Sari la conținut

Rog ajutor - cum se curata/regleaza un carburator?


Postări Recomandate

Am tot tipat pe forumul regional Suceava de un mecanic ( /index.php?/topic/697431-service-sau-mecanic-priceput-scutere-imprejurimi-campulung-moldovenesc/ ). Insa nimic. Parca Suceava e capatul lumii ... nu exista nici un service moto.

Asa ca am luat "problema" in maini. Moto First Bike Concorde 150 cmc. Nu prea ma pricep la mecanica ... dar negasind mecanicos va trebui sa ma descurc. Problema e urmatoarea (adica sunt mai multe):

-La ralanti nu sta deloc motorul (exact ca la Daciile alea vechi cand se infunda jiglorul ralanti);

-Cand e rece porneste greu;

Bujia e schimbata. Scanteie da. Asa ca am decis sa umblu in carburator. Chinezoaica are un carburator mai ciudat. Toate carburatoarele vazute de mine (Dacia 1300, Oltcit 12 TRS, motoare in 2 timpi) aveau doua cabluri - unul pentru soc si unul pentru acceleratie. Ei asta are 3. Unul pentru soc si doua pentru acceleratie. Primul actioneaza acul reglaj consum (ca la cele in doi timpi). Daca trag de el se accelereaza. Al doilea habar nu am ce face. Daca trag de el nu face nimic motorul!!! Atasez mai multe poze luate de pe net cu carburatorul (una chiar de pe site-ul First Bike de piese de schimb cu carb. desfacut - din pacate cei de pe site au uitat sa puna reperul din dreptul fiecarui numar).

Intrebari:

La ce foloseste al doilea cablu la acceleratie?

Ce jigloare trebuiesc curatate (eventual specificati numarul din poza)?

Cum vad daca carburatorul e reglat corect?

Care e acel surub de amestec?

Are cineva un manual de la acest tip de carburator?

Va multumesc anticipat de ajutor.

 

post-45393-0-69567600-1371486174_thumb.jpg post-45393-0-23277800-1371486199_thumb.jpg post-45393-0-26095400-1371486223_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia un manual reparatie pt moto china 4T si gasesti raspunsurile. Chiar daca e FB, tot china e baza in constructia si durabilitatea ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am tot tipat pe forumul regional Suceava de un mecanic ( /index.php?/topic/697431-service-sau-mecanic-priceput-scutere-imprejurimi-campulung-moldovenesc/ ). Insa nimic. Parca Suceava e capatul lumii ... nu exista nici un service moto.

Asa ca am luat "problema" in maini. Moto First Bike Concorde 150 cmc. Nu prea ma pricep la mecanica ... dar negasind mecanicos va trebui sa ma descurc. Problema e urmatoarea (adica sunt mai multe):

-La ralanti nu sta deloc motorul (exact ca la Daciile alea vechi cand se infunda jiglorul ralanti);

-Cand e rece porneste greu;

Bujia e schimbata. Scanteie da. Asa ca am decis sa umblu in carburator. Chinezoaica are un carburator mai ciudat. Toate carburatoarele vazute de mine (Dacia 1300, Oltcit 12 TRS, motoare in 2 timpi) aveau doua cabluri - unul pentru soc si unul pentru acceleratie. Ei asta are 3. Unul pentru soc si doua pentru acceleratie. Primul actioneaza acul reglaj consum (ca la cele in doi timpi). Daca trag de el se accelereaza. Al doilea habar nu am ce face. Daca trag de el nu face nimic motorul!!! Atasez mai multe poze luate de pe net cu carburatorul (una chiar de pe site-ul First Bike de piese de schimb cu carb. desfacut - din pacate cei de pe site au uitat sa puna reperul din dreptul fiecarui numar).

Intrebari:

La ce foloseste al doilea cablu la acceleratie?

Ce jigloare trebuiesc curatate (eventual specificati numarul din poza)?

Cum vad daca carburatorul e reglat corect?

Care e acel surub de amestec?

Are cineva un manual de la acest tip de carburator?

Va multumesc anticipat de ajutor.

 

attachicon.gifCarburator.jpg attachicon.gif508Motorcycle-Parts-Carburetor-RX-125GY-.jpg attachicon.gifCarburator 2.jp

 

 

 

al doilea cablu este cel de revenire

jigleoarele trebuie curatate toate ( adica desfunzi orificiile alea mici ) ideeal ar fi un compresor si sa le sufli

surubul de amestec este cel cu nr 18

 

al doilea cablu este cel de revenire

jigleoarele trebuie curatate toate ( adica desfunzi orificiile alea mici ) ideeal ar fi un compresor si sa le sufli

surubul de amestec este cel cu nr 18

nu e mare inginerie ...la reglaj iti dai seama dupa bujie (culoarea ei ) alb amestec sarac negru amestec bogat , maroniu (cafeniu) optim

Editat de T I M B E R L A N D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Al doilea cablu de acceleratie ar trebui sa fie cablul de revenire, are rol de siguranta in caz ca se blocheaza cumva acceleratia( se rupe arcul de la carburator sau se rupe cablul de acceleratie si ramane cumva agatat etc) cand vei rasuci mansonul in sensul reducerii gazului acel cablu trage de ansamblul cui-sertar in jos, ca sa-l inchida.

Din poza aia singurele jigleoare pe care le vad sunt 15 si 16, 15 e cel de relanti iar 16 e principalul.

Iti dai seama daca e reglat bine carburatorul in functie de cum merge motoru, daca merge bine atunci e reglat bine, daca nu ... nu :)

Pt reglajele mai fine un indiciu bun e culoarea bujiei, dar pt asta trebuie sa pui o bujie curata( de preferinta noua) sa mergi un pic cu motorul , de preferat in afara orasului si apoi verifici culoarea bujiei si-ti faci o idee despre cum e amestecul (ok, bogat sau sarac).

Un surub de reglat amestecul este 18. 19 cred ca e de reglat relantiul, nu-mi dau seama exact ( unele carburatoare au 2 suruburi de reglat amestecul, unul pe benzina unul pe aer)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

al doilea cablu este cel de revenire

jigleoarele trebuie curatate toate ( adica desfunzi orificiile alea mici ) ideeal ar fi un compresor si sa le sufli

surubul de amestec este cel cu nr 18

nu e mare inginerie ...la reglaj iti dai seama dupa bujie (culoarea ei ) alb amestec sarac negru amestec bogat , maroniu (cafeniu) optim

 

 

 

al doilea cablu este cel de revenire

jigleoarele trebuie curatate toate ( adica desfunzi orificiile alea mici ) ideeal ar fi un compresor si sa le sufli

surubul de amestec este cel cu nr 18

nu e mare inginerie ...la reglaj iti dai seama dupa bujie (culoarea ei ) alb amestec sarac negru amestec bogat , maroniu (cafeniu) optim

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...