FlorinHD Postat Iulie 19, 2013 Share Postat Iulie 19, 2013 Salutarile mele, In ultima vreme am constatat 2 probleme la motorul meu. Incep cu cea mai grava sau cel putin asa cred. Cand roata se invarte si angreneaza miscarea de rotatie a pinionului de atac se aude o bataie. Initial am banuit lantul sau pinionul dar le-am curatat,uns si verificat. Nu este un zgomot constant ceea ce ma face sa cred ca problema ar fi inauntru la vreun rulment banuiesc. Fiind destul de incepator intr-ale motociclismului nu am desfacut vreun motor pana acum. Atasez si un video cu sunetul, poate va este de ajutor. A doua problema este ca a inceput sa imi curga ulei din furca. Nu sunt genul de pers care sa primeasca mura in gura ce are de facut. Am stat in ultimele 3 ore cautand pe youtube tot felul de video despre cum se face. Nu mi se pare prea complicat deci voi incerca sa schimb eu uleiul si semeringurile. Am in schimb doar cateva intebari: 1. Fiind alta furca pe motorul meu (CBR 929 upsidedown)as dori sa stiu ce ulei am nevoie. 2. Pe langa semeringuri mai este nevoie sa mai schimb si altceva? 3.Anumite tips-uri de care sa tin cont cand dau jos furca sau cand o montez? Va multumesc mult si apreciez orice parere din partea voastra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Iulie 20, 2013 Share Postat Iulie 20, 2013 cel mai probabil lantul e uzat inegal si/sau roata nu e tocmai bine aliniata. 1. 488 CM3 SAE 10W 2. trebuie verificati cuzinetii. in functie de uzura se schimba sau nu 3. curata jugurile si da cu un spray degripant gen wd-40 ca sa iasa si sa intre usor. 4. da jos manualul de 929, la unele furci e foarte importanta ordinea de strangere a suruburilor, nu toate se strang "clasic". 5. schimb-o ca-i honda! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Iulie 20, 2013 Share Postat Iulie 20, 2013 si eu cred ca e din lant...ai ceea ce se numeste "tight spots"..unde lantul e super intins si efectiv paraie...poti face o proba...slabind lantul..luandu-l jos de pe pinionul fata si invartind pinionul cu mana..vezi daca sunetul persista...dar eu zic ca din lant face asa.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
------ Postat Iulie 20, 2013 Share Postat Iulie 20, 2013 asa face lantul pe patina de pe bascula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Iulie 20, 2013 Share Postat Iulie 20, 2013 Ridica de lant ... atunci cand se aude .. sa vezi ca se freaca de cadru sau bascula ... Si se aude intermitent .. ca e intins inegal ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anonymous Postat Iulie 20, 2013 Share Postat Iulie 20, 2013 (editat) Ai grija unde tii degetele cu lantul ala in viteza, ca e pericol. Editat Iulie 20, 2013 de anonymous Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Iulie 20, 2013 Share Postat Iulie 20, 2013 asa face lantul pe patina de pe bascula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Iulie 20, 2013 Share Postat Iulie 20, 2013 asa face lantul pe patina de pe bascula. corect, acum m-am uitat la filmulet! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
suzu Postat Iulie 20, 2013 Share Postat Iulie 20, 2013 daca zgomotul venea de la un rulment la cum invarti tu, in mers se facea bucati,si nu mai roti invers,invarte in sensul de mers al rotii ca te pacalesti si desfaci motorul degeaba,sau si mai bine mergi la un mecanic sa-ti faca service la ea.bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorinHD Postat Iulie 22, 2013 Autor Share Postat Iulie 22, 2013 cel mai probabil lantul e uzat inegal si/sau roata nu e tocmai bine aliniata. 1. 488 CM3 SAE 10W 2. trebuie verificati cuzinetii. in functie de uzura se schimba sau nu 3. curata jugurile si da cu un spray degripant gen wd-40 ca sa iasa si sa intre usor. 4. da jos manualul de 929, la unele furci e foarte importanta ordinea de strangere a suruburilor, nu toate se strang "clasic". 5. schimb-o ca-i honda! Mersi mult de sfat. Initial verificasem lantul daca este ok, l-am curatat si uns, la fel si pinionul de atac dar sunetul a continuat sa se auda. Apoi am verificat daca este aliniata roata si intr-adevar necesita aliniere. M-am ghidat dupa liniile de pe bascula si am aliniat-o corespunzator, am mai slabit si lantul si intr-adevar sunetul s-a diminuat dar uneori inca mai apare... Mersi si pt sfaturile legate de schimbul de ulei la furca. Voi incerca sa vad ce reusesc desi un topic cu anumite tutoriale video pe acest forum ar fi fost minunate. si eu cred ca e din lant...ai ceea ce se numeste "tight spots"..unde lantul e super intins si efectiv paraie...poti face o proba...slabind lantul..luandu-l jos de pe pinionul fata si invartind pinionul cu mana..vezi daca sunetul persista...dar eu zic ca din lant face asa.... Salut Bica. Intr-adevar, lantul era putin intins, l-am slabit si cum ziceam am indreptat si roata dar totusi putin inca se mai aude, si zgomotul este undeva in interior... Ridica de lant ... atunci cand se aude .. sa vezi ca se freaca de cadru sau bascula ... Si se aude intermitent .. ca e intins inegal ... Salut BQGDDAN. Da, intr-adevar, lantul se freaca de cadru sau chiar de "caprele" de metal care le-am pus pentru a sustine motorul dar nu la acel sunet ma refer. Se aud niste pocnituri ca si cum ar veni dinăuntrul motorului. Ai grija unde tii degetele cu lantul ala in viteza, ca e pericol. Cu o mana sustineam motorul iar cu cealalta invarteam de roata dar mersi de sfat daca zgomotul venea de la un rulment la cum invarti tu, in mers se facea bucati,si nu mai roti invers,invarte in sensul de mers al rotii ca te pacalesti si desfaci motorul degeaba,sau si mai bine mergi la un mecanic sa-ti faca service la ea.bafta Salut suzu. Asa ma gandeam si eu ca daca ar fi fost vorba de un rulment pana acum ar fi fost facut praf, mai ales ca am facut un drum de Transfagarasan de aprox 300-350 km... In legatura cu mecanicul este usor sa il duci si il iei gata facut, sau cel putin asa crezi. Dar nu prea gasesti pe cineva care sa iti si arate ce se face, cum se face pentru a avea si tu habar pe viitor. Va multumesc tuturor pentru suport. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.