o_OwNz Postat Mai 12, 2012 Share Postat Mai 12, 2012 (editat) Salut, am si eu o problema 1. cand iau mainile de pe ghidon incepe sa intre in vobraj (dar nu mereu) si imi vobreaza si roata spate(cel putin asa spune cine a fost in spatele meu si a vazut eu nu simt) odata cu fata e normal? 2.Am franele prea stranse sau nu stiu cum sa explic franeaza mereu ating placutele discul chiar daca nu apas pedala/maneta ( si pe fata face la fel) daca dau sa rotesc roata imediat se opreste ce pot sa fac sa rezolv problema? sau problemele* Multumesc. Editat Mai 12, 2012 de Nate4u Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
..:::ZAR:::... Postat Mai 12, 2012 Share Postat Mai 12, 2012 1. Se numeste VOBLAJ nu VOBRAJ! Cand tu tii mainile pe ghidon acesta mentine linia dreapta - iar roata spate tot cauta sa se alinieze dupa cea din fata (facand stanga dreapta)! Daca iei mainile de pe ghidon roata fata pierde orice control... spatele devine roata directoare (fiind totodata roata propulsoare) si roata fata incearca sa se alinieze dupa cea din spate! Du-ti ambele roti la echilibrat (presupun ca ai schimbat sau au fost schimbate anvelopele fara sa fie echilibrate)! Fa corect alinierea rotii spate dupa insemnele de pe bascula! 2. Curata etrierii... consulta un mecanic - nu stiu sa-ti dau sfaturi la acest capitol! Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Mai 12, 2012 Share Postat Mai 12, 2012 sa pot sa iti fie pistonashele din etrier "sticky" si nu au acel feedback de mica mica retragere de pe disc..trebe cercetata treaba si vazut... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
o_OwNz Postat Mai 12, 2012 Autor Share Postat Mai 12, 2012 1. Se numeste VOBLAJ nu VOBRAJ! Cand tu tii mainile pe ghidon acesta mentine linia dreapta - iar roata spate tot cauta sa se alinieze dupa cea din fata (facand stanga dreapta)! Daca iei mainile de pe ghidon roata fata pierde orice control... spatele devine roata directoare (fiind totodata roata propulsoare) si roata fata incearca sa se alinieze dupa cea din spate! Du-ti ambele roti la echilibrat (presupun ca ai schimbat sau au fost schimbate anvelopele fara sa fie echilibrate)! Fa corect alinierea rotii spate dupa insemnele de pe bascula! 2. Curata etrierii... consulta un mecanic - nu stiu sa-ti dau sfaturi la acest capitol! Bafta! nu am schimbat anvelopele sau echilibrat roata , motocicleta are doar 10000 km asa e din fabrica gumele sunt stock Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
troglod Postat Mai 12, 2012 Share Postat Mai 12, 2012 Salut, am si eu o problema 1. cand iau mainile de pe ghidon incepe sa intre in vobraj (dar nu mereu) si imi vobreaza si roata spate(cel putin asa spune cine a fost in spatele meu si a vazut eu nu simt) odata cu fata e normal? 2.Am franele prea stranse sau nu stiu cum sa explic franeaza mereu ating placutele discul chiar daca nu apas pedala/maneta ( si pe fata face la fel) daca dau sa rotesc roata imediat se opreste ce pot sa fac sa rezolv problema? sau problemele* Multumesc. Rulmenti jug, poate si rulmenti roata fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 12, 2012 Share Postat Mai 12, 2012 (editat) de ceva vreme am si eu o problema similara. am remarcat ca in frina de motor simt o vaga pulsatie in ghidon. am verificat luind miinile de pe ghidon si oscileaza slab spre mediu. voblaj vine de la "wobble": a (se) clătina; a ezita mai exista un fenomen diferit, numit "weave": a (se) țese; a (se) împleti; a compune deci ceva gen a croseta, o miscare oscilanta in jurul unei axe vericale a intregii motociclete. ceea ce vede cel din spate NU e voblaj ci "weave" (nu stiu corespondentul in romana). cautind pe net despre problema mea am aflat un lucru interesant, anume ca anvelopele Continental Road Attack sint renumite pt. generarea voblajului. ghici de cauciucuri am eu pe fata. inainte am avut Michelit Pilot Road si nu am simtit vreodata problema. din ce-am citit (in carti, nu pe forumuri sau discutii cu specialisti de circiuma), voblajul e o instabilitate inerenta motocicletei si poate fi doar atenuat, in nici un caz eliminat de la sursa. in atenuarea acestuia au rol cauciucurile, preincarcarea rulmentilor de jug, chiar si tensiunea cablurilor de ambreiaj, acceleratie etc si poate cel mai important miinile tale. nu o sa fac ca altii, adica sa pretind ca stiu cu certitudine cauza, dar iti recomand sa verifici: - ai schimbat recent cauciucurile? - presiunea in cauciucuri - ai cauciucurile uzate excesiv? - poate au fost montate prost? (ai joc radial) - ai alterat cumva geometria motocicletei (ridicat/coborit fata spate, schimbat amortizoare)? - jocuri in toti rulmentii si in cuzinetii amortizorului fata? si in principal in rulmentii jugului a, am uitat. a aparut de-odata? ia-le pe rind si e imposibil sa nu-i dai de cap. Editat Mai 12, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Mai 12, 2012 Share Postat Mai 12, 2012 Rulmentii sunt ok? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
o_OwNz Postat Mai 12, 2012 Autor Share Postat Mai 12, 2012 de ceva vreme am si eu o problema similara. am remarcat ca in frina de motor simt o vaga pulsatie in ghidon. am verificat luind miinile de pe ghidon si oscileaza slab spre mediu. voblaj vine de la "wobble": a (se) clătina; a ezita mai exista un fenomen diferit, numit "weave": a (se) țese; a (se) împleti; a compune deci ceva gen a croseta, o miscare oscilanta in jurul unei axe vericale a intregii motociclete. ceea ce vede cel din spate NU e voblaj ci "weave" (nu stiu corespondentul in romana). cautind pe net despre problema mea am aflat un lucru interesant, anume ca anvelopele Continental Road Attack sint renumite pt. generarea voblajului. ghici de cauciucuri am eu pe fata. inainte am avut Michelit Pilot Road si nu am simtit vreodata problema. din ce-am citit (in carti, nu pe forumuri sau discutii cu specialisti de circiuma), voblajul e o instabilitate inerenta motocicletei si poate fi doar atenuat, in nici un caz eliminat de la sursa. in atenuarea acestuia au rol cauciucurile, preincarcarea rulmentilor de jug, chiar si tensiunea cablurilor de ambreiaj, acceleratie etc si poate cel mai important miinile tale. nu o sa fac ca altii, adica sa pretind ca stiu cu certitudine cauza, dar iti recomand sa verifici: - ai schimbat recent cauciucurile? - presiunea in cauciucuri - ai cauciucurile uzate excesiv? - poate au fost montate prost? (ai joc radial) - ai alterat cumva geometria motocicletei (ridicat/coborit fata spate, schimbat amortizoare)? - jocuri in toti rulmentii si in cuzinetii amortizorului fata? si in principal in rulmentii jugului a, am uitat. a aparut de-odata? ia-le pe rind si e imposibil sa nu-i dai de cap. am schimbat doar semeringurile in rest nimic. tot e stock gumele sunt ok ( inca le am pe cele din fabrica) cateodata simt ghidonul ca si cum ar pocni (ceva de genul cand pocneste un os) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 12, 2012 Share Postat Mai 12, 2012 rulmenti. nu o sa fac ca altii, adica sa pretind ca stiu cu certitudine cauza cum ziceam, fereste-te de oracolul* de forum _____________ * oracolul de forum e unul care stie sigur tot, indiferent daca i-ai dat sau nu toate datele despre problema ta am schimbat doar semeringurile in rest nimic. tot e stock gumele sunt ok ( inca le am pe cele din fabrica) cateodata simt ghidonul ca si cum ar pocni (ceva de genul cand pocneste un os) stiu la ce te referi. am avut si eu problema, o are si un vecin cu CBR. cel mai probabil e de la rulmentii de jug dar nu e sigur 100%. revin cu detalii, gotta go. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
o_OwNz Postat Mai 12, 2012 Autor Share Postat Mai 12, 2012 cum ziceam, fereste-te de oracolul* de forum _____________ * oracolul de forum e unul care stie sigur tot, indiferent daca i-ai dat sau nu toate datele despre problema ta stiu la ce te referi. am avut si eu problema, o are si un vecin cu CBR. cel mai probabil e de la rulmentii de jug dar nu e sigur 100%. revin cu detalii, gotta go. multumesc pentru info o sa ma duc la un mecanic luni, bafta:) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 12, 2012 Share Postat Mai 12, 2012 (editat) ce crezi tu ca-i mai inutil, moldoveanu care-si da cu parerea fara sa cunoasca nimic sau oracolul de forum? nu mai bine te duci frumusel pe topicul de uns lantu'? ca acolo ai esperientze maxime. cel mai intutil e bucuresteanul*-oracol ________________________ * statistic, toti "bucurestenii" care se leaga de moldoveni sint niste terminati de prin diverse sate ale tarii, mutati in Bucuresti, ca sa cistige si ei 400 de RON pe luna. ia zi, din ce sat esti? am mai vazut eu niste "bucuresteni" tuciurii prin gara de Nord. pariu ca sint bucuresteni din ultimele 10 generatii Editat Mai 12, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Mai 12, 2012 Share Postat Mai 12, 2012 multumesc pentru info o sa ma duc la un mecanic luni, bafta:) Pocniturile de care spui .. sunt in jugul superior in dreptul surubului ??? Mai ales la franare se aude acel sunet ? poc poc poc prrr... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
o_OwNz Postat Mai 12, 2012 Autor Share Postat Mai 12, 2012 (editat) Pocniturile de care spui .. sunt in jugul superior in dreptul surubului ??? Mai ales la franare se aude acel sunet ? poc poc poc prrr... pocnitura o simt in furca nu stiu exact de unde vine ca rar pocneste , cand ies din curba mai mult sau cand merg pe pietris .. si cu franarea nu are legatura cu pocnitul sau voblajul ( cred ) o fi ceva strans acolo prea tare de strange discul sau trebuie aerisit ceva Editat Mai 12, 2012 de Nate4u Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Mai 12, 2012 Share Postat Mai 12, 2012 Mmm ... eu intrebam de pocnituri nu de voblaj. Daca pocniturile vin de la rulmentii conici ai jugurilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
o_OwNz Postat Mai 12, 2012 Autor Share Postat Mai 12, 2012 daca sunt rulmentii trebuie schimbati sau se pot curata sau ceva de genul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Mai 12, 2012 Share Postat Mai 12, 2012 Depinde .. dar nu stiu daca aia e problema ta ... Cu topicul tau am intrebat si eu ... In general la ponituri .. se da jugul superior jos .. si se strang rulmentii ... si scapi. Acum depinde. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JustMe_DF Postat Mai 13, 2012 Share Postat Mai 13, 2012 neaparat verifica, mergi la service, altfel nu e bine in viitor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 13, 2012 Share Postat Mai 13, 2012 daca sunt rulmentii trebuie schimbati sau se pot curata sau ceva de genul? rulmentii de jug se schimba! la fel si altii care se strica. nu ai cum sa i cureti (cand se strica se distruge stratul dur din exteriorul rolelor,sau "calea de rulare") Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.