motosebi Postat Septembrie 18, 2012 Share Postat Septembrie 18, 2012 Salut,am sa incep prin a povesti ce am facut si ce se intampla acum Am un Simson sport pe care am montat un afet de IJ cu barca de Stoye2 problema este ca imi vobleza rau furca,m-am uitat pe cartea tehnica a Simsonului si am vazut ca trebuie mai inchis in fata si mai deschis in spate,da nu-mi spune cu cat,imi arata si faptu ca motocicleta trebuie sa stea inclinata catre atas,da cat?in unele poze pe net am vazut invers motocicleta inclinata inspre afara.In rulmentii de la roata atasului am putin joc(nu exagerat)sa fie din asta?Daca cine va stie cauza din care imi vobleaza furca rog a ma invata ce sa-i fac Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Septembrie 19, 2012 Share Postat Septembrie 19, 2012 Reglajele atasului trebuiesc facute abia dupa ce schimbi rulmentii rotii atasului (,rulmentii de la rotile motocicletei, bascula rotii spate a motocicletei revizuita, furca fata etc. , etc....). Nu zic ca de acolo ti-a aparut voblajul dar toate tre' sa fie la "locu' lor" cand te apuci sa reglezi un atas. "Afet" = cadru de atas ???Poza de mai jos ar trebui sa te ajute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Septembrie 19, 2012 Share Postat Septembrie 19, 2012 (editat) Daca cine va stie cauza din care imi vobleaza furca rog a ma invata ce sa-i fac Simsonul tău ar trebui să aibă un amortizor de voblaj primitiv, din fabrică. Un disc ferodo ca o șaibă, presat între două piese plane undeva sub jug, presat mai mult sau mai puțin funcție de cât strângi rozeta aia de aluminiu amplasată central. Cu cât strângi mai mult rozeta, cu atât ghidonul ar trebui să se manevreze mai greu. Când mergi solo slăbești rozeta ca să meargă ghidonul mai ușor. Dacă mergi cu ataș o strângi, ca să meargă ghidonul mai greu. Am pățit la fel cu MZ-ul meu. Mi-a luat o lună ca să rezolv problema voblajului, timp în care am modificat unghiurile de "N" ori. Nu unghiurile sunt cauza voblajului. 1. Reglajul unghiurilor îl vei face așa cum ți-a arătat Lolo, pentru ca atelajul să meargă drept pe șosea și să nu te doară umerii noaptea. 2. Reglajul amortizorului de voblaj îl vei face așa cum ți-am zis eu, ca să nu-ți clănțăne dinții în gură în timp ce mergi pe șosea. Ferodoul se montează între piesa 2 care se mișcă odată cu jugul și piesa 1 care e fixă pe cadru. Presiunea mai mare sau mai mică pe care o exercită acest ferodo pe cele două piese plane și deci și cuplul de frecare care face ca ghidonul să meargă mai greu, se realizează strângând rozeta centrală, prin intermediul șaibei elastice 3. Editat Septembrie 19, 2012 de petcudan55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motosebi Postat Septembrie 19, 2012 Autor Share Postat Septembrie 19, 2012 ok multumesc am sa verific ambreiaju de la ghidon sa vad ce iese ok multumesc am sa verific ambreiaju de la ghidon sa vad ce iese Multumesc am rezolvat,era ambreiaju Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Septembrie 19, 2012 Share Postat Septembrie 19, 2012 ce ambreiaj? =))))))))))))))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
imre.66 Postat Septembrie 19, 2012 Share Postat Septembrie 19, 2012 ce ambreiaj? =))))))))))))))))) asta ar fi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Septembrie 19, 2012 Share Postat Septembrie 19, 2012 (editat) ce ambreiaj? =))))))))))))))))) Ai face bine să nu te mai rățoiești la noi. Un disc ferodo presat între două plăci, seamănă și se comportă leit ca și un ambreiaj multidisc. Dacă te uiți în poza postată de dl. imre, la Simson cam asta e. Și la MZ ES e la fel, un disc de ferodo presat între două plăci. Poți să-i zici ambreiaj monodisc de ghidon, amortizor de voblaj, frână de ghidon etc. Nu știu dacă acest sistem are vreo denumire științifică, știu însă ce rol are și cel mai important lucru e că beneficiarul motosebi a înțeles despre ce e vorba. Astă primăvară am făcut o revizie generală ES-ului meu, ambielaj nou, cilindru și piston noi, aprindere electronică pe 12V. Rodajul l-am făcut fără ataș, vreo 800 km. Nu vă spun câte trânte era să iau până când m-am prins că amortizorul de voblaj rămăsese setat pentru mersul cu ataș. La mersul solo, în momentul în care te apleci pe viraj ciclistica motocicletei face ca și ghidonul să se pună în poziția corectă. Ori eu mă aplecam pentru viraj și ghidonul rămânea drept. Nu știu dacă acest sistem are vreo denumire științifică ... Era greu, chiar foarte greu: îi zice amortizor de direcție. Și la rozetă, științific îi zice șurub cu cap stelat. Și cu astea două, se reglează gradul de ușurință cu care se rotește ghidonul. Editat Septembrie 19, 2012 de petcudan55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.