Sari la conținut

Problema scuter


RedFox200
 Share

Postări Recomandate

Salut, incerc sa ajut un prieten de aceea postez si aici......

 

Scuterul in cauza, este un Suzuki de 250cmc, in 4 timpi, care a avut si zile mai bune. A stat intr-un asa zis service o perioada mai lunga de timp pentru o problema, care pana la urma nu s-a mai rezolvat.... cand a fost luat inapoi, s-a constatat ca nu mai porneste. Dupa injuraturile de rigoare, ne-am apucat sa vedem ce si cum.... desfacut, constatat ca socul automat este stricat, mai exact electromagnetul sau ce are el acolo, nu mai functioneaza..... se vedeau si ceva urme de posibila motorina amestecata cu benzina... fapt care ne-a pus pe ganduri despre ce a suportat saraca jucarie in acel service.

Am reusit sa il pornesc prin metode "clasice", scos airbox-ul si acoperit carburatorul sa traga mai multa benzina din cand in cand.... a pornit, dupa ce se incalzeste porneste "la sfert", nu are importanta ca este demaror, sau pedala.

Bateria este gata, la demaror il puneam pe un starter de masini. Problema mai mare, este ca in ture mari, peste aproximativ jumatate sau putin mai sus din tura acceleratiei, incepe sa dea rateuri urate. Scos carburatorul, desfacut, gasit in el..... diferite.... parca fusese folosit la facut cafea, pentru ca singurul cuvant care imi vine in minte pentru ce era acolo este zat de cafea :) curatat, verificat reglaje..... pus inapoi, pornit, merge mai rotund, dar rateurile din ture inca exista....

Bujia este una cu iridium, cumparata noua pentru acel model. Mentionez ca pana sa ajunga sa aiba problemele astea, mergea perfect cu aceeasi bujie.

In momentul de fata, dupa cum se comporta, personal imi da impresia ca nu s-ar modifica avansul in momentul cand cresc turele peste un anumit nivel si eventual nu da scanteia cand trebuie, nu stiu daca asta e posibil. Deci teoretic, ceva buba la CDI. Dupa cum arata bujia, amestecul arata bogat, deci nu pare sa fie datorita volumului prea mare de aer. Inafara de partea cu CDI-ul am cam ramas fara idei.

Orice parere este binevenita.

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eventual ai putea verifica supapele si/sau eventualele zone pe unde ar putea trage aer fals in turatii mari, atunci cand vacumul produs de motor este mai mare, daca nu, atunci poti incerca inlocuirea bujiei(chiar si cu una ieftina) de test. Cam asta as face daca as fi in locul tau/vostru...

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca la amestec nu a umblat nimeni, sunt destul de sigur de asta, si banuiesc ca bujia arata neagra de fapt, tocmai datorita faptului ca nu se face arderea cum trebuie. O sa incerc si alta bujie, dar asta chiar a mers fara probleme la inceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai ceva notiuni de mecanica da jos capacul de la culbutori-tacheti puno pe punct si fa reglajul la supape 100% supapa sau supapele de admisie (depinde ce motoriare are poate sa fie 2 sau 4 supape) o sa le gasesti deschise

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai scanteie, CDI-ul este bun(ai si avans si tot ce vrei).

Incearca sa il pornesti cu o alta baterie, care este complet incarcata, nu cu a lui care este moarta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

socul automat este stricat, mai exact electromagnetul sau ce are el acolo, nu mai functioneaza.....

Schimba-i socul automat si o sa mearga. Aceeasi problema am avut-o la un Piaggio X9 de 180 cc si s-a remediat partial cu adaptarea unui soc automat de scuter chinezesc.

Degeaba lucreaza socul automat daca bimetalul din cap nu mai este bun, ala transmite o tensiune in CDI, in functie de acea tensiune se face toata gestiunea.

 

Banuiesc ca arata tot ca asta:

post-72311-0-40902200-1381185300_thumb.jpg

Editat de Dkw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai ce sa alimentezi, partea mecanica a socului se extinde prin dilatatie, Daca vrei sa-l masori trebuie sa aiba vreo 35-36 de ohmi dupa 3-5 minute de functionare la o temperatura ambientala de 20-22 de grade. Partea electrica este practic un fel de rezistenta ca-si schimba valoarea de lucru in functie de temperatura aplicata pe soc, partea mecanica. In functie de tensiunea care trece prin el CDI-ul stie cum sa gestioneze avansul la pornire.

Poti sa mai verifici si daca are curent pe firele care se leaga la soc, daca nu are curent (cam 13 V) cu cheia in contact pusa pe pozitia II si motorul oprit poate fi de la CDI.



pai si cum iti dai seama daca lucreaza socul automat?

Partea mecanica poate fi verificata foarte usor, incalzit sau bagat in apa calda si se extinde.

Editat de Dkw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...