Sari la conținut

Molibden Disulfit


reltih
 Share

Postări Recomandate

pt ca urmeaza o dezasamblare a motorului in aceasta iarna, m-am lovit de problema MoS2-ului, de ce se insista ca unele piesele sa fie unse cu vaselina asta si cat de important este sa respecti acest aspect din cartea tehnica, care este diferenta intre a unge diferitele piese cu ulei sau cu vaselina pe baza de molibden ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Cea pe baza de molibden nu se "usuca", rezista mai bine in timp decat vaselina normala. Daca e vorba doar de iarna asta poti sa dai linistit cu vaselina normala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai vazut vreodata aceasta vaselina cu molbden? daca da, atunci stii raspunsul... oricum, are 'aderenta' f mare si rezistenta de asemenea!(rezistenta la temperatura si presiune) eu acum am folosit-o la montarea axelor cu came, ajuta la 'asezarea' pieselor, rodarea lor fara sa existe riscul distrugerii la prima rotatie a motorului. ;)

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

normal ca n-am vazut-o, Corleone imi trebuie pt. unele piese ale motorului nu pt. rulmenti si chestii externe, un exemplu care imi vine acu in minte este tija supapei unde chipurile s-ar pune grasimea asta conform manualului sau la boltul pistonului, S@rpe unde gasesc si cu ce continut de bisulfid de molibden ca asa sunt zeci de vaseline care contin 1-5%

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc pe aproape orice unde e nevoie la motor de ungere, vaselina LGEM2 de la skf. E cu MoS2, pentru viteze mici de rotatie si solicitari mari. Cam 50 ron tubu de 400 ml si ma tine un an :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca tu sa il asamblezi fara si apoi ne zici si noua cum merge :crack:! eu zic sa urmezi instructiunile manualului!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebarea mea ramane valabila si as vrea o explicatie mai clara decat cea data de sarpe, de ce trebuie la montarea axei cu came de ex. sa pun vasilica asta si nu pot unge cu ulei de motor asa cum fac schimbatorii de piese din romanica, ca tot e la moda termenu :cheers: de ce producatorul recomanda asta, este evident ca o sa cumpar, ca nu vreau sa ma caka pe mine pt 50 de lei, dar sunt curios :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

logic, se 'unje' cu unguent dintr-asta pentru ca la prima rotire a motorului sa nu se duca dracu lagarele cu jocuri mici(sa aiba ungere pana ajunge uleiul si sa rodeze mai usor suprafetele de contact fara uzura prematura)! de exemplu axele cu came la unele motociclete nu au rulmenti sau cuzineti, ci pur si simplu lagarul este totuna cu chiulasa! la prima pornire dupa reasamblare uleiul nu este prezent acolo si pana face presiune si ce mai trebuie, fara vaselina merge pe sec! nu este alta vaselina mai rezistenta la temperatura sau presiune decat cea cu bisulfura de molibden! explicatie mai buna nu pot da, si este si logica pana la urma! :ok:

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

logic, se 'unje' cu unguent dintr-asta pentru ca la prima rotire a motorului sa nu se duca dracu lagarele cu jocuri mici(sa aiba ungere pana ajunge uleiul si sa rodeze mai usor suprafetele de contact fara uzura prematura)!

Referitor la rodare, vaselina nu ajuta absolut de loc la rodare ba din contra impiedica rodarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adica daca pui vaselina pe 2 piese , frecarea este 0?!? te contrazic, ajuta la rodarea pieselor! gandeste-te ce uzura prematura apare la prima rotatie a motorului fara 'lubrefiant'! cand se lucreaza cu jocuri de max 0.10 mm si in general cu 'jocuri' f mici, acel joc max de 0.10 mm va aparea imediat. :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

normal ca n-am vazut-o, Corleone imi trebuie pt. unele piese ale motorului nu pt. rulmenti si chestii externe, un exemplu care imi vine acu in minte este tija supapei unde chipurile s-ar pune grasimea asta conform manualului sau la boltul pistonului, S@rpe unde gasesc si cu ce continut de bisulfid de molibden ca asa sunt zeci de vaseline care contin 1-5%

 

Nu inteleg ceva, vrei sa folosesti vaselina pt conservarea unor piese sau vrei sa repari un motor si vrei sa dai cu vaselina pe piese? Initial am crezut ca vrei sa folosesti vaselina pt conservare.

 

@sharpe, la repararea/asamblarea unui motor nu se foloseste vaselina. Se ung piesele cu ulei de motor (sau aditiv de ulei de motor) si nu pornesti motorul inainte de a amorsa circuitul de ungere dand la automat, adica "sa stingi becul la ulei".

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Loctite 8154 Spray cu vaselinå MoS2

 

As vrea si eu o informatie si mai secreta: MoSs pulbere de unde? Am citit in manualul de service ca pentru furca fata, se prepara o suspensie Ulei de furca+MoS2 pulbere. Stiti de undeva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...