Sari la conținut

Vobraj, Franare


Postări Recomandate

Salut, am si eu o problema 1. cand iau mainile de pe ghidon incepe sa intre in vobraj (dar nu mereu) si imi vobreaza si roata spate(cel putin asa spune cine a fost in spatele meu si a vazut eu nu simt) odata cu fata e normal?

2.Am franele prea stranse sau nu stiu cum sa explic franeaza mereu ating placutele discul chiar daca nu apas pedala/maneta ( si pe fata face la fel) daca dau sa rotesc roata imediat se opreste ce pot sa fac sa rezolv problema? sau problemele* Multumesc.

Editat de Nate4u
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Se numeste VOBLAJ nu VOBRAJ! Cand tu tii mainile pe ghidon acesta mentine linia dreapta - iar roata spate tot cauta sa se alinieze dupa cea din fata (facand stanga dreapta)! Daca iei mainile de pe ghidon roata fata pierde orice control... spatele devine roata directoare (fiind totodata roata propulsoare) si roata fata incearca sa se alinieze dupa cea din spate!

Du-ti ambele roti la echilibrat (presupun ca ai schimbat sau au fost schimbate anvelopele fara sa fie echilibrate)! Fa corect alinierea rotii spate dupa insemnele de pe bascula!

2. Curata etrierii... consulta un mecanic - nu stiu sa-ti dau sfaturi la acest capitol!

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa pot sa iti fie pistonashele din etrier "sticky" si nu au acel feedback de mica mica retragere de pe disc..trebe cercetata treaba si vazut...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Se numeste VOBLAJ nu VOBRAJ! Cand tu tii mainile pe ghidon acesta mentine linia dreapta - iar roata spate tot cauta sa se alinieze dupa cea din fata (facand stanga dreapta)! Daca iei mainile de pe ghidon roata fata pierde orice control... spatele devine roata directoare (fiind totodata roata propulsoare) si roata fata incearca sa se alinieze dupa cea din spate!

Du-ti ambele roti la echilibrat (presupun ca ai schimbat sau au fost schimbate anvelopele fara sa fie echilibrate)! Fa corect alinierea rotii spate dupa insemnele de pe bascula!

2. Curata etrierii... consulta un mecanic - nu stiu sa-ti dau sfaturi la acest capitol!

Bafta!

nu am schimbat anvelopele sau echilibrat roata , motocicleta are doar 10000 km asa e din fabrica gumele sunt stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, am si eu o problema 1. cand iau mainile de pe ghidon incepe sa intre in vobraj (dar nu mereu) si imi vobreaza si roata spate(cel putin asa spune cine a fost in spatele meu si a vazut eu nu simt) odata cu fata e normal?

2.Am franele prea stranse sau nu stiu cum sa explic franeaza mereu ating placutele discul chiar daca nu apas pedala/maneta ( si pe fata face la fel) daca dau sa rotesc roata imediat se opreste ce pot sa fac sa rezolv problema? sau problemele* Multumesc.

 

Rulmenti jug, poate si rulmenti roata fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ceva vreme am si eu o problema similara. am remarcat ca in frina de motor simt o vaga pulsatie in ghidon. am verificat luind miinile de pe ghidon si oscileaza slab spre mediu.

 

voblaj vine de la "wobble": a (se) clătina; a ezita

 

mai exista un fenomen diferit, numit "weave": a (se) țese; a (se) împleti; a compune

 

deci ceva gen a croseta, o miscare oscilanta in jurul unei axe vericale a intregii motociclete.

 

ceea ce vede cel din spate NU e voblaj ci "weave" (nu stiu corespondentul in romana).

 

 

cautind pe net despre problema mea am aflat un lucru interesant, anume ca anvelopele Continental Road Attack sint renumite pt. generarea voblajului. ghici de cauciucuri am eu pe fata. inainte am avut Michelit Pilot Road si nu am simtit vreodata problema.

 

din ce-am citit (in carti, nu pe forumuri sau discutii cu specialisti de circiuma), voblajul e o instabilitate inerenta motocicletei si poate fi doar atenuat, in nici un caz eliminat de la sursa. in atenuarea acestuia au rol cauciucurile, preincarcarea rulmentilor de jug, chiar si tensiunea cablurilor de ambreiaj, acceleratie etc si poate cel mai important miinile tale.

 

nu o sa fac ca altii, adica sa pretind ca stiu cu certitudine cauza, dar iti recomand sa verifici:

- ai schimbat recent cauciucurile?

- presiunea in cauciucuri

- ai cauciucurile uzate excesiv?

- poate au fost montate prost? (ai joc radial)

- ai alterat cumva geometria motocicletei (ridicat/coborit fata spate, schimbat amortizoare)?

- jocuri in toti rulmentii si in cuzinetii amortizorului fata? si in principal in rulmentii jugului

 

 

a, am uitat. a aparut de-odata?

 

 

ia-le pe rind si e imposibil sa nu-i dai de cap.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ceva vreme am si eu o problema similara. am remarcat ca in frina de motor simt o vaga pulsatie in ghidon. am verificat luind miinile de pe ghidon si oscileaza slab spre mediu.

 

voblaj vine de la "wobble": a (se) clătina; a ezita

 

mai exista un fenomen diferit, numit "weave": a (se) țese; a (se) împleti; a compune

 

deci ceva gen a croseta, o miscare oscilanta in jurul unei axe vericale a intregii motociclete.

 

ceea ce vede cel din spate NU e voblaj ci "weave" (nu stiu corespondentul in romana).

 

 

cautind pe net despre problema mea am aflat un lucru interesant, anume ca anvelopele Continental Road Attack sint renumite pt. generarea voblajului. ghici de cauciucuri am eu pe fata. inainte am avut Michelit Pilot Road si nu am simtit vreodata problema.

 

din ce-am citit (in carti, nu pe forumuri sau discutii cu specialisti de circiuma), voblajul e o instabilitate inerenta motocicletei si poate fi doar atenuat, in nici un caz eliminat de la sursa. in atenuarea acestuia au rol cauciucurile, preincarcarea rulmentilor de jug, chiar si tensiunea cablurilor de ambreiaj, acceleratie etc si poate cel mai important miinile tale.

 

nu o sa fac ca altii, adica sa pretind ca stiu cu certitudine cauza, dar iti recomand sa verifici:

- ai schimbat recent cauciucurile?

- presiunea in cauciucuri

- ai cauciucurile uzate excesiv?

- poate au fost montate prost? (ai joc radial)

- ai alterat cumva geometria motocicletei (ridicat/coborit fata spate, schimbat amortizoare)?

- jocuri in toti rulmentii si in cuzinetii amortizorului fata? si in principal in rulmentii jugului

 

 

a, am uitat. a aparut de-odata?

 

 

ia-le pe rind si e imposibil sa nu-i dai de cap.

am schimbat doar semeringurile in rest nimic. tot e stock gumele sunt ok ( inca le am pe cele din fabrica) cateodata simt ghidonul ca si cum ar pocni (ceva de genul cand pocneste un os)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rulmenti.

 

nu o sa fac ca altii, adica sa pretind ca stiu cu certitudine cauza

 

cum ziceam, fereste-te de oracolul* de forum :)

 

_____________

* oracolul de forum e unul care stie sigur tot, indiferent daca i-ai dat sau nu toate datele despre problema ta

 

am schimbat doar semeringurile in rest nimic. tot e stock gumele sunt ok ( inca le am pe cele din fabrica) cateodata simt ghidonul ca si cum ar pocni (ceva de genul cand pocneste un os)

stiu la ce te referi. am avut si eu problema, o are si un vecin cu CBR. cel mai probabil e de la rulmentii de jug dar nu e sigur 100%. revin cu detalii, gotta go.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum ziceam, fereste-te de oracolul* de forum :)

 

_____________

* oracolul de forum e unul care stie sigur tot, indiferent daca i-ai dat sau nu toate datele despre problema ta

 

 

stiu la ce te referi. am avut si eu problema, o are si un vecin cu CBR. cel mai probabil e de la rulmentii de jug dar nu e sigur 100%. revin cu detalii, gotta go.

multumesc pentru info o sa ma duc la un mecanic luni, bafta:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce crezi tu ca-i mai inutil, moldoveanu care-si da cu parerea fara sa cunoasca nimic sau oracolul de forum?

 

nu mai bine te duci frumusel pe topicul de uns lantu'? ca acolo ai esperientze maxime.

cel mai intutil e bucuresteanul*-oracol

 

________________________

 

* statistic, toti "bucurestenii" care se leaga de moldoveni sint niste terminati de prin diverse sate ale tarii, mutati in Bucuresti, ca sa cistige si ei 400 de RON pe luna. ia zi, din ce sat esti? am mai vazut eu niste "bucuresteni" tuciurii prin gara de Nord. pariu ca sint bucuresteni din ultimele 10 generatii :)

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc pentru info o sa ma duc la un mecanic luni, bafta:)

Pocniturile de care spui .. sunt in jugul superior in dreptul surubului ???

 

Mai ales la franare se aude acel sunet ? poc poc poc prrr...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pocniturile de care spui .. sunt in jugul superior in dreptul surubului ???

 

Mai ales la franare se aude acel sunet ? poc poc poc prrr...

pocnitura o simt in furca nu stiu exact de unde vine ca rar pocneste , cand ies din curba mai mult sau cand merg pe pietris .. si cu franarea nu are legatura cu pocnitul sau voblajul ( cred ) o fi ceva strans acolo prea tare de strange discul sau trebuie aerisit ceva

Editat de Nate4u
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde .. dar nu stiu daca aia e problema ta ...

 

Cu topicul tau am intrebat si eu ...

 

In general la ponituri .. se da jugul superior jos .. si se strang rulmentii ... si scapi.

 

Acum depinde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca sunt rulmentii trebuie schimbati sau se pot curata sau ceva de genul?

rulmentii de jug se schimba!

la fel si altii care se strica.

nu ai cum sa i cureti (cand se strica se distruge stratul dur din exteriorul rolelor,sau "calea de rulare")

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...