KoKolau Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 (editat) Am o motoreta chinezeasca cu motor de 110cc, motor de ATV 4 trepte de viteza semiautomat. Problema e ca patineaza ambreajul, am schimbat placutele noi cu tot cu cele de otel, 3 placute am, am pus si ulei Motul si de 10W40 si 15W50 si 20W50 (ulei uzat. doar pentru test, nu mers mult) si nou alta firma orice as face patineaz, parca e mai rau cu ulei "gros". La inceput nu a patinat dar dupa un timp incepe. Patineaza mai mult in treapta 3a si mai ales in 4a cand o fortez si cand depasesc o anumita viteza, la turatii mai mari cand ii dau gaz. La inceput cand avea palcile originale patina la rece mai mult, la cald mergea bine, dar s-a cam agravat. Toata treaba a inceput acum ceva timp cand am pus un ulei Mol Dynamic 10W40 Scooter e bun si pentru ambreaje. De atunci a inceput sa patineze, dar tot asa ulei am pus si anu trecut si am mers cu el mult si bine, cam mult am cam depasit termenul de km, dar era iarna nu prea mergeam cu ea. Si decand am modificat carburatorul sa consume mai multa benzina, cum era din fabrica. (acum nu stiu de la ce e...) Daca mai strang ambreajul (are un surubel) nu mai patineaza, dar nu prea mai decupleaza si schimb mai greu si sa nu stric altele, e mai nervoasa putin parca. Dupa carte spune sa-l strang detot pana simnt forta si sa desfac acel surubel 1/8 ture, dar asa patineaza, trebuie sa desfac mai mult 1/2-1 tura aproape. E normal ? Am ambreaj ca la moto, discuri si 4 arcuri si unul centrifugal de pornire de pe loc (cred...) La ambreajul cel cu discuri axul are joc in rulment cam mare, nu stiu daca asa e normal sau nu, merge bine nu vibreaza nu se aud zgomote sau altele. Precizez ca nu prea mai are putere motoreta cum avea, dar are si 42000+ km parcusi. Mai ales cand bate vantul din fata se simnte mult. Nu stiu ce sa i ifac, nu mai inteleg ce sa mai schimb unde sa mai umblu... Sa pun saibe la acele arcuri ? Sa mai pun o placute in plus la ambreaj ? Sa ii dau foc ? Ultima e solutia... O sa mai incerc sa mai cumpar un ulei nou, dar nu cred ca asta e cauza, am mai pus ulei Motul cand aveam palcutele originale si patina si degeaba parca era si mai rau, orice ii fac e mai rau... Oare ce ulei sa ii pun ? NU ulei de 60-80 lei, ceva pana in 30 lei ca m-am saturat sa tot pun elei scump si bun (?) si degeaba, am mers cu ulei Motul, iarna am mai bagat alte marci, dar numai ulei moto 4T, nu auto. Poate ma ajuta cineva cat de cat cu sfaturi una alta, nu cu mistouri ca e chinezeasca ca nu stiu ce sa o schimb sau altele. Eu cu motoreta asta am facut mii de km prin tara si cam pe orice fel de drum. Ii ajunge si ei, dar daca tot schimb piese la ea, vreau sa mearga cat de cat cum era. Editat Mai 5, 2014 de LaurX82 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 (editat) Nu am citit tot carnatul dar, din cate stiu eu ambreiajul ala e destul de complex, am desfacut de cateva ori si ai cateva reglaje pe acolo din cate imi aduc aminte ... eu am impresia ca initial ti s-a dus ambreiajul, probabil favorizat de ulei, apoi la montajul ambreiajului nou ai pus ceva aiurea pe acolo sau nu ai reglat ceva ce trebuia reglat ... Editat Mai 5, 2014 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoKolau Postat Mai 5, 2014 Autor Share Postat Mai 5, 2014 (editat) Nu e ambreiaj din ala care zici tu, e simplu ca la orice moto, este si din ala care cred ca zici tu, care e cu tot cu ambreaj centrifugal de pornire si altele, dar la mine fiind model mai vechi cred e din 2 bucati. Editat Mai 5, 2014 de LaurX82 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stfan Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 Incearca sa schimbi si cele patru arcuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoKolau Postat Mai 5, 2014 Autor Share Postat Mai 5, 2014 Incearca sa schimbi si cele patru arcuri. Chiar asa grav sunt alea ? Daca pun cu saibe cum am mai vazut, e de bine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 Vezi ca, daca actionarea ambreiajului e facuta din capac prin impingere, daca nu pui garnitura poti avea efectul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 (editat) schimba arcurile cu unele noi, nu merge cu saibe pt ca in final o sa ai acelasi efect ca si acum. Editat Mai 5, 2014 de Burg_man Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 Se uzeaza placa de presiune si nu mai comprima placutele astfel incat ambreiajul nu mai functioneaza corect.Varianta ieftina e sa pui o placa de frictiune in plus iar cea normala e un ambreiaj complet NOU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stfan Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 Chiar asa grav sunt alea ? Daca pun cu saibe cum am mai vazut, e de bine? Daca sunt decalibrate nu decupleaza uniform si asa cum spuneai, smuceste daca incerci sa-l reglezi in asa fel incat sa nu patineze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoKolau Postat Mai 5, 2014 Autor Share Postat Mai 5, 2014 (editat) Garnitura am pus, dar cu putin silicon, nu cred ca asta e cauza. As pune arcuri noi, dar nu stiu unde sa gasesc asa arcuri, cei de la First Bike nu au separat asa arcuri avea tot ambreaj si eu de prost ce sunt am cumparat doar placutele, pentru 40 lei minus... Cred ca o sa pun o asa placute de frictiune in plus, daca ma tine sezonul asta e bun. Numai de frictiune, adica aia de otel nu ? Din aia cu textolit nu pun. El are 4 placute, ma gandeam sa pun 5, dar nu cred ca e recomandat si bine... Editat Mai 5, 2014 de LaurX82 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
clujraider Postat Mai 6, 2014 Share Postat Mai 6, 2014 Arcurile. Am un Kymco Zing, pe care cand il luasem, era modificat cu ceva arcuri de ambreiaj mai tari. Motivul pentru care fusese manarit, era faptul ca arcurile mai tari, confera posibilitatea schimbarii la turatie mai mare, in speta iti da ideea de "sprint". Intr adevar, cu arcuri tari, obiectul se streseaza de nu i adevarat. Neajuns: ambreiaj foarte tare, dupa 2 kilometri, te cam durea mana. La mecanic, mi s au schimbat arcurile, cu ceva mai slabe, folosite. Concluzie: a inceput sa patineze in treapta de viteza mare, trebuie lasata sa se "intinda" la drum. S a terminat cu sprintul la semafor dar, am ajuns la concluzia ca daca o sa am copil, o sa i pun arcuri slabe pe ambreiaj ca sa fiu sigur ca ajunge acasa intreg. Arcuri "pentru First Bike" Astea s povesti Arcurile au lungimi specificate in manualul de service al motocicletei. In concluzie, ori dealerul tau le are n oferta si tu nu le ai vazut, ori nu le are si poti sa te informezi ce lungime au arcurile tale si sa cumperi ceva compatibil. Din povesti, am aflat ca merg si arcurile de supape, tin cam un sezon. Pro arcuri slabe: scade viteza si sprintul, devii mai constient ca jucaria nu poate s o ia din loc si asta implica si responsabilitate, ambreiajul e mai moale, nu te omoara la mana. Contra: uzura, risti sa faci ambreiajul praf daca tragi de el la turatie mare. Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoKolau Postat Mai 6, 2014 Autor Share Postat Mai 6, 2014 multumesc de raspunsuri. dar tot nu stiu ce sa fac. mi sa spus sa pun o placa de frictiune in plus. daca pun si una cu ferodou in plus e de rau ? eu daca mai desfac/slabesc ambreiajul schim mai greu nu am ambreaj la mana e la picior cu sincron ceva de genu cand apas pedala de schimbator decupleaza ambreaju. as puna numai una de frictiune dar nu freaca fier pe fier si nu fac praf placa de presiune ? el are 4 placi ferodou si 3 frictiune otel. oare nu am pus eu in ordine dar nu cred alfel... are arcuri la first bike dar ptr concorde alt model dar ambreiajul seamana. nu vreau tuning vreau normal sa mearga. ps: postat de pe tel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Mai 6, 2014 Share Postat Mai 6, 2014 Repet desfa cele 4 suruburi care tin piesa ce preseaza arcurile si exact pe placa de presiune in ordinea montari placilor prima este placa cu ferodo cum spui tu pune una uzata apoi una noua una de otel etc inchizi faci testul si o sa-mi dai dreptate nu-ti pot excplica ce sa uzat dar o sa merga cele 2 nu or sa patineze intre ele as ca nu e nici un pericol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Mai 6, 2014 Share Postat Mai 6, 2014 la tine problema sunt arcurile....nu mai preseaza la aceiasi forta care a facuto pana acum,...cumpara un set nou de arcuri si mai baga cateva mii de km sub roti. uite aici in poza ai un ambreiaj de Mobra are 10 arcuri nu 4, incearca poate merge pe motorul tau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoKolau Postat Mai 6, 2014 Autor Share Postat Mai 6, 2014 (editat) Multumesc mult Indian73 am facut asa, am pus prima data o placa de otel uzata, da si asa e nu are cum sa patineze ca acele placi de otel sunt fixe, cele cu ferodou se "freaca". Am facut o proba si merge bine acum, sa vad la un drum mai lung, parca e cam nervoasa si se cunoaste ca ambreaju le mai tare sa zic asa la picior, schimb mai greu. Imi dau seama ce sa uzat, inteleg... o sa cumpar cred ca noi tot asamblul, adica interiorul ambreiajului cu placa presiune si arcuri, poate as putea cumpara separat fara placi ambreaj ca deja le am... Acum sa vad cat va tine si sa nu fie efecte secundare. Si cu acel joc la ambreiaj la ax la rulmnt din carter, e de rau sau... Nu se aude ceva ciudat, merge bine sau ceva de genu. Acel ax e la cutia de viteze... Ciudat sa se duca asa deodata ambreajul si placile... Oare a contat ca am mai amestecat uleiul cu 10W cu 15W si alta firma ? Si acum am un ghiveci de ulei dar pana maine cand o sa cumpar, daca tot am desfacut capacul si schimbat uleiuri una alta, am mai pierdut din ulei si completat... Editat Mai 6, 2014 de LaurX82 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Mai 6, 2014 Share Postat Mai 6, 2014 prima placa care se monteaza in placa de presiune este din material de frictiune si uzeaza incet incet placa de presiune care este din aluminiu asta este cauza in mare,arcurile la aceste motorase nu se uzeaza in veci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoKolau Postat Mai 6, 2014 Autor Share Postat Mai 6, 2014 Daca ma tine sezonul asta pana la iarna sunt multumit, numai ca eu motoreta fac naveta cam 60 km pe zi si vara mai fac ceva plimbari cand pot, deci o sa fac cred peste 5000 km sau mai mult... La aceste chinezarii e mai bun motorul decat ambreajul, prostia ca am mers cu ulei MOL ieftin si l-am tinut si cam mult si l-am mai si forjat cateodata si asta cred ca e cauza, sper ca segmentii sa fie ok cat de cat. O sa mai vin cu noutati dupa ce merg cu ea. E 100 lei interior ambreaiaj la first bike pentru un Elegance model ca al meu, dar eu m-am zgarcit la 40 lei si am cumparat numai placile cu 60 lei... si asta e Placile originale care am avut, erau mai groase acel corp metal care sta feredoul decat astea de la first bike, plus uzura placi de presiunii... nu am facut mare reparatie. Ma cam fac prost singur.... In aceasta poza prima placa de sus e pusa pe alt sant, eu am pus pe toate in santul ala lung, eu cand am scos placile originale nu am fost prea atent si mi-a cazut si nu mai stiam sigur cum a fost. Oare conteaza asta ? Acel ambreiaj din poza are 5 placi eu am numai 4, chiar ca sunt mai confuz acum... Chiar nu inteleg rostul la acea placa pusa separat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Mai 7, 2014 Share Postat Mai 7, 2014 nu te incurca cu poze de pe net,daca al tau avea 4 placi atunci e cu 4 ,in foto prima placa e montata acolo pentru a limita functionarea ambreiajului,e mai ok ptr tine sa nu o pui acolo ci in sir cu celelalte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoKolau Postat Mai 7, 2014 Autor Share Postat Mai 7, 2014 mai linistit ca vream sa desfac iara. a mai patinat putin la rece... o sa il mai strang. eu am pus acea placa de frictiune in plus jos cum e in poza trebuia sus cred nu te incurca cu poze de pe net,daca al tau avea 4 placi atunci e cu 4 ,in foto prima placa e montata acolo pentru a limita functionarea ambreiajului,e mai ok ptr tine sa nu o pui acolo ci in sir cu celelalte. nu te incurca cu poze de pe net,daca al tau avea 4 placi atunci e cu 4 ,in foto prima placa e montata acolo pentru a limita functionarea ambreiajului,e mai ok ptr tine sa nu o pui acolo ci in sir cu celelalte. nu te incurca cu poze de pe net,daca al tau avea 4 placi atunci e cu 4 ,in foto prima placa e montata acolo pentru a limita functionarea ambreiajului,e mai ok ptr tine sa nu o pui acolo ci in sir cu celelalte. nu te incurca cu poze de pe net,daca al tau avea 4 placi atunci e cu 4 ,in foto prima placa e montata acolo pentru a limita functionarea ambreiajului,e mai ok ptr tine sa nu o pui acolo ci in sir cu celelalte. pote deasta imi patinea ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Mai 7, 2014 Share Postat Mai 7, 2014 Da sus trebuia in contact cu placa de presiune si nu placa de metal ci identica cu prima din material de frictiune,deci pui doua,sper ca m-am facut inteles,asta ti-am scris si prima oara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoKolau Postat Mai 10, 2014 Autor Share Postat Mai 10, 2014 (editat) Da sus trebuia in contact cu placa de presiune si nu placa de metal ci identica cu prima din material de frictiune,deci pui doua,sper ca m-am facut inteles,asta ti-am scris si prima oara. Deci nu placa de otel aia de metal sa pun in plus ? Aia am crezut ca e de frictiune asa parca imi zise cineva... Sa pun in + placa cu ferodou ? Sa imi bag ceva am incurcat borcanele, nu prea sunt atent cum trebuie... Si am pus si ulei nou... Deocamdata el merge bine, cam smuceste e cam nervoasa. Altcineva cu alte idei sau carpaceli,sfaturi la ambreiaje ? Am desfacut iara motorul, am incercat sa pun o placa de frictiune in plus, dar e prea fixe placile, nu are deloc joc, teoretic nu a mai decupla ambreajul asa cred...Gresesc sau nu ? Am pus prima placuta de frictiune cum e in acea poza cum e din fabrica, merge parca bine asa ture scurte, cam se tureaza putin in gol dar isi revine. Pe oala ambreiajului pe acele santuri unde vine placile de frictiune, avea riduri, uzuri, am luat putin la pila sa fie neted. Oricum imi trebuie un ambreaj nou, dar nu e momentul acum sa cumpar unul nou, si la First Bike nici nu are pe stok, din alta parte sa cumpar e cu risc. Are pe stok doar interiorul ambreajului, placa de presiune si inca o placa care tine placile de metal. Daca merge cat de cat bine asa o las, poate o sa fac rost de saibe si o sa pun la arcuri saibe poate mai salvez ceva. Placa de metal/otel sa pun in plus mergea bine, cam nervoasa, dar cica nu e bine sa pun de metal ca freaca metal pe metal sau nu stiu dar nu e de bine si am scos-o... Uleiul e nou, e Repsol 10W40 Ride, vream ceva 15W sau 20W dar nu am gasit ceva ieftin deocamdata, doar Motul dar nu mai merita Motul harbul asta... Editat Mai 10, 2014 de LaurX82 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoKolau Postat Iulie 8, 2014 Autor Share Postat Iulie 8, 2014 Problema a reaparut, cu tot cu acea placuta de otel in plus. Vream sa comand ambreiaj de la first bike si acum nu mai au pe stok, e un site si magazin de tot rahatul nu mai au mai nimic pe stok ce e important. Si nici nu gasesc in alta parte, nici nu stiu ce sa ii mai fac. Ma gandeam sa pun inca o placuta de frictiune in plus, dar e prea strans ambreiajul si nu mai are joc intre placi, nu e de bine cred nu? Nu o sa mai decupleze cred, teoretic... Sa pun saibe la arcuri nu gasesc asa saibe, o sa mai caut dar... Garnitura la capac merge din carton de dosar plus silicon de temperatura ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stfan Postat Iulie 8, 2014 Share Postat Iulie 8, 2014 Fa niste saibe daca nu gasesti (astfel cresti presiunea pe placi),desi mi-e greu sa cred ca nu au la un magazin de profil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoKolau Postat Iulie 8, 2014 Autor Share Postat Iulie 8, 2014 Saibele alea oare ma ajuta mult ? Mai mult decat daca as pune o placuta in plus ? Acele placi care sunt puse acum sunt de la first bike si cam pareau uzate, erau noi, dar cred ca sunt prea proasta calitate si tot frecat sau uzat prematur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stfan Postat Iulie 8, 2014 Share Postat Iulie 8, 2014 Mai cresti putin presiunea pe placi cu ajutorul lor, nu va functiona ca un ambreiaj in mintile lui si in nici un caz pentru o lunga perioadade timp.....e uzat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.