bujiee Postat Iunie 24, 2014 Share Postat Iunie 24, 2014 (editat) Salut. Acum o saptamana am luat un SYM HD125, mergea foarte bine, de 3 zile imi face problema la pornire, dimineata sau seara, cand vroiam sa il pornesc pornea greu, sau cand era cald pornea repede, cum il lasam 2 ore gata pornea greu.cand dadeam la automat invartea motorul greu ca si cum ar fi bateria slaba,dar pornea, si cand pornea trebuia sa il tin putin accelerat,daca nu se oprea. dar la 2 zile dupa ce l-am cumparat, am sesizat ca scapa ulei pe la o garnitura, si a ramas cu putin ulei, si in mers facea figuri, cand il acceleram dadea sa se opreasca, i-am pus ulei, m-am uitat cat intra,i-am pus la nivel, apoi a mers perfect. acum nu mai porneste deloc, cand dau la buton se aude un ticait odata si gata, cand dau iar, iar se aude acel ticait si gata. acel ticait am observat de unde este, am uitat cum se cheama dar este aceea piesa daca cupleaza cand il pornesti, am cumparat o baterie noua si degeaba. PROBLEMA. Editat Iunie 24, 2014 de bujiee Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Iunie 24, 2014 Share Postat Iunie 24, 2014 Releu de pornire? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maximo74 Postat Iunie 24, 2014 Share Postat Iunie 24, 2014 (editat) sa fie periile electromotorului.....poate altceva...? scrie si tu locatia ta ,poate cineva aproape de tine te ajuta.... Editat Iunie 24, 2014 de Maximo74 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Iunie 24, 2014 Share Postat Iunie 24, 2014 Salut. Incepe si tu cu verificari intr-o ordine aleatorie. Releu de pornire, electromotorul revizionat, bendixul. Bateria ai scos-o din cauza daca ai cumparat una noua. Bendixul este cu dus intors. Daca este invirtit de electromotor face un zgomot la cuplare pe coroana, lasa-l la urma. Releul de pornire, poti sa-i faci o verificare, personal cred ca ala i-si face treaba, dar poti sa stii? Mai bine verifici. Problema mai mult ca sigur este la electromotor, asa cum spunea si Maximo. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bujiee Postat Iunie 24, 2014 Autor Share Postat Iunie 24, 2014 (editat) Ok, maine dimineata am sa incep verificarile, revin cu un post maine, multumesc pentru raspunsuri! Dar sa fiu convins, releu pornire ii ala care imi ticaie mie acum, nu?!! cand dau la automat, am desfacut unu odata la unu de 50, are 2 lamele care,cand dau la automat cupleaza intre ele Editat Iunie 24, 2014 de bujiee Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maximo74 Postat Iunie 25, 2014 Share Postat Iunie 25, 2014 Electromotorul il poti verifica si cu 2 fire direct de la baterie,da rel de pornire e cel care ticaie cand incerci sa pornesti din buton.Spor la treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bujiee Postat Iunie 25, 2014 Autor Share Postat Iunie 25, 2014 am verificat electromotorul, si el era problema, l-am dat jos,l-am desfacut, si avea firul la perie deslipit, am facut eu cumva cu un fir sa faca contact iar, l-am verificat desfacut cu la o baterie, mergea, l-am pus pe scuter cand am dat la automat, abia mai dadea sa se invarta motorul, greu tare, se invartea dar greu, am pus un redresor, si tot asa, pana a inceput iar ticaitul, adica sigur s-a deslipit firul ala, ma gandesc la unul nou, adica trebuie unul nou, dar sa fie doar el problema de invarte greu? sau si altceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maximo74 Postat Iunie 25, 2014 Share Postat Iunie 25, 2014 electromotorul "suge"mult curent la pornire,posibil sa se dezlipeasca lipitura facuta de tine,cauta perii sau platou cu totul sau electr sh » Post actualizat in 25 Jun 2014 12:43de unde esti? » Post actualizat in 25 Jun 2014 12:46ai posibilitatea sa invarti motorul? vezi sa nu invarta greu motorul,atunci e o problema,ziceai ca a pierdut uleiul,verifica sa mearga usor motorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bujiee Postat Iunie 25, 2014 Autor Share Postat Iunie 25, 2014 sunt in Anglia,maine verific cum se invarte motorul, si vineri dau comanda de electromotor » Post actualizat in 26 Jun 2014 11:14motorul se invarte bine, am dat jos capacul la transimie si am verificat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maximo74 Postat Iunie 26, 2014 Share Postat Iunie 26, 2014 da,se pare ca electromotorul sa fie problema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bujiee Postat Iunie 27, 2014 Autor Share Postat Iunie 27, 2014 ok,revin sa zic dupa ce vine comanda cu electromotorul, cum sta situatia cu scuterul, multumesc pentru sfaturi. » Post actualizat in 02 Jul 2014 11:15Am schimbat electromotorul si a pornit foarte bine, multumesc pentru ajutor!! » Post actualizat in 03 Jul 2014 08:23Ieri a pornit foarte bine, dar aseara cand am plecat de la munca abia abia a pornit, si cand am dat prima data la automat, nu il invartea parca ceva il tinea blocat, facea clic-ul ala, si usor usor parca sa deblocat ceva si a inceput sa invarta apoi incet incet, acum,dimineata, am incercat sa il pornesc iar, il invarte,dar nu porneste, ma gandesc la bujie, ori la jocul la culbutori, ori ceva la carburator, dar de ce se blocase un fel aseara ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maximo74 Postat Iulie 3, 2014 Share Postat Iulie 3, 2014 (editat) mda...bateria este potrivita pt sym-ul tau,sa aiba amperajul specificat pt acest model,monopistonul se inneaca f usor,ai cumva alarma cu pager? ceva poate sa nu fie in regula la inst el,bendixul(roata libera) sa aibe ceva defect......sunt multe alte probleme care nu se pot depista f usor,un scurt temporar sau un contact imperfect al unui consumator mare..... jocul la culbutori nu-ti blocheaza motorul(in cel mai rau caz:pornire grea sau sa arunce benzina innapoi prin carb in filtru sau ceva de genul asta) » Post actualizat in 03 Jul 2014 14:37nu poti pune un video cu prob ta? » Post actualizat in 03 Jul 2014 16:01ii scoti bujia,o arzi ,o cureti,verifici distanta(0,60-0,70),o montezi la loc si start!trebuie sa-nvarta bine din prima altfel risti sa-l inneci iar Editat Iulie 3, 2014 de Maximo74 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bujiee Postat Iulie 3, 2014 Autor Share Postat Iulie 3, 2014 azi dimineata l-am pornit,dar o metoda mai veche care o aplicam, am dat jos filtrul, am pus o carpa la carburator si am dat la automat, a pornit, asta mi-a dat de inteles ceva la amestecul carburant nu?! poate socul nu este bun, dar cum verific, bujia am dat-o jos am curatat-o, dar cumpar alta bujie, in seara asta cand am plecat de la munca, a pornit mai greu, a invartit motorul bine, dar a pornit mai greu... cum as putea verifica daca socul este bun? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maximo74 Postat Iulie 4, 2014 Share Postat Iulie 4, 2014 socul se "verifica" simplu,cand porneste trebuie sa se tureze motorul ceva mai mult(2000 rpm),apoi cand se incalzeste putin trebuie sa revina la turatii normale de relanti(1450-1500 rpm),un soc electric ar trebui sa aiba undeva la 5 ohmi minim,totusi verifica si jocul la tacheti,nu strica o verificare + o bujie noua recomandata de producator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bujiee Postat Iulie 4, 2014 Autor Share Postat Iulie 4, 2014 (editat) cand porneste, are cateva secunde turatii joase, apoi incepe sa stea la relantiul care il are. turatii joase are cam 4 5 secunde. hmm, dar jocul la tacheti, sa nu fie prea mic nu?! daca era prea mare trebuia sa se auda un ticait Editat Iulie 4, 2014 de bujiee Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maximo74 Postat Iulie 4, 2014 Share Postat Iulie 4, 2014 socul tau inseamna ca nu functioneaza,tachetii ar putea fi la limita(minima) admisa,cati km(mile) are,ii cunosti cat-de-cat istoricul mecanic.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bujiee Postat Iulie 4, 2014 Autor Share Postat Iulie 4, 2014 scuterul are 9800km, istoricul despre el nu prea il stiu, de cateva sapt il am, stiu doar ca ultimul proprietar zicea ca a reglat el tachetii cu putin timp in urma, am cumparat o bujie azi, deseara am sa vad cum porneste, daca tot greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maximo74 Postat Iulie 4, 2014 Share Postat Iulie 4, 2014 .....daca tot greu,vezi culoarea bujiei(dupa ce o schimbi si mergi ceva cu ea),ancrasata(neagra) amestec bogat,alba(amestec sarac),maro (bine),s-ar putea sa fie si din reglaj tacheti(daca zici ca s-a umblat pe acolo) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 4, 2014 Share Postat Iulie 4, 2014 Daca electromotorul invarte greu nu are nici o legatura cu bujia, culbutori-tacheti, soc sau carburator. Invartitul incet poate veni de la: - baterie obosita - baterie descarcata daca nu-ti functioneaza bine incarcarea - consumator care ramane cuplat si descarca bateria peste noapte (alarma de proasta calitate , modificari aiurea prin instalatie, apa intrata pe unde nu trebuie) - contacte imperfecte la bornele bateriei si/sau electromotorului - electromotor defect - frecari anormale in motor(cam improbabil daca spui ca se invarte ok cu mana si merge ok dupa ce porneste) Ti-ar trebui un multimetru pt a face niste masuratori banale ca sa poti sa mai elimini din cauzele probabile si sa depistezi problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bujiee Postat Iulie 4, 2014 Autor Share Postat Iulie 4, 2014 culoare bujiei maronie, tot greu putin a pornit, si cand am dat prima data, nu reusea sa invarta parca avea un obstacol, pana a reusit sa treaba de el apoi se invartea bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Iulie 4, 2014 Share Postat Iulie 4, 2014 Salut. Vezi ca Binox a punctat acolo lucruri importante. Baterie descarcata s-au nu functioneaza bine incarcarea. Posibil ca incarcarea sa faca figuri, sa incarce cind vrea ori nu. Consumator care ramine cuplat. Eu as scoate seara cind nu mai merg cu ea borna + de la baterie citeva seri la rind si dimineata ochii pe pornire. Contacte imperfecte. Cauta care este releul de pornire si vezi daca nu cumva sunt probleme la papuci in special la cei de forta (firele mai groase). Nu am fost atent daca bateria cumparata este de aceeasi capacitate cu cea care ai inlocuit-o si mai ales daca este bateria cu capacitatea RECOMANDATA de producatorul scuterului. Eu am un Hexagon GTX de 180. Citeodata la pornire se propteste in loc ansamblul electromotor-bendix-coroana, face un hic! si mort. Cum l-am simtit las butonul pornire liber si mai incerc o data. Rar se intimpla sa faca figura si a doua oara. Posibil sa ai bucsele in care este fixat bendixul uzate, jocuri mari, nu mai calca bine dantura pinion-bendix cu coroana si efectiv blocheaza angrenajul. Posibil ca vinzatorul nu ti-a spus toate hibele scuterului. Sper sa-ti fie de ajutor sfaturile. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bujiee Postat Iulie 4, 2014 Autor Share Postat Iulie 4, 2014 De mare ajutor, orice sfat imi este de mare ajutor, am sa scot borna seara sa vad dimineata, bateria noua este identica, de invartit, daca nu se blocheaza atunci la inceput, il invarte bine, dar dupa ce este lasat un timp, porneste greu, si cand porneste trebuie sa il tin accelerat si merge putin neregulat 3 4 sec, banuiesc ca se aduna benzina si de asta merge asa dupa ce porneste greu, odata pornit, daca il opresc, porneste imediat apoi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Iulie 6, 2014 Share Postat Iulie 6, 2014 Salut. Daca ai pompa de benzina (nu am cautat documentatie tehnica ptr. a fi sigur) fa-i un control. Motorul la oprire normal ca este cald, sa nu spun incins, inclusiv carburatorul. Automat o parte din benzina din carburator se evapora, se pierde. Daca si pompa de benzina "scapa" pe retur automat pornirea va fi greoaie si pina ce pompa de benzina completeaza in camera de nivel constant (CNC) mersul motorului va fi anapoda. Incearca o chestie, inainte de pornire da-i 5-6 accelerari. Daca carburatorul are pompa de sprit la fiecare accelerare va pulveriza benzina in galeria de admisie si va face pornirea mai usoara. (pompa de sprit ia benzina aproape de fundul CNC. Cit de incins va fi carburatorul chiar toata benzina nu se evapora din el) Cit timp va merge motorul cu benzina din sprit poate are timp pompa de benzina sa incarce CNC. De regula o chestie de tot rahatul face niste probleme de mama-mama. Incearca si asta. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bujiee Postat Iulie 6, 2014 Autor Share Postat Iulie 6, 2014 Salut. Are vacuum, dar mersi mult de sfat. De ieri a inceput sa porneasca putin greu chiar daca a fost oprit de 1 minut. Ieri dimineata cand am patit chestia ca nu invartea motorul, doar se auzea un ticait, am dat jos capacul la transmisie, si am invartit putin de variator, sa vad poate este blocat si de asta nu reuseste sa invarta, dupa ce am invartit de variator putin si am dat la automat, invartea motorul bine, dar de pornit mai greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maximo74 Postat Iulie 8, 2014 Share Postat Iulie 8, 2014 ce-ai mai descoperit la sym-ul tau? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.