Sari la conținut

CUM SI DE UNDE OBTINEM


Postări Recomandate

si una mai on-topic, de la amicul Cesar:

 

"Scaderea pierderii din randament pe ansamblul sistemului mecanic: transmisie finala usurata - lant mai usor (520), pinion fata race, foaie din dural - elimina o parte din pierderile de randament inertiale. Roti de cutie de viteze usurate. Alternator de curse. Pompa de apa electrica. Vilbrochen usurat. Discuri de ambreiaj din dural. Pistoane mai usoare, biele mai usoare, supape si arcuri de supape din titan."

Total in asentimentul lui. daca reusesti sa elimini din frecari automat ai cotele maxime date de producator. Prin frecare se pierde foarte multa putere pana la roata. asta este si motivul care unii producatori dau puterea masurata la arbore . de la arbore pana la roata prin frecarea pieselor se pierde putere.

Modificarea pieselor fixe si mobile, a angrenajelor din interiorul motorului sunt deja pentru campionatele mari, unde se investesc multi bani.

Pentru unul de rand sa aduca modificarile astea la motor si sa o dea pe strada este deja prea mult ( asta daca nu o face de dragul lui).

Eu ceea ce doream sa aflu peste cunostiintele mele sunt acele up-uri aduse la motor fara sa fie desfacut din toate maruntaiele lui. mai mult adaugari gen power c, harta.........si putinele modificari accesibile evacuari, egr, radiatoare marite, coborarea pornirii electroventilatorului ....

 

Inca ma macina o intrebare maxima referitor la spusele unei persoane de aici. Sustine ca inlocuirea uleiului (de o calitatea mai buna) duce automat la castigarea a 3-6 caluti.

Eu as sustine asta canm in felul urmator conform cartilor de specialitate. Un ulei prost ales sau de proasta calitate nu poate face decat sa reduca randamentul motorului. Revenirea la un ulei bun dupa inlocuire nu face decat sa duca motorul spre un randament maxim asa cum a fost el creeat si sub nicio forma la o crestere a puterii motorului.

Ce parerea aveti de asta?

Editat de Florin -v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 82
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

initiatorul avea ceva in cap si ne spune pe rand :P

 

era vorba de modificari pentru putere, eu zic ca se incadreaza

 

n-am auzit pana acum de nici o limita :)

da, logic ar fi sa vorbim de motoare fiabile, care sa tina la naveta si la orice altceva il mai punem noi sa facem

 

da ce zice cesar is modificari care se pot face si se fac, nu-s chiar rocket science (bine, poate unele is ceva mai grele si altele mai scumpe, da tot se pot face).

 

In plus, iti faci asemenea modificari la motor doar daca mergi la curse, sau ai pitici pe creier, altfel in general te rezumi la o evacuare si un PC

 

"Amicul Cesar mai zice ca un lant prea tensionat are o scadere foarte mare de randament. Deci grija la reglajul transmisiei finale daca nu vreti mai putina putere"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inlocuirea uleiului cu unul mai subtire aduce cativa cai in plus pe dyno, datorita scaderii frictiunii hidrodinamice. Valabil in special la motoare de mare cilindree si 300+ HP. De aici si tendinta de pe piata auto de a recomanda pentru modelele recente uleiuri eco, cat mai subtiri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inlocuirea uleiului cu unul mai subtire aduce cativa cai in plus pe dyno, datorita scaderii frictiunii hidrodinamice. Valabil in special la motoare de mare cilindree si 300+ HP. De aici si tendinta de pe piata auto de a recomanda pentru modelele recente uleiuri eco, cat mai subtiri.

pai in cazul nostru 600-1000 cm respectiv 120-180hp crezi ca este valabil?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai in cazul nostru 600-1000 cm respectiv 120-180hp crezi ca este valabil?

 

Nu este o crestere reala de putere, insa daca testezi pe dyno o motocicleta cu ulei 15W50 si apoi aceeasi motocicleta cu 5W40 o sa obtii o diferenta de cativa caluti. Sa nu fie GS500 sau ceva asemanator... :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la evacuare din cate am auzit au un rol important si sesizabil serpisorii(galeriile) sa fie din inox impreuna cu o finala sport.

Traseul,materialul,sectiunea galeriei,sudura si finisarile,greutate,factor de dilatare,temperatura de intrare si iesire,frecventa sonora,toate cate putin aduc avantaje intro evacuare performanta.

Mari producatori de evacuari performante au bugete foarte mari de cercetare si evoluare a evacuarilor pentru a deveni din ce in ce mai performante.

Cand prin "96" parca,Akrapovic a inventat forma turtita a curbelor de la galerii(hydroforming technology),am zis ca astia sunt nebuni! Cum sa fie curgerea mai fina prin o sectiune ovala fata de una rotunda ?

Si au demonstrat! pe curbele cu sectiune rotunda se produc anumite turbulente care diminueaza scurgerea gazelor.

La fel si frecventa de sunet purtatoare de gaze...

post-15340-0-46829600-1330000354_thumb.jpg

post-15340-0-94977500-1330000362_thumb.jpg

post-15340-0-23825600-1330000373_thumb.jpg

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...