Dr_krl Postat Martie 5, 2015 Share Postat Martie 5, 2015 (editat) În cutia de viteze de la IJ nu ai ce pune greşit ca să se învârtă invers pinionul final. Doar dacă nu pui lanţul primar încrucişat Aşa cum a mai zis şi Lolo, a pornit motorul invers din cauza avnsaului prea mare de la aprindre. Eu nu cred că magnetoul se învârte corect ci doar e efect optic. Editat Martie 5, 2015 de Dr_krl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
angus2kro Postat Martie 5, 2015 Share Postat Martie 5, 2015 Da, ai dreptate. Fiind doar doua axe in cutie nu are cum sa se invarta invers numai din cuplaje. Cu avansul cred ca voi rezolva usor, deoarece am dat patru randuri de gauri in flansa, iar motorul l-am pornit cu pozitionarea care se vede in foto. Merci si revin cu detalii in 2-3 saptamani, dupa ce ajung la sat. Pana atunci "igienizez" manual cutiile laterale, farul, rotile etc. deoarece nu vreau sa la dau la sablat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Martie 6, 2015 Autor Share Postat Martie 6, 2015 @ubord - fir-ar sa fie el de magneto, ghidon si, mai ales , inversor..... Omul cat traieste invata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu.D Postat Martie 18, 2015 Share Postat Martie 18, 2015 Ma puteti ajuta cu o schema electrica de ij 56? Multumesc! » Post actualizat in 19 Mar 2015 13:43Am rezolvat cu shema electrca(din postarile voastre mai vechi). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Aprilie 4, 2015 Autor Share Postat Aprilie 4, 2015 Salutare! Am o nedumerire,nu stiu care este consumul de benzina la IJ 56! Ma puteti ajuta? In notita tehnica scrie : "Consumul de combustibil pentru motocicleta rodata, pe drum drept, de categoria I , cu viteza medie 50 - 60 km/h, pe 100 km --- maxim 4 litrii ( IJ 56 solo ) ; 6 litrii ( IJ 56 cu atas )" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Aprilie 4, 2015 Share Postat Aprilie 4, 2015 Mulțumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugen09 Postat Aprilie 5, 2015 Share Postat Aprilie 5, 2015 Salut Am o nedumerire legata de cele doua motociclete IJ 56 din poza. Dupa placuta de identificare ar trebui sa fie la fel(acelasi model,acelasi an de fabr.1960) dar dupa cum se vede, farul , aripa si butucul roata fata sunt diferite. Care este modelul cu elementele mentionate originale? Cu stima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Aprilie 5, 2015 Share Postat Aprilie 5, 2015 (editat) Cel albastru inchis este mai original si mai aproape de realitatea cu 1960. Tobele nu apartin acestui model. Si cel albastru deschis este original, model mai nou, cred ca incepand cu anii 1962-1963 dar e posibil ca placuta sa nu fie ceea ce trebuie pe acesta din urma. La prima vedere, doar ceasul de kilometraj si suportul de numar fata nu e din acelasi film. Editat Aprilie 5, 2015 de Dr_krl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugen09 Postat Aprilie 7, 2015 Share Postat Aprilie 7, 2015 Cel albastru inchis este mai original si mai aproape de realitatea cu 1960. Tobele nu apartin acestui model. Si cel albastru deschis este original, model mai nou, cred ca incepand cu anii 1962-1963 dar e posibil ca placuta sa nu fie ceea ce trebuie pe acesta din urma. La prima vedere, doar ceasul de kilometraj si suportul de numar fata nu e din acelasi film. Multumesc » Post actualizat in 07 Apr 2015 20:16 Cumpar pentru IJ 56 -Capac cutie laterala stanga -Capac cutie laterala dreapta -Carburator -Filtru aer -Lampa spate Cu stima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Aprilie 7, 2015 Autor Share Postat Aprilie 7, 2015 Cateva repere din cele pe care le vrei le gasesti la mine. » Post actualizat in 07 Apr 2015 20:48La IJ-ul bleu, ghidonul ( cu toate comenzile de pe el ), furca fata,farul, tobele, saua, roata fata, amortizoarele spate,pedala de frana, amortizorul ghidonului sunt de IJ Jupiter 3; comutatorul semnalizarii, ceasul de kilometraj sunt de IMS maneta schimbatorului de viteze manual e constructie artizanala sau modificat din unul de Simson 425 S semnalizarea e de camion Steagul Rosu lipsesc cutiile laterale portbagajul e constructie artizanala La IJ-ul albastru cutiile laterale sunt pentru IJ 56 fabricat dupa 1961, tobele sunt constructie artizanala sau sunt de alta moto ( nicidecum pt. motor 2T ) lipsesc saua spate, carburatorul, filtrul de aer, capacele unitatii carburatie, decompresorul bilele de prindere a atasului din fata si din spate sunt de IJ Jupiter 4 semnalizarea de pe furca e de IMS Daca ai posta poze mai detaliate ti-as zice mai multe insa din singura poza ce ai postat-o nu-ti pot spune mai multe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugen09 Postat Aprilie 7, 2015 Share Postat Aprilie 7, 2015 Cateva repere din cele pe care le vrei le gasesti la mine. » Post actualizat in 07 Apr 2015 20:48 La IJ-ul bleu, ghidonul ( cu toate comenzile de pe el ), furca fata,farul, tobele, saua, roata fata, amortizoarele spate,pedala de frana, amortizorul ghidonului sunt de IJ Jupiter 3; comutatorul semnalizarii, ceasul de kilometraj sunt de IMS maneta schimbatorului de viteze manual e constructie artizanala sau modificat din unul de Simson 425 S semnalizarea e de camion Steagul Rosu lipsesc cutiile laterale portbagajul e constructie artizanala La IJ-ul albastru cutiile laterale sunt pentru IJ 56 fabricat dupa 1961, tobele sunt constructie artizanala sau sunt de alta moto ( nicidecum pt. motor 2T ) lipsesc saua spate, carburatorul, filtrul de aer, capacele unitatii carburatie, decompresorul bilele de prindere a atasului din fata si din spate sunt de IJ Jupiter 4 semnalizarea de pe furca e de IMS Daca ai posta poze mai detaliate ti-as zice mai multe insa din singura poza ce ai postat-o nu-ti pot spune mai multe. Mai multe poze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Aprilie 8, 2015 Autor Share Postat Aprilie 8, 2015 IJ bleu colierele tevilor de evacuare sunt manufacturate lipsesc martorii de pe far, acoperitorul contactului, capacele unitatii carburatie, cablul kilometrajului, flansa metalica de frictiune a amortizorului de ghidon, siguranta surubului inferior al amortizorului dindreapta-spate lampa spate e de DKW arcul lamelar al amortizorului de ghidon e distrus, la fel si comanda lui IJ albastru lipseste lampa spate, tampoanele de cauciuc ale seii spate, martorul pedalei de frana, ornamentul contactului, scarita din dreapta a pasagerului, comutatorul de lumini reazemul seii spate e stricat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugen09 Postat Aprilie 8, 2015 Share Postat Aprilie 8, 2015 Multumesc Lolo_ID IJ bleu colierele tevilor de evacuare sunt manufacturate lipsesc martorii de pe far, acoperitorul contactului, capacele unitatii carburatie, cablul kilometrajului, flansa metalica de frictiune a amortizorului de ghidon, siguranta surubului inferior al amortizorului dindreapta-spate lampa spate e de DKW arcul lamelar al amortizorului de ghidon e distrus, la fel si comanda lui IJ albastru lipseste lampa spate, tampoanele de cauciuc ale seii spate, martorul pedalei de frana, ornamentul contactului, scarita din dreapta a pasagerului, comutatorul de lumini reazemul seii spate e stricat » Post actualizat in 08 Apr 2015 23:00Ea este prima motociclete care se restaureaza. Lolo_ID , care din reperele lipsa sau care nu corespund modelului respectiv le pot achizitiona de la tine? Cu stima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Aprilie 9, 2015 Autor Share Postat Aprilie 9, 2015 - carburator - filtru aer - cutii laterale - carcasa lampa spate ( cu sticle, fara soclul becurilor ) - capac dreapta al unitatii carburatie - scarita din dreapta a pasagerului - decompresorul - tampoanele de cauciuc ale seii spate - comutatorul de lumini Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu.D Postat Mai 24, 2015 Share Postat Mai 24, 2015 Astazi am iesit cu Ij-ul 56 pe strada!Pornirea este relativ usoara, dar se pare ca patineaza ambreajul deoarece mototrul se tureaza si merge frumos insa motocicleta nu prinde viteza. Eu am umblat la ambreaj cu ceva timp in urma si am gasit acolo 5 placi de textolit si parca 5 placi de metal intre ele,vazand ca pe interiorul capacului motorului erau urme de frecare am scos un disc de textolit si un disc metalic gandindu-ma ca persoana care a avut motocicleta a pus in plus. Intrebarea este:cate placi de textolit si cate placi de metal trebuie sa fie acolo? Daca numarul lor trebuie sa fie de cate 4 si dupa cum am spus mai sus motocicleta nu prinde viteza,dupa parerea mea inseamna ca patineaza ambreajul. Pt a da randament trebuie sa mai strang prin infiletare arculetele care tin impreuna discurile de ambreaj sau sa le slabesc,sau cum se procedeaza pt a regla corect ambreajul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Mai 24, 2015 Share Postat Mai 24, 2015 Salutare! Știe cineva dacă ij 56 a avut un model cu schimbător viteze manual (pe rezervor în dreapta)? Dacă da,are cineva o poză? Mulțumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Mai 24, 2015 Share Postat Mai 24, 2015 (editat) Ij 56 nu a avut schimbător manual la rezervor. Are o manetă pe partea dreaptă a motorului de unde se poate schimba manual viteza. Editat Mai 24, 2015 de Dr_krl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu.D Postat Mai 31, 2015 Share Postat Mai 31, 2015 Multumesc pt sfaturile in ceea ce priveste ambreajul!Trebuie sa spun ca am rezolvat problema datorita sfarurilor primite de la tine. Insa Ij-ul nu prea vrea sa se dea pe brazda cu una cu doua si am sa va pozestesc pataniile de astazi: Daca tot a fost frumos si cald afara si aveam si timp liber m-am gandit sa dau o tura,ceva mai lunga,prin oras sa ca am scos Ij-ul pe strada,l-am pornit frumusel (pornire foarte usoara) si dau sa plec,cand un prieten vecin cu mine zice: "Hai ca merg si eu sa ma plimb cu Ij-ul." Pornim noi,totul merge bine cand pe la Autogara Filaret opresc sa dau prioritate intr-o intersectie,trag maneta de ambreaj ca sa bag in viteza si "ZBANG" se rupe cablul in partea din spre maneta (cablurile le-am achizitionat de la Gaspar Vasile)! Luam Ij-ul il suim pe trotoar ca sa nu incurcam circulatia si ne apucam sa remediem problema. Scot trusa de scule si gasesc un surub reglabil,il montez in capatul cablului,montez maneta la loc si ne vedem de drum (toata treaba vreo 30 min). Pornim. Cobram spre Parcul Carol,dam o tura in jurul fantanii cu Zodiac si iesim pe Str. Candiano Popescu. Nici nu apuc sa intru binepe strada ca se opreste utilajul,dau cateva pedale,nimic. Scot din nou trusa de scule si caut cheia de bujii,dau bujia afara,era neagra si cu un strat consistent de funingine,iau alta bujie,montez,dau cateva pedale in gol cu decompresorul apasat,pun contactul,inca o pedala ca sa porneasca. Nimic. Mai dau ceva pedale dar fara rezultat,dau iar bujia afara,verific,bujia uda toata asa ca pun alta bujie si repet procesul de vreo 2-3 ori cand pana la urma reusesc si pornesc (aproximativ 40 de minute). Pornim la drum! Reusim sa parcurgem drumul pana in fata sectiei de politie,acolo "mr,mr" ne oprim din nou! Dai pedale dar nu porneste deloc asa ca schimb vreo doua bujii (noroc ca aveam vreo 10 bujii la mine,aveam experienta din anii tineretii ca atunci cand plecai cu un utilaj ca asta la drum trebuia sa ai la tine in afara a tot felul de alte piese si "ceva bujii" ;a durat si asta cam 30 de minute) in sfarsit reusim sa pornim,o luam printre stradute,iesim la Cutitul de Argint,apare si o masina de politie din care se uitau 2 politisti zambind. Nu mergem prea mult cand iar se opreste utilajul in fata cimitirului Eroilor Revolutiei (chiar in intersectie),urcam Ij-ul pe trotuar,mai dau ceva pedale cu decompresorul tras,pun contactul,dau pedala de pornire dar nimic,scot trusa de scule,dau bujia afara,alta bujie uscata nu mai aveam asa ca incingem o bujie cu bricheta,o mai perpelim,o mai uscam,o mai periem cu peria de sarma,punem la loc bujia si dau pedala de pornire: IN SFARSIT PORNESTE! (operatiunea a durat mai bine de 30 de minute). Ne inscriem in trafic,traversam intersectia si pe partea cealalta "har,har" iar ne oprim asa ca tragem pe dreapta,dau cateva pedale iar cu decompresorul tras,mai pun contactul sa porneasca,mai iau contactul ca sa o aerisesc dand la pedala in tandem cu compresorul,intre timp se opreste langa noi un motociclist si intreaba daca ne poate ajuta cu ceva,se ofera chiar sa o pornim impinsa sau o alta solutie cu care sa ne ajute sa trecemm impasul. Am mai stat de vorba cu el despre una-alta dupa care el si-a vazut de drum,noi am ramas cu batrana doamna sa o resuscitam din nou.Intre timp probabil s-a mai uscat si am reusit sa o pornim. Pornim la drum,mergem 200 m cand se opreste din nou dar de data asta dupa cateva pedale a pornit motorul dar cand sa o luam din loc iar se rupe cablul de ambreaj (se vede treaba ca reparatia a fost cam "slabuta" ). Remediem problema si ne vedem de drumul nostru.. De aici pana acasa mai avand cam 2 km i-am parcurs fara incidente si iata cum un drum care ar fi trebuit sa dureze 20-30 de minute s-a prelungit la peste 4 ore. Lasand de-oparte partea amuzanta a povestii ,as vrea sa ma ajutati putin si sa imi spuneti ce se intampla cu carburatorul,cum trebuie sa il reglez? Mie imi pare ca uneori ineaca bujia iar alteori nu alimenteaza cum trebuie cu benzina. Este vorba de un carburator K62 (asa am cumparat motocicleta) pe care l-am spalat,l-am curatat,am reglat cuiul ponton la a doua crestatura iar in momentu de fata e la prima crestatura de sus. Cuiului atasat plutitorului i-am schimbat garnitura si pare ca inchide bine.Am cumparat de la Gaspar un set de reparatie carburator dar nu s-a potrivit decat garnitura de la cuiul de pe plutitor. Eu pornesc motocicleta in felul urmator: dau drumul la benzina,inec carburatorul (de la butonul respectiv),trag socul,dau 5 pedale in tandem cu decompresorul,pun contactul,o pedala si a pornit.Merge foarte frumos dar dupa 5-10 minute de functionare,cand imping socul incepe si se accelereaza foarte tare,daca trag socul cum a fost initial la pornire,mersul la ralanti este frumos. Bujii folosesc Sinterom 225 (de Dacia) pe care nu numai ca le inegreste dar pe care si depune un strat gros de funingine si asta dupa ce merge in sarcina 15-20 de minute. Probabil ca mai trebuie reglat si avansul pt ca aud o tacaneala,am observat ca atunci cand merg doar eu pe motocicleta durata de functionare a motorului este mai lunga iar atunci cand mai merge cineva in atas,bujia se incarca mai rapid cu acea funingine si motorul se opreste. Pun 3 poze sa va faceti o idee cam cum arata bujia in momentul in care motocicleta se opreste de la sine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Mai 31, 2015 Autor Share Postat Mai 31, 2015 (editat) Daca esti sigur de etanseitatea garniturilor motorului trecem la pasii urmatori. Ce fel de carburator Pekar K62 ai ( pentru ce cilindree ) ? Decompresorul e facut doar pentru a pune "sprituri" in camera de ardere ( cand e nevoie ) si pentru a elimina surplusul de combustibil din carterul sec atunci cand motorul se "ineaca", nicidecum pentru a porni motocicleta deci nu-l mai folosi la pornire. Socul nu trebuie sa ramana actionat decat 1 minut maxim, nu 5-10 minute ( asta e valabil doar in cazul unui motor reparat cum trebuie ). Avansul lasa-l asa deocamdata. Daca era dereglat rau te lasa fara talpa la incaltari sau motorul pornea invers. Il poti regla dupa ce rezolvi problema carburatiei. Cuiul de dozaj e montat gresit. Asta ti-o demonstreaza carburatorul ori-de-cate-ori folosesti socul. Muta-i siguranta la a treia crestatura si incearca sa-l pornesti. Bujia ti-o inegreste des/repede deoarece nu are o cifra termica apropiata celei cu care motorul a fost proiectat sa functioneze. Cea de Dacia este bujie rece. Motorului de IJ ii trebuie bujie fierbinte. HINT : 1. Scoate din carburator toate piesele de alama ( !! doar cele de alama !! ) si cufunda-le in acid acetic 20-30 minute pentru o curatare eficienta ( asta ca sa scapi de orice dubiu privind depunerile de calcar sau gunoaie ) dupa care clateste-le cu apa de 2-3 ori inainte de a le monta; 2. Cauta buji Sinterom 14 N 15 ( mie imi functioneaza, de cativa ani, motorul IJ-ului 56, foarte bine cu bujii de-astea - am tot timpul la mine maxim 3 bujii ); 3. Motorul de IJ fiind proiectat in 1938, pe vremea cand exista benzina C.O. 66-70, nu are cum sa functioneze in parametrii normali, cu benzina C.O. 95-98 asa ca mergi la Carrefour si cumpara o sticluta de substitut de plumb ( pe ea ai instructiunile de folosire ). Sticluta se aseamana cu cea din poza de mai jos. Costa in jur de 5-6 lei. Editat Mai 31, 2015 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu.D Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 Trebuie sa spun ca nu am umblat in motor decat la ambreaj si la cutia de viteze pentru ca scapa ulei pe la garnitura, in ceea ce priveste garniturile de motor nu mi s-a parut ca ar scapa compresie pe acolo.Am sa pun si niste poze.Am uitat sa spun ca atunci cand motocicleta se oprea singura, cand dadeam la pedala si apasam decomresorul ieseau foarte multe gaze de benzina(pe la decompresor).Despre carburator nu stiu ce sa spun,dar am sa pun o poza cu el, poate ma lamuriti voi daca este compatibil cu motorul meu.Zilele astea am sa incerc sa aplic sfaturile pe care mi le-ai dat si pentru care iti multumesc!Nu prea reusesc sa pun poze, dar mai incerc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Iunie 3, 2015 Autor Share Postat Iunie 3, 2015 Cumpar oala de ambreiaj de IJ 56. Nu ma intereseaza dantura oalei de ambreiaj ci sa fie buna dantura si interiorul pinionului ce este angrenat de semiluna pedalei de pornire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 Cumpăr cam toate şuruburile şi piuliţele aferente ce se găsesc pe un IJ 56. Mă interesează DOAR ORIGINALE (şuruburile care ţin cutiile laterale, cele de la rezervor, motor în cadru, şuruburile de la scăriţe, şuruburile care ţin farul, aripa faţă, etc.). Adiţional mai caut: - decompresor, - maneta acţionare decompresor (a nu se confunda cu cea de la şoc) - un cot eşapament stare perfectă d.p.v. al formei (să nu fie lovit deloc). Nu contează dacă e sau nu e bun cromul pe el, - capac de la aprindere cu şurubelele acelea mici originale, sau doar acele mici şuruburi chiar şi fără capac, - şa spate cu arcurile şi banda de cauciuc intacte. Nu contează dacă are sau nu are husă - siguranţa care ţine şurubul de jos al amortizorului spate-dreapta cu şurubelul aferent, - rama far mic stare perfectă d.p.v. al formei (să nu fie lovit deloc). Nu contează dacă e sau nu e bun cromul pe el, - maneta schimbător viteze de pe partea dreaptă. - două ţevi eşapament nelovite. (oricum cred că ţevi nelovite nu mai există dar încerc şi eu...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu.D Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Astea sunt pozele cu motorul,unde nu se vede cum ca ar scapa compresie si o poza cu carburatorul K62 (este compatibil cu motorul de Ij56?). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Iunie 6, 2015 Share Postat Iunie 6, 2015 Asta e de Ij? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugen09 Postat Iunie 6, 2015 Share Postat Iunie 6, 2015 Salut. Cauta aripa pentru atas ca cel din poza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.