MANNIX-600 Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 intreb aici, ca voi sunteti mai in tema vreau sa cumpar un motor cu numar vechi. -merg la propitar.. -->> intrebare - -- pot face act V-C si cu ala sa pot lua certificat fiscal??? SAU -- nu imi da certificat fiscal de la s. financ. FARA carte identitate, fac act V-C legal cu omu', dau banu' iau framu' , merg la RAR sa scot cartea, vin inapoi cu ea si actul de V-C si iau certificatul fiscal... la identificare merg cu contractul V-C..??? si talon...nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioneld Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 Eu cand cumparam o moto cu talon vechi mergeam de obicei la notar si faceam act de vanzare-cumparare . Dar normal ar trebui sa faci act la orice centru de acte cu omu si DA neaparat i-ti trebuie si certificat fiscal de la el indiferent ca are talon vechi sau acte cu numere noi . Dupa care mergi si faci carte la RAR si toate celelalte proceduri de inmatriculare . Parerea mea asta e dar nu garantez asa ca mai bine intrebi tu direct la IGP .... intri pe siteul lor si cauti un numar de tel si ceri informatii mai sigure . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Mai 28, 2012 Autor Share Postat Mai 28, 2012 ..pai la telefon afli o p..la.. te plimba aia... stiu de aia fiscala, treaba nasoala e DACA nu dau aia fiscalu' FARA carte... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edivkv Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 ce treaba are fiscu cu rar u faci act C V si mergi cu omu la financiar sa ceara fiscalu apoi meri la tine la fisc si il bagi la tine pe rol dupa aceea meri la rar si pol simplu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioneld Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 ..pai la telefon afli o p..la.. te plimba aia... stiu de aia fiscala, treaba nasoala e DACA nu dau aia fiscalu' FARA carte... Radierea fiscala si certificatul fiscal se elibereaza pe baza contractului de vanzare-cumparare .Tu ai obligatia dupa ce a scos-o de la financiar vanzatoru sa o declari la tine la financiar in maxim 30 zile .... pentru restu operatiilor de reparare , resturare , reconditionare ai dreptul sa-ti acorzi cat timp vrei nu esti obligat sa o si inscri pe numele tau daca nu ai cum din varii motive . Eu de exemplu mi-am transcris MZu dupa 2 ani si nu au fost probleme , binenteles ca inainte de a merge la politie am mai facut o fisa de transcsriere tip de pe net luata pe care am comletat-o de mana cu care am mers la financiar sa-mi actualizeze o stampila care sa adevereasca ca io sunt in continuare proprietarul mobrei , asta in urma unei discutii la tel cu cineva din IGP care a zis ca nu e problema ca e fisa de acu 2 ani dar ca sa evit discutii cu cel care ia dosaru e bina sa mai fac inca o fisa asa cum am zis mai sus . Aaaa si nu uita sa-ti scrie si sa semneze in talon proprietaru la rubrica { Instrainat catre ......... la data de ..... } , eu stiam asta dar din neatentie am uitat sa verific si m-am trezit la ghiseu ca-mi da dosaru inapoi din cauza asta si asa am mai pierdut o zi cand am fost sa-mi inmatriculez IJu saptamana trecuta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 Procedurile pentru actele vechi / plăcuțele de înmatriculare tip vechi sunt în mare parte aceleaÂşi ca Âşi în cazul unor acte noi. "Acte vechi" înseamnă (de regulă) existența unui talon model vechi Âşi lipsa unei cărți de identitate moderne. Excepția este, desigur, că trebuie să îți elibereze o carte de identitate nouă, fapt pentru care ar fi bine să fii atent la ce îți completează atât tanti care bate la maÂşină contractul de vânzare-cumpărare, cât Âşi inginerul de la RAR. Modelul tău s-ar putea să aibă anumite particularități altele decât standard, iar funcționarii greÂşesc uneori detalii precum seriile de Âşasiu / motor, detaliile de gabarit, numărul de locuri Âşi aÂşa mai departe. Însă ai grijă mai ales la două aspecte: în primul rând, acte vechi înseamnă deseori proprietar mort. În cazul în care persoana al cărei nume este trecut în talon e decedată, problemele devin deodată mari cât Muntele Olimp de pe Marte mai ales în cazul în care succesorii acelei persoane nu au săvârÂşit procedura de succesiune legală a averii respectivului. Treaba asta îi costă mulți bani, fapt pentru care adesea nu se obosesc să o facă. Fără această succesiune nu poate fi înstrăinat un bun care face parte din acea avere, fiindcă succesorul nu are încă acest drept legal. Dacă proprietarul e în viață, atunci nu vei avea probleme de felul ăsta. În al doilea rând, actele vechi pot însemna impozit neplătit de multă vreme, eventual amenzi fiscale. Proprietarul (sau succesorul, dar hai totuÂşi să fim optimiÂşti) din acte trebuie să achite mai întâi acest impozit ca să-ți poată vinde motocicleta, însă deseori dai peste mârlani care nu prea Âştiu ce vor Âşi ba îți insinuează să le plăteÂşti tu impozitul restant (chestie la care, deseori, cumpărătorii se înhamă de dragul încheierii tranzacției cât mai repede cu putință, că vara nu-i aÂşa lungă), ba n-au bani să Âşi-l plătească, ba sunt prea bătrâni ca să mai ajungă pe la primărie sau pe la circuscripția financiară. Încerc o listă cu paÂşii de urmat, sper eu să fie cât de cât completă: verifici proprietarul, afli detaliile Âşi te pui de-acord cu el întocmiți la un ghiÂşeu de acte un contract de vânzare-cumpărare, care se face în trei exemplare semnate individual de amândoi întocmiți la acelaÂşi ghiÂşeu Âşi o fiÂşă de înmatriculare, pe care tanti care bate la maÂşină o va completa în această primă fază cu datele voastre din C.I. Âşi cu datele motocicletei (luate din talon) faceți toate copiile posibile după C.I., fiÂşă, contract, talon (nu e musai să-ți ceară, dar să fie!), carte identitate (dacă există!) Âşi ce mai trebuie în această primă fază vânzătorul merge cu contractul semnat de amândoi (în original Âşi copie), fiÂşa de înmatriculare (original Âşi copie), C.I. (original Âşi copie, parcă Âşi după C.I.-ul tău) Âşi talon (original Âşi copie) la primăria sau circumscripția de care aparține acolo va completa o cerere (formular tip, se eliberează de la ghiÂşeu Âşi este xeroxată aÂşa de prost încât abia poți citi rubricile) pentru a scoate motocicleta din evidența fiscală ATENĂIE: trebuie să îi Âştampileze în faza asta rubrica aferentă lui în fiÂşa de înmatriculare, Âştampilă care dovedeÂşte că el a achitat impozitul datorat pentru motocicletă Âşi o poate înstrăina totodată, musai să îi elibereze un certificat fiscal, care este o banală foaie A4 ce atestă că el nu mai are datorii la stat. Fără Âştampilă pe fiÂşa de înmatriculare Âşi/sau fără certificat fiscal nu poți merge mai departe! [*]vechiul proprietar îți înmânează toate astea Âşi îÂşi păstrează un exemplar original al contractului[*]te duci acum la circumscripția financiară de care aparții cu aceste acte (plus copie după certificatul fiscal), unde vei completa la rândul tău o cerere de luare în evidență fiscală (pe numele tău, de data asta) a motocicletei vei achita pe loc taxa impozitului, plus o taxă pentru nu Âştiu ce timbru fiscal, iar tanti de la ghiÂşeu îți va cere pe rând acte Âşi copii (cĂłpii xerox, nu de celălalt fel) tanti de la ghiÂşeu îți va Âştampila la rândul ei fiÂşa de înmatriculare, pe numele tău de data asta; cu ocazia asta, fiÂşa de înmatriculare este completă Âşi se poate merge cu ea în Pipera, la sediul de înmatriculări autovehicule la sfârÂşit vei fi mai bogat cu câteva chitanțe, mai sărac cu foarte puțini lei, însă - cel mai important - motocicleta va fi fost deja luată în evidențele fiscale pe numele tău [*]va trebui să mai achiți câteva taxe la CEC, ți se va explica la circa financiară Âşi la CEC cât Âşi pentru ce[*]cu dosarul cu acte mergi acum la RAR, unde vei păți: identificare (vreo 70-100 lei?), se face la schimbarea proprietarului ITP (mai bine de 100 lei?) - fă cumva Âşi reglează bine saboții de frână, ia-i la Âşmirghel, fă-le ceva că o să-ți verifice frânele; frânele pe saboți ale comunistelor sunt în general (mai ales alea dereglate) slabe Âşi se chinuie rău inginerul să-ți scoată acel minim de 30% eficiență la frânare; să-ți meargă instalația electrică Âşi să Âştii unde ai seriile pe cadru Âşi pe motor eliberare carte de identitate (Âşi aia bani!) [*]cu buzunarul mai lejer Âşi cu ditamai dosarul mergi acum la sediul de înmatriculări (iarăÂşi subliniez: fii prevăzător Âşi fă-ți cĂłpii după fiecare act, chit că nu ți le va cere chiar pe toate) te duci la ghiÂşeu unde completezi iarăÂşi un formular tip (parcă) drept cerere de înmatriculare nu te lăsa intimidat, unii funcționari de la acele birouri pleacă de la premisa că sigur eÂşti un infractor Âşi, de fapt, motocicleta ta nu există - la întrebări de genul "Da' de ce ați făcut ITP-ul la Giurgiu dacă locuiți în BucureÂşti?" răspunzi simplu că ai casa la țară mai aproape de Giurgiu după finalizarea procedurilor, în maxim două ore ai Âşi noul talon, Âşi noua plăcuță de înmatriculare - o prinzi pe cea din urmă pe cadru Âşi fă-mi Âşi mie o vizită ca să mă plimbi cu ataÂşul! Baftă Âşi spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Mai 29, 2012 Share Postat Mai 29, 2012 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
imre.66 Postat Mai 29, 2012 Share Postat Mai 29, 2012 intreb aici, ca voi sunteti mai in tema vreau sa cumpar un motor cu numar vechi. -merg la propitar.. -->> intrebare - -- pot face act V-C si cu ala sa pot lua certificat fiscal??? SAU -- nu imi da certificat fiscal de la s. financ. FARA carte identitate, fac act V-C legal cu omu', dau banu' iau framu' , merg la RAR sa scot cartea, vin inapoi cu ea si actul de V-C si iau certificatul fiscal... la identificare merg cu contractul V-C..??? si talon...nu? salut din pacate difera si de la judet la judet! eu anul acesta am inscris pe al meu,si RAR-ul trebuia sal fac in numele vechiului proprietar,si ulterior am facut act V-C la noi in judet,moto cu vechile taloane sunt scoase din circulatie din 2007 oficial,dar nu si de la impozit numai la cererea proprietarului daca mai pot ajuta cu ceva 0741172067 e un calvar! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Mai 29, 2012 Autor Share Postat Mai 29, 2012 ..imi descrie mai sus, in detaliu, un confrate, toata procedura... multumesc, DAR exact ca problema e LIPSA cartii de identitate, ca D'AIA are numar vechi!!!! -on topic- am fost azi la rar, aci in sat... de la ghiseu mi-a spus ca trebuie sa ma prezint cu actul de V-C si talonul, plus fiara... fac ei cartea... APOI merg la c, financ. si o radiaza ,,fostul'' obtinand pentru mine certif. fiscal.. cu care vin la mine la c. financ. stiu ca sunt probleme cu actele... uneori. -deci - notez seriile de pe motoreta- cadru si motor, cercetez in acte daca sunt aceleasi ( bine, la motor poa' sa nu fie la fel, e piesa de schimb..).. verific daca cel care o vinde e propitaru' sau daca nu, ce act de succesiune are... cum devine cazu'... apoi fac act de V.C... ..problema in caz este samsaru', care are fieru', ca el o sa ,,vrea'' sa incaseze banu' cum am ajuns la propitar.. dar NU, nu-i vede pana n'am facut actele si ne-am intors unde are el motoru'... asta cica: ,, cine o vrea, o ia asa cum e''.. pai, cum, zic eu, ce mama dreacu sa faca cu fieru' FARA acte?? ce, e bicicleta, trotineta cumva??? ..uitam- da, impozit neplatit-- cat e anual la un motor de 600 cmc??? 36 lei??? e, cadem la pace, fify-fifty. ..moto e posibil sa fie trecuta ca avand atas dar eu n'am atasul la realizarea C.I. ... se poate adauga ulterior?? sau sa alerg cu atasul dupa mine, in remorca??? ..la c. financ. cica e in functie de noroc.. daca am noroc imi da aia fiscala FARA C.I... daca nu... ..mai nasol e cazu' cand inaintea samsarului e ,,cineva'' care a luat motoru' cu chitanta de mana.. acolo e beleaua. dar daca motorul e ok si pretul de asemenea... poate se merita... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Mai 29, 2012 Share Postat Mai 29, 2012 Salut. Si pina la urma pe ce te axezi? Pe albastra postata la Sinteza Dnepr? E solo, cu atas? Ca la acte vad ca e cam imbirligata treaba. Vezi cum i-ti faci socotelile, sa nu cumva sa trebuiasca inca una cu actele mai in regula. Ca te-ai dus tumba in lovele, de mai bine iei una mesterita de Dany. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Mai 29, 2012 Autor Share Postat Mai 29, 2012 pai, situatia e complexa ( vorba lui dem radulescu, in film..) ... e vorba de aia de care zici, o data, si cica are chitanta de mana ( treaba e belita rrrau, aici.) si CZ ul postat cu mobra, pentru un amic. .. aici pare ,,mai clara''.. sa vedem ce cade la zar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Mai 29, 2012 Share Postat Mai 29, 2012 Salut. Departe de mine gindul de a te descuraja. Eu la chestia asta cu chitanta de mina si lasa ca vedem noi cum o rezolvam i-i spun izmene pe calator. Am avut motocicleta cumparata fara nici un CV, fara chitanta de mina. Dat banii si luat actele si fieratania. Proprietarul a platit fiscul in continuare. Am terminat de reparat "junghiul" , am facut ITP, platit asigurarea si... apa paie si bataie. Dupa 2 ani cautam proprietarul sa-i dau banii dati de el la fisc. Am pus la punct treaba asta abia cind am vindut motocicleta. Mai am una tot asa. Actele si fierul la mine. Mai am sa-i platesc omului fiscul pe anul trecut si anul asta. Deci exista si cazuri din astea in care oamenii sint corecti unul fata de altul. Daca ti se pare ceva ciudat in afacere, mai bine renunti si mai faci niste sapaturi. Gradina Domnului e mare si nu se stie de unde sare iepurele. Iar cu seria de la motor nu fi asa sigur ca este considerat piesa de schimb. I-ti vor cere un act de provenienta, de unde ai motorul, o factura, un act de VC legalizat notarial. Tot este si ptr. asta o alergatura, o cheltuiala. Dar in toata chestia asta tu stii cel mai bine ce vrei sa faci, noi, chibiti pe margine. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Mai 30, 2012 Autor Share Postat Mai 30, 2012 (editat) pai, eu nu ma risc sa dau vre-un ban pana NU SUNT SIGUR ca am acte la fiara... daca cineva nu e de acord, deal is off... de ,,acte'' la motorul motoretei- pai e plina colentina de facturi fiscale dar stiu de la cineva cu care am fost ca la identificare NU i-a cerut nimic, avand motorul de trabant schimbat.. si e tot un fel de motoreta si ala... ..uitam.. si eu am avut,- cand am dat actele la pipera- la facut, lipsa semnatura ,,fostului'' pe talon.. tipa mi-a aratat si... propietarul ,,lucra in apropiere''... am revenit cu semnatura facuta... noroc ca era si nevasta-mea cu mine, sa tina rand... si avea si pix... Editat Mai 30, 2012 de SUZIE-GSX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lantz Postat Mai 31, 2012 Share Postat Mai 31, 2012 Treaba cu motorul schimbat,merge cu un fel de declaratie acolo la rar au ei un formular...parca.Si mai conteaza ca seria motorului pe care l-ai pus sa nu figureze pe la ei in vre-un fel,adica sa fi sigur ca nu i furat sau ca echipeaza alt sasiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.