Sari la conținut

problema claxon vz800 marauder


Postări Recomandate

Problema sta in felul urmator...in ultima perioada claxonul cind mergea cind nu mergea....pina cind si-a dat de tot duhul...azi intr-un sfirsit am zis hai sa vad ce e cu el (prin oras nu imi trebuia asa tare...oraselul mic, ochii cit cepele, si se rezolva).

Initial am crezut ca e din buton..am desfacut butonul, am curatat..ma asteptam sa mearga..nu a mers..am zis opaaaaaa, buba mare.

Iau claxonul, ii pun 2 fire, pun firele la bornele bateriei, nu merje..am zis gata, asta e....claxonul mort, iau altul.

Si imi da prin cap sa fac totusi o proba cu un claxon de dacie....iau claxonul de dacie, ii leg 2 fire, leg firele la mufele motorului care intrau in claxonul bulit, nica..zic..opa, buba.

Pt verificare pun claxonul de dacie la bornele bateriei moto, mergea...buuuuunnnnnnnn.....acum eu eram cu chestia unde este claxonul motorului, semnalizarea, flash-ul desfacuta, si ma intrebam care e buba de nu merge..puneam firele claxonului de dacie pe contactele(din interiorul "chestiei" ce contine alea de mai sus) claxonului, nu merge....pun pt proba firele pe contactele flashului, merge claxonul..deci intr-un fel sau altul nu ajunge corent la butonul claxonului, parerea mea.

Am urmarit firele (negru cu alb si negru cu albastru), intrau intr-un manunchi...apoi continua cablajul si se termina intr-o mufa...iau mufa ailalta (aia dinspre baterie), vad care sint firele corespunzatoare (se respecta culoarea, deci nu e filozofie mare), pun firele claxonului direct pe contactele corespunzatoare firelor din mufa dinspre baterie, ma asteptam sa sune....ciuciu, nimic...deci nici in mufa aia nu intra corent am concluzionat eu...precizez ca toate astea le-am facut cu contactul pus, ca sa nu ma pacalesc singur.

Deci nici in mufa dinspre baterie, la contactele pt claxon nu mergea.....acum nu am avut posibilitatea sa fac contact super-perfect, dar daca era curent trebuia sa sune, parerea mea....am vrut sa verific iarasi ,pt siguranta mea, punind firele claxnului pe firele din mufa corespunzatoare butonului de flash...culmea, nu mai erau acolo (cel putin nu am gasit amindoua culorile), asa ca nu am putut sa verific din nou..am zis asta e, am dat cu ochiul pe unde se continua cablajul, si am vazut ca tot ieseau fire din el care se duceau cine stie pe la ce alti consumatori, dar intr-un final tot nu am gasit, ochiometric, un fir dintre cele 2 care ar trebui sa mearga la claxon (nu a gasit negru cu albastru....negru cu alb erau o gramada, probabil ala era "masa").

Acum mie parca nu imi suride sa desfac protectia cablajului ca sa imi caut eu firul meu lipsa/intrerupt (negru cu albastru)..care sint solutiile pt rezolvarea claxonului meu?!

Una ar fi sa trag direct firul negru/albastru de la baterie si sa il imperechez cu negru/alb deja existent pe traseu (presupunind ca este intact), dar parca nu ma incinta ideea, pt ca nu trece prin vreo siguranta chestia asta (cred ca claxonul este grupat cu semnalizari si luminile de pe fata pe aceeasi siguranta..cred)...alta ar fi sa trag un fir "cu curent" din mufa de care am vorbit mai sus...si sa il imperechez iarasi cu negru/alb deja existent,dar parca iarasi nu ma incinta...alta solutie ar fi sa leg in paralel claxonul cu flash-ul la "chestia" cu comenzile luminilor de pe ghidon....chestia ciudata este ca, probabil, atunci cind dau flash voi si claxona automat...in principiu ar fi ok, tinind cont ca separate luate, atit flash-ul cit si claxonul sint pt atentionare, dar iarasi nu stiu daca e bine, pt ca ma gindesc eu ca intra 2 consumatori instant in consum, si poate ori se arde vreo siguranta, ori se incalzesc niste cablaje, ori poate nu se intimpla nimic.

 

Deci, astept solutii si intrebari, daca e cazul...

 

P.S.

Momentan nu am cautat schema electrica, dar la nevoie o sa incep sa sap

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sweet fucking jesus, eseu despre claxon.

fa un rezumat si poate o sa primesti raspunsuri.

fara sa fi citit ce-ai scris: daca nu e o problema de fir intrerupt/contact prost/siguranta, claxonul are un surub de unde se regleaza, e posibil ca in timp sa se fi intimplat ceva si sa-si revina daca umbli la el. mi s-a intimplat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sweet fucking jesus, eseu despre claxon.

fa un rezumat si poate o sa primesti raspunsuri.

fara sa fi citit ce-ai scris: daca nu e o problema de fir intrerupt/contact prost/siguranta, claxonul are un surub de unde se regleaza, e posibil ca in timp sa se fi intimplat ceva si sa-si revina daca umbli la el. mi s-a intimplat.

 

Daca nu ai citit ce am scris, care e rostul postului tau? Daca ai fi citit poate erai lamurit partial cu privire la buba mea.

Vrei rezumat? Vroiai sa scriu "nu mai merge claxonul, nu e de la contact, ce e de facut?" Mi se pare de bun simt sa spun inainte ce am facut, ca sa fie oamenii cit mai informati referitor la ce am facut, sa isi dea cu parerea in cunostinta de cauza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ai citit ce am scris, care e rostul postului tau? Daca ai fi citit poate erai lamurit partial cu privire la buba mea.

Vrei rezumat? Vroiai sa scriu "nu mai merge claxonul, nu e de la contact, ce e de facut?" Mi se pare de bun simt sa spun inainte ce am facut, ca sa fie oamenii cit mai informati referitor la ce am facut, sa isi dea cu parerea in cunostinta de cauza.

pariez ca poti sa descrii problema mult mai concis. m-am plictisit citind pt. ca ai intrat in detalii inutile si neinteresante. nu e vreun supercomputer acolo, ai scris extrem de mult ca sa descrii ceva aproape banal.

cum am zis, daca nu e de la contacte, fire sau siguranta, e de la claxonul in sine. scoate-l si pune-l direct la baterie, daca nu merge incearca ce-am zis, daca nu, inseamna ca n-ai verificat bine firele, contactele si siguranta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pariez ca poti sa descrii problema mult mai concis. m-am plictisit citind pt. ca ai intrat in detalii inutile si neinteresante. nu e vreun supercomputer acolo, ai scris extrem de mult ca sa descrii ceva aproape banal.

cum am zis, daca nu e de la contacte, fire sau siguranta, e de la claxonul in sine. scoate-l si pune-l direct la baterie, daca nu merge incearca ce-am zis, daca nu, inseamna ca n-ai verificat bine firele, contactele si siguranta.

 

Vezi daca nu citesti? Am spus ca am incercat deja cu claxonul pe baterie, si nu suna si nu face nimic (daca era ceva de reglaj din surubel, scotea un zgomot mai infundat, un tremurici ceva)....am spus ca nu e de la siguranta ca le-am verificat, am spus ca nu e de la contactul de la miner,pt ca am pus firele claxonului direct pe firele de la butonul claxonului.....am povestit ce am facut si eu am ajuns la concluzia ca nu ajunge curent la contactul de la miner, si nu ajunge nici la prima mufa mare de pe traseu, sensul claxon-baterie.....poate cineva, citind cum am ajuns la concluzia asta, ma contrazice..m-as bucura.

Probabil e de la fire, dar cum ele sint in manunchi si manunchiul in "camasa" de protectie, nu imi vine sa tai camasa, sa imprastii firele..am cerut pareri,solutii, fara sa stric cablajul initial..am spus si ce solutii gindeam eu,poate sint bune, poate rele...de asta am cerut pareri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci.

exista manuale de reparatii care contin si schema electrica. iti arata exact traseul firelor, mentionind si culorile lor.

e ceva BANAL gen fir, contact, fir, siguranta, intrerupator, contact etc.

le iei pe rind si le masori pina gasesti unde e intrerupt contactul. nimeni nu poate face asta in locul tau si nu exista solutii miraculoase la o chestie atit de BANALA.

1+1=2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci.

exista manuale de reparatii care contin si schema electrica. iti arata exact traseul firelor, mentionind si culorile lor.

e ceva BANAL gen fir, contact, fir, siguranta, intrerupator, contact etc.

le iei pe rind si le masori pina gasesti unde e intrerupt contactul. nimeni nu poate face asta in locul tau si nu exista solutii miraculoase la o chestie atit de BANALA.

1+1=2

Ei, in teorie e usor de zis....dar daca ai fi tu in locul meu ce ai face? Ai incepe din prima sa desfaci cablajul electric pt o chestie de asta banala?

Nu ai intreba intai de posibile alte solutii?

 

In alta ordine de idei, cum nu imi dadea pace dracovenia asta, am mai mers la ea si m-am mai scarpinat in cap..si am mai facut o proba..am luat instrumentul specializat de masura (adica un bec cu 2 fire ) si am facut urmatoarele:un fir al becului l-am bagat intr-un papuc al mufei claxonului(aratau la fel), si celalalt fir al becului am pus direct pe - al bateriei..nimic...am bagat firul becului in celalat papuc al claxonului, si firul alalalt de la bec tot pe borna - a bateriei, si becul s-a aprins..deci, daca iau direct - de la borna, si + prin circuitul motocicletei, merge becul...deci circuitul cu + este bun....deci problema e cu circuitul de - al bateriei.

In concluzie, pot lua - de altundeva(far,flash), fara sa afectez ceva (poate e consum prea mare si se afecteaza izolatia si de aici buba)?

Pot lua - direct de la borna bateriei? Daca iau direct de la borna bateriei pe -, este necesar sa pun undeva pe firul respectiv vreo siguranta, pt protectie? Exista in comert ceva gen "capsula" care sa contina o siguranta, care capsula sa se poata atasa pe un fir normal?

 

Acum ati aflat mai multe.....astept pareri si vorbe si solutii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

as lua aparatul de masura si as masura.

 

asa...ai masura...si ai vedea ca intre 2 mufe, cam pe distanta de 1 m, dint-un manunchi mare de fire, un fir este intrerupt..ce faci? desfaci tot cablajul pe distanta de 1 metru ca sa gasesti locul unde este intrerupt firul respectiv fie pt a-i pune papuci fie pt a-l inlocui sau pur si simplu tragi fir nou de la borna,si il pozezi fain fainut?!?!

 

pe zi ce trece ma minunez cati "specialisti" apar...

 

sau cumperi un claxon de dacie :)) il pui si SHPAAAAAAAAAAANNNN!!:)

 

hehehe...si pun in fata si o morisca de vint sa genereze corent sa alimenteze claxonul respectiv, corect? :))

nu ai priceput ca nu claxonul in sine e problema?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(

asa...ai masura...si ai vedea ca intre 2 mufe, cam pe distanta de 1 m, dint-un manunchi mare de fire, un fir este intrerupt..ce faci? desfaci tot cablajul pe distanta de 1 metru ca sa gasesti locul unde este intrerupt firul respectiv fie pt a-i pune papuci fie pt a-l inlocui sau pur si simplu tragi fir nou de la borna,si il pozezi fain fainut?!?!)

 

Desfaci frumos invelisul de protectie inlocuiesti firul defect,inspectezi si celelalte fire din cablaj ,izolezi frumos totul inapoi si treaba rezolvata profii.Ce vrei tu sa faci se cheama improvizatie.

Editat de Indian73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa...ai masura...si ai vedea ca intre 2 mufe, cam pe distanta de 1 m, dint-un manunchi mare de fire, un fir este intrerupt..ce faci? desfaci tot cablajul pe distanta de 1 metru ca sa gasesti locul unde este intrerupt firul respectiv fie pt a-i pune papuci fie pt a-l inlocui sau pur si simplu tragi fir nou de la borna,si il pozezi fain fainut?!?!

 

pe zi ce trece ma minunez cati "specialisti" apar...

in nici un caz nu m-as duce sa intreb pe forum, devreme ce mi-ar fi mai mult decit evident care e solutia: sa inlocuiesc firul. eu cred ca tu faci misto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in nici un caz nu m-as duce sa intreb pe forum, devreme ce mi-ar fi mai mult decit evident care e solutia: sa inlocuiesc firul. eu cred ca tu faci misto.

 

daca ai fi citit ce am scris, poate ai fi stiut si ce am intrebat pe forum....ca sa iti fac un rezumat, am dat niste solutii de rezolvare, si am intrebat daca sint bune sau mai putin bune....sigur sint destui oameni care stiu mai multe decit mine....dar la fel de sigur este ca mai sint si oameni care vorbesc doar ca sa se afle in treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am citit de curiozitate tot postul initial.

 

1. daca vreodata o sa lucrezi intr-o firma serioasa, o sa te izbesti de o problema si o sa trimiti un mail cerind ajutor, in care o sa scrii un eseu ca cel de mai sus, nimeni nu-ti va raspunde vreodata. in cel mai bun caz il va intreba pe seful tau cine e ala de nu stie sa intrebe concis. retine sfatul asta si invata ce-i aia concizie. cred ca ai fi atins limita de lungime a mesajului daca ar fi fost ceva complicat.

 

2. imi mentin parerea ca stii care-i solutia, topicul e cvasi-inutil. sau poate vrei ca cineva sa se ofere (eventual gratuit) sa-ti rezolve problema, ca tie ti-e lene.

 

3. cauta manualul si uita-te la schema electrica. ai acolo toate raspunsurile posibile.

 

4. ce faci tu acolo e o bijbiiala sinistra, spui clar ca e stricat si claxonul in sine dar ca ai probleme si la fire/contacte. nu m-as mira sa fi folosit claxonul bulit pt. verificari. ia un aparat de masura si fa treaba ca la carte.

 

 

muieti-s posmegii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cand am inlocuit claxoane (motoreta echipat ab werk cu 2) cu alceva de masina, nu mai au mers. Pentru ca cele de masina tip goarna aveau nevoie de un curent foarte mare fata de cele originale de pe motoreta. Asa ca am montat alte, mai modeste, si am rezolvat problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am citit de curiozitate tot postul initial.

 

1. daca vreodata o sa lucrezi intr-o firma serioasa, o sa te izbesti de o problema si o sa trimiti un mail cerind ajutor, in care o sa scrii un eseu ca cel de mai sus, nimeni nu-ti va raspunde vreodata. in cel mai bun caz il va intreba pe seful tau cine e ala de nu stie sa intrebe concis. retine sfatul asta si invata ce-i aia concizie. cred ca ai fi atins limita de lungime a mesajului daca ar fi fost ceva complicat.

 

2. imi mentin parerea ca stii care-i solutia, topicul e cvasi-inutil. sau poate vrei ca cineva sa se ofere (eventual gratuit) sa-ti rezolve problema, ca tie ti-e lene.

 

3. cauta manualul si uita-te la schema electrica. ai acolo toate raspunsurile posibile.

 

4. ce faci tu acolo e o bijbiiala sinistra, spui clar ca e stricat si claxonul in sine dar ca ai probleme si la fire/contacte. nu m-as mira sa fi folosit claxonul bulit pt. verificari. ia un aparat de masura si fa treaba ca la carte.

 

 

muieti-s posmegii?

Cum le stii tu pe toate ca un om mare :lol:

 

1. Tu pui egalitate corespondenta de lucru cu postarile de aici de pe forum? :lol:

 

2. Iarasi nu ai priceput...am spus ca am citeva solutii FARA SA STRIC CABLAJUL ,parerile le-am cerut despre solutii..ce inseamna asta? Inseamna ca daca vroiai sa raspunzi la obiect (ca in corespondenta de lucru, pt ca vad ca esti mare fan al ei) spuneai clar..nu poti trage + si - de la alte "dotari" (de la flash de exemplu) pt ca asta inseamna consumatori suplimentari prea multi pe acelasi fir, si exista pericolul sa se topeasca ....sau puteai ca spui ca poti sa tragi pt ca firul oricum e supradimensionat din fabrica, si claxonul nu consuma prea mult......sau puteai sa spui ca "daca vrei sa faci lucru bun, desfaci cablajul, gaesti firul, il inlocuiesti, si apoi refaci cablajul"....sau puteai spune "nu se merita sa desfaci cablajul, mai ales daca ai spus ca doar - este bulit...tragi direct de la baterie si gata"...asta asteptam de la voi sa imi spuneti, nu aerele tale de superioritate si atitudinea ta de atotstiutor.

Am cerut eu cumva cuiva sa vina sa ma ajute, sa imi rezolve problema? daca da, atunci imi scot palaria in fata ta...dar pina una alta, mai usor cu supozitiile, da? faptul ca tie ti se pare ceva, pastreaza in capsorul tau si scoate pe gurita numai cind ai certitudinea, da?

 

4. Ei na...pe cuvintul tau? Cum ti-a venit mareata idee ca as folosi la control claxonul stricat? Ai patit-o pe pielea ta si atunci iti inchipui ca daca tu ai patit-o e normal sa faca si altii la fel? Ce aparat de masura imi recomanzi? Ruleta? Cintarul? Cred ca mai bine masor asa cum ma duce pe mine capul..cu sublerul e bine?

Repet..cum le stii tu pe toate si te grabesti sa etichetezi persoane cu care nu ai mai vorbit niciodata in viata ta....greu si cu dorinta asta a unora de a epata si a-si etala falsa superioritate. :scratch:

 

Eu cand am inlocuit claxoane (motoreta echipat ab werk cu 2) cu alceva de masina, nu mai au mers. Pentru ca cele de masina tip goarna aveau nevoie de un curent foarte mare fata de cele originale de pe motoreta. Asa ca am montat alte, mai modeste, si am rezolvat problema.

 

Am incercat si eu sa fac asta mai in tinerete, cind eram satul de aia de treceau strada pe unde ii ducea capul, fara a se asigura macar..am vrut sa imi pun 2 gornite de alea mici, dar consumau prea mult curent si ardeau siguranta respectiva..asa ca m-am lasat pagubas si am trecut tot la claxon de moto...as fi putut sa pun siguranta mai mare, dar aveam morcoviorul ca poate firele se supraincalzesc si poate se intimpla o nefacuta, deci m-am cumintit.

Oricum, acum la mine problema era si claxonul ars(care se inlocuieste) si - intrerupt pe undeva...cum nu am primit sfaturi pro sau contra solutiilor din primul (sau al doilea post al meu),eu nu o sa stric frumusetea de cablaj, asa ca o sa trag - direct de la baterie, pun o siguranta pe firul respectiv, il pozez fain pe linga cablajul normal, si asta e...o sa fie ca noua "instalatia mea de sonorizare"...imi prindea totusi bine o confirmare sau infirmare a corectitudinii solutiei mele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba, indiferent ca tu intelegi sau nu, lipsa raspunsurilor e strict legata de lungimea postului tau si de exprimarea larbartata, spui in 20 de cuvinte ce se poate spune in 2.

sint convins ca totusi exista un user care stie ca problema ta e ca-i intrerupt firul negru cu albastru, la 22,8 cm de conector.

si daca nu esti in stare sa gasesti o solutie care e cu siguranta cauzata de un fir intrerupt, contact prost sau intrerupator oxidat, du-o la electrician.

 

1. Tu pui egalitate corespondenta de lucru cu postarile de aici de pe forum?

mi-e greu sa cred ca ti-e imposibil sa te exprimi concis doar dupa ora 17.

pune-n ma-sa mina pe un aparat de masura si verifica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

@CalinD: SIncer sa fiu, din punctul meu de vedere prefer un post mai lung, detaliat, i care sa spuna omul ce a facut si ce nu, decat unul laconic, de tipul "nu porneste, se aude un trr trr pe la motor...Acum ce fac?" / "nu merge claxonul, am incercat cu unul de dacie si ala legat la baterie merge...ce are?" si apoi sa vina 10 forumisti cu 20 de pareri despre ce e stricat/nu e stricat,/ e vina conservarilor ca merg ca (cuvant jignitor) ca altfel nu ai mai avea nevoie de claxon. In felul asta se evita (la modul teoretic) o gramada de off topic sau solutii pe langa ce mai rau il bulverseaza pe om. Pana la urma daca ti se parea prea lung puteai sa treci peste topic....Oricum, necitind postul ai dat o solutie irelevanta, fiindca fusese incercata de marauder, iar in final tot ai ajuns sa citesti postul... Just my 2 cents.

 

 

@marauder: desi este mai mult de munca (si stiu asta, avand un VZ, cunosc foarte bine cate de minunat este construit si ce acces ai la piese), iti recomand sa mergi pe cablaj si sa gasesti firul cu pricina si sa il schimbi/;ipesti/mufezi, apoi infasori frumos tot harnasamentul instalatiei cu banda izolatoare si ai facut o lucrare eleganta fara sa stai cu frica in suflet ca iti ia foc sau iti arde sigurante. Verifica toate mufele de pe traseul claxonului, pt ca Marauderul este cunoscut pentru abilitatea innascuta de a le oxida/praji. Dupa ce ai desfacut cablajul, poti sa iti usurezi munca cu un multimetru si sa testezi continuitatea firelor (se seteaza pe semnul ce seamana cu o sageata, daca iti apare valoarea 1...e intrerupt cablul - mai multe aici)

Conform diagramei electrice, ai doua fire, respectiv

1. cablul negru/albastru care face legatura de la un papuc al claxonului la contact si apoi cu firul negru cu alb care pleaca din contact si se duce la (-) bateriei (de el se leaga si firele de aceeasi culaore de la faruri si semnale) si

2. firul negru, care se leaga la un cablu portocaliu cu verde (fir care se regaseste si la vitezometru, martor temperatura ulei, la contactul stopului spate, sau releul de semnalizare) si se duce in cutia de sigurante - siguranta de 15 A marcata SIGNAL.

 

Sper sa te ajute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa...ai masura...si ai vedea ca intre 2 mufe, cam pe distanta de 1 m, dint-un manunchi mare de fire, un fir este intrerupt..ce faci? desfaci tot cablajul pe distanta de 1 metru ca sa gasesti locul unde este intrerupt firul respectiv fie pt a-i pune papuci fie pt a-l inlocui sau pur si simplu tragi fir nou de la borna,si il pozezi fain fainut?!?!

 

pe zi ce trece ma minunez cati "specialisti" apar...

 

 

 

hehehe...si pun in fata si o morisca de vint sa genereze corent sa alimenteze claxonul respectiv, corect? :))

nu ai priceput ca nu claxonul in sine e problema?

 

:cablajul" ala de care zici tu, marele c.acat cu motz din fabrica sunt niste fire ordinare imbracate in banda izolatoare. daca belesti cea banda si o inlocuiesti ce plm strici?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cablajul" ala de care zici tu, marele c.acat cu motz din fabrica sunt niste fire ordinare imbracate in banda izolatoare. daca belesti cea banda si o inlocuiesti ce plm strici?

 

nu stiu cum o fi la motocicleta ta si la alte motociclete, dar la a mea cablajul este pozat cum trebuie...daca stii ce inseamna pozat (nu ma refer la fotografie) ai intelege ce implica asta, si ti-ai da seama ca nu este chiar floare la ureche sa reizolezi un cablaj..nu poti pur si simplu sa tragi de el ca sa ai spatiu de manevra....nu spun ca este operatie pe creier, dar nici floare la ureche.

 

oricum, s-a rezolvat problema...nu detaliez ce si cum, ca apoi ma trezesc cu mai multe rosii pe capul meu....si sigur vor fi prea multe pentru o salata, si sigur vor fi de alea de import fara gust si dsavoare :cheers:

 

ca o completare..cind aveti ceva stricat si va apucati sa gasiti buba, eliminati 100% orice posibila cauza...daca o chestie VI SE PARE ca merge,nu treceti peste ea pina nu SUNTETI SIGUR ca merge,si veti scuti ceva timp si poate si ceva bani...omul pina nu o pateste pe pielea lui, nu isi invata lectia.

 

 

Sper sa te ajute.

 

Mersi de info...parca am gindit la fel :))

Cum ziceam , am rezolvat problema....cautat schema electrica a motorului...cumparat multimetru, si apoi apucat de masurat exact cum ai zis si tu....gasit problema si rezolvat cu un pic de imaginatie si un pic de dexteriate...pina la urma nu a fost fir intrerupt,deci am scapat de desfacut cablajul si reizolat si pozat...bine ca nu am cumparat alt claxon din timp :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema sta in felul urmator...in ultima perioada claxonul cind mergea cind nu mergea....pina cind si-a dat de tot duhul...azi intr-un sfirsit am zis hai sa vad ce e cu el (prin oras nu imi trebuia asa tare...oraselul mic, ochii cit cepele, si se rezolva).

Initial am crezut ca e din buton..am desfacut butonul, am curatat..ma asteptam sa mearga..nu a mers..am zis opaaaaaa, buba mare.

Iau claxonul, ii pun 2 fire, pun firele la bornele bateriei, nu merje..am zis gata, asta e....claxonul mort, iau altul.

Si imi da prin cap sa fac totusi o proba cu un claxon de dacie....iau claxonul de dacie, ii leg 2 fire, leg firele la mufele motorului care intrau in claxonul bulit, nica..zic..opa, buba.

Pt verificare pun claxonul de dacie la bornele bateriei moto, mergea...buuuuunnnnnnnn.....acum eu eram cu chestia unde este claxonul motorului, semnalizarea, flash-ul desfacuta, si ma intrebam care e buba de nu merge..puneam firele claxonului de dacie pe contactele(din interiorul "chestiei" ce contine alea de mai sus) claxonului, nu merge....pun pt proba firele pe contactele flashului, merge claxonul..deci intr-un fel sau altul nu ajunge corent la butonul claxonului, parerea mea.

Am urmarit firele (negru cu alb si negru cu albastru), intrau intr-un manunchi...apoi continua cablajul si se termina intr-o mufa...iau mufa ailalta (aia dinspre baterie), vad care sint firele corespunzatoare (se respecta culoarea, deci nu e filozofie mare), pun firele claxonului direct pe contactele corespunzatoare firelor din mufa dinspre baterie, ma asteptam sa sune....ciuciu, nimic...deci nici in mufa aia nu intra corent am concluzionat eu...precizez ca toate astea le-am facut cu contactul pus, ca sa nu ma pacalesc singur.

Deci nici in mufa dinspre baterie, la contactele pt claxon nu mergea.....acum nu am avut posibilitatea sa fac contact super-perfect, dar daca era curent trebuia sa sune, parerea mea....am vrut sa verific iarasi ,pt siguranta mea, punind firele claxnului pe firele din mufa corespunzatoare butonului de flash...culmea, nu mai erau acolo (cel putin nu am gasit amindoua culorile), asa ca nu am putut sa verific din nou..am zis asta e, am dat cu ochiul pe unde se continua cablajul, si am vazut ca tot ieseau fire din el care se duceau cine stie pe la ce alti consumatori, dar intr-un final tot nu am gasit, ochiometric, un fir dintre cele 2 care ar trebui sa mearga la claxon (nu a gasit negru cu albastru....negru cu alb erau o gramada, probabil ala era "masa").

Acum mie parca nu imi suride sa desfac protectia cablajului ca sa imi caut eu firul meu lipsa/intrerupt (negru cu albastru)..care sint solutiile pt rezolvarea claxonului meu?!

Una ar fi sa trag direct firul negru/albastru de la baterie si sa il imperechez cu negru/alb deja existent pe traseu (presupunind ca este intact), dar parca nu ma incinta ideea, pt ca nu trece prin vreo siguranta chestia asta (cred ca claxonul este grupat cu semnalizari si luminile de pe fata pe aceeasi siguranta..cred)...alta ar fi sa trag un fir "cu curent" din mufa de care am vorbit mai sus...si sa il imperechez iarasi cu negru/alb deja existent,dar parca iarasi nu ma incinta...alta solutie ar fi sa leg in paralel claxonul cu flash-ul la "chestia" cu comenzile luminilor de pe ghidon....chestia ciudata este ca, probabil, atunci cind dau flash voi si claxona automat...in principiu ar fi ok, tinind cont ca separate luate, atit flash-ul cit si claxonul sint pt atentionare, dar iarasi nu stiu daca e bine, pt ca ma gindesc eu ca intra 2 consumatori instant in consum, si poate ori se arde vreo siguranta, ori se incalzesc niste cablaje, ori poate nu se intimpla nimic.

 

Deci, astept solutii si intrebari, daca e cazul...

 

P.S.

Momentan nu am cautat schema electrica, dar la nevoie o sa incep sa sap

 

Cata beletristica pentru un amarat de CLANSON. :P

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am sa te acuz precum ceilalti doi de lungimea postului "pentru un amarat de clanson" dar nu pot sa trec cu vederea faptul ca ai decis sa nu ne spui cum ai rezolvat problema si unde era ea. Cu o astfel de atitudine sper sa nu te astepti pe viitor sa fii ajutat cand/daca vei mai solicita acest lucru.

 

O zi faina!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu a trebuit inlocuit firul, inseamna ca nu a fost rupt. Butonul a fost verificat si a fost bun, inseamna ca a fost oxidat sau desfacut un cuplaj pe undeva. Un clacson trage cam 5A, o mica oxidare reduce curentul mult si nu mai suna. Mara branza schema de clacson. E ca in clasa a 5-a la fizica. Baterie, 2 fire, un bec si un intrerupator. Cei care nu au luat 10, au facut topic :kick:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

He he...fire fire, da's multe. Mai ales c iti pleaca unul de o culoare, intra in harnasament si iti iese alta culoare. Asta e cel mai fun. Pai instalatia de la Nepra a fost floare la ureche fata de ce e pe la Marauder. (ce-i drept, cam la limita comparatia :D) . Deviind off topic putin, chit ca era mai simplu pt @marauder de rezolvat dupa vajnicul principiu DIY, sincer eu prefer un topic precum asta in locul mirobolantului "Incepator Yamaha R1" :D

Hai asfalt uscat tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Fesu` nu rade degeaba de tine, cablaj este cu totul altceva decat ce denumesti tu acolo. Intr-adevar, exprimarea prea greoaie m-a facut sa evit si eu sa citesc posturile tale.

Partea proasta e ca nu vrei sa spui ce a avut dar banuiesc ca ai facut o gogomanie de care si tie ti-e rusine sa o recunosti.

Pe viitor iti recomand cu incredere un multimetru. Daca invatai sa-l si folosesti, gaseai defectul in chestiune de minute.

 

P.S. intuitia imi spune ca claxonul s-a defectat intr-adevar dar in momentul cand ai umblat la butonul claxonului ai zapacit ceva pe acolo si te-ai ales cu al doilea defect. Reiterez ideea, cu un multimetru i-ai fi dat de cap in secunda doi.

Editat de Jorj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...