Sari la conținut

Opinii anvelope DUNLOP


yo4hgx
 Share

Postări Recomandate

Nu am reusit sa gasesc o sectiune tocmai potrivita pentru ceea ce ma intereseaza (poate cu ocazia asta se creeaza o sectiune dedicata anvelopelor) si anume opinii, chiar si pur subiective atat timp cat sunt sustinute cu argumente cat de cat pertinente, despre anvelopele DUNLOP Sportmax SportSmart (sau Qualifier 2 cum mai sunt denumite prin USA) si Sportmax Qualifier II.

 

 

 

Sunt constient ca intre cele doua modele trebuie sa existe oarece diferente de performanta, chiar si numai pentru a justifica diferenta de pret (Qualifier II - 240 Euro – SportSmart - 330 Euro pentru 120/70/17 si 180/55/17) insa eram curios daca acestea se regasesc si in practica, in special in conditii de strada si care ar avea cel mai bun raport pret/calitate (longevitate), cu alte cuvinte daca diferenta de pret este justificata cu adevarat.

 

 

 

In brosura de pe saitul oficial am gasit urmatoarele descrieri:

 

 

 

SportSmart

 

– Road, track, touring – performanta ce imbina toate necesitatile fiecarei categorii

 

– NTEC – tehnologie ce permite scaderea presiunii (pentru pista) fara ca aceasta sa afecteze performantele mecanice

 

– Constructie fata-spate derivata din tipul de ultra-succes D211GP (race)

 

– Multi-tread (compozitie mixta) fata- spate, pentru combinatia longevitate-aderenta

 

 

 

Qualifier II

 

- Directional tread – optimizeaza distribuirea presiunii pentru a permite performanta si uzura redusa

 

- Multi-tread (compozitie mixta)

 

- Profil optimizat pentru o pata de contact mai consistenta si minimaliza schimbarile de geometrie pe curbe

 

- Greutate scazuta care livreaza un bun dar progresiv feeback

 

- JLB (jointless belt) – carcasa “fara sfarsit” ce asigura o superba manevrabilitate la viteze foarte mari dar si amortizare a socurilor

 

 

 

Dupa cum se observa descrierile sunt mai mult comerciale, diiferentele principale fiind:

 

- NTEC - SportSmart reclama permiterea scaderii presiunii la valorile de pista fara afectarea performantelor mecanice, prin asta eu presupunand ca nu se vor supra-incalzi, pierde aderenta si deforma mecanic.

 

- MT– Qualifier II nu mentioneaza in mod specific MT si pe fata, am citit pe net opinii conform carora acesta ar fi “single-compound”

 

 

 

 

 

Diferenta de pret de aproximativ 90E nu reprezinta o suma cu adevarat importanta insa eram curios daca cineva care a folosit ambele tipuri a simtit practic vreo diferenta si in performanta.

 

 

 

Multumesc!

 

2012_Sportmax_flyer_EUEN_tcm386-116966.pdf

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mare diferentele ar fi ca Sportsmart sunt orientate mai mult spre Touring si performante bune in general iar Qualifier 2 sunt orientate catre aderanta mare si sportivitate, unghiuri mari de inclinatie, incalzire rapida etc. Acum depinde si ptr ce vrei sa le folosesti, ptr ca sunt multe alte cauciucuri bune si la alti producatori nu numai la Dunlop...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mare diferentele ar fi ca Sportsmart sunt orientate mai mult spre Touring si performante bune in general iar Qualifier 2 sunt orientate catre aderanta mare si sportivitate, unghiuri mari de inclinatie, incalzire rapida etc. Acum depinde si ptr ce vrei sa le folosesti, ptr ca sunt multe alte cauciucuri bune si la alti producatori nu numai la Dunlop...

 

 

Din brosura comerciala eu am inteles exact pe invers, cum ca SportSmart ar fi destinate proponderent pistei (hyper-super sport "riders"), tehnologia NTEC subliniind acest aspect, permitand scaderea presiunii la valorile uzuale folosite pe pista fara ca aceasta sa afecteze temperatura si deformarea mecanica, un fel de anvelopa hibrida pista-strada iar Qualifier II ar fi o guma de strada cu veleitati sportive, incalizirea rapida fiind unul dintre atuurile principale dar care in conditii de pista ar duce la atingerea limitelor termice/mecanice mult mai rapid. Cred ca motivul confuziei este faptul ca uneori SportSmart mai sunt denumite si Q2 (sau Qualifier 2) si amestecate cu Qualifier II.

 

Stiu ca si alte firme au gume bune... anul asta sunt tentat insa sa testez DUNLOP (dupa MICHELIN PP/ROAD2 si BRIDGESTONE BT-016).

 

Nu am pretentii exagerate (nici de la mine nici de la motor... ambii fiind mai "ruginiti"), nu merg decat pe strada dar, cand conditiile o permit, imi place sa incerc sa folosesc toata latimea cauciucurilor... Problema este ca si longevitatea prezinta un factor de care sunt nevoit sa tin seama, de unde locuiesc eu pana ajung in cea mai apropiata zona mai "distractiva" fiind obligat sa parcurg multe sute de kilometri de plictiseala pe drumuri drepte.

 

Dunlop_Qualifier_2_notation_stpz.jpg

 

 

Multumesc pentru "grafic", insa asa cum am si mentionat dealtfel in primul post eu eram interesat mai degraba de opinii personale.

 

In plus, in copy-paste-ul tau modelul "SportSmart" nu este inclus...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Copy paste evident.

 

Evident... si eu folosesc "google".

 

Am citit cam tot ce e disponibil pe net referitor la subiect si intr'adevar comentariile lui "Bullet" mi s'au parut excelente...

 

Ah, am uitat ceva care, mie unul cel putin mi s'a parut iesit din comun: pentru prima data gasesc valori specifice referitoare la presiunea recomandata de un producator de anvelope, mentionand totodata explicit ca acestea contravin celor recomandate in mod uzual de catre producatorii de motociclete pentru strada.

 

Concret, pe autostrada sau pasaje de mare viteza (fara curbe) pentru SmartSport "spate" este recomandata coborarea presiunii la 2.5atm sau chiar mai mult, functie de greutatea/motorul motocicletei iar pentru pista sau rulaj super-sportiv pe drum virajat 2.1(F)/1.9®atm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am avut modelele astea 2, inca. In schimb am avut Qualifier normal ala vechi , apoi Qualifier RR si acum am GPRacer.

 

Din graficul de mai sus si din ce am citit, plus daca ne uitam pe gama acoperita de SportSmart se zice ca ar fi fostul Qualifier RR ca si compozitie dar cu carcasa NTEC si cu alt design.

Qualifier RR pe care l-am avut a fost un cauciuc foarte bun. Se incalzea repede dupa primele curbe in conditii de strada, tine bine si pe frana, un cauciuc de care am fost foarte multumit pe strada.

Qualifier normal, ala vechi nu a fost foarte rau, dar era clar sub RR-uri. Daca franam puternic intra in derapaj fata, la accelerari mai bruste pe temperaturi mai scazute imi fugea fundul . Pot sa zic un cauciuc mediu.

GPRacer foarte bun pentru circuit (pentru nivelul meu,evident!) dar acum pe strada imi da emotii, parca nu se incalzeste, la primele curbe mi-a fugit fundul, deja mi-a facut asta de mai multe ori si cred ca trebuie incalzit mai bine inainte de a te da la el.

 

Asa ca pentru mers mai sportiv pe strada eu cred ca urmatorul set de cauciucuri va fi SportSmart- m-am inteles foarte bine cu RR-urile si daca este urmasul lor e foarte bun.

 

 

P.S. Pe de alta parte am citit numai review-uri bune la Qualifier II, se pare ca l-au imbunatatit mult fata de vechiul Qualifier.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GPRacer foarte bun pentru circuit (pentru nivelul meu,evident!) dar acum pe strada imi da emotii, parca nu se incalzeste, la primele curbe mi-a fugit fundul, deja mi-a facut asta de mai multe ori si cred ca trebuie incalzit mai bine inainte de a te da la el.

 

 

Te referi la D211?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda... "out of my league"... variantele "pur-sange" de GP au nevoie de temperaturi mai ridicate ca sa'si dezvaluie calitatile si sunt mult mai limitate ca numar de cicluri de incalzire/racire si longevitate. In fine, stiu ca sunt mai multe variante ale aceluiasi tip, compozitii... etc., nu vreau insa sa alunecam de la subiectul principal.

 

Cred ca raman pe SmartSport... eram curios insa daca NTEC-ul ala chiar se simte, de fapt asta fiind si principalul motiv pentru care am deschis acest topic (camufland insa intentia pentru a nu influenta opiniile). Mi'aduc aminte ca odata am facut un experiment cu un P.Road (spate) caruia i'am scazut presiunea pana pe la 2.0-1.9 atm. Nu am reusit insa sa'mi dau seama daca aderenta a fost imbunatatita pe curbe stranse deoarece senzatia de "barca" mi'a taiat orice chef de experiente... si am renuntat imediat.

 

Daca insa NTEC-ul functioneaza potrivit reclamei, ar fi guma "ideala" pentru mine, as putea merge cu presiune mare pe drumurile drepte pana la munte dupa care sa o reduc pentru portiunile virajate... Ramane de vazut insa cat e mit si cat realitate!

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...