Macke Postat Septembrie 29, 2012 Autor Share Postat Septembrie 29, 2012 da si nu. atat timp cad invarte ... mai ales ca am pus si bateria de masina, cu care pornesc un diesel marisor (1.8) si pe care-l invarte bine ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 29, 2012 Share Postat Septembrie 29, 2012 am descarcat bateria de destule ori incercind sa pornesc motorul, niciodata n-a murit brusc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Septembrie 30, 2012 Autor Share Postat Septembrie 30, 2012 am luat toata instaltatia electrica in casa la puricat. dupa ce o termin am sa fac niste modificari la firul de masa, in sensul ca am sa trag o bifurcatie: las traseul actual al firului de masa si mai trag unul pe surubul de prindere al electromotorului, avand astfel o masa directa la electromotor. cateva mici nelamuriri ... cand pun contactul consumul este cam de 3.8 A. Masa la mine e compunsa din 2 fire, cel gros normal si unul ceva mai subtire care din ce vad duce masa in cutia de sigurante (nu sunt chiar sigur ca trebuie sa desfac pachetul de fire). Acea valoare de 3.8A este fara acest a doilea fir cuplat. Cand il cuplez consumul sare la 7 A. Mentionez ca odata cuplat acest fir farul lumineaza (inainte nu lumina). Mie mi se pare cam mult...pe langa faptul ca atunci cand cuplez acest fir consumul instant creste spre 9.x A si apoi scade si se stabilizeaza la 7A. Mi se pare mie sau e ok asa ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 30, 2012 Share Postat Septembrie 30, 2012 La tine consumul ala initial de 3.8 A are mai multe surse: - bobina releului de cric care este tot timpu alimentata dupa ce ai pus contactul - modulul de aprindere TCI - posibil primarul unei sau ambelor bobine de inductie ( de asta nu sunt sigur, tine de modul in care a fost gandit TCI-ul) - excitatia alternatorului ( probabil cel mai important consumator); aici s-ar putea adauga eventual si un regulator defect care sa consume suplimentar, trebuie verificat - instrumente de bord+ becuri ( nu stiu daca astea se aprind o data cu faru sau merg si cand e masa farului deconectata) Consumul suplimentar la aprinderea farului este normal, probabil o data cu el se aprind si pozitiile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Septembrie 30, 2012 Autor Share Postat Septembrie 30, 2012 Am scos si am bagat relee masurand consumul. Am cam asa..releu de geam, releu de cric, releu de semnalizare ... CDI. La toate diferenta de consum nu e mai mare de 1 A. intr-adevat consumul major e de la Alternator, sau asa pare, dar daca scot acea mufa, se stinge lumina si nu mai pot masura nimic. Inca una ... contactul meu cred ca e bulit. de ce ... pai, pe 2 fire am + / -. corect. celelalte 2 nu am nimic (tensiune) si nici continuitate. OK. Punem contactul ...cele 2 fire fara tensiune ... raman tot asa, cele pe care initial aveam tensiune se pun in scurt (am continuitate pe acele fire) Nu mai inteleg ... acum m-am mai uitat inca o data pe schema ... eu nu ar trebui sa ai minus/masa pe firele din mufa care duce in contact ... trebuie sa vad firul care e cu masa unde duce... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 30, 2012 Share Postat Septembrie 30, 2012 (editat) m-am uitat pe schema din manual, cind pui contact, toate cele 4 fire care intra in el vor fi scurtcircuitate, unul din ele fiind masa bateriei. sa masori tensiune intre doua din ele cind contactul nu e pus si apoi sa ai scurt nu e nimic ilogic, circuitul se inchide prin niste becuri. sfatul meu e sa nu cauti probleme care nu exista, daca ceva ti se pare ca nu e ok pur si simplu te uiti pe schema, nu are sens sa faci presupuneri. Editat Septembrie 30, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Septembrie 30, 2012 Autor Share Postat Septembrie 30, 2012 nu ai masa deloc in contact, sau cel putin eu nu o vad! se inchid 2 cate 2, la mine nu se inchide decat 1! dar masor si revin cu date clare .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 30, 2012 Share Postat Septembrie 30, 2012 acum m-am mai uitat inca o data pe schema ... eu nu ar trebui sa ai minus/masa pe firele din mufa care duce in contact ... trebuie sa vad firul care e cu masa unde duce... acum am vazut ca ai scris asta. uitindu-ma pe schema (am verificat de 2 ori) e mai mult decit clar ca e asa cum am zis: ai o masa (rosu/alb) care se duce la minusul bateriei si cind pui contactul pe ON celelalte 3 vor fi toate in scurt cu masa. indiferent ca masori 12V intre doua din acele fire. e chiar imposibil sa nu fie asa devreme ce niste becuri se aprind automat cind pui contact. binox te-a intrebat mai sus din ce an e motorul ca sa fim siguri ca ne uitam pe aceeasi schema, n-ai scris. nu stiu cum te poate ajuta cineva care citeste aici daca se uita pe o schema gresita sau are date incomplete/false. hai sa-ti zic parerea mea. ar trebui sa-ti rezervi citeva ore intr-un weekend, sa iei un prieten care se pricepe la electrica cu tine si sa le luati pe toate pe rind. si prima data sa cautati problema unde e cel mai probabil sa fie, pt. ca tu faci oleaca invers. lucrind pe fuga si la intimplare m-as mira sa iasa ceva. nu ai masa deloc in contact, sau cel putin eu nu o vad! se inchid 2 cate 2, la mine nu se inchide decat 1! dar masor si revin cu date clare .. Macke, eu zic ca tu ai intrat intr-un fel de panica cu problema asta, cred ca te-ai enervat si faci greseli. in schema postata de mine se vede clar ca e cum am zis. prima data trebuie sa fim siguri ca ne uitam pe schema corecta. pune schema corecta pe forum (sau scrie anul motorului) si-ti spun eu exact ce si cum trebuie sa masori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Septembrie 30, 2012 Autor Share Postat Septembrie 30, 2012 intamplarea FERICTA din punctul meu de vedere e ca eu cu Bionx am mai vorbit si pe privat. Acum, motorul e 88 lucru detectabil prin faptul ca are luminile pe automat iar semnalizatoarele au becuri cu dublu filament (pozitie si semnalizare). Greseala insa imi apartine ca nu am mentionat! Cat priveste sfatul...e foarte bun si asta e si intentia. Insa la acest moment, avand instalatia jos de pe motor, vreau sa vad sa nu existe fire neizolate, pentru ca am mai gasit mici ciupeli, pe-ici pe-colo si vrea sa fie ok. Ne uitam in ignition switch, da? fir negru sau negru cu "pete" albe, da? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 30, 2012 Share Postat Septembrie 30, 2012 vorbesti de schema pe care am postat-o eu? acolo nu apare nici un fir alb/negru care sa se duca la contact. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Septembrie 30, 2012 Autor Share Postat Septembrie 30, 2012 (editat) pai..exact. unde e masa? m-am uitat pe schema din manual, cind pui contact, toate cele 4 fire care intra in el vor fi scurtcircuitate, unul din ele fiind masa bateriei. eu nu vad alta masa... Editat Septembrie 30, 2012 de Macke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 30, 2012 Share Postat Septembrie 30, 2012 (editat) am vrut sa zic minusul bateriei, masa e una singura, ca de aia-i zice asa. m-am mai uitat odata pe schema si mi-am dat seama ca am facut o greseala prima data, mi-a parut ca firul rosu/alb se duce in minus, vad ca de fapt e plus, m-a incurcat siguranta din dreapta, mi-a parut ca firul ala trece prin ea. dar ce-am zis in rest e corect. gri si portocaliu sint in scurt (indiferent de pozitia contactului) iar cind esti pe ON toate 4 vor fi conectate impreuna. daca urmaresti firul gri cum merge spre stinga schemei vezi ca vine inapoi printr-o siguranta si se uneste cu cel portocaliu. intre rosu/alb si toate celelalte vei masura 12V pentru ca circuitul se inchide prin diverse becuri (pozitie spate etc). care 12V vor disparea, evident, cind pui contactul pe ON. pe care fire zici ca vezi 12V care dispar cind pui contactul? sau ce ti se pare ca nu e OK? Editat Septembrie 30, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Septembrie 30, 2012 Autor Share Postat Septembrie 30, 2012 masor contactul, nu stiu daca azi si-ti spun. stiu ca ultima data masura asa: numerotez firele de la 1-4 ca nu mai retin culorile: contact off 1-2 :12.xV tensiunea bateriei; restul nimic, in oricare combinatie; contact on 1-2 in scurt; 1-3 in scurt; restul nimic, in oricare combinatie; nu am tensiunea pe acea mufa in nici o combinatie; cand am sa masor din nou iau si culorile ca sa fie complet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 30, 2012 Share Postat Septembrie 30, 2012 (editat) presupunind ca schema pe care am postat-o e corecta, ar trebui sa fie asa: cind contactul e pe OFF: rosu/alb - masori 12V fata de minusul bateriei si fata de toate celelalte 3 fire (portocaliu, gri si maro), pt. ca acele fire duc la becurile de la pozitia spate, de bord etc (cele care stau aprinse atit timp cit esti pe ON) deci circuitul se inchide prin ele portocaliu si gri - sint in scurt si masori citiva ohmi fata de minusul bateriei maro - citiva ohmi (pina la zeci) fata de minusul bateriei nu ai continuitate perfecta (sub 1 ohm) decit intre portocaliu si maro intre maro si portocaliu/gri ai tot ceva de ordinul ohmilor (aceleasi becuri, circuit care se inchide prin masa lor comuna) contact pe ON: toate 4 firele sint conectate impreuna si ai evident 12V fata de minus si (la fel de evident) vei masura 0V intre oricare din cele 4 fire cind masori rezistente ar trebui ca bateria sa fie scoasa, altfel e posibil sa-ti indice aiurea. dar iti zic de-acum, daca ar fi fost o problema, ceva n-ar fi mers. ori nu se aprindea vreun bec, ori se aprindea cind nu trebuie. mi se pare virtual imposibil sa existe o problema la contact si sa nu se manifeste cumva. Editat Septembrie 30, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 30, 2012 Share Postat Septembrie 30, 2012 Daca vrei neaparat sa-ti verifici contactul cel mai bine o faci cu firele deconectate pt ca altfel te poti pacali usor. Eu nu cred ca are vreo problema, dar nu strica sa verifici. De verificat e simplu, in pozitia P doar borna 1 trebuie sa conduca doar cu borna 4 , iar in pozitia ON borna 1 trebuie sa conduca doar cu borna 2 iar borna 3 doar cu borna 4. In pozitia OFF nu trebuie sa conduca nimic. (numerotarea am considerat-o 1 sus si 4 jos conform schemei colorate, in practica trebuie sa vezi in functie de culorile firelor). Mai important e sa verifici releul de cric si pe cel de pornire, deconectate, asa cum scrie in manual, astea-s critice pentru pornire. Daca deconectate functioneaza corect trebuie sa verifici si contactul de cric si cel de neutru prin care se comanda releul de cric . Butonul de pornire , cel de oprire si contactul de la ambreiaj ( daca exista) comanda releul de pornire, daca contactele astea nu sunt bune, pe bobina releului de pornire va ajunge o tensiune mai mica sau deloc, ceea ce poate influenta negativ functionarea acestuia . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Septembrie 30, 2012 Autor Share Postat Septembrie 30, 2012 motivul pentru care marsez pe mufa de contact sau chiar contactul este ca mufa are niste contacte topite ... nu tare, dar nu mai pot scoate papucii nici din mufa tata si nici din cea mama ... nu toate contactele sunt topite, ci doar vreo 2 de pe fiecare mufa ... verific si releele Binox, nu am uitat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 30, 2012 Share Postat Septembrie 30, 2012 totusi parca pe la inceputul topicului spuneai ca releul de pornire pus in scurt n-are efect, te gindesti ca ar avea legatura contactul sau e cu totul alta treaba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Octombrie 1, 2012 Autor Share Postat Octombrie 1, 2012 la momentul asta adun informatii. lucrurile sunt atat de contradictorii incat nu pot sa spun la sigur ca "aia e de vina". sunt niste mici chichite care imi fac viata amara.. am verificat releul de pornire acum cateva zile, am sa-l mai verific inca o data. atunci parea ok. ciudatenia la el e ca am 10.x v iar la baterie am 12.x v. cu instalatia conectata la baterie, consumul generat de cuplarea acestui releu e cam de 0.8 A. tensiunea e masurata atat pe contactele releului cat si pe firele de intrare. de la asta am pornit verificarile. am urmat si sfatul lui Binox, cautat de unde ar putea proveni pierderea de tensiune si intrat un pic pe relee si pe fire. cand am desfacut toata instalatia electrica am vazut mufa la contact. e singura care are acele contacte usor topite, testul sunt ok. sunt in stadiul in care am manualul si schema tehnica (bateria e si ea in casa) si incep sa masor la rand. daca verificarile merg bine, teoretic in 2-3 zile e gata si raman: - masa la motor; - alternatorul; releul de cric e bun, acum l-am verificat. la fel si releul de geam/parbriz. continui sa sap... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Octombrie 2, 2012 Share Postat Octombrie 2, 2012 releul de cric e bun, acum l-am verificat. la fel si releul de geam/parbriz. continui sa sap... cred ca binox s-a referit la altceva, adica la faptul ca releul de cric, intrerupatorul de la ambreiaj si senzorul de neutru pot avea niste probleme (contact imperfect) care fac ca tensiunea care ajunge la releul de pornire sa nu fie suficienta pt. a-l aclansa. releul de parbriz n-are nici o legatura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Octombrie 2, 2012 Autor Share Postat Octombrie 2, 2012 ok, am reizolat niste fire, am mai dat cu ceva smirghel pe anumite contacte ... am alimentat simplu cablaraia la baterie. consumul este de ~0.3A. Releele care au ramas pe instalatie au fost semnalizare si cric. treaba este foarte ok pana acum. trec zilele viitoare la demontarea alternatorului ... @Calin: da, asa e, insa acolo puteam sa banuim si releul. de-aia l-am masurat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 2, 2012 Share Postat Octombrie 2, 2012 (editat) Presimt ca topicul asta o sa tina pana dupa alegeri. Omule ai 3 chestii posibile stricate: 1 - acel releu de cric 2 - harnesul 3 - electromotorul. E treaba de 1 zi sa investighezi tot, m-am saturat sa citesc pe acest topic si sa vad ca nu ai avansat deloc. Editat Octombrie 2, 2012 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Octombrie 2, 2012 Autor Share Postat Octombrie 2, 2012 ce optimist esti... 1. releu verificat, e ok; 2. ?? nu stiu ce inseamna .. 3. electromotorul e desfacut si verificat (de specialist) 4. nu e Honda PS. aa..4 nu era...asta e! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 2, 2012 Share Postat Octombrie 2, 2012 harness-ul inseamna toata firaraia de pe motocicleta, manunchiul de fire, conectorii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Octombrie 2, 2012 Share Postat Octombrie 2, 2012 Macke, are cumva dreptate omul. din ce-am citit eu pina acum: 1. nu pare evident ca releul nu e bun. 100% bun ar fi daca ai fi pus tensiune direct pe el si ar fi mers dar n-am citit sa fi facut asta. 2. adica firaraia 3. tot din ce-ai scris n-am vazut sa fi pus cabluri de pornire direct pe electromotor (cum a zis binox) cu el montat pe motor ca sa elimini varianta ca pozitia sau altceva influenteaza functionarea. si doctorul iti zice de multe ori ca toate analizele-s bune da' tu nu te simti bine. daca faceai tot ce ti s-a zis pina acum sistematic cred ca acum erai cu motorul montat inapoi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Octombrie 2, 2012 Autor Share Postat Octombrie 2, 2012 (editat) @Calin: Pct.1 am verificat releul de pornire acum cateva zile, am sa-l mai verific inca o data. atunci parea ok. [...] releul de cric e bun, acum l-am verificat. la fel si releul de geam/parbriz. continui sa sap... Pct.2. Am inteles de la Belbody Pct.3 am pornit azi cum a zis Binox. cabluri direct de la masina direct pe plusul electromotorului si minusul motorului. de 6-8 ori invarte. treaba e ca masa motorului s-a incalzit ..era fierbinte rau ... idem mai sus, P3. deci..6-8 incercari, la fiecare a invartit minim 2 ture, dar l-am tinut si 10-14 ture. cablurile de la bateria auto le-am pus cu clesti la cablurile de plus si minus ale bateriei moto, fara a mai cupla bateria. altfel spus am cuplat electromotorul direct la sursa externa de alimentare. cum stiam .. electromotorul invarte. mi s-a parut curios ca desi cablurile cu clesti s-au incalzit (normal de altfel), masa de pe motor s-a incins...destul de mult. PS: te-am sunat mai devreme...am rezolvat intre timp! cred ca sunt "lamurit" pentru moment, ma descurc cu Binox pe privat...o sa cer sa se inchida topicul. Multumesc celor care au DAT sfaturi! Editat Octombrie 2, 2012 de Macke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.