Sari la conținut

sa invatam din pataniile altora


gabriell
 Share

Postări Recomandate

Si ca sa fie cu folos propun accidentul "din vina mea". Va rog, mai ales incepatorii, sa cititi si sa intelegeti:

 

Intr-o zi ciudata ma dadeam cu un vtr prin Timisoara.

Dupa un sens giratoriu, in care am lasat ditamai tirul sa isi aleaga banda ( a ales banda a doua ((langa ax)), am incercat sa-l depasesc pe dreapta ... El mi-a tras brusc in fata si "m-a enervat" asa ca am stabilit ca trebuie depasit...

Proasta idee...

Dupa ce am iesit din spatele remorcii am aflat ca motivul "sicanarii" era un amarat care (vroia/ avea voie) sa vireze stanga (si probabil a pus semnal tarziu/ deloc).

I-am rupt poponeata !!!

 

Detalii la cerere :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu uita ca acel cap tractor cu remorca .... ia-o ca pe o regula .... va face dreapta de pe banda a doua intotdeauna si nu ai ce cauta in dreapta lui .... la fel si cu stanga, mai rar dar mai gasesti ... risti sa fi strivit de spatele remorcii

 

Cum am mai zis, cascati ochii .. chiar daca nu semnalizeaza ca e prost sau nu ai vazut tu, indiferent care ar fi motivul, evita sa stai in dreapta/stanga lor la intersectii sau lasa-i pe ei sa faca primii manevrele daca tu nu poti fi primul

 

 

Soferulului ala, care nu se uita in oglinda dreapta cand face dreapta, .... Ii urez sa dea peste FIU-su/ MAICA-sa si sa se lase de soferie ... Sau sa se apuce de supt aia ... (stii tu )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te superi degeaba.

tir-ul cand vireaza si capul tractor are alt unghi fata de semiremorca, ala nu mai vede ce este aproape de semiremorca. unghiul lui se departeaza pe masura ce vireaza tot mai strans. e de bun simt. tu cand virezi cu ghidonul in loc, mai vezi in spatele tau? - daca ai oglinizle pe ghidon nu.

te inteleg ca esti suparat, dar nu ai dreptate. acu daca esti suparat pe ala din fata tir-ului, acolo probabil ca ai dreptate, dar nu prea am inteles ce ai zis ca facea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era undeva pe youtube un fel de reportaj facut de englezi referitor la cum vede un sofer de TIR in jurul capului tractor si care ar fi pozitia optima de pozitionare pentru a fi vazut de soferul TIR-ului.

 

Aici este o filmare excelenta referitoare la vizibilitatea unui sofer de TIR. In loc de bicicleta se poate imagina o motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ca sa fie cu folos propun accidentul "din vina mea". Va rog, mai ales incepatorii, sa cititi si sa intelegeti:

 

Intr-o zi ciudata ma dadeam cu un vtr prin Timisoara.

Dupa un sens giratoriu, in care am lasat ditamai tirul sa isi aleaga banda ( a ales banda a doua ((langa ax)), am incercat sa-l depasesc pe dreapta ... El mi-a tras brusc in fata si "m-a enervat" asa ca am stabilit ca trebuie depasit...

Proasta idee...

Dupa ce am iesit din spatele remorcii am aflat ca motivul "sicanarii" era un amarat care (vroia/ avea voie) sa vireze stanga (si probabil a pus semnal tarziu/ deloc).

I-am rupt poponeata !!!

 

Detalii la cerere :)

 

In mod sigur este vorba de zone fara vizibilitate din jurul capului tractor, mai ales pe partea opusa volanului dupa cum se vede aici

http://www.youtube.com/watch?v=wzL0Kyk4m-8

Dar eu nu as disculpa acel sofer de tir complet, e treaba de numaratoare, te uiti in oglizi si sti ce vezi, si daca ceva nu mai apare nicaieri atunci te opresti din ce manevrea voiai sa faci, incetinesti sa vezi unde sunt cei pe care nu ii mai vezi (si aici e nevoie sa vezi inclusiv cei ce fac dreapta din scurt si practic parasesc drumul tau dar tui ai impresia ca sunt inca langa tine.)

 

Cert e ca in oras, un tir se conduce foarte greu, mai ales in trafic aglomerat, iar pe un drum lejer si in rulare acele unghiuri moarte sunt factori atenuanti dar nu sunt neaparat o scuza ca nu stie ce e in spatele lui (aveai viteza? ca poate nu te-a vazut deloc).

 

E greu sa sti tot ce misca pe drum pe o raza de niste zeci de metri in jurul tau, dar n-a zis nimeni ca e usor sa faci slalom prin oras cu tirul. Eu nu sunt sofer de tir, dar am condus autocamion cu remorca prin oras.

Editat de Asi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar fi trebuit sa bolduiesc "pe partea opusa volanului", oricum TfL (Transport for London) se implica foarte mult in educarea soferilor, atata ca sunt englezi si trebuie sa ne adaptam viziunea volanului pe dreapta si circulatului pe stanga.

 

Mai sunt unele faze in trafic cand te opresti la semafor dar te opresti la un unghi spre dreapta (rau) sau spre stanga (mai putin rau dar tot nu e bine).

Prin dinamica traficului din bucuresti in dreptul unui semafor rosu, se lipesc toti in triunghiul format de remorca si camion si n-am loc sa plec nici un centimetru fara sa stiu sigur ca nu agat pe nimeni (mai ales pe partea dreapta).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu circul foarte mult cu bicicleta, si autoturismul, ocazional cu autocamion si mai rar autobuz. Cu motocicleta nu prea circul pentru ca nu am (inca), dar am avut* un minsk cu niste ani in urma.

 

Regula de aur este ca daca tu nu vezi soferul in oglinda lui, nici el nu te vede pe tine.

 

*era al unui vecin pe la vreo 70 de ani care nu mai circula cu el si l-am intrebat daca il imprumuta sa ma ocup de el si a fost de acord, dar cand n-am mai stat in aceeasi zona am returnat motocicleta vecinului. Acum nu stiu ce s-a intamplat cu motorul, iar pe fostul vecin nu-l mai pot intreba.

Editat de Asi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...