Sari la conținut

Filtru aer adecvat


Rimio
 Share

Postări Recomandate

Salutari!

 

Am pe motor (Yamaha XV250 din '94) un filtru aftermarket, pus de fostul proprietar. Pe langa faptul ca, din ce am vazut, nu e intr-o stare exceptionala, pozitionarea lui imi e incomoda (e adus destul de mult spre spate, stau cu genunchiul pe el).

 

Acum vine intrebarea: ce filtru mi-ati recomanda? Ideal ar fi unul conic (din considerente de spatiu) cu un mic capac de protectie care sa fie prins pe filtru, astfel incat sa pot da jos cu totul solutia existenta.

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa revii la configureatia initiala/originala in care pui filtrul recomandat de fabricant, original sau aftermarket, dar dedicat mobrei tale. MANN e o firma buna cu care stii ca nu poti da gres, de ex.

 

Personal, nu am o parere foarte buna despre filtrele prea permisive.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta-ti cutia originala si pune filtrul din burete original Yamaha. Cred ca e suficient pt motorasul asta.

Poti merge si pe conic, dar alege ceva bun... K&N (original, nu facaturi), Green, BMC... oricum, din cate am inteles de la altii mai priceputi (nu am experimentat la moto... inca), filtru mai permisiv inseamna rejet la carburator, altfel motorul nu mai merge in parametrii (prea mult aer, prea putina benzina)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti sugerez ca in nici un caz sa nu folosesti un filtru conic chinezesc, menit pentru scutere (chiar si pentru cele de 250 cmc). Diferenta permisivitatii filtrului de aer va rezulta in mersul prost al motorului si in cazuri extreme: detonatii (mult prea mult aer) sau depuneri pe supape, aparitia excesiva a calaminei (prea multa benzina, aprindere incompleta).

Editat de mexykanu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o cutie originala si filtru de burete imbibat in ulei este perfect pentru Virago ala, mai ales ca la XV125/250 capacele alea cromate sunt simetrice deci nu prea vad sensul sa renunti la cel de pe dreapta daca-l lasi pe cel de pe stinga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la cel de pe stanga se poate renunta f usor, in el nu e decat senzorul de temperatura pt incalzirea carburatorului, pt cine are asa ceva. problema e ca te complici inutil cu un conic... fie el de calitate. tot varianta originala e cea mai ok in cazul de fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri!

 

Cutia originala nu o am, am luat moto cum e de fata. Filtrul existent e cu burete, dar eu habar nu aveam ca se imbiba in ulei. Ce fel de ulei :)?

 

In cazul unui filtru conic rejetarea nu ar fi problematica, oricum as vrea sa curat carburatorul, so while I'm at it ...

 

Doar ca habar nu am de filtre. Daca mi-ati putea sugera niste filtre as ramane recunoscator, sa nu ma duc cu mana in *** la magazin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am inteles ca nu o ai, dar poti sa o cauti pe la dezmembrari, pe ebay etc. e mai simplu si cred ca si mai ieftin decat un conic. daca pui si rejetul la calcul, te costa o gramada de bani pt 1-2cp in plus.

daca totusi insisti pe conic, 3 marci stiu eu (posibil sa imi scape si altele): K&N, Green si BMC. Ai cumva Pipercross? Sunt ok si astea, dar nu prea fac din bumbac. Conicul e expus si bumbacul e cel mai bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la cel de pe stanga se poate renunta f usor, in el nu e decat senzorul de temperatura pt incalzirea carburatorului, pt cine are asa ceva. problema e ca te complici inutil cu un conic... fie el de calitate. tot varianta originala e cea mai ok in cazul de fata.

stiu ca se poate renunta dar arata ca un c_ur fara...

 

la filtrele de burete se foloseste ulei de motor, curat (de ex 10w40 sau ce bagi tu in motor). Procedura de "reungere" e descrisa perfect in orice manual de utilizare si/sau service.

pe scurt:

se spala filtrul in solutie de apa calduta si detergent

se clateste cu apa calduta

se stoarce prin presare (nu se rasuceste nici la spalare si nici la stoarcere!!!)

se lasa la uscat

se baga filtrul in punga de plastic, se toarna 10-15ml ulei, si se incepe sa se maseze bine pina se imbiba complet

se stoarce surplusul de ulei prin presare

se monteaza la loc pe motor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...