Sari la conținut

How to... Imbunatatiri/modificari/confort/style SCOOTER MANIA !


shoby13
 Share

Postări Recomandate

Am creat acest topic pentru a impartasii idei pentru linguritele astea pe doua roti ! Daca cineva are intrabari in legatura despre cum sa faca o modificare sau schimbare sau cum sa monteze demonteze sa intrebe aici ! Neaparat marca si modelul + anul motoscartzei si cateva poze cu pricina ! Deasemenea daca cineva doreste sa afle ceva despre scuterul sau ce este x sau y piesa sa puna poza si sa rezolvam misterul ! Am sa incep cu cateva mici idei probabil utilizate de unii sau inutile altora ! Mentionez ca desi nu sunt scuterist am trecut la moto pasiunea a ramas si imi doresc sa va ajut foarte mult si sa putem "fura" unii de la altii pentru a ne face viata mai confrtabila pe doua roti !

 

Avarii - Ideeea aceasta este furata nu este idee personala insa poate va ajuta sa multumiti sau sa semnalizati scuterul corespunzator... Mai jos aveti o schema aveti nevoie de un buton de avarii cat mai micut cat mai ok sau daca cineva are o idee mai usoara sa posteze !

 

post-47565-0-83125300-1401387613_thumb.jpg post-47565-0-98644800-1401387618_thumb.jpg

 

Audio line : Desii uni il gasesc nefolositor pentru cei care inca merg cu scuterul la un gratarel un picnic sau ceva asemanator este foarte ok ! Altii spun ca doar cocalarii pun asa ceva pe scuter insa nu stiu ca in alte tari sunt show-uri audio cu scutere...

-Multi flosesc mini amplificatoare de 50w cu 2x 25w difuzoare intr-o placa de lemn pe forma la portbagaj conectat la contact cu un swich ! Puteti folosii si un sistem audio pc boxe standard care se baga in priza si jack-ul in pc ! Desfaceti boxa centrala si anulati transformatorul 220/240 in 12 v ! Il anulati si il scoateti il pastrati pentru un eventual redresor ! Si conectati un cablu lung + o singuranta pe + la contactul scuterului sau direct la baterie = un swich pe minus !

 

fotstyjetj22.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Am un Peugeot Trekker 49 cmc. Cica e motorul original si mi se pare ca trage greu. E limitat la 45 km.h dar acul s-a dus pana la 70 km.h la vale :))) la deal ajunge sa urce si cu 25-30. Ai idee de cat e rezervorul ? Am mers 160 de kilometri cu un plin, e bine ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca e de 6, pentru ca am pus odata 5 l si ceva.. nu eram sigur si poate cineva imi confirma nelamurirea.

 

Ai aici mai multe detalii despre scuter ! Sau aici !

 

 

Tank Capacity

50cc Trekker 6.0 Liters

 

Auto Choke

Choke unit resistance when testing with a multimeter

1996 - 2003 Models Gurtner Carb approx 36 ohms

1997 - 2003 Models Dellorto Carb approx 5.2 ohms

 

Choke resistor resistance

This would be checking the green wire to earth.

1996 - 2003 models approx 6.7 ohms

 

Integral choke unit resistance

2004 - 2005 models approx 56.5 ohms

 

 

Carburettor 50cc Trekker Air Cooled

 

Carb Type Gurtner PA360

Pilot screw initial setting 1? turns out from fully screwed in

Float height not adjustable

Idle speed 1500 rpm

starter jet 45

Pilot jet 42

Main jet 72

Needle clip position L3035H at top notch

 

Editat de shoby13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ai pentru ce oricand cu placere !


» Post actualizat in 25 Jun 2014 23:34

Acest document este un document redactat manual deci este "un lucru muncit" prin urmare drept recunostinta fiindca ti-a fost de folos nu uita sa mentionezi sursa de unde l-ai copiat si sa specifici autrorul ShObY !


Manual reparatie capitala motorizare minarelli (indiferent daca este LC / AC orizontal sau vertical)


Capitole:


A Scoaterea motorului de pe cadru
B Desfacerea unui set motor
C Desfacerea variatorului
D Desfacerea ambreiajului
E Desfacerea Aprinderii
F Desfacerea Carterului ( pentru inlocuire rulmenti/ambielaj )


A) Scoaterea motorului de pe cadru
Desi penrtru unii pare complicat aceasta operatiune este foarte usoara si te scapa de multe belele pentru ca avand motorul pe un banc de lucru sau pe o masa ai un spatiu din plin pentru miscare si mai ales pentru sculele care iti sunt necesare ! Ai nevoie de 2x chei de 17 una sa fie neaparat cricket + tubulara pentru axul de la cadru se incearca desfacerea piulitei fara contra daca acesta din urma se invarte in gol atunci se foloseste cheie fixa sau dupa caz cine are 2 tubulare de 17 ca si contra ! Surubul de la amortizor in general se desface usor insa in unele cazuri exista posibilitatea ca pe spate sa aiba o piulita ca si siguranta ! Inainte sa desfaceti acestea asigurati-va ca ati desfacut conductele de alimentare cu apa ulei si benzina si ca ati scos etrierul sau cablul de frana (in cazul celor cu frana pe tambur ) ! Cu o dalta sau o surubelnita mai groasa si mai lunga se bate in ax seetrage usor si daca facui un mic joc motorului sus-jos in reptul axului ! Acum motorul este jos !
Atentie ! A nu se lasa motorul sa se sprijine in discul de frana se poate deforma/stramba usor !

 

B) Desfacerea unui set motor nu implica prea multe cunosinte de mecanica insa nici unul care nu are habar de ce se afla acolo nu se poate apuca de aceasta operatie ! In general avem nevoie de un cleste de sigurante 3-4 servetele de bucatarie cricket+ tubulara 10 si o cheie de buji ! Dupa ce desfacem bujia de pe chiuloasa ne putem apuca de desfacut cele 4 piulite de la chiuloasa unde avem nevoie de cricket+tubulara de 10 ! Acestea nu se desfc total ci doar slabind rand pe rand cate una incetisor pentru ca nu provoca fisuri/rupturi ! Dupa ce am scos cele 4 piulite le asiguram intr-o cutiuta si nu putem scoate cilindrul fara sa scoatem toba aceasta se desface tot cu tubulara de 10 pe cricket (MARE ATENTIE ANU SE FORTA SURUBURILE IN GENERAL ACELE SURUBURI SUNT COAPTE SI SE RUP IMEDIAT IN CILINDRU IAR SCHIMBAREA LOR LA FIECARE DESFACERE ESTE UN LUCRU FOARTE IMPORTANT) Dupa ce am scos cele doua suruburi de la evacuare scoatem si garnitura dela evacuare si putem scoate cilindru, insa datorita compresiei otorului acesta poate fi intepenit in carter se introduce surubelnita cu varf drept incet si cu grija si se formeaza o parghie ! Gata cilindrul este jos ! Acum observam pistonul segmentii si o parte de ambielaj ! Servetelele de bucatarie se indeasa in carter acoperind ambielajul in caz ca siguranta sare de pe piston sa nu intre in carter ! Cu clestele de siguranta strangeti siguranta si cu o surubelnita dreapta (fina) inrati intre pistn si siguranta formand o parghie ! Dupa ce ati eliminat o siguranta puteti extrage boltul pistonului impingand pe partea opusa ( unde inca se afla siguranta ) cu o surubelnita pana cand acesta v-a iesi de tot ! Pistonul este jos !
Atentie ! Este necesara schimbarea rolei cu ace de la boltul pistonului , suruburile de la evacuare si setul de gaarnituri ! Daca iti este mila de un ban dat cu cap inlocuieste tot subansamblu si nu vei avea probleme mult timp

C) Desfacerea variatorului este o operatiune complicata in caz ca nu aveti posibilitatea sau accesul la o cheie cu impact ( cheie dinamometrica ) eoarece acesta se poate desface doar blocand variatorul insa astazi v-om invata 2 metode
a) fara set motor montat : daca aveti set-ul motor desfacut atunci este floare la ureche aveti nevoie de o tubulara de 14 + cricket si un surub mai lung si mai gros cat sa intre pe lacasul boltului de piston si sa se propteasca in buzele caarterului ! Invariti usor variatorul pentru a il bloca si puteti desface cu tubulara piulita
B) daca nu aveti set-ul motor desfacut aveti nevoie de un bit dintr-o trusa de tubulare cap de surubelnita drept pe care il montati in roata dintata care este actionata de electromotor si proptiti bit-ul in peretele carterului apoi desfaceti incet si cu atentie sporita
Demontarea este usoara insa montajul depinde de cum ati desfacut v-a fi mai greu !
a) intoarceti axul ambielajului invers pentru a il bloca si pregati pentru strangere montati slidere-le pe capacul variatorului rolele si puneti capacul , variatorul montat se ia cu grija si sa monteaza pe axul ambielajului cu un mic joc stanga dreapta pana in spate apoi se introduce boltul cureaua si fulia cu palele de racire steluta racul de pornire la pedala si o saiba apoi se insurubeaza piulita cu mana urmand a fi stransa la cricket si se strange la mana cu simt astfel incat sa nu stricati filetul ambiealjului
B) montati bit-ul pepartea opusa a rotii dintate si executati pasii ca in cazul punctului a)
Atentetie ! Nu folositi aceasi piulita la monare pentru ca si ea se poate uza si/sau strica si astfel puteti scurt viata filetului de la ambielaj ! Rolele in variator se verifica la fiecare 2500 km !

 

D) Desfacerea ambreiajului este si ea o operatie destul de grea ca in cazul variatorului roata trebuie blocata daca nu aveti o cheie cu impact ! Se poate executa prin blocarea oalei de ambreiaj cu o cheie fixa care se introduce intre oala si ambreiaj si se propteste in marginea carterului formand o parghie ! Aceasta operatie necesita doua persoane una care sa apese cu putere pe cheie spre roata si una sa desfacacu crikcket-ul piulita ! Daca oala de la variator nu se blocheaza atunci piulita nu se va desface !
Daca aveti o menghina atunci este un semn bun se poate pune in menghina se blocheaza si se desface usor cu o tubulara de 26 insa aveti grija arcul din spatele ambreiajului ESTE FOARTE PUTERNIC ! Daca nu dispuneti de o menghina atunci aveti nevoie de inca o persoana care va sta cu calcaiele cat mai pe marginea ambreiajului oferindu-va un spatiu suficient pentru a introduce o dalta si un ciocan cu care veti bate in colturile piulitei ! Montarea se va executa invers fata de cum ati demontat !

 

E) Desfacerea aprinderii se face ca cea de la variator dar ca dupa ce ati desfacut piulita si o scoateti o sa observati ca magnetoul nu iese datorita campului magnetic creat ! Dupa ce ati etras piulita aveti nevoie de un ciocn eventual unul de cauciuc cu care sa ciocaniti cele 3 capete de bolt vizibile pe aprindere ! Cu ciocanul normal aplicati cateva lovituri puternice dar cu grija sa fie doar in cele 3 bolturi si sa nu atingeti axul ambielajului ! Apoi magnetoul poate fi extras ! Daca nu cedeaza mai incercati cu lovituri roata-in-jur pana ce va iesi ! Aceasta este o metoda in lipsa unei prese de etragere a volantei !

 

Punctul F) il scriu intr-un alt post pentru ca este cam cat au fost toate astea la un loc si mi-ar placea sa gasesc si o serie de imagini poate de pe net poate din ce am eu care sa contina pasii mai explicit ! Daca am greseli de ortografie asta sunt aici ma termin sper ca postul meu sa nu aduca discutii brutale oricum altu mama nu mai face ! Daca am gresit cu privire la un punct/sub-punct si stiti vi ceva mai bine/ok va rg sa si specificati si cum am spus si in primul rand daca vreti sa copiati ceva pe un alt topic sau forum dati cu quote si nu din dorinta de a afla lumea de mine insa am ajutat foarte multi oameni si i-am invatat pe foarte multi "meserie" si au ajuns sa "ma scuipe" afirmand ca ei cand stiau mecanica eu nu stiam ce e cheia fixa.... Spor la treaba imediat ma apuc si de ultimul punct si or sa mai fie si alte tutoriale !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...