Sari la conținut

Air-fuel ratio, cateva intrebari....


s@rpe
 Share

Postări Recomandate

salut! ma tot gandesc sa achizitionez un afr de ceva timp, mai exact NGK AFX. ma intereseaza strict pentru motocicletele pe carburatie, am citit ca are si optiunea de 'data logging' dar numai impreuna cu Xcal2 sau 3, asta ca fapt divers! minusul cel mare pentru mine este faptul ca nu are posbilitatea de a memora si descarca mai apoi pe laptop datele despre turatie, amestecul carburant etc.

 

intrebarile acum pentru cei care folosesc un afr:

-recomandari pentru un alt afr, gen PLX, innovative LC1, etc

-stiu ca nu exista un amestec carburant ideal (in afar de cel stoichiometric pe hartie) pentru toate motoarele, ci in functie de motor, puterea dezvoltata etc dar ca 'tinta' ce amestec trebuie urmarit la ralanti, croaziera, acceleratie partiala si acceleratie maxima?!

 

intreb astea deoarece in instructiunile afr-ului nu se dau astfel de informatii, banuiesc ca se considera ca folosirea generala a unui afr este impreuna cu un stand dyno si ca se urmareste astfel performantele maxime si mai putin amestecul carburant!

 

acestea sunt intrebarile momentan, sper sa primesc sfaturi de la cei care folosesc asa ceva! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut! ma tot gandesc sa achizitionez un afr de ceva timp, mai exact NGK AFX. ma intereseaza strict pentru motocicletele pe carburatie, am citit ca are si optiunea de 'data logging' dar numai impreuna cu Xcal2 sau 3, asta ca fapt divers! minusul cel mare pentru mine este faptul ca nu are posbilitatea de a memora si descarca mai apoi pe laptop datele despre turatie, amestecul carburant etc.

 

intrebarile acum pentru cei care folosesc un afr:

-recomandari pentru un alt afr, gen PLX, innovative LC1, etc

-stiu ca nu exista un amestec carburant ideal (in afar de cel stoichiometric pe hartie) pentru toate motoarele, ci in functie de motor, puterea dezvoltata etc dar ca 'tinta' ce amestec trebuie urmarit la ralanti, croaziera, acceleratie partiala si acceleratie maxima?!

 

intreb astea deoarece in instructiunile afr-ului nu se dau astfel de informatii, banuiesc ca se considera ca folosirea generala a unui afr este impreuna cu un stand dyno si ca se urmareste astfel performantele maxime si mai putin amestecul carburant!

 

acestea sunt intrebarile momentan, sper sa primesc sfaturi de la cei care folosesc asa ceva! :D

Este foarte ok un dispozitiv care sa urmaresti sau sa loghezi AFR.

Daca ai posibilitatea de logare ,nu mai ai nevoie de dyno,datele vor fi cele reale ,cu stil de mers,debit prin ramair,incarcare,care pe un dyno nu este de fiecare data ideal.

Totul este frumos pana aici....dar sunt si ceva probleme.

Una dintre ele este ca trebuie sa loghezi si date de la TPS si RPM fara de care AFR-nu te ajuta cu nimic.

Nu o sa stiu niciodata unde sa modifici daca nu ai cele doua referinte..ca ai AFR 12.5 la un moment dat,dar unde saracesti?

La carburatie nu toate au TPS...deci...

Mai este de luat in calcul AFR pe harta de TPS 10/100% si cel pe IAP-pe vacum unde ai relantiul si viteza de croaziera.

Ca si dispozitive,este ceva de vorbit...unele stiu sa faca un refresh rapid la sonda ,dar lucrul asta nu este de fiecare data bun,o sa ai niste cifre care se schimba foarte repede pe display de te inebuneste daca vrei sa le urmaresti live.

Unele nu merg programul de logare,unele sunt pe serial,trebuie conversie in usb ...adaptoare..drivere care nu le gasesti pe wd 7 ,sau XP...etc

Nu vreau sa intelegi ca nu este bun asa ceva,este necesar daca vrei sa faci ceva perfect,dar spun ca nu este asa usor pe cat pare!

Eu am innovative gauge.

 

Cu respect TNG!

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cat costa un afr-meter cu posibilitate de logare , dar daca esti pasionat de asa ceva, ai putea sa-ti cumperi o sonda afr analogica(cam 250$ la o prima cautare), pe care sa o cuplezi la un data logger, impreuna cu alte semnale precum rpm, tps, eventual ceva temperaturi etc. Asa ar rezulta o scula foarte utila, la un pret cat de cat decent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este foarte ok un dispozitiv care sa urmaresti sau sa loghezi AFR.

Daca ai posibilitatea de logare ,nu mai ai nevoie de dyno,datele vor fi cele reale ,cu stil de mers,debit prin ramair,incarcare,care pe un dyno nu este de fiecare data ideal.

Totul este frumos pana aici....dar sunt si ceva probleme.

Una dintre ele este ca trebuie sa loghezi si date de la TPS si RPM fara de care AFR-nu te ajuta cu nimic.

Nu o sa stiu niciodata unde sa modifici daca nu ai cele doua referinte..ca ai AFR 12.5 la un moment dat,dar unde saracesti?

La carburatie nu toate au TPS...deci...

Mai este de luat in calcul AFR pe harta de TPS 10/100% si cel pe IAP-pe vacum unde ai relantiul si viteza de croaziera.

Ca si dispozitive,este ceva de vorbit...unele stiu sa faca un refresh rapid la sonda ,dar lucrul asta nu este de fiecare data bun,o sa ai niste cifre care se schimba foarte repede pe display de te inebuneste daca vrei sa le urmaresti live.

Unele nu merg programul de logare,unele sunt pe serial,trebuie conversie in usb ...adaptoare..drivere care nu le gasesti pe wd 7 ,sau XP...etc

Nu vreau sa intelegi ca nu este bun asa ceva,este necesar daca vrei sa faci ceva perfect,dar spun ca nu este asa usor pe cat pare!

Eu am innovative gauge.

 

Cu respect TNG!

 

multumesc pentru raspuns TNG! am tot citit despre NGK AFX si rata de refresh este destul de rapida si are o acuratete f mare datorita sondei NTK! stiu la ce te referi, nu toate carburatoarele au TPS, etc dar momentan pe mine nici nu ma intereseaza asta. eu vreau doar un AFR destul de rapid si precis care sa imi arate in timp 'real' amestecul carburant! atat! astfel pana acum toate carburatoarele le-am facut dupa instructiunile lui Mark Salvisberg, cel care este in spatele produselor factory pro, iar asta insemna multe ore de incercari si nervi. pasul urmator este un AFR care sa ma ajute.

totusi te-as ruga daca poti sa ma ajuti cu intrebarile puse mai sus: ce raport aer-benzina trebuie urmarit in 'linii mari' la ralanti, croaziera, accelerari usoare si acceleratie maxima. asta ma intereseaza cel mai mult!

^_^

 

 

Nu stiu cat costa un afr-meter cu posibilitate de logare , dar daca esti pasionat de asa ceva, ai putea sa-ti cumperi o sonda afr analogica(cam 250$ la o prima cautare), pe care sa o cuplezi la un data logger, impreuna cu alte semnale precum rpm, tps, eventual ceva temperaturi etc. Asa ar rezulta o scula foarte utila, la un pret cat de cat decent.

 

nu are rost sa ma complic, NGK AFX costa undeva la 300 de dolari si asta fara batai de cap... :D

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valorile sunt individuale pentru fiecare motor,in primul rand trebuie sa te asiguri ca nu ai aer fals un evacuare,mai eles pe relanti deci fara pairvalve,neetansari,evacuari scurte, gauri mari de iesire.

Conteaza punctul de insertie al sondei..ca este pe clampa,sau pe galerie,unde anume pe galerie...etc

Asa ca in mare valorile sunt

14,6 14,7 relanti

13,2 13,5 Power

13,8/ 14,5 croaziera.

Date informative,in practica o sa vezi ca un motor se simte bine la 14,7 altul la 14,00 la relanti...si asa mai departe

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut! ma tot gandesc sa achizitionez un afr de ceva timp, mai exact NGK AFX. ma intereseaza strict pentru motocicletele pe carburatie, am citit ca are si optiunea de 'data logging' dar numai impreuna cu Xcal2 sau 3, asta ca fapt divers! minusul cel mare pentru mine este faptul ca nu are posbilitatea de a memora si descarca mai apoi pe laptop datele despre turatie, amestecul carburant etc.

 

intrebarile acum pentru cei care folosesc un afr:

-recomandari pentru un alt afr, gen PLX, innovative LC1, etc

-stiu ca nu exista un amestec carburant ideal (in afar de cel stoichiometric pe hartie) pentru toate motoarele, ci in functie de motor, puterea dezvoltata etc dar ca 'tinta' ce amestec trebuie urmarit la ralanti, croaziera, acceleratie partiala si acceleratie maxima?!

 

intreb astea deoarece in instructiunile afr-ului nu se dau astfel de informatii, banuiesc ca se considera ca folosirea generala a unui afr este impreuna cu un stand dyno si ca se urmareste astfel performantele maxime si mai putin amestecul carburant!

 

acestea sunt intrebarile momentan, sper sa primesc sfaturi de la cei care folosesc asa ceva! :D

 

Salut!

Eu m-am jucat un pic cu ambele LC1/LM-1 si pot sa-ti spun ca sint ok. Avind in vedere ca te intereseaza pentru carburi iti zic cam cum mi-o reglez eu (CVK-uri): Am un "reductor" in care bag sonda iar ala se insurubeaza in cotul de la esapament (are niste gauri care in functionare normala sint astupate cu niste suruburi). La reglarea pe drum, il folosesc doar la un cilindru, (si-l mai verific doar pt restul) iar pt relanti il pun pe rind la fiecare. Reglarea pe drum e pt sarcina si la gaz in plin si dupa care cam la jumate din turatie. (De obicei iau pe cineva cu mine sa se uite la valori :)) Intii incep la ture mari (spre capat), daca valorile sint prea mici (eu cam 13.5 caut), am niste jicloare pe care le pot schimba. In general la mine sint ok de fabrica. Dupa care, testul la 1/2 rpm max. Aici daca nu e ok, mai mut acele. Dupa care testul pe loc, in care il reglez din suruburile de amestec. "Urma" in gaz a suruburilor de amestec ajunge pina spre jumate din turatia maxima, dar tine minte ca nu e stiinta exacta, in functionare se intimpla si depinde de multe lucruri, asa ca daca e in zona la 0.3 sa zicem, e ok. De preferat eroarea inspre zona bogata, dar e ok si la 13.8 sa zicem. Oricum daca-l reglezi pe frig, vara o sa fie un pic mai bogat si tot asa. Chestia e ca daca sint cvk-uri, il cam poti mirii si pe loc si sa le verifici cit de cit pt ca oricum acele se vor ridica in functie de depresiune. Profilul acelor si caracteristica arcurilor determina liniaritatea si daca n-ai ace de schimbat (eu am avut), sau arcuri, nici n-ai ce-i face prea mult pt zona de ture medii asa ca il reglezi sa fie cit mai bine cu materialul de concurs existent.

La ala cu injectie e mult mai complicata problema, cam asa mi l-am reglat..:

http://www.motocicli...glare-injectie/

Numai bine

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...