yo4hgx Postat Iulie 19, 2012 Share Postat Iulie 19, 2012 Engine crank sensor simulator Pentru verificarea pe banc a diferitelor setari ale unui CDI, TCI sau ECU, sau chiar doar a functionarii propriu-zise, e nevoie ca semnalul senzorului de rpm si pozitie a arborelui cotit sa fie simulat intr-o forma sau alta. Simularea poate fi obtinuta prin mai multe procedee, de la metoda empirica a invartirii cu un motor electric a volantei originale si culegerea semnalului de pe bobina “pick-up” originala pana la replicarea sa in totalitate pe cale digitala. Forma semnalul senzorului de rpm/pozitie depinde de configuratia fiecarui motor in parte, respectiv a “fly-wheel”-ului (numarul de “dinti”, “lobi”, “pauze”… etc.) iar la motoarele de generatie mai noua e nevoie de 2 canale simultane (arbore si axe cu came). “Daqarta” este un soft “free download” (http://www.daqarta.com/) si contine printre multitudinea de aplicatii si pe cea de “crank shaft sensor simulator”. Cu ajutorul sau se poate creea orice configuratie de semnal simplu sau dublu. Spre exemplu, motorul meu are un “fly-wheel” cu 8 lobi dintre care unul mai lung. La o rotatie completa a arborelui semnalul va avea configuratia a 8 impulsuri dintre care unul cu amplitudine mai mare, care va constitui “trigger”-ul fiecarui ciclu. In imaginea de mai jos se poate vedea forma sa masurata cu osciloscopul in timp real, cu motorul in functiune. Cu ajutorul “Daqarta” semnalul poate fi replicat cu mare acuratete, desi ECU va accepta si un semnal simulat doar sub forma de impulsuri pozitive. Pentru masurarea RPM-ului, triggerul frencvent-metrul-ului va fi setat intre cele doua amplitudini. Simularea unei anumite valori de RPM se face prin setarea generatorului de semnal (burst-uri) la valoarea corespunzatoare a frecventei in Hz (in exemplul meu 10.000rpm/60sec=166.6666Hz) Obtinerea diferitelor configuratii de semnal este descrisa in “Help” (Applications, Automotive, Crankshaft/RPM simulator). Deoarece destinatia principala a softului este insa aplicatiile audio, meniurile sunt destul de neintuitive si necesita oarece cunostinte in domeniul AF/RF, modulare de semnal… etc. si este nevoie de un pic de rabdare pentru a le intelege. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iulie 19, 2012 Share Postat Iulie 19, 2012 Si softu asta ce face? Da pe iesire semnal de forma la pick-up? Pe placa de sunet? sau cum? Si la ce ar folosi toata treaba asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Iulie 19, 2012 Share Postat Iulie 19, 2012 Daca am inteles eu bine, ptr verificarea unor harti sau schimbari de setari la CDI, fara ca acesta sa fie propriu zis atasat motorului, pacaleste CDI-ul sa creada ca e legat la motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 19, 2012 Share Postat Iulie 19, 2012 (editat) o problema pe care o vad e ca ai nevoie de o placa de sunet capabila de 192kHz. cu 44.1kHz nu ai suficienta precizie pt. a genera impulsuri la 12000 Hz, de exemplu. Si softu asta ce face? Da pe iesire semnal de forma la pick-up? Pe placa de sunet? sau cum? Si la ce ar folosi toata treaba asta? probabil ajuta ca sa citesti harta de avans a CDI-ului fara sa omori motorul. Editat Iulie 19, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 20, 2012 Autor Share Postat Iulie 20, 2012 Nu vad de ce ai vrea sa generezi impulsuri cu frecventa de 12000Hz... sau poate doar daca vrei sa turezi un motor pana pe la 720000 rpm ?!?! In fine, discutiile sterile nu'si au rostul, cine nu intelege despre ce e vorba si la ce foloseste inseamna ca nici nu are nevoie, asa ca... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Iulie 20, 2012 Share Postat Iulie 20, 2012 (editat) Eu nu inteleg chiar nimica din toata treaba , nici macar nu am nevoie de asa ceva la mobra mea , chiar daca e moca nu ma avantajeaza si in general sint praf la multe chestii , sau aproape la toate , dar sincer vreau sa multumesc , sau sa fiu recunoscator , sau nu stiu cum sa zic , ma bucur mult pentru nivelul postului. Tehnic rau , nu inteleg o iota dar simt ca e ceva de valoare aici , navigind in stilul meu cocalaresc prin tiganiile cotidiene intilnite pe forum. Frate , bravo tie , nu te inteleg eu prea bine , dar sa stii ca ai pus o picatura de Chanel intr-o galeata de rahat. Editat Iulie 20, 2012 de lil debul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 20, 2012 Share Postat Iulie 20, 2012 Nu vad de ce ai vrea sa generezi impulsuri cu frecventa de 12000Hz... sau poate doar daca vrei sa turezi un motor pana pe la 720000 rpm ?!?! In fine, discutiile sterile nu'si au rostul, cine nu intelege despre ce e vorba si la ce foloseste inseamna ca nici nu are nevoie, asa ca... Ride Safe! LOL asa e cind dormi pe tine, /60 de la 12kHz la 12000 rpm e drum lung. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.