Sari la conținut

Istalatie De 12v Pe Simson


morriss
 Share

Postări Recomandate

http://www.motorlife.ro/ .... intri la motociclete...simson....adaptare dinam...si daca vrei si mai mult...cauta pe aici pe forum ca gasesti o gramada de topicuri pe tema asta...

 

Si inca ceva care sa te ajute....luata de aici: /index.php?...c=61414&hl=

post-636-1164756509_thumb.jpg

Editat de MadRider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Hai domnilor chiar nu are nimeni o schema electrica pentru Simson dar pentru modificarea cu alternator de Minsk.......Pentru ca in ceea ce am vazut mai sus schema are in componenta alternatorul de Ij...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pus alternator de jawa si merge perfect dar instalatia electrica a trebuit refacuta de la 0 , dar macar merge.Periile din cate stiu una e plus alta masa iar celelalte trei fire sunt trifazice sau ceva de genu care trebuie sa treaca prin diode(punte diode de dacie parca merge) mai iti trebuie un releu de incarcare de dacie,bobina de inductie de dacie,baterie si multi nervi ca sa il faci.Daca ai fi din arad ti-asi arata pe al meu cum trebuie facut. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

sunt beat. maine iti spun ce trebuie facut exact pt. ca azi am terminat a doua instalatie de simson pe 12 v de facut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, problema e in felul urmator: eu am facut modificarea pentru a pune un alternator de Minsk, deci am facut flansa respectiva, am strunjit din capacul motorului in zona alternatorului. Buba e alta:eu la alternatorul de MInsk care l-am cumparat nou nu am perii colectoare (carbuni) si deci in schema electrica de mai sus nu vad cum as putea monta releul de incarcare. Banuiesc, ca nu sunt perii deoarece rotorul in cazul meu nu este bobinat ci are magneti.....Intrebare:

Se poate face instalatia cu alternatorul de minsk, dar care sa cuprinda si puntea de dacie si releul de incarcare, sau schema e cu totul alta.....

In schema postata pe www.motorlife.ro componentele sunt toate de Minsk, eu vreau sa folosesc puntea de Dacie si releul de incarcare de Dacie......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu minsk-ul nu are alternator,el are magnetou.Ai putea sa faci si cu magnetou dar nu poti sa ii pui baterie parca iar cand aprinzi farul s-ar putea sa nu mai functioneze prea bine.Eu zic ca era mai usor sa folosesti un alternator de jawa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu minsk-ul nu are alternator,el are magnetou.Ai putea sa faci si cu magnetou dar nu poti sa ii pui baterie parca iar cand aprinzi farul s-ar putea sa nu mai functioneze prea bine.Eu zic ca era mai usor sa folosesti un alternator de jawa.

ba poate pune absolut orice vrea!.......is dinam de bicicleta!...........la minsk are dinamo-magnetou, are o infasurare pentru aprindere si una sau mai multe puse inparalel pentru diversi consumatori.....se poate pune si baterie, dar, trebuie facut un regulator de tensiune care sa tina o tensiune care sa varieze doar in limitele 13,7 - 14,4 V...........avand in vedere ca rotorul este de tip magnet permanent, singura modalitate pentru a construi regulatorul de tensiune este cu un tiristor care sa puna la masa varfurile de tensiune care trec peste aceste valori.......se poate folosi cu succes asa-zisa "caramea" pe care o au mink-ul sau voskod-ul, la care mai trebuie adaugata si o punte de diode redresoare monofazata (numai 4 din cele 6 diode ale puntii de dacie) dar, pentrua putea redresa tensiunea alternativa furnizata de acest generator trebuie desfacute de la masa capetele infasurarilor si legate la una din bornele puntii, altfel poti folosi o singura dioda pentru redresare, dar iti scade randamentul la jumatate, pe de alta parte, masa "caramelei trebuie sa coincida cu masa generatorului, indiferent care e aceasta, adica daca e legat sau nu la masa si, in plus, puntea redresoare trebuie sa vina neaparat dupa "caramea".....acelasi lucru si pentru cazul folosirii unei singure diode.......pe de alta parte, insa, trebuie calibrata acea "caramea" ca sa pastreze tensiunea in acele limite (tot ce am spus pana acum e valabil numai si numai daca vrei sa folosesti baterie!)......calibrarea se face usor.........exista o dioda zenner in acea "caramea" care se poate schimba cu alta dar pentru o alta tensiune de stabilizare astfel incat sa obtii la bornele bateriei valorile prescrise de mine.....uzual, dioda zenner este de 6,2V.....schema.....mi-e lene sa stau sa-ti desenez una.......concepe-o si tu pe baza a ceea ce ti-am spus mai sus!........mult succes!.........daca-ti pui putin mintea la contributie, nu ai cum sa ratezi, crede-ma!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca simsonistii se agita dupa sistemul pe 12 V pt 2 motive

1 instalatie de iluminat mai puternica si mai fiabila

2 posibilitatea de a upgrada aprinderile (cele originale in stare buna sunt ca dinozaurii....) pe acumulator cu ruptor sau chiar tranzistorizate

pt pct 1 cel mai bun compromis ar fi alternatorul de IJ 90 W sau poate mai bun cel de Jawa de peste 100W (cel de ETZ de 180W nu prea incape)

Generatorul minsk-ului are putere prea mica pt a duce un halogen 60 w ,aprinderea vreo25,pozitia5w etc la vreo 2500-3000 rpm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca simsonistii se agita dupa sistemul pe 12 V pt 2 motive

1 instalatie de iluminat mai puternica si mai fiabila

2 posibilitatea de a upgrada aprinderile (cele originale in stare buna sunt ca dinozaurii....) pe acumulator cu ruptor sau chiar tranzistorizate

pt pct 1 cel mai bun compromis ar fi alternatorul de IJ 90 W sau poate mai bun cel de Jawa de peste 100W (cel de ETZ de 180W nu prea incape)

Generatorul minsk-ului are putere prea mica pt a duce un halogen 60 w ,aprinderea vreo25,pozitia5w etc la vreo 2500-3000 rpm

ai mare dreptate cu magnetoul original, cand am avut simson, am avut probleme cu el pentru ca i se demagnetizase rotorul si dadea scanteie foarte slaba.......insa, cu privire la fiabilitatea dinamului de 6V, nu prea sunt de acord, simson-ul meu era din '60 si nu am avut niciodata probleme cu incarcarea.......problemele apareau cand mi se ardea becul din far.......ca nu prea gaseam asa, cu una, cu doua, bec cu fasungul acela vechi si pe 6V......baterie am folosit una de UPS de 6V / 12A si nu avea probleme sa nu o incarce.....am fost nevoit sa-i pun baterie pentru ca am eliminat jugul statorului din magnetou, alimentand bobina aceea de inductie interna direct din baterie.......si a trebuit sa-i tai jugul si sa-i scot tolele magnetizate din rotor pentru ca, daca se nimerea intr-o pozitie in care platina era foarte aproape de deschidere, campul magnetic indus in jug facea ca rotorul sa se miste, atat cat ii permiteau jocurile existente in mecanica avansului centrifugal, se misca, deschidea platina, revenea, iar inchidea platina.....si oscila asa de nebun, producand scanteie continua...... :crack: serios.....era tare ciudata faza......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Va multunmesc pentru raspunsuri. In concluzie el mai OK e cu alternator de IJ. Acu marea intrebare este: cat trebuie strunjit din rotorul si statorul alternatorului de Ij?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...