Sari la conținut

probleme semnalizare Xj 550


KiD Vicious
 Share

Postări Recomandate

Salut!

 

Se da problema:

Semnalizarea nu merge pe partea stanga.

Dupa actionarea butonului de semnalizare stanga, se aude un ticait din releu.

 

Datele problemei:

  1. Becurile sunt bune.
  2. Contactele au fost curatate (mufe, socluri si buton de comanda ghidon).
  3. Releul este cu 3 pini mecanic (banuiesc).
  4. Am indicatoare (martori) pentru stanga/ dreapta in bord,becurile clasice au fost inlocuite cu leduri.
  5. Problema persista dinainte sa schimb in bord, becurile cu leduri.

Alte sublinieri:

  • Sunt momente cand isi revine in mers...probabil de la socuri.
  • In trecut avea momente cand actionam butonul de semnalizare (stanga/dreapta) si becurile de semnalizare ramaneau aprinse sau palpaiau foarte rapid cu intenstate foarte scazuta...la fel isi revenea fara un motiv anume.

Daca aveti vreo idee de ce se intampla asta...va rog s-o impartasiti si cu mine.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Se da problema:

Semnalizarea nu merge pe partea stanga.

Dupa actionarea butonului de semnalizare stanga, se aude un ticait din releu.

 

Datele problemei:

  1. Becurile sunt bune.
  2. Contactele au fost curatate (mufe, socluri si buton de comanda ghidon).
  3. Releul este cu 3 pini mecanic (banuiesc).
  4. Am indicatoare (martori) pentru stanga/ dreapta in bord,becurile clasice au fost inlocuite cu leduri.
  5. Problema persista dinainte sa schimb in bord, becurile cu leduri.

Alte sublinieri:

  • Sunt momente cand isi revine in mers...probabil de la socuri.
  • In trecut avea momente cand actionam butonul de semnalizare (stanga/dreapta) si becurile de semnalizare ramaneau aprinse sau palpaiau foarte rapid cu intenstate foarte scazuta...la fel isi revenea fara un motiv anume.

Daca aveti vreo idee de ce se intampla asta...va rog s-o impartasiti si cu mine.

Contactele de la semnalizare murdare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uitate la comutatorul dupa ghidon sa nu fie defect.

La nevoie identifica care este mufa pentru comutator si cauta cu un aparat de masura cele doua intrerupatoare stinga dreapta...

Odata ce l-ai gasit strapeaza-le pe rind ca sa elimini banuiala de a fi comuttorul defect....

In principiu la cum iti face seamana cu un contact imperfect care nu lasa sa ajunga 12 v pe bobina releului ci mai putin...trebuie masurat.

Este un defect care trebue sa-l iei in ordine logica.

Editat de justme2009
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi si sa n-ai vreun fir din instalatia semnalizarii de pe stanga care sa-ti dea la masa (daca dreapta merge normal) - dupa ce verifici ce ti s-a zis si mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de sfaturi tuturor!

 

Am mai verifcat odata sa nu am contacte imperfecte....si nu am :D.

In schimb am observat ca daca strang usor cu degetele, carcasa releului, cand activez semnalizarea pe ramura dreapta, becurile se opresc din palpait sau palpaie foarte repde...sau nu mai palpaie si se aude un ticait rapid.

 

P.S.: Dupa ce le-am montat pe toate, am pornit sa alimentez motorul...tot drumul ramura stanga nu a functionat ...dupa alimentare, ambele ramuri de semnalizare merg ...cu mici ezitari ...WTF?!?!?! :)))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desfa releul ca sa te lamuresti.

Ai alimentat releul pe direct cum ti-am zis?

Ai masurat tensiunea pe el.?????

Daca nu ai facut lucrurile astea eu zic sa inchizi topicul si sa te duci la un electrician.......macar sa nu ne mai racim gura degeaba.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desfa releul ca sa te lamuresti.

Ai alimentat releul pe direct cum ti-am zis?

Ai masurat tensiunea pe el.?????

Daca nu ai facut lucrurile astea eu zic sa inchizi topicul si sa te duci la un electrician.......macar sa nu ne mai racim gura degeaba.....

Am strapat cum ziceai..si am ramas surprins de faptul ca ..."asa merge!"

Bucuros de descoperire am luat la puricat instalatia electrica , avand in fata schema electrica.

 

Asa am descoperit doua lucruri:

  1. Instalatia electrica, la modelul meu, nu "bate" 100% cu schema electrica a modelului pentru piata americana.
  2. O mufa , pe care de altfel am vazut-o pt prima data ...cu contactul oxidat. :D

In concluzie:

Puteam sa jur ca releu-i de vina ...dar tind cont de faptul ca semnalizarea pe dreapta mergea...am ascultat sfatul vostru ...si se pare ca ati avut dreptate!

Acum semnalizarea merge si pe dreapta si pe stanga.

 

Multumesc inca o data!

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca ai rezolvat defectul.De la o motocicleta nu trebuie sa lipseasca un aparat de masura ,un bec de control si multa rabdare.Releul nu se alimenta la 12v ci la o tensiune mult mai mica si de aceea nu avea putere sa tina contactul inchis....vezi atunci cind ramai fara baterie releul de pornire tacane....

Editat de justme2009
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Cred ca am rezolvat problema definitiv.

Am cumparat un releu de semnalizare compatibil led ( CF13JL02 ) si l-am adaptat astfel incat pinii sa se potrivesca cu mufa existenta.

Dupa reparatie am facut un drum de vreo 40 km si semnalizarea se comporta exemplar.

 

Multumesc si asfalt uscat!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...