CazyRO Postat Mai 11, 2012 Share Postat Mai 11, 2012 E vorba de un carburator KEIHIN FCR MX39. Care din jiglere din poza 1 (carbul meu) este Pilot jet? Stiu doar ca cel din mijloc este jiglerul principal (main jet), iar cel marcat cu 65 mi se pare cam mare sa fie pilot jet avand in vedere ca manualul spune ca standard e 48. Sunt oarecum in ceata pt. ca in manual (poza 2) pilot jet este marcat ca fiind diferit fata de poza 3. Please help! poza 1 - carbul meu poza 2 - manual poza 3 - net Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 11, 2012 Share Postat Mai 11, 2012 Sursa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Mai 11, 2012 Autor Share Postat Mai 11, 2012 Sursa mi-e greu sa ma orientez in acea diagrama. totusi cred ca nu ai nimerit corect denumirea jiglerelor. pilot jet denumit de tine e de fapt fuel screw. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Mai 11, 2012 Share Postat Mai 11, 2012 slow jet e acelasi cu pilot jet! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Mai 11, 2012 Autor Share Postat Mai 11, 2012 slow jet e acelasi cu pilot jet! ok. mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Mai 11, 2012 Autor Share Postat Mai 11, 2012 slow jet e acelasi cu pilot jet! ok. mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 11, 2012 Share Postat Mai 11, 2012 (editat) slow jet e acelasi cu pilot jet! da, dar in poza sageata de la "pilot jet" indica spre surubul de amestec. jiclorul de ralanti e altul. nu stiu pe ce motor e carburatorul, dar poti folosi microfisele de pe cmsnl.com ca sa-l identifici. de exemplu: http://www.cmsnl.com/suzuki-dr-z400e-2000-2004-usa_model15931/partslist/89782.html#results daca e de pe DR-Z400, s-ar intelege ca e piesa care in poza e notata "starter jet". e bijbiila, asa ca nu lua de sigura treaba. Editat Mai 11, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Mai 11, 2012 Autor Share Postat Mai 11, 2012 E vorba de motorul meu, Yamaha WR450F, fabricatie 2003-2004, model 5TJ2, cu carburator Keihin FCR MX39. Ideea e ca amestecul e prea bogat pt. ca imi afuma bujia si toba si consuma cam mult. Pana acuma am schimbat siguranta la needle jet sau cuiul de dozaj, cred ca asa ii zice, din pozitia stas 4, una mai sus, adica 3, astfel am saracit putin amestecul in zona de acceleratie 1/4 - 1/2. Totusi, motorul porneste extrem de usor fara soc. Rece fiind se accelereaza foarte bine, fara balbaieli si rateuri chiar in primele secunde de la pornire si gazele evacuate miros prea tare a benzina. Asa ca logica ma duce cu gandul ca amestecul de relanti e prea bogat si de aceea doresc sa il saracesc putin verificand jiglerul de relanti adica pilot jet care e respunzator de zona de acceleratie 0-1/4. La stiul meu de mers, 85% tin acceleratia la 1/4, cu rafe de full gaz, eventual sprituri scurte pe ici colo. Momentan am urcat siguranta la needle jet la pozitia 3 si am setat fuel screw de la o tura jumate stas, la o tura si un sfert. cu toate astea porneste la primul buton fara soc, se accelereaza perfect si la rece si la cald, nu balbie, nu baseste, merge ceas pe toata plaja de turatie, trage foarte bine si nu da rateuri pe coborare chiar cu relantiul setat sub 1000 rpm. Doar ca obsesia mea este sa nu mai vad bujia si toba afumate, cel putin ma joc putin cu setarile pana gasesc perfectiunea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Mai 11, 2012 Share Postat Mai 11, 2012 (editat) in poza e gresit! slow jet-ul e tot pilot jet! nu ma refer la poza! starter jet-ul este jiglerul socului! incearca o dimesiune mai mica la slow jet! verifica si daca functioneaza senzorul TPS! la motocicletele astea am observat ca trebuie sa le dai gaz! daca mergi la ture mici bujia nu ajunge la temperatura de autocuratire! din fabrica unele vin cu setarile amestecului putin spre bogat. vezi de asemenea sa fie bujia calda ce o da manualul daca mergi in ture mici mai tot timpul! inca ceva! in manual este un 'chart'(catalog) ce da setarile in functie de altitudine, etc! normal in functie de catalogul acela poti alege main jet-ul si slow jet-ul! in functie de uzura motorului nu ar trebui sa fie cu o marime mai mare sau mai mica decat ce zice catalogul! daca normal slow jet-ul este 48, 65 este muuult prea mare! cumpara unul de 48 si vezi apoi cum merge! bafta! Editat Mai 11, 2012 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Mai 11, 2012 Autor Share Postat Mai 11, 2012 in poza e gresit! slow jet-ul e tot pilot jet! nu ma refer la poza! starter jet-ul este jiglerul socului! incearca o dimesiune mai mica la slow jet! verifica si daca functioneaza senzorul TPS! la motocicletele astea am observat ca trebuie sa le dai gaz! daca mergi la ture mici bujia nu ajunge la temperatura de autocuratire! din fabrica unele vin cu setarile amestecului putin spre bogat. vezi de asemenea sa fie bujia calda ce o da manualul daca mergi in ture mici mai tot timpul! Primele 3 poze sunt facute la vechea bujie CR8EK. Se vede clar cat de bogat e amestecul. Acu am montat una cu iridiu, CR8EIX. Deci sunt in standard cu bujia. inca ceva! in manual este un 'chart'(catalog) ce da setarile in functie de altitudine, etc! normal in functie de catalogul acela poti alege main jet-ul si slow jet-ul! in functie de uzura motorului nu ar trebui sa fie cu o marime mai mare sau mai mica decat ce zice catalogul! daca normal slow jet-ul este 48, 65 este muuult prea mare! cumpara unul de 48 si vezi apoi cum merge! bafta! Pai da, corect, dar esti sigur ca jiglerul din poza mea, notat cu 65 e slow jet sau pilot jet? As putea sa cumpar, mai multe si sa tot incerc, dar prefer sa cumpar din prima corect. Un jigler e 5 euro + transport si nu vreau sa fac o colectie de jiglere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Mai 11, 2012 Share Postat Mai 11, 2012 manualul tind sa cred ca este gresit! pilot jet-ul sau slow jet-ul (jiglor de mers incet) este langa surubul de ralanti (pilot screw)! adica poza 3 net este corecta! desfa jiglerul de langa surubul de ralanti si vezi ce scrie pe lateral! cel care zice in manual ca este pilot jet este de fapt starter jet-ul si acesta influenteaza doar cand este tras socul! IMHO! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 11, 2012 Share Postat Mai 11, 2012 ce inseamna ca-ti afuma bujia? ai mers 10-20-30 km la ture medii/mari, dupa care ai taiat aprinderea din buton si ai verificat-o? daca-l las sa mearga la ralanti si al meu afuma bujia, daca fac ca mai sus e ca-n carte, caramizie. problema ta se rezolva din surubul pilot, chiar daca nu crezi. ia da-l la minim si zi-mi, mai miros gazele de esapament a benzina? normal ca nu. teoretic suruburile se regleaza gasind pozitia la care turatia incepe sa scada si cea la care incepe sa creasca si setindu-le la mijlocul dintre cele doua pozitii. practic te iei oleaca si dupa sunet. deobicei motoarele sint setate sarac din fabrica din cauze de norme de noxe. singura sursa de uzura in carburator e acul de dozaj care se misca in tubul emulsor, dar la circuitul de ralanti nu e cazul. deci nu exista nici un motiv sa nu-l poti aduce la normal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Mai 11, 2012 Autor Share Postat Mai 11, 2012 ce inseamna ca-ti afuma bujia? ai mers 10-20-30 km la ture medii/mari, dupa care ai taiat aprinderea din buton si ai verificat-o? daca-l las sa mearga la ralanti si al meu afuma bujia, daca fac ca mai sus e ca-n carte, caramizie. problema ta se rezolva din surubul pilot, chiar daca nu crezi. ia da-l la minim si zi-mi, mai miros gazele de esapament a benzina? normal ca nu. teoretic suruburile se regleaza gasind pozitia la care turatia incepe sa scada si cea la care incepe sa creasca si setindu-le la mijlocul dintre cele doua pozitii. practic te iei oleaca si dupa sunet. deobicei motoarele sint setate sarac din fabrica din cauze de norme de noxe. singura sursa de uzura in carburator e acul de dozaj care se misca in tubul emulsor, dar la circuitul de ralanti nu e cazul. deci nu exista nici un motiv sa nu-l poti aduce la normal. Spui bine, dar e destul de dificil sa faci testul ca la carte cu acceleratia deschisa fix la un sfert, jumate si full pt. fiecare jigler in parte. Bujia era neagra dupa ce am mers cu ea la enduro si am folosit gazul in toate pozitile. M-am luat si dupa sunet, am facut test si in padure unde am sesizat diferenta mult mai repede. Acuma e setat 1 si un sfert dar tot prea bogat e, sunetul e bun, gazul e bun, putere are. Am mai facut un test, tot in traseu, am tras socul de cald si am accelerat cu el tras, culmea avea power destul. Deci e clar ca e prea bogat amestecul. Mai e o treaba. am insurubat pilot screw la maxim si motorul inca mergea, a scazut f putin relantiul, dar se accelera destul de ok. Din ce am citit, in cazul asta trebuie schimbat jiglerul pilot cu unul mai mic. Zic bine? Pun si niste poze cu needle jet si cuiul pontou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Mai 11, 2012 Share Postat Mai 11, 2012 daca faci 'idle drop' si motorul merge cel mai bine cu surubul pilot deschis mai putin de o tura e clar ca trebuie un slow jet mai mic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 12, 2012 Share Postat Mai 12, 2012 Pun si niste poze cu needle jet si cuiul pontou Iar incurci denumirile...ai pus poze cu jet needle (acul de dozaj)! Am corectat poza pe care am pus-o in primul post cu una corecta. Solutia este cea propusa de s@rpe, adica un pilot (sau slow jet daca vrei) jet mai mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Mai 12, 2012 Autor Share Postat Mai 12, 2012 ok. va multumesc. o sa schimb pilot jet cu unul mai mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Octombrie 9, 2015 Share Postat Octombrie 9, 2015 In sfarsit gasesc cate ceva despre acest model de carburator destul de sensibil. Va rog sa ma ajutati cu solutionarea problemei de pornire si relantiu la un WR 250 F din 2002 cu carb. de 37 mm. Motorul a fost refacut complet (ambielaj, piston, distributie, rulmenti, supape, distante supape, garnituri). Problema este ca motorul nu porneste cu niciunu din socuri actionate, parca nu exista, porneste doar cu sprituri dar trebuie repetata operatiunea deoarece motorul este rece. Daca reusesc sa-l pornesc actionez socul de rece si motorul se tureaza parca totul ar fi ok, numai ca dupa ce inchid socul nu exista relantiu aproape deloc. Reglez relantiul dar nu prea reactioneaza, turatia revine destul de greu dupa care tot se opreste. Incerc din nou dar fara sprituri nu porneste. I-am pus bujie cu irirdiu, am mutat cuiul de pe pozitia 2 pa 4, reglaj cui de dozaj la 2 ture, desfacut si curatat carburator vizual nici o problema (pistonasul/siberul nu este crapat doar ca are ceva uzura). In ture motorul merge destul de bine dar asa nu se poate folosi. Astept sugestii ce sa fac sa-l fac sa functioneze normal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sbk750 Postat Iulie 8, 2018 Share Postat Iulie 8, 2018 uite aici o problema parese foarte des intalnita , persoana din clip pare ca are o colectie decarburatoare keihin , toate cu aceeasi problema , desii rezolvarea problemei mii se pare carpeala , atata timp cat tine e buna si asa, atasez 2 clipuri ca sa intelegeti unde intervine problema si cum au rezolvat 2 persoane problema in 2 feluri diferite . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.