Sari la conținut

problema la pornire (YAMAHA FZS600 / 2002)


Postări Recomandate

Buna ziua, postez si eu problema in speranta ca e o chestie banala ce o pot rezolva singur in fatza blocului. Motocicleta ar fi un Yamaha FZS600, an 2002. Zilele trecute dupa cateva nopti mai friguroase si cu ploi torentiale (si cu o baterie mai veche sensibila la frig), am avut surpriza ca dimineatza cand am incercat sa dau la demaror nu facea decat un clic (cred k se auzea de undeva de pe langa baterie de sub sa.) Asta se intampla ieri dimineatza la 6. Am apasat de cateva ori, doar click. Ultima data tin apasat butonu de start , se aude click , tin in continuare si porneste. Dupa munca, ora 16, acelasi lucru. pornesc impins in 1-2 m, deci bujii ok, uscate. Seara a pornit de parca nimic nu s-ar fi intamplat. Am pornit-o de vreo 5-6 ori fara nici o pbl la demaror. Azi dimineata aceiasi poveste. doar sunetul acela. Ce pot incerca?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria!

 

Verifica in mers, in sarcina schimba viteza in limitator. Daca incepe turometrul sa-ti indice aiurea, e clar de la baterie.

Editat de Metal Heart
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incarcarea functioneaza, (am lumini puternice cu motorul oprit chiar si dupa 2 zile de mers in conditiile astea , cca 100 de km prin oras, am claxon ffoarte puternic cu motorul oprit). Am descoperit ce piesa face acel zgomot, de la borna + a bateriei cablul rosu pleaca intr-o piesa neagra (releul electromotorului) cu 2 sigurante de 30A. Din aceasta pleaca un cablu negru catre electromotor. si 4 cabluri catre aprindere (cdi, bobine, contact, etc.). Deci pun contactul apas pe demaror si face un pacanit, daca tin mana pe aceasta piesa chiar simt la mana o usoara smucire (posibil electromor in scurt). Apropo ca sa elinim o posibila baterie descarcata (ceea ce nu e cazul) am incercat si cu un robot de pornire ( acelasi lucru). aveti ideie cum testez care din cele 2 este ( electromotor sau releul acestuia ) ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incarcarea functioneaza, (am lumini puternice cu motorul oprit chiar si dupa 2 zile de mers in conditiile astea , cca 100 de km prin oras, am claxon ffoarte puternic cu motorul oprit). Am descoperit ce piesa face acel zgomot, de la borna + a bateriei cablul rosu pleaca intr-o piesa neagra (releul electromotorului) cu 2 sigurante de 30A. Din aceasta pleaca un cablu negru catre electromotor. si 4 cabluri catre aprindere (cdi, bobine, contact, etc.). Deci pun contactul apas pe demaror si face un pacanit, daca tin mana pe aceasta piesa chiar simt la mana o usoara smucire (posibil electromor in scurt). Apropo ca sa elinim o posibila baterie descarcata (ceea ce nu e cazul) am incercat si cu un robot de pornire ( acelasi lucru). aveti ideie cum testez care din cele 2 este ( electromotor sau releul acestuia ) ?

alimenteaza pe direct electromotorul.......ori cu fir gros de la + baterie pana la electromotor ori....cu o surubelnita uneste bornele de la releul de pornire. ( firele groase...acum nu stiu cum sunt la releul tau...pe papuci mama sau papuc cu inel si surub M6 )

electromotorul la pornire cere destul de mult curent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Testat, e releul electromotorului, electromotorul e ok (imi invarte motorul daca il conectez la +). In releu s-a oxidat contactul de forta, problema e ca releul era capsulat, acum tre' sa gasesc sa cumpar un altul. Asa ca daca are cineva un releu de pornire (NU de incarcare!) de la o yamaha FZS600 anii 1998 - 2003 (posibil sa mearga si de la alte modele / ani (de la un Diversion de exemplu) de vanzare sunt interesat :)

 

Stima si asfalt uscat !

Editat de phloren_84
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca era un FZS de dezmembrat prin Timisoara sau Oradea. Cu siguranta gasesti releul acolo.Daca nu, ia cu incredere de pe ebay.co.uk.

Editat de Metal Heart
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu gasesti si vrei ieftin: Du-te la un magazin de scutere, cauta prin gramada un releu care e mai 'sanatos' dupa indicatiile din manualul mobrei, de preferabil non-china si asta e. Sunt sanse sa tina mult si bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci l-am desfacut/distrus irecuperabil (asa cum am mentionat in postul anterior). Intr-adevar contactul de forta era oxidat (acoperit cu ceva negru). Norocul meu a fost sa gasesc la domnul din Timisoara releul (chiar la un pret modic as putea spune). Azi mi l-a pus la posta , sper pana miercuri sa il montez. Stima si va multumesc pentru idei. +1 rep pentru calin_cz :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...