

daca segmentii se ating cap in cap cand ii strang ..is buni inca ?

Editat de ro_3x
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si cat ar trebui sa arate pe subler?

si ce rol are gaurica din capu pistonului?

Inainte sa desfact motoru..imi pornea la prima pedala...da demaraj n`aveam deloc si cand urcam dealuri simtea foarte tare..pana la 20 km/h cobora acu.

 

daca segmentii se ating cap in cap cand ii strang ..is buni inca ?

Pune un set de segmenti noi caci is ieftini...nu umbla cu toate stifturile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune un set de segmenti noi caci is ieftini...nu umbla cu toate stifturile...

o sa cer parerea unui mecanic ..sa vad ce imi zice daca trebuie schimbat segmentii sau pistonu.

ms oricum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal . Mai fratilor am si eu o problema cu un scooter, care ar putea sa ma ajute cu niste sfaturi as fi recunoscator . De vre-o saptamana incoace am observat ca imi iese benzina prin filtru de aer ,asa ca i-am desfacut carenle si mi-am aruncat o privire sa vad ce se intampla pe acolo ,ce an obeservat eu inainte de carburator am un mic filtru de benzina, e can il opresc de la contact dupa aproximativ 30 sec~ 1 min toata benzina din filtrul acela imi trece prin carburator si se goleste in filtrul de aer nust ce sa ai mai fac ca mesteri priceputi pe aci pe la mine nu prea is .Inca o data mersi si si bafta tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

indicat ar fi carburator...daca iti pui carburator ar fi indicat si un filtru+ o toba. Pe langa astea un ambielaj sport sa reziste la forte mai mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai suport semnalizatoarele, sau mai degraba spus releul de semnalizare. :)

L-am desfacut si curat pt ca mergea decat cand acceleram. A mers cam o saptamana si apoi a revenit la starea initiala.

Acum merg pe strada si ma aplec din cand in cand sa mai dau cate-un pumn in carena :laugh: ca sa inceapa sa semnalizeze :blink:

Daca schimb releul oare scap de aceasta problema?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate sa fie din baterie...daca zici ca atunci cand accelerai iti mergea, inseamana ca nu ai curent in baterie, sau nu tine. Daca gasesti, schiba-l e 20 lei unu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...