Sari la conținut

Eu, "EA" si natura


Copakbana
 Share

Postări Recomandate

Buna seara. Numele meu este Tudor. Sunt din Neamt. Am 27 de ani. Asta vara un prieten m-a luat cu o Yamaha de prin 97 si am facut o plimbare pe niste dealuri. Pe scurt.. m-a lovit mortal, dragoste la prima vedere!! De atunci visez si am inceput cu cercetarile si informarile pt a reusi sa-mi iau un ENDURO. Am o slabiciune pt YAMAHA WR 450! Ceea ce vreau sa va intreb pe voi, la greutatea mea de 83 kg, inaltimea de 1.85, mi se potriveste aceasta frumoasa si puternica pe 2 roti? (SPECIFIC CLAR CA NU vreau hard enduro, ci doar plimbari pe culmile dealurilor, urcarea muntilor pe niste pante acceptabile, drumuri forestiere, carari..etc. NU stanci, nu pante ce te fac sa cazi in cap si aproape imposibil accesibile chiar si pt mersul pe jos)

Stiu ca multi vor spune ca, fiind incepator, e prea puternica pt mine! Vreau sa incep bine si prima experienta, prima "partenera" cu care voi fi liber si voi cuceri muntii vreau sa fie un WR 450!

Daca altii pot manevra un Tanc sau un F16, cu siguranta voi putea imblanzi si eu o Yamaha WR 450 :)

 

 

La multi Ani!!!!

 

Mai am cateva intrebari...

 

1. Cizmele sunt obligatorii? De ce nu un bocanc usor si confortabil?

2. La 4 timpi, si exact pe WR 450, benzina necesita amestec cu ulei rosu?(am vazut pe net, in padure bagand in rezervor benzina aia rosie, facuta)

3. Ce contin in ele acele ruxacuri ce le au baietii cand pleaca pe dealuri? Probabil niste piese de schimb, ce practic se strica cel mai repede si ce iei cu tine cat sa iesi din belea si si ajungi pana acaasa?

4. Am vazut tot pe net cazand de pe moto si cu toate astea, motorul motocicletei nu se oprea? El era la 2 m de moto si clar nu era apasat ambreiajul.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e un motor foarte ok pentru ce vrei sa faci cu el, insa are un mare neajuns :) pretul cam mare :) .bafta la achizitie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea:

 

1. Neaparat, cu cat mai inalte cu atat mai bune, altfel ti-o iei la tibie odata si odata. Dealtfel trebuie protectii full, nu numai cizme.

2. La 4 timpi nu bagi benzina in ulei

3. Apa pentru hidratarea pe parcurs

4. Daca roata spate ramane in aer, motorul nu se opreste la orizntala decat daca motocicleta are senzor de rasturnare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cizmele ...musai. Altfel scarita/ creanga, etc iti vor sparge/ rupe pulpa/ tibia.

Motoarele in 4t nu merg pe amestec ca cele in 2T pt ca isi iau uleiul pt ungerea kitului piston din baie si nu din amestec.

In ghiozdan eu am:...apa, rezerva de apa, o sticluta cu apa, eventual si niste apa suplimentara. :-) Si indispensabilul cutit si cremene+ aparat foto.

La un momet dat, motorul se opreste pt. ca nu se mai alimenteaza ( sau roata freaca de ceva )...curge benzina prin furtunasele special prevazute pt astfel de cazuri. Variaza doar timpul in care se opreste motorul, in functie de tipul motocicletei.

 

Daca nu ai bani de WR, iti recomand XR 400 R de la Honda...eu peste 4 zile merg sa imi aduc una, la 2000 euro, din 2006, cu tot cu kit de Supermoto.

Daca te deranjeaza pornirea doar la kick, exista la 2300 de eu, cu kit electric de pornire. In Florenta. Din anul 2000 parca...si vreo 20.000 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

wr450 e foarte ok, ce iti recomanda yzu e o varianta similara de la honda, la fel de ok, adica omu e de mult pe motor si daca si-a dat un xr vechi ca sa isi ia observ unul mai nou inseamna ca e bun ce mai. din cate stiu si el e cu rallye raid (ceea ce vrei tu) deci probabil ti s-ar potrivi. daca as fi in locul tau n-as investi prea mult in motocicleta in primul sezon de enduro in care iti dai seama ce doresti sa faci .... plimbari pe dealuri sau padure, adica as lua un suzuki dr350 pe care l-as vinde dupa un sezon, se dau relativ repede si as alege apoi motorul pe care mi-l doresc, poate intre timp vei avea ocazia sa te dai pe mai multe motoare ale tovarasilor de drum.

numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Cizmele de motocross sunt cel mai important articol de protectie din costumatia pentru dealuri, padure, etc. Apoi vine casca, genuncherele, platosa, protectia de gat, cotierele si pantalonii+tricou+manusi.

2. Probabil benzina aia rosie ai vazut-o turnata intr-un 2T, totusi. O mobra 2T o recunosti foarte repede dupa cimpoiul esapamentului, la iesirea din cilindru, dupa toba finala cu diametru mic si, bineinteles, dupa fumul albicios.

3. De cele mai multe ori ruCSacurile sunt de fapt camelback-uri pentru hidratare. Eventual ceva senvisuri, o cheie de 8 sau un imbus, lanterna sau alte maruntisuri d-astea. Daca ai camere in roti (si nu mousse) mai poti sa cari pompa, cheie de desfacut roti + camere de rezerva si leviere sau un spray anti-pana.

4. Nu e nici o problema daca nu se opreste motorul dupa o cazatura atata timp cat nu esti in preajma rotii spate. Ideal ar fi sa te ridici repede si sa te duci sa opresti si sa ridici motorul pentru economie de benzina, evitarea aprinderii benzinei scurse sau a frunzelor moarte de pe jos si evitarea inecarii motorului cu ulei scurs via epuratorul de gaze - filtru de aer - carburator - galeria de admisie - cilindru, in cazul motoarelor 4T.

 

Pentru un buget mai mic poti sa te uiti si la un WR 250 4T. Mai bun pentru incepatori (mai usor, putere mai mica dar suficienta pentru tipi si de 100+ kg) dar cu o autonomie mai mica decat WR 450 4T. Motor mai mic = consum mai mare in regim de padure + dealuri.

XR, XT, TT, DR ar fi bune daca ai de gand sa mergi mult si pe asfalt iar la deal si padure sa te limitezi la drumuri forestiere. Daca vrei si drumuri de TAF, ogase, creste, etc., orienteaza-te la WR, EXC, CRF, Husa, Husky...

 

No offence, dar titlul topicului ar fi "Eu, EA, si violarea naturii".

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putem spune "violare" in cazul celor ce o taie, distrug ecosisteme, lasa muntii goi. In general natura se lasa descoperita si gasim in ea multa liniste, peisaje, cadre ce ni le ofera, etc.. si e perfect sa nu lasam pagube in urma noastra.

Revenind la ale noastre, multumesc de sfaturi. Totusi ma gandeam, clar e nevoie de casca, manusi, cizme, cotiere si genunchiere, dar totusi pantaloni, protectia la gat, platosa si tricoul, de ce? daca nu e vb de Hard enduro. Sau e acel sistem, ca daca faci o treaba o faci k lumea si mergi echipat complet, nu pe jumatate?

Tot timpul am crezut ca in acele ruxace poti lua si o sticla de 2 litri de benzina sa ai de rezerva :)) Este ceva pasta, substanta albuie pt crapaturi sau sparturi la motor in special la baia de ulei. Am mai vazut "carpind" pe la motor.

Referitor la achizitionare, din afara sau din tara. Mi-e frca sa nu dau peste ceva de care a fost tras la maxim, rupt in doua pe unti, turat, forjat de sa-i sara pistonul. daca prinzi asa ceva, nu va tine mult probabil. Ma gandesc ca astea din afara is mai temperati au mai mult respect fara de ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Daca nu ai bani de WR, iti recomand XR 400 R de la Honda...eu peste 4 zile merg sa imi aduc una, la 2000 euro, din 2006, cu tot cu kit de Supermoto.

Daca te deranjeaza pornirea doar la kick, exista la 2300 de eu, cu kit electric de pornire. In Florenta. Din anul 2000 parca...si vreo 20.000 km.

Ca incepator am luat direct XR-ul de la Yzu si nu imi pare rau. Recomand XR 400.Yzu stie de ce :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pantalonii, tricoul sa zicem ca sunt optionale sunt bune sa arate si calaretul cum trebuie nu doar pe jumatate imbracat dar platosa sau armura nu este... armura este un must have pt absolut orice endurist care se duce pe coclauri. Nu cred ca ti-ar placea sa iei un copac in piept sau in coloana fara nici un fel de protectie. De asta eu prefer armura si nu platosa. Armura le are pe toate unde trebuie sa fie.

Cum zicea si Andrei , in ruCSac care de fapt e camelback se tine cu totul si cu totul altceva in afara de benzina ca nu e prea placut sa cazi pe spate si sa sa ti se intinda benzina peste tot...parerea mea. Eu il am strict pt apa, 2-3 chei, un set de imbusuri, telefon si un aparat foto pe langa GoPro-ul de pe casca.

O sa te mire dar poti gasi mobre bune si la noi... eu personal nu mi-am luat pana acum nici o motoreta de afara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

andrei, recomanda-mi un spray antipana pentru cei cu camera, eu din cate stiu tot ce gasesti pe piata sunt pentru cele tubeless

 

 

Sunt sigur ca exista si asa ceva. Eu, insa, preferam sa car leviere, camere si pompa.

 

http://www.impar.ro/products.php?category=Solutii_antipana_SLIME

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze ca ma bag peste topicul omului aiurea dar e buna de ceva solutia asta antipana??? pt ca eu am fost intr-o padure inainte de sarbatori si am inteles ca padurarul pusese cuie pe jos pt astia cu carutele sa nu fure lemne si mi-am halit-o la ambele roti... oare ar fi fost buna o solutie din asta in cazul meu sau moouse-urile sunt sfante?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta pot spune ca echipamentul de motocros( pantaloni + bluza) este foarte usor de curatat plus ca se usuca foarte repede. Fie ca transpiri, fie ca te uzi in balta, te si usuci foarte repede.

Eu, de regula, pe timpul verii port cizme+genunchere+pantaloni enduro ( cei frumos si strident colorati...cu mici intarituri la coapse si genunchi ), un tricou care nu tine transpiratia + armura completa+ tricou enduro ( optional geaca de enduro daca e mai rece/ ploaie), casca+cagula ( intotdeauna port cagula, asa m'am obisnuit) + ochelari+ manusi.

Cine ma cunoaste stie ca fara cele mai sus enumerate, eu nu ies din casa. Uneori, se intampla sa mai iau si braul, dar doar daca stiu ca merg la cursa lunga ( 150 km + ).

 

Am si protectie pt. cervicala, dar nu o folosesc...ma derageaza ca imi tine prea fix capatzana...nu pot privi in sus de ex., decat cateva grade.

 

In rucsac, se mai intampla sa iau pelerina de ploaie, daca vremea e instabila.

Sau uneori imi puneam spray'ul de pana, dar am renuntat la el, pe ca nu am facut pana, cel putin nu cu XR'ul ( da, stiu...bla, bla...daca fac, vin pe janta acasa, asta e ;-) )

 

Daca nu te deranjeaza ( ca tot spuneai ca ai crezut ca unii au in rucsac sticla de 2.5 l de benzen ), poti sa duci si mini bombe nucleare, doar ca o sa vezi ca in timp, o sa incerci sa iti faci bagajelul cat mai usor, cu cat mai putine obiecte voluminoase / contondente, pt ca , asa cum spunea un antevorbitor, nu e placut sa te tavalesti si sa iti spargi coloana vertebrala de ceva ciocan pneumatic sau aparat electric de dejantat pe care le cari in rucsac...intelegi ce vreau sa spun ?
Totusi, am vazut de regula sa care sticla de benzen, pe cei cu 2T. Dar nu intotdeauna, in functie de nr de km pe care vrea sa ii faca. Ca idee, 2T papa nitel mai mult decat un 4T, plus de asta, rezervorul il au ( majoritatea) mai mic.

 

Referitor la achizitia motocicletei, eu iti pot spune un singur lucru: motociclete bune sun si aici, dar si afara. Dar sa stii ca motociclete rele, sunt si aici, dar si afara. In concluzie: ceri sfatul / opinia unui mecanic / detinator experimentat, si zic eu ca NU ai de ce sa iti faci griji.

Ca fapt divers...userul Bizzy a cumparat de la mine un XR in care de un an de zile inca nu a bagat bani in el. Dar sa stii ca eu XR'ul il cumparasem cu un an de zile inainte de a'l vinde, si m'am dat fara probleme cu el, fara sa investesc un leu. Mai putin cauciucul spate pe care am vrut sa il schimb.

Deci, repet, moto bune sunt peste tot, ideea e ca cineva mai experimentat trebuie doar sa ti'l indice pe cel bun.

 

Bafta si An Nou plin de satisfactie.

 

P.S. Mai aveam un pic cu postul asta si egalam Holy Bible la numar de pagini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde esti din Neamt, ca nu ar fi rau sa treci pe la mine daca mai alte intrebari. Si nu exclude varianta cu hard enduro, la ce zona avem pe aici, inevitabil ajungi acolo, Asta ca sa ai grija ce cumperi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...