Florin Daniel Postat Februarie 22, 2012 Autor Share Postat Februarie 22, 2012 (editat) si una mai on-topic, de la amicul Cesar: "Scaderea pierderii din randament pe ansamblul sistemului mecanic: transmisie finala usurata - lant mai usor (520), pinion fata race, foaie din dural - elimina o parte din pierderile de randament inertiale. Roti de cutie de viteze usurate. Alternator de curse. Pompa de apa electrica. Vilbrochen usurat. Discuri de ambreiaj din dural. Pistoane mai usoare, biele mai usoare, supape si arcuri de supape din titan." Total in asentimentul lui. daca reusesti sa elimini din frecari automat ai cotele maxime date de producator. Prin frecare se pierde foarte multa putere pana la roata. asta este si motivul care unii producatori dau puterea masurata la arbore . de la arbore pana la roata prin frecarea pieselor se pierde putere. Modificarea pieselor fixe si mobile, a angrenajelor din interiorul motorului sunt deja pentru campionatele mari, unde se investesc multi bani. Pentru unul de rand sa aduca modificarile astea la motor si sa o dea pe strada este deja prea mult ( asta daca nu o face de dragul lui). Eu ceea ce doream sa aflu peste cunostiintele mele sunt acele up-uri aduse la motor fara sa fie desfacut din toate maruntaiele lui. mai mult adaugari gen power c, harta.........si putinele modificari accesibile evacuari, egr, radiatoare marite, coborarea pornirii electroventilatorului .... Inca ma macina o intrebare maxima referitor la spusele unei persoane de aici. Sustine ca inlocuirea uleiului (de o calitatea mai buna) duce automat la castigarea a 3-6 caluti. Eu as sustine asta canm in felul urmator conform cartilor de specialitate. Un ulei prost ales sau de proasta calitate nu poate face decat sa reduca randamentul motorului. Revenirea la un ulei bun dupa inlocuire nu face decat sa duca motorul spre un randament maxim asa cum a fost el creeat si sub nicio forma la o crestere a puterii motorului. Ce parerea aveti de asta? Editat Februarie 22, 2012 de Florin -v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raduprint01 Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 initiatorul avea ceva in cap si ne spune pe rand era vorba de modificari pentru putere, eu zic ca se incadreaza n-am auzit pana acum de nici o limita da, logic ar fi sa vorbim de motoare fiabile, care sa tina la naveta si la orice altceva il mai punem noi sa facem da ce zice cesar is modificari care se pot face si se fac, nu-s chiar rocket science (bine, poate unele is ceva mai grele si altele mai scumpe, da tot se pot face). In plus, iti faci asemenea modificari la motor doar daca mergi la curse, sau ai pitici pe creier, altfel in general te rezumi la o evacuare si un PC "Amicul Cesar mai zice ca un lant prea tensionat are o scadere foarte mare de randament. Deci grija la reglajul transmisiei finale daca nu vreti mai putina putere" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Februarie 22, 2012 Autor Share Postat Februarie 22, 2012 initiatorul avea ceva in cap si ne spune pe rand era vorba de modificari pentru putere, eu zic ca se incadreaza n-am auzit pana acum de nici o limita le incadram pe toate pana la urma! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 Inlocuirea uleiului cu unul mai subtire aduce cativa cai in plus pe dyno, datorita scaderii frictiunii hidrodinamice. Valabil in special la motoare de mare cilindree si 300+ HP. De aici si tendinta de pe piata auto de a recomanda pentru modelele recente uleiuri eco, cat mai subtiri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Februarie 22, 2012 Autor Share Postat Februarie 22, 2012 Inlocuirea uleiului cu unul mai subtire aduce cativa cai in plus pe dyno, datorita scaderii frictiunii hidrodinamice. Valabil in special la motoare de mare cilindree si 300+ HP. De aici si tendinta de pe piata auto de a recomanda pentru modelele recente uleiuri eco, cat mai subtiri. pai in cazul nostru 600-1000 cm respectiv 120-180hp crezi ca este valabil? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 pai in cazul nostru 600-1000 cm respectiv 120-180hp crezi ca este valabil? Nu este o crestere reala de putere, insa daca testezi pe dyno o motocicleta cu ulei 15W50 si apoi aceeasi motocicleta cu 5W40 o sa obtii o diferenta de cativa caluti. Sa nu fie GS500 sau ceva asemanator... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
@llex Postat Februarie 23, 2012 Share Postat Februarie 23, 2012 Referitor la evacuare din cate am auzit au un rol important si sesizabil serpisorii(galeriile) sa fie din inox impreuna cu o finala sport. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 23, 2012 Share Postat Februarie 23, 2012 (editat) Referitor la evacuare din cate am auzit au un rol important si sesizabil serpisorii(galeriile) sa fie din inox impreuna cu o finala sport. Traseul,materialul,sectiunea galeriei,sudura si finisarile,greutate,factor de dilatare,temperatura de intrare si iesire,frecventa sonora,toate cate putin aduc avantaje intro evacuare performanta. Mari producatori de evacuari performante au bugete foarte mari de cercetare si evoluare a evacuarilor pentru a deveni din ce in ce mai performante. Cand prin "96" parca,Akrapovic a inventat forma turtita a curbelor de la galerii(hydroforming technology),am zis ca astia sunt nebuni! Cum sa fie curgerea mai fina prin o sectiune ovala fata de una rotunda ? Si au demonstrat! pe curbele cu sectiune rotunda se produc anumite turbulente care diminueaza scurgerea gazelor. La fel si frecventa de sunet purtatoare de gaze... Editat Februarie 23, 2012 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.