Sari la conținut

The Great Ural Adventure!


nimsocutt
 Share

Postări Recomandate

Cutia si grupul de Ural sunt foarte robuste si nu e meritul imbunatatirilor tehnologice la Ural sau al pinioanelor nemtesti, al rulmentilor SKF caci si vechile cutii si grupuri de M72/Ural/Nipru rezista multi km peste orice alte transmisii de motociclete "comuniste". Eu nu am avut ce repara la cutii sau grupuri in ~50 000 km cu diferite boxere sovietice - exceptand garnituri.

 

Presupunand ca nu e vorba de mers fara ulei (caci Uralele noi nu incep sa curga asa repede) daca i s-a intamplat cuiva e de la regimuri inalte de viteza (unii tin fiarele in 110km/h cu atas unde pur si simplu se acumuleaza prea multa caldura), schimbat prea rapid (e bine sa faci un fel de double clutching adica sa lucrezi frumos), smuceala sau or fi mers cu 2WD pe sosea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am avut, nu am Ural. Nu e cazul sa fugiti repede in extrema cealalta si sa ziceti ca-s bune. Nu merita sa sap 2-3 ore dupa link-urile respective. Ural Tourist, cumparat nou in America de un cuplu, special pentru calatoria lor de cateva luni prin America de Sud. La 18.000 de km s-a spart coroana din grup, au ramas blocati pe drum pana a venit masina sa ia motocicleta pe sus. Undeva la 900 de dolari grup nou, cateva saptamani a durat transportul si multi bani mana de lucru in service. Problemele cu motocicleta aia nu s-au terminat aici. Alt caz, cutia cedeaza la 24.000 de km, reparatii in drum. Nu este permis sa faca probleme asa repde, mai ales ca este un motor de capacitate medie. Sunt 125-uri care fac 50.000 fara evenimente deosebite. Nu ma luati cu intretinere sau exploatare proasta, ca sunt prea putini km, ii faci in 1-2 sezoane, un motor nou si bun rezista mai mult de atat exploatat in bataie de joc. Cred ca am citit de 5-6 cazuri cu probleme(motor si transmisie)la km putini si asta doar din ce am gasit la intamplare. Mi-am permis sa generalizez, sa zic ca sunt proaste. E parerea mea si n-o sa se schimbe. Pot sa inteleg motivul pentru care le considerati bune dar asta e alta discutie.

 

Ramaneti sanatosi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noi ramanem sanatosi, dar ingrijorati rau ca nu ne arati si noua unde ai gasit tu problemele pe care le-ai mentionat. Da, stim, Uralul e de (cuvant urat), Harleiul pierde suruburi, BMW-urile Adventure au cutia fututa la 25000 km, sa ne luam cu toti Dodge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am avut, nu am Ural. Nu e cazul sa fugiti repede in extrema cealalta si sa ziceti ca-s bune. Nu merita sa sap 2-3 ore dupa link-urile respective. Ural Tourist, cumparat nou in America de un cuplu, special pentru calatoria lor de cateva luni prin America de Sud. La 18.000 de km s-a spart coroana din grup, au ramas blocati pe drum pana a venit masina sa ia motocicleta pe sus. Undeva la 900 de dolari grup nou, cateva saptamani a durat transportul si multi bani mana de lucru in service. Problemele cu motocicleta aia nu s-au terminat aici. Alt caz, cutia cedeaza la 24.000 de km, reparatii in drum. Nu este permis sa faca probleme asa repde, mai ales ca este un motor de capacitate medie. Sunt 125-uri care fac 50.000 fara evenimente deosebite. Nu ma luati cu intretinere sau exploatare proasta, ca sunt prea putini km, ii faci in 1-2 sezoane, un motor nou si bun rezista mai mult de atat exploatat in bataie de joc. Cred ca am citit de 5-6 cazuri cu probleme(motor si transmisie)la km putini si asta doar din ce am gasit la intamplare. Mi-am permis sa generalizez, sa zic ca sunt proaste. E parerea mea si n-o sa se schimbe. Pot sa inteleg motivul pentru care le considerati bune dar asta e alta discutie.

 

Ramaneti sanatosi.

Ba e permis sa se centrifugheze la oboseala grupul sau sa inceapa sa fluiere si sa se barbiereasca o cutie daca mergi continuu la limita - ca uleiul de la cutie si grup de la Ural/M/Nipru/BMW nu-i uleiul din motor racit cu apa ca la 125.

Tie sau mie nu ni s-ar putea intampla asa ceva cu un Ural nou pentru ca nu le-am da in gushe aiurea.

 

Daca cutia si grupul tin si 100 000 km (cazul M61-ului meu - in 2000 km :D ), cardanul este reclamat cand si cand.

La Uralul meu 750 din 2002 original era cardanul si furca crucii dintr-o bucata (ca la M/Ural 650) insa cu caneluri mai multe si mai subtiri- s-au barbierit la 10 000 km. Le-am schimbat cu crucea cardanica si cardanul si furca robusta de Nipru (5 caneluri adanci si sanatoase) . Acum vad ca Ural a pus si el cardan demontabil de cruce ca la Nipru, l-au ingrosat parca insa tot mai sunt reclamatii in legatura cu "splines"-urile. Daca revin la cele 5 caneluri sanatoase probabi se rezolva.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal frate,au pus sanatoase ca la nipru...sa reziste!Am pe motorul de la mt19 si cutie/grup 80.000km si as putea spune ca fasaie transmisia,nu are nici o problema si nici nu a avut niciodata.Cine le butoneaza creaza probleme prin diferite chestii la care le supun...din capitolul vreau sa ajung pe orbita!Respect!

Editat de lantz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am avut, nu am Ural. Mi-am permis sa generalizez, sa zic ca sunt proaste. E parerea mea si n-o sa se schimbe. Pot sa inteleg motivul pentru care le considerati bune dar asta e alta discutie.

 

Ramaneti sanatosi.

Generalizarile sunt exact ceea ce ar trebui evitat. Sigur exista pe net undeva povesti despre orice marca de moto sau auto care a avut macar un exemplar cu varii probleme mai mult sau mai putin grave. Pe de alta parte 18.000 km pe drum prost sau off road echivaleaza usor cu 60.000 km sau mai mult de utilizare normala pe asfalt, la fel cum si pentru cele cu tractiune si pe atas 100 km/h constant pe asfalt timp de 10.000 km e mult.

 

Totul depinde de ce anume cauti si ce vrei sa faci cu motocicleta, stiut fiind ca perfectiunea nu exista. In alta ordine de idei eu cunosc indeaproape utilizatori de Ural care au peste 40.000 km fara probleme de genul celor reclamate de tine, si nici unul care sa le fi avut. De aia te-am intrebat daca stii despre ce vorbesti ca as fi vrut sa aflu de la prima mana cum s-au intamplat lucrurile, nu povesti de pe net.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...ca si proiect , Uralul de 750 este 90% similar cu cel de 650, deci are aceleasi probleme...Roatele ce se-nvart prin el sunt putin mai rotunde, si poate mai bine uzinate , dar , ciocanelele se aud la fel in ambele.La fel cum poti rupe Uralul de 650 in 10 minute , la fel si cel de 750....sau poti sa te dai frumos cu el 10 ani.

Nu poate fi comparat cu un motor de 125...are totusi vreo 350 de kile gol si peste 500 cu marfa in el, si tot cuplul se transmite printr-o cruce cardanica minuscula, si o suprafata de contact in transmisie de vreo cativa mm...

Este un motor modest de 40 de caluti , din care sunt folosti doar vreo 25, si care nu exceleaza la nici un capitol, dar daca il exploatezi cu bun simt te duce si te aduce..

Papagalii care le rup , au pus botul la reclame de astea cu 'ural adventure' , cum ca utilajul asta e ca un tanc , rupe tot, zboara jos, se catara pe munti , face pe submarinul si depaseste tot ce misca pe autostrada....

La fel cum sunti fani Angela Similea, la fel sunt si fani Ural...

 

imi plac subiectele astea cu cine este mai tare , un leu , sau un urs?

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...