Sari la conținut

Pistoane?


Postări Recomandate

Neatza, baieti!(si fete)

 

:grinbandit:

 

Oem, turnate la presiune, forjate, acoperire ceramica, cu moly, mai usoare, mai grele, std bore, big bore, compresie normala, mai comprimate??? Cate sa fie??

 

Wiseco, Wossner, Ross, Prox, Athena, OEM...ie multe, dar ie la fel?

 

Avizati, va rog sa aruncati cu parerea!

 

Ma gandesc sa fac un mega overhaul la motorul de XR. :scratch: Daca tot il crap si il iau la comparatoare, micrometre, sublere si prisme...de ce sa nu schimb tot ce nu e in cote? (sau jumatatea cotelor) M-am hotarat sa il tin si sa il fac pentru mine :).

Daca nu imi convine starea pistonului...schimb! Daca este si cilindrul... No replacement for displacement! Poate un big bore si un piston de compresie :D.

 

 

Cu drag,

Dragos :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca poti si cilindrul te lasa sa ramai in cotele standard cu pistonu - mergi pe OEM - cea mai buna alegere raport calitate pret!

Daca vrei sa faci o alezare mai mare Wiseco sau Wossner s-ar putea sa fie cea mai buna optiune dar cine le aduce habar n-am :D

Un piston forjat va fi mult mai rezistent decat unul turnat! Fiecare piston aftermarket se alege din catalogul producatorului fiind destinat pt diferite setari - alezaj mare/compresie scazuta (pt aplicatii de supraalimentare turbo/compresor), alezaj standard/mare/compresie marita (pt a fii folosit in paralel cu o axa cu came cu deschidere mai mare a supapelor), (nu e cazu la tine o astfel de axa dar poate fii cazul un astfel de piston)! A nu se folosi rapoarte mai mari de compresie la motoarele racite pe aer sau pe ulei!

Poti insa sa folosesti un piston de compresie mai mare daca vrei ceva mai mult cuplu... dar subliniez e mai daunator pt motor racit pe aer/ulei... chiulasa va ceda mai rapid!

Editat de cs_05_hho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XR650R standard bore

 

AL BAKER'S XR'S ONLY / ROSS PISTON - 334 grams

 

 

HONDA OEM PISTONS - 348 grams

 

 

JE PISTONS - 404 grams

 

 

WISECO PISTONS - 404 grams

 

Calitate/pret-> OEM? Si acoperirea ceramica/moly?

 

 

p.s:

Editat de Achile
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu la XR esti pe monocilindru - si asa el din fabrica are o gramada de vibratii! Daca ii pui un piston mai greu sau mai usor ai distrus relatia de echilibru dintre piston, biela, arbore cotit si contragreutate!

Pistoanele cu invelis Moly (molibdem - sau mai pe romaneste Teflon) asigura un coeficient de frecare mult mai mic - nu stiu insa ce fel de tratamente primesc pistoanele originale de la Honda - banuiesc ca nu sunt turnate, taiate si nefinisate - au ei secretu lor!

Pistoanele din ceramica/cu invelis ceramic - au avantajul ca disipa foarte bine caldura - Yamaha FZR 600R 4jh are camasile pistoanelor din ceva ceramica aliata cu alte cele - asigura o racire foarte buna a motorului! Pe langa acest avantaj - sunt si foarte usoare - permit motorului sa se tureze mai usor - unii zic ca creaza mai putine vibratii - dar revin - odata ce pui un piston mai usor sau mai greu decat zice producatorul... nu e ceea ce trebuie!

Honda a folosit mai de multa vreme niste pistoane din ceramica in Formula 1!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu la XR esti pe monocilindru - si asa el din fabrica are o gramada de vibratii! Daca ii pui un piston mai greu sau mai usor ai distrus relatia de echilibru dintre piston, biela, arbore cotit si contragreutate!

Pistoanele cu invelis Moly (molibdem - sau mai pe romaneste Teflon) asigura un coeficient de frecare mult mai mic - nu stiu insa ce fel de tratamente primesc pistoanele originale de la Honda - banuiesc ca nu sunt turnate, taiate si nefinisate - au ei secretu lor!

Pistoanele din ceramica/cu invelis ceramic - au avantajul ca disipa foarte bine caldura - Yamaha FZR 600R 4jh are camasile pistoanelor din ceva ceramica aliata cu alte cele - asigura o racire foarte buna a motorului! Pe langa acest avantaj - sunt si foarte usoare - permit motorului sa se tureze mai usor - unii zic ca creaza mai putine vibratii - dar revin - odata ce pui un piston mai usor sau mai greu decat zice producatorul... nu e ceea ce trebuie!

Honda a folosit mai de multa vreme niste pistoane din ceramica in Formula 1!

 

 

Contrar credintei populare, XR650R NU vibreaza ca un mono. Vibratii mai mari aveam la un dr250s. Discutii de genu am avut cu un bun prieten, posesor de 2 in linie...pana a mers cu ea si s-a crucit. Motorul este extrem de bine echilibrat.

In fine, topicul l-am pornit pentru informatii generale. Eu o sa merg pe Un ross 11:1 de 670 cc daca o sa fie cazul. Am discutat cu cei de la Baja Designs si l-au recomandat cu mare caldura. M-am gandit ca or mai exista sau vor mai exista oameni cu aceeasi dilema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ti-am dat informatiile care le-am stiut la acest capitol! acum urmeaza sa ne spui cum se va simti motorul cu nou piston cu alezaj mai mare! :) bafta

 

 

Prin noiembrie e programata operatiunea. Vedem ce si cum. :)

Sper sa scap doar cu simeringuri de supapa si segmenti :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cert e ca dupa ce pui BB vreau sa ma dau cu fierul!!!

 

 

:P Te asteptam pe topic! Daca se pune BB si 11:1, trebuie schimbata si biela. O sa imi fac calculele si vedem ce iese. Cert este ca o sa traga cum n-am simtit-o niciodata. Deh, am luat-o SH in 2008. De umblat cu hotcams, valve oversize si altele nu ma bag. Micsoreaza f mult distanta dintre valva si piston, iar la o uzura a lantului de distributie... :makeout:

 

 

@andrei... Da, frate! Bland ca o pisicuta!! Tragi de gaz brusc si astepti. Molau motor! :crack:

 

 

p.s: am identificat deja o transmisie finala pe 525 in loc de 520...sa tie, nu?

 

Sper sa fie pornita si reglata pana-n Craciun. O sa-i scriu Mosului. "Draga Mosule, ada-mi, daca ti-i voia, un picior bionic!"

 

Lasand glumele d-o parte, haideti sa facem ceva constructiv. Ce pistoane ati bagat si cum se simte motorul? Sunteti multumiti? (clar e treaba subiectiva, ca doar nu ati desfacut sa masurati uzurile de amoru' artei!!) Ce ati folosit, de unde ati luat? :grinbandit:

Editat de Achile
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai tata, cati crezi ca sunt proprietari de xr650, iar pe deasupra, sa fi bagat nasul in piston cu BB, inlocuiri de cap cilindru, modificari de carb si alte alea...

thumpertalk is the (only) way.

cu transmisia parca nu ar zice sa fie nevoie de 525, te dai pe pamant pana la urma. daca vrei sa tragi de ea la SM, atunci se schimba datele..

 

declar pe aceasta cale Romania o tara de hardcoristi si extremisti. enduristi , desigur :grinbandit:

 

utilajele agricole sunt interesante doar pentru poze de grup la benzinarie, ca atata pot ele :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai tata, cati crezi ca sunt proprietari de xr650, iar pe deasupra, sa fi bagat nasul in piston cu BB, inlocuiri de cap cilindru, modificari de carb si alte alea...

thumpertalk is the (only) way.

cu transmisia parca nu ar zice sa fie nevoie de 525, te dai pe pamant pana la urma. daca vrei sa tragi de ea la SM, atunci se schimba datele..

 

declar pe aceasta cale Romania o tara de hardcoristi si extremisti. enduristi , desigur :grinbandit:

 

utilajele agricole sunt interesante doar pentru poze de grup la benzinarie, ca atata pot ele :blbl:

 

 

asta-mi suna a invitatie :))

Da, iau si roti de SM :). Kituri de lant am, har Domnului. Am 3 lanturi, 3 foi si 3 pinioane pentru combinatii. Soso, nu m-am referit DOAR la XR-isti, ci la tot poporul care are utilaje ce necesita cate un piston, din cand in cand

Editat de Achile
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prea vasta problema, iese o ciorba multimarca, multimodel, fara inteles. keep it xr650 only, ca sa ajute la ceva.

p.s. eu cochetez pentru primul schimb de piston la 300 sa pun cap cilindru de la gama SX, cu o compresie ceva mai mare, zice lumea buna ca ar ajuta semnificativ pentru un cuplu mai bun jos si pentru raspuns la gaz mai rapid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la 300 sa pun cap cilindru de la gama SX,

 

Exista chiulasa SX care sa mearga la 300 EXC 2T? Cel mai mare 2T SX e de 250.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prea vasta problema, iese o ciorba multimarca, multimodel, fara inteles. keep it xr650 only, ca sa ajute la ceva.

p.s. eu cochetez pentru primul schimb de piston la 300 sa pun cap cilindru de la gama SX, cu o compresie ceva mai mare, zice lumea buna ca ar ajuta semnificativ pentru un cuplu mai bun jos si pentru raspuns la gaz mai rapid.

 

 

Pai tu vrei sa dau faliment?? Sunt 5-6 bucati in tara si, in afara de mine, nu a modificat nimeni nimic! :))

 

:scratch: oi fi eu defect!

 

Pai la tine nu exista varianta de piston de compresie?? Asa, iei direct pistonul! (sau vrei sa ai varianta de schimb, in cazul in care nu te coafeaza cum trage cu cel de la SX?? )

 

La noi exista unu care se baga la BB si high compression... Alezeaza, face camasi, honuieste, refaceri de nikasil...instaleaza etc. Fazi, de la Ciuc e tatic!! A zis sa ii dau pistonul si segmentii pe care ii vreau si face el restul daca vreau BB. Pot sa-i pun si motorul pe curier rapid si se ocupa... :bounce:

Editat de Achile
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am varianta in care sa trimit chiuloasa in state la alezat sau sa iau tot kit ul de 300 sx, de pe care sa folosesc "bolt-on" doar chiuloasa. a doua evident e muuult mai scumpa, insa deocamdata stau in banca mea. Nu il cunosc pe Fazi, insa parga as dormi mai linistit sa faca treaba unul care face acelasi lucru de 3 ori/zi si rezultatele sunt probate si ras-probate.

 

p.s. si da, probabil ca esti defect, insa nu imi pare asta o problema :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am varianta in care sa trimit chiuloasa in state la alezat sau sa iau tot kit ul de 300 sx, de pe care sa folosesc "bolt-on" doar chiuloasa. a doua evident e muuult mai scumpa, insa deocamdata stau in banca mea. Nu il cunosc pe Fazi, insa parga as dormi mai linistit sa faca treaba unul care face acelasi lucru de 3 ori/zi si rezultatele sunt probate si ras-probate.

 

p.s. si da, probabil ca esti defect, insa nu imi pare asta o problema :laugh:

 

 

El lucreaza cu 2 ateliere de tuning, din cate stiu. Unul din Austria, unde reconditioneaza cilindri cu nikasil si inca unu in Ungaria, unde face alezari, rectificari, camasi de cilindru...etc.

Daca vrei, iti pot da un contact al lui Fazi(ce naiba mah, n-ai auzit de Zoli de la Ciuc???) :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu as interesat de problema asta,insa probabil cand o sa fie cazul o sa cumper piston TKRJ adica in jur de 100 de euro adus de pe ebay...alezare la ceva firma adevarata nu din aia comunista plina de oloi si rodaj cu ulei mineral ca la carte si nu vad dc nu m-ar tine atat de mult incat eu nu o sa umblu atat cu el ..... Parerea mea este ca daca vrei avioane,mai bine cumperi ceva motor dea gata,pana la urma mergi la sigur si iti zic eu ca e mai performant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu as interesat de problema asta,insa probabil cand o sa fie cazul o sa cumper piston TKRJ adica in jur de 100 de euro adus de pe ebay...alezare la ceva firma adevarata nu din aia comunista plina de oloi si rodaj cu ulei mineral ca la carte si nu vad dc nu m-ar tine atat de mult incat eu nu o sa umblu atat cu el ..... Parerea mea este ca daca vrei avioane,mai bine cumperi ceva motor dea gata,pana la urma mergi la sigur si iti zic eu ca e mai performant.

 

 

Pot sa iti dau detalii despre firma "adevarata" pe PM. Omul este foarte cunoscut, corect si lucreaza bine.(si cei care alezeaza pt el)

 

Pai...Soso nu are "avion"? Eu nu am "avion"? :P Cand ai gargauni in cap si vine o servisare...de ce sa nu faci ce te taie capul? :grinbandit: Ia zi, Soso...avem planoare, sau avioane?? :bounce:

 

TKRJ-ul ce este? E vreun Big Bore? Vezi ca poti sa ti-l si comprimi... Se masoara cu atentie si, daca permite, se ia din chiulasa nitzel... La fel, trebe firma SERIOASA. Eu pun banii pe Zoli. Toti pe care i-am trimis au fost f multumiti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema e ca piata noastra nu prea poate sa sustina "ceva firma adevarata" capabila sa livreze caliatea necesara. Sculele sunt scumpe, pregatirea tehnicianului idem, deci poate doar sa fie la vreo manastire un frezor/inginer bun, care sa fi investit muuulti euro in scule pe care sa le foloseasca de 3 ori /an ca sa ma convinga sa fac asta aici.

Avioane vrem toti, chiar daca nu suntem in stare nici macar sa decolam :friends:

pana la urma e vorba despre pretul jucariilor, nu? :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

am de 6 ani un quad yamaha banshee, 350 twin, stage IV Trinity Carburator, filtru aer spor, ambreiaj cu 12 placi Hinson racing, Pistoane Wiseco, si alte altele.

 

asa m-am saturat de bagat banii in el de numa, deja de la cota 350 Std is pe la 420 BigB. intradevar sensaziitle sunt maxime, da de atatea ori am schimbat, reparat, asteptat dupa piese din america (fiind o raritate la noi), ca m-am urat. ultima data, tocmai datorita celor zise mai sus, greutate diferita si cota prea mare, au facut ca biela sa cedeze si, mai grav, sa crape blocul motor. partea funny o fost ca am venit vreo 20 de km pana acasa pe el, intr-un piston, si ma uitam la gaura din bloc si la ce o mai ramas din biela cum trancanea. pentru asta respect celor de la Yamaha. genul asta de motoare si modificarile lor sunt o relgie in america. la noi e un chin, nu gasesti nimic. da nimic.

tocmani sunt pe punctul de a pune pe el un motor de vreo 600 in 4t, de pe ceva honda yamaha, sa scap de toate problemele 2T si supraturarilor si supralaimentarilor.

 

eu ma declar invins de tehnica. celor care doriti si continuati sa le modificati, va felicit. eu nu mai vreau sa aud decat de motoare STOCK :)

 

asta ca sa vin si eu cu o parere contra a ceea ce faceti acuma, ca trebuie si diversitate, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...