chopperman Postat Iulie 19, 2013 Share Postat Iulie 19, 2013 Trebuie schimbat lantul. Zalele alea intepenite fac ca intinderea lantului sa nu fie uniforma. Are pozitii unde lantul este prea intins si pozitii unde este slab. Poate atrage oarecare defectiuni ale sistemului de transmisie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iulie 19, 2013 Share Postat Iulie 19, 2013 salutare, m-am lovit dimineata de un raspuns implacabil asa ca m-am gandit sa deschid o discutie, ca poate imi argumenteaza cineva... exista trei tipuri de inchidere a unui lant: 1. cu siguranta clip 2. cu siguranta nituibila 3. gata inchis recunosc, cea mai vulnerabila metoda este cea cu clips, acesta se toceste si poate fi aruncat afara de noroi, crengi sau pietricele in cazul deplasarii pe offroad. pe strada... slabe sanse sa sara de pe lant, poate doar sa se toceasca din pricina alinierii defectuase a patinelor. aceasta prima metoda este foarte rapida in cazul inlocuirii lantului in regim de urgenta. a doua metoda, cea nituibila, este una din cele mai trainice metode. pentru a nu zdrobi oringurile se folosesc doua sarnulite sau placate de table ce se extrag dupa nituire. este eliminat riscul desprinderii accidentale a clipsului din variant 1 dar se pierde rapiditat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Iulie 19, 2013 Autor Share Postat Iulie 19, 2013 @ bb: cu toate sculele aliniate cred ca scot sub 1minut, daca vrei sa facem o intrecere... nu m-am cronometrat niciodata dar chiar sunt curios vorbesc doar de scos lant vechi, montat lant nou fara reglaje si alte kkturi ca la alea nu mai are legatura presa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Iulie 19, 2013 Share Postat Iulie 19, 2013 din ce in ce mai multe zale s-au intepenit, in sensul ca in loc sa stea "intinse", aliniate cu celelalte, raman orientate in sus sau in jos fata de linia orizontala. Acum sunt 6 asemenea zale. O fi grav? Trebuie oare schimbat lantul? (isi pastreaza pozitia si dupa spalarea lantului si ungerea lui) Trebuie schimbat lantul. Zalele alea intepenite fac ca intinderea lantului sa nu fie uniforma. Are pozitii unde lantul este prea intins si pozitii unde este slab. Poate atrage oarecare defectiuni ale sistemului de transmisie. Da, intr-adevar lantul merge aiurea. L-am curatat (cu dispozitivul ala cu perii de la Louis plus cu periuta de dinti, apoi sters) si l-am uns iarasi. Am pus-o pe stander si i-am dat o cheie. Lantul se balangane amplu, in sus si in jos, din cauza acelor zale intepenite -mai mult ca sigur; am incercat sa-l strang, insa merge groaznic, se aud zgomote naspa, asa ca l-am lasat cum era. Nu e excesiv de slab, insa nu-mi place cum shade... dupa carte, ar mai fi trebuit strans. Totusi, nu mai e si o alta solutie decat schimbarea lantului? Lantul nu pare uzat peste masura, in afara acelor zale blocate; nici pinioanele nu au dintii mancati. Lantul a mers cca 25-30.000 km, a fost bine intretinut, e DID 520 VX, cumparat de la Louis. N-as vrea sa-l inlocuiesc, daca mai este si o alta solutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iulie 19, 2013 Share Postat Iulie 19, 2013 salutare, m-am lovit dimineata de un raspuns implacabil asa ca m-am gandit sa deschid o discutie, ca poate imi argumenteaza cineva... exista trei tipuri de inchidere a unui lant: 1. cu siguranta clip 2. cu siguranta nituibila 3. gata inchis recunosc, cea mai vulnerabila metoda este cea cu clips, acesta se toceste si poate fi aruncat afara de noroi, crengi sau pietricele in cazul deplasarii pe offroad. pe strada... slabe sanse sa sara de pe lant, poate doar sa se toceasca din pricina alinierii defectuase a patinelor. aceasta prima metoda este foarte rapida in cazul inlocuirii lantului in regim de urgenta. a doua metoda, cea nituibila, este una din cele mai trainice metode. pentru a nu zdrobi oringurile se folosesc doua sarnulite sau placate de table ce se extrag dupa nituire. este eliminat riscul desprinderii accidentale a clipsului din variant 1 dar se pierde rapiditatea schimbarii lantlui in situatii de urgenta(vrei sa iti pui un pinion mai mic/mare in conditii de cursa) variant 3 mi se pare o metoda de luat banii la fraeri. in loc sa dureze 10 minute si sa coste 50 ron tre' sa demontezi bascule motoretei si costa 250 lei. asta ca sa nu mai adaugam ca nu poti face nici o modificare de raport pinioane.... exista personae care sustin ca metoda 3 este cea mai buna si as vrea sa stiu cum argumenteaza. personal am pierdut o singura data siguranta clip si inafara de mine mai stiu vreo 5 cazuri in mai bine de 10 ani de enduro. nu am rupt niciodata lantul de la siguranta. am vazut un singur caz in care s-a rupt boltul de la jumatate(defect de fabricare) Dimineata nu mergea netul bine si n-a luat ce voiam sa scriu. Mai exista zaua de lagtura cu suruburi. Lantul cu za de legatura cu agrafa nu se recomanda la motoare de capacitate mare si cuplu mare. E insa foarte comod de dat jos si curatat daca ai timp si chef dar asta stiai deja Cel mai sigur lant e lantul nituit si daca operatiunea se face corect - in special prima operatiune, presarea, este perfect 100%. Presa e scula cea mai buna pt asa ceva, fara discutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Iulie 19, 2013 Share Postat Iulie 19, 2013 @ bb: cu toate sculele aliniate cred ca scot sub 1minut, daca vrei sa facem o intrecere... nu m-am cronometrat niciodata dar chiar sunt curios vorbesc doar de scos lant vechi, montat lant nou fara reglaje si alte kkturi ca la alea nu mai are legatura presa. lasa-l domnule ,ca asta foloseste nu stiu ce prese dar tot pinioanele vechi le foloseste ... cred ca mai mult tine lantul nituit cu ciocan decat cu preasa si cu pinioane second!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 19, 2013 Share Postat Iulie 19, 2013 De asta ai tu? http://www.louis.de/_308b32c461f6f2a487e704c4d84e85ef58/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10002792 Vreau sa imi iau si eu, dar am gasit la Polo asa ceva: http://www.polo-motorrad.de/de/profi-kettenvernieter-und-trenner-124448.html Si ma gandesc ca trusa asta se poate cumpara si din RO de la distribuitorii BGS. Da, aia o am, cea din primul link pus de tine. Cea pe care vrei sa o iei tu pare ceva mai misto, dar si cu prima faci treaba. Si nu e numai pentru lanturi did cum scriu nemtii acolo, merge pe orice tip de lant, eu am folosit-o pe did, ek, regina si ceva noname, toate masura 535 sau 530. @ bb: cu toate sculele aliniate cred ca scot sub 1minut, daca vrei sa facem o intrecere... nu m-am cronometrat niciodata dar chiar sunt curios vorbesc doar de scos lant vechi, montat lant nou fara reglaje si alte kkturi ca la alea nu mai are legatura presa. Nu-i vorba de nici un concurs, e vorba ca e mult mai simplu cu presa si lucrarea iese exact cum trebuie. Si repede. In primul post ai zis ca dureaza mult cu presa, nu dureaza mult deloc, asta voiam sa zic. Eu am dat 35 de eur pe ea dar nu-mi pare rau deloc de bani, merita cu varf si indesat. Nu mai zic ca am folosit-o si la alte chestii, gen impins inapoi pistonasul in etrieri de masina. (stii momentele cand stai si te scarpini in cap, cu ce naiba sa fac, cu ce naiba, si apoi iti cad ochii pe o scula, gata stiu! Asa am facut eu de multe ori cu presa de lant. ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Iulie 19, 2013 Autor Share Postat Iulie 19, 2013 @ bb: nu zic ca presa e o scula inutila... acuma na, daca eu sunt mai oldies asa, ce sa fac ma misc mai repede cu ciocanul (am mers la ceva cursuri de ciocanitoare cand eram mai mic ))) ) ideea e ca sunt multi isteti care se dau de ceasul mortii ca nu le schimbi lantul cu presa. din fericire eu ii trimit la plimbare pe cei care afisaza astfel de atitudini cand ei nu fac diferenta dintre burghiu si filiera dar au teze de rezistenta materialelor desi sunt it-isti (huoooo,nu vreau sa jignesc pe nimeni, e doar un exemplu...) in general schimb lanturi(destul de multe) la motorete de curse enduro/ cros. aici cam toata lumea stie cam cu ce se mananca mecanica sau cel putin au notiuni elementare. sti replica aia : d-aia imi place mie sa lucrez cu intelectuali, pricepe repede dom'le! @ expresu' laborios: estes ma, ai facut un post, esti aproape haios... mai scrie ceva ca poate radem si noi... ca sa zic asa eu personal sunt la al treilea kit de lant anul asta, tu cata vaselina ai pus pe cardan??? na, daca vrei sa ne luam la misto! stai sa ne intelegem, la o singura motocicleta nu la toate da?!? @ cezar: sti ca imi plac statisticile cate zale de legatura nituite prin alta metoda decat cu presa ai vazut/auzit ca s-au rupt sau au creat probleme? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iulie 19, 2013 Share Postat Iulie 19, 2013 cate zale de legatura nituite prin alta metoda decat cu presa ai vazut/auzit ca s-au rupt sau au creat probleme? Nu e relevant. Si cu presa poti sa strangi prea mult si sa strici. Important este sa se lucreze corect si rezultatul sa fie bun. Zaua de legatura sa nu fie gripata, link-ul sa nu fie incovoiat, niturile sa iasa rotunde. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.