rollandstich Postat Aprilie 20, 2013 Share Postat Aprilie 20, 2013 Va Salut ! Am citit diferite metode de sincronizare a carburatoarelor cu aparat de marca sau home made, dar nu am gasit nimic despre reglarea debitului de aer,decit pe stand special. Si cum lipsa de bani pune omul in situatia de a fii inventiv am deschis acest topic. Daca si-a facut cineva asa ceva in doua vorbe nu o descrie ca ma omoara curiozitatea ,cum se face? In special ma intereseaza la motoarele cu 4 cilindrii si 4 carburatoare. Am incercat sa caut pe search acest subiect dar nu am gasit.In caz ca am postat gresit rog un moderator sa o mute . Va multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Aprilie 20, 2013 Share Postat Aprilie 20, 2013 (editat) Cel mai simplu si putin costisitor reglaj de amestec (sau debit de aer cum spun unii) este la ureche, dar trebuie sa ai o ureche "buna". O alta varianta nu foarte costisitoare este colortune http://www.carbtune.co.uk/colortune.html. Este defapt o bujie transparenta si practic vezi culoarea exploziei din cilindru. Ideal ar fi intr-adevar reglarea pe un stand dinamometric(dynotest) ca sa faci reglajul si in sarcina. A treia varianta si total gresita este reglajul din carte pe care multi mecanici il fac. La o motocicleta veche de 15 ani cu uzuri peste tot, inclusiv in carburatoare, nu mai au nici o relevanta acele 2,5 ture date in carti La reglajele de mai sus e utila o surubelnita cu unghi la 90 grade. Face toti banii Daca stie cineva si alte metode de reglat bune si verificate sunt interesat. Editat Aprilie 20, 2013 de Cata M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kryst666 Postat Aprilie 20, 2013 Share Postat Aprilie 20, 2013 Si cel ,mai simplu e sa vezi starea amestecului dupa culoarea bujiilor . Iar daca ai pitici pe creier , poti sa faci asta la fiecare 100 km , si reglezi suruburile de aer pana la o culoare perfect caramizie , bineinteles , si sincronizatul de rigoare . Dar cel mai bine te duci la un meserias , ca stie ala ce are de facut , pentru ca daca esti atehnic , o sa-ti ia cam toata vara sa freci carburile si pentru ce ? Pentru vreo 200 lei care i-ai da la un service sa faca treaba asta , fara sa-ti mai bati tu capul , merita , ca din cate am vazut , la cbf e cam jale cu scosul bujiilor s.a.m.d. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rollandstich Postat Aprilie 20, 2013 Autor Share Postat Aprilie 20, 2013 Dar totusi culoarea bujiei depinde si de uzura pieselor in cilindru respectiv. Se stie ca la monocilindru se poate regla amestecul "la ureche" si e destul de buna reglajul mai ales daca esti si un bun mecanic .Si anume lasi motorul sa se incalzeasca la 85 grade iar surubul de la aer o reglezi pina in pozitia in care ai turatia de relantiu cel mai mare,la fel se poate face si la un motor care are un singur carburator si 2,3, sau patru cilindrii. Dar la 4 cilindrii si patru carburatoare sau 2 cilindrii si doua carburatoare situatia se schimba. Cu bujia transparenta ;da merge dar nu stiu daca si la 4 cilindrii eu stiam ca numai la 2 cilndrii.Iar si acolo e destul cu cantec reglajul pentru ca ramine la aprecierea "mesterului" culoarea scanteii ,care depinde si de tipul de aprindere adica daca este tranzistorizata scanteia este mai calda si mai puternica de aceea permite o distanta la bujie mai mare 0.9-1 mm iar cele cu bobina clasica 0.6-0.7 mm . Ca scanteia este mai calda sau mai rece asta o evidentiaza culoarea scanteii este o intreaga novela scrisa despre asta . Tot asa la motoarele in 4 cilindru locul este destul de stramt si bujia transparenta nu stiu cat de bine merge.O alta varianta care inca nu inteleg cum functioneaza este dupa sincronizare se masoara vacumul produs de cilinru de reglaj de ex la honda CBF cilindru 3 ,se verifica bujia si restul carburatoarelor se regleaza la aceeasi valoare dupa care se face inca o sincronizare .Dar cum va spuneam nu sunt sigur ca asa se face. LA un Ford totusi am vazut reglarea acesta pe stand dar bineinteles era cu patru gauri in galeria de evacuare unde s-a introdus sondele de masurare. Dar la motociclete nu ne apucam sa dam gauri nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MoederNuker Postat Aprilie 20, 2013 Share Postat Aprilie 20, 2013 Va Salut ! ..... nu am gasit nimic despre reglarea debitului de aer.... Nu ai gasit nimic si nici nu vei gasi pentru ca debitul de aer NU SE REGLEAZA !!! Poti sa modifici air-boxul, sa pui filtru de aer mai permisiv, sa schimbi carburile, sa portezi chiulasa dar astea nu sunt reglaje. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 20, 2013 Share Postat Aprilie 20, 2013 Nu ai gasit nimic si nici nu vei gasi pentru ca debitul de aer NU SE REGLEAZA !!! Poti sa modifici air-boxul, sa pui filtru de aer mai permisiv, sa schimbi carburile, sa portezi chiulasa dar astea nu sunt reglaje. Cred ca sa referit la reglajul amestecului carburant.Dupa cum au spus si cei de mai sus motorul merge in doua stadii. 1.relanti si deschidere constanta a clapetelor de acceleratie 2.pe acceleratie. Pentru 1 este mai usor sa zicem asa cu experienta si metoda "idlle drop" se poate regla destul de aproape de adevar.Cand se vrea perfectiune.ai nevoie de scule gen colortune,sonde termice pe fiecare galerie,sonde lambda. Pentru 2 este mai complicat pentru carburatoare. Chiar daca pentru injectie este putin mai usor,lucrurile sunt mai exacte acolo asa ca, o scula care poti loga date legate de AFR dupa care posibilitatea de a face modificari in hartile de benzina ar fi suficient sa atingi perfectiunea char in mediu live cu incarcare,debit de ramair etc. La carburatie ai putea folosi aceasi scula...dar setarile te omoara! Asta presupune demontarea carburatoarelor de sute de ori.La carburatie nu sunt asa constante lucrurile.De ex poti avea afr corect pana la 50% acceleratie in treapta 2 sa zicem.. dar la treapta 6 sau 1 nu o sa mai fie corect...si asa mai departe. Concluzie finala este ca : Atata timp cat nu este intervenit pe motor cu filtre aer sport,esapamente foarte largi,sau de loc, fabricantul a facut motorul pe stand si multe teste sa respecte valorile date.de performanta,noxe,restrictii etc. Daca se incepe cu nebunii de modificari pe motoarele cu carburatie efectul de cele mai multe ori este contrar asteptarilor.Poate placebo sa functioneze corect! In final..o setare de idlle drop este de cele mai multe ori cam tot ce se poate face . Scuze de greseli poatez de pe mobil de la servici.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rollandstich Postat Aprilie 21, 2013 Autor Share Postat Aprilie 21, 2013 Da asa este TNG m-am referit la amestec si spuneam numai de varianta cu carburatorul,ca la injectie este muuult mai usor. Dar este cineva care stie si principiul de reglare a amestecului la carburatoare?Si aici ma refer la cele care sunt cu 2 sau 4 cilindrii si tot asa cu doua sau patru carb. ar fii de interesant sa impartaseasca solutia de reglare chiar daca a facut cu aparat special sau chiar cu sistemul de bujia transparenta. In caz de achizitionare a unui aparat colortune stie cineva cum se alege pentru ca este de 10mm de 12mm si de 14 iar eu la Hondita mea nu stiu de care trebuie sa-mi iau. Ma poate cineva ajuta cu aceasta informatie. Honda CBF 600 SA model PC38 .Va multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 21, 2013 Share Postat Aprilie 21, 2013 Da asa este TNG m-am referit la amestec si spuneam numai de varianta cu carburatorul,ca la injectie este muuult mai usor. Dar este cineva care stie si principiul de reglare a amestecului la carburatoare?Si aici ma refer la cele care sunt cu 2 sau 4 cilindrii si tot asa cu doua sau patru carb. ar fii de interesant sa impartaseasca solutia de reglare chiar daca a facut cu aparat special sau chiar cu sistemul de bujia transparenta. In caz de achizitionare a unui aparat colortune stie cineva cum se alege pentru ca este de 10mm de 12mm si de 14 iar eu la Hondita mea nu stiu de care trebuie sa-mi iau. Ma poate cineva ajuta cu aceasta informatie. Honda CBF 600 SA model PC38 .Va multumesc 10mm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rollandstich Postat Aprilie 21, 2013 Autor Share Postat Aprilie 21, 2013 Mersi TNG,ai o bere de la mine,cand treci prin Mures Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 21, 2013 Share Postat Aprilie 21, 2013 Cu placere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raul 1234 Postat Mai 31, 2019 Share Postat Mai 31, 2019 Salutare .cam cate ture trebuie date pt reglarea corectă a benzinei a unui carburator de bashan 250? Mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raul 1234 Postat Mai 31, 2019 Share Postat Mai 31, 2019 Salutare .cam cate ture trebuie date pt reglarea corectă a benzinei a unui carburator de bashan 250? Mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.