AndreiPetra Postat Mai 27, 2012 Share Postat Mai 27, 2012 Salut!Sunt incepator si am de cateva saptamani o yamaha XJ600 '89(51J) care imi face mai multe probleme decat ma asteptam.Am cumparat motocicleta doar pentru un sezon , nu am vrut sa investesc foarte mult, la anul ma gandesc la o scula serioasa. Problema ...cand e motorul rece porneste f f greu sau chiar deloc ...pot sa trag si socul si sa incerc sa o pornesc, bateria e buna , se aude cum invarte ..dar nu porneste.Dupa ce reusesc sa pornesc motocicleta,trag socul si se tureaza ..deci socul functioneaza.Cel mai greu porneste dimineata sau daca e oprita chiar si 4-5 ore....daca o sa porneasca,porneste numai din prima cand trebuie sa o accelerez puternic ca sa nu se opreasca ..rasucesc accelerelatia la maxim si se tureaza pe la 2000-3000 rpm, o mai tin putin asa , apoi pot sa o stabilizez la 1000-1500rpm din acceleratie pentru ca relanti-ul nu tine cand o pornesc.Daca nu a pornit din prima oricat de mult as incerca tot nu o sa porneasca ...trebuie sa mai astept cateva ore si sa incerc din nou. Relanti-ul tine doar dupa ce am facut cativa km, atunci tine fara sa fiu nevoit sa tin eu din acceleratie.O alta problema apare cand merg ceva mai mult, adica 4-5 km prin oras ..se tureaza motorul singur la 2500-3000 rpm.Stau la semafor cu ea scoasa din viteza la 3000 rpm , apoi cand cuplez treapta 1 se aude un zgomot mai puternic .Daca stau la semafor cu ea in viteza , ambreiauj tras ...motorul sta in 1000-1500 rpm ..o scot din viteza urca la 3000 rpm. Am apucat sa citesc mai multe pagini aici si am vazut ca mai sunt persoane care au acelasi model de motocicleta ca mine.Am incercat sa dau cat mai multe detalii in ideea ca poate stie cineva unde se poate sa fie buba.M-am saturat de fiecare data cand trebuie sa o pornesc sa ma intreb"oare o sa porneasca? " ..multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fury Postat Mai 27, 2012 Share Postat Mai 27, 2012 (editat) Dupa ce reusesc sa pornesc motocicleta,trag socul si se tureaza ..deci socul functioneaza. Tu tragi socul dupa ce porneste ? Poate nu am inteles eu bine, dar daca da, atunci trage socul inainte sa o pornesti. cat despre relanti... hmm incearca sa il ajustezi, trebuie sa ai un surub de ajustare pe undeva. Este posibil sa ai o problema la el sau la cablul de acc/deacc daca zici ca ti se tureaza aiurea Editat Mai 27, 2012 de Fury Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Mai 27, 2012 Share Postat Mai 27, 2012 cam asa se foloseste socul. Bagi socul la loc dupa ce l-ai tras sau mergi tot drumul asa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Mai 27, 2012 Share Postat Mai 27, 2012 Aici sunt mai multe probleme. Legat de pornire, dau seamna ca nu prea ai experienta la pornitul de motoare vechi. Fiecare cere abordarea ei.. Trebuie sa asculti si sa simti motorul. Pe langa asta, probabil ai si ceva lucruri tehnice de rezolvat la motocicleta. Socul nu e ceva digital, adica, nu neaparat trebuie tras de tot, trebuie actionat in functie cu temperatura. Poate motorul nu porneste fara soc, dar cand tragi socul la max, se ineaca. Ai incercat pozitii diferite cu soc la pornire? Dupa pornire, ralantiu la rece se tine din soc, cat un pic tras, cat sa sta la o turatie constanta. Cand sunt peste 20 de grade afara, nu ar fi necesar sa mergi cu soc mai mult decat primul km, sa zicem. Dar si asta e in functie de motor. Daca necesita soc excagerat de mult, cauza poate sa fie un reglaj prost la carburatoarele sau poate necesita o curatenie. Sau trage aer fals la flanse intre carburatoare si chiulasa, ... Turatie trebuie sa fie la fel si cand e in neutral, si cand e in viteza cu ambreiaj tras. Vezi daca ambreiaj nu cumva nu se decupleaza total. La 3.000rpm o sa intre mai greu in a 1-a, cel putin la a mea asa se intample. Dar poate sa aibe si asta legatura cu ambreiajul, daca nu decupleaza bine. Ulei il ai schimbat? stii ce e acolo? De unde esti? Daca esti din Bucuresti, ne vedem, si as putea sa dau cu o parerea mai avizata daca vrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AndreiPetra Postat Mai 27, 2012 Autor Share Postat Mai 27, 2012 Aici sunt mai multe probleme. Legat de pornire, dau seamna ca nu prea ai experienta la pornitul de motoare vechi. Fiecare cere abordarea ei.. Trebuie sa asculti si sa simti motorul. Pe langa asta, probabil ai si ceva lucruri tehnice de rezolvat la motocicleta. Socul nu e ceva digital, adica, nu neaparat trebuie tras de tot, trebuie actionat in functie cu temperatura. Poate motorul nu porneste fara soc, dar cand tragi socul la max, se ineaca. Ai incercat pozitii diferite cu soc la pornire? Dupa pornire, ralantiu la rece se tine din soc, cat un pic tras, cat sa sta la o turatie constanta. Cand sunt peste 20 de grade afara, nu ar fi necesar sa mergi cu soc mai mult decat primul km, sa zicem. Dar si asta e in functie de motor. Daca necesita soc excagerat de mult, cauza poate sa fie un reglaj prost la carburatoarele sau poate necesita o curatenie. Sau trage aer fals la flanse intre carburatoare si chiulasa, ... Turatie trebuie sa fie la fel si cand e in neutral, si cand e in viteza cu ambreiaj tras. Vezi daca ambreiaj nu cumva nu se decupleaza total. La 3.000rpm o sa intre mai greu in a 1-a, cel putin la a mea asa se intample. Dar poate sa aibe si asta legatura cu ambreiajul, daca nu decupleaza bine. Ulei il ai schimbat? stii ce e acolo? De unde esti? Daca esti din Bucuresti, ne vedem, si as putea sa dau cu o parerea mai avizata daca vrei. Am cunostinte minime de mecanica, dar stiu ca socul trebuie tras inainte. Poate nu m-am exprimat corect, am vrut sa spun ca si atunci cand incerc sa o pornesc cu socul tras nu vad nimic diferit , am tras socul dupa ce am pornit sa vad daca intr-adevar functioneaza. Am incercat sa fiu atent la detalii in cazul in care o sa ajung la un service si gasesc un mecanic care sa rezolve problema(am mai fost la service)...zilele trecute m-a prins ploaia in trafic, aceeasi buba cu motorul turat la 3000 rpm cand era scoasa din viteza ...dupa ce am mers 10 minute prin ploaie a inceput sa functioneze cum trebuie. Uleiul vreau sa il schimb zilele astea si da , sunt din Bucuresti.Am avut motocicleta si inainte de vremea asta mai urata , cand erau 30 de grade afara si pornea mult mai usor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fury Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 mmm nu sunt eu mecanic dar sunt convins ca buba e de la carburator... ceva nu merge cum trebuie pe acolo... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan192 Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 2 cuvinte: Cesar carburatie. O sa ma injure ca-i trimit toate motoarele vechi, da pana mea, de aia-i mecanic, sa repare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
k-10 Postat Mai 31, 2012 Share Postat Mai 31, 2012 Andrei, daca ai rezolvat problema, scrie te rog concluziile aici pe forum. Am si eu un defect asemanator si "nu-i dau de cap". Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cooler Postat Iunie 30, 2012 Share Postat Iunie 30, 2012 Putin cam tarziu reply-ul meu, sper sa mai fie util. Am avut si eu 51j (si mi-a placut f mult). Pornirea grea se datoreaza in mare parte bateriei uzate... si la mine facea la fel. Porneste cu o baterie de masina si vei vedea ca e cu totul altfel. Cat despre cresterea relantiului in mers are legatura cu temperatura; la rece uleiul are o vascozitate > si va influenta altfel relantiul. Cand motorul e f fierbinte (in trafic) uleiul e subtiat si vei avea un alt relanti (>). De asemenea zic ca ai si ceva probleme la carburatie. Multa bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.